Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E39 - dziwne zachowanie, "bicie" przy hamowaniu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Joker
Panowie, pomóżcie, może ktoś miał podobnie, albo typowa przypadłość...

Kolega walczy z biciem przy hamowaniu. E39 530d 2002 jeśli ma znaczenie, prawdziwe 290kkm.

Bicie jest częstotliwością proporcjonalne do prędkości

Przy 40kmh wolniej ale stanowczo czuć efekt "splaszczonej opony" (tak jak po dłuższym postoju ale tylko przy hamowaniu)
Przy 100-120kmh nakurwia mocno.

Na pedale nie czuć za bardzo, na kierownicy i budzie bardziej.

1. Koła wyważone.
2. Koła zmieniane na osiach.
3. Na ścieżce zero luzów.
4. Na podnośniku podejrzenie jednej tuleji ale to dosłownie minimum, została wymieniona.
5. Tarcze przod nowe "ABS" oczywiście z nowymi klockami, przejechane 4000 km i dopiero wystąpił problem.
6. Prowadnice przesmarowane.
7. Tarcze przód sprawdzone zegarem - tu pytanie, jaka max. tolerancja wg Was ? Celowo nie piszę ile wyszło ale norma wg wielu.

Co obstawiascie ? Co sprawdzać dalej ? Tył. ? Wyglądają ok i jeszcze jest mięsa.

Poradzcie, bo koleżka ma trasę 2000 km, spędził dwa dni pod autem i ma dośćwink.gif

Pozdr.
moritz86
7 setek maks.
Tommo
Tarcze do wymiany.
Pan. B
Halo halo. 7 setek jest dopuszczalne w vw i oplu np. W bmw majac 4-5setek czuć bicie na kierownicy. Pracuje w niezależnym serwisie bmw i jest to temat poparty doświadczeniem nie wiedzä forumową.
Tych prowadnić sie nie smaruje...musi być wyczyszczona do zera (Podobnie piasta). Włoknina wkrętarka i jest lustro.
Jedyne miejsce gdzie należy smarować to styk klocek jarzmo i napewno nie miedzianką.
Na tą chwile w e39 najlepiej sprawdzają się textary, na ate np. mieliśmy sporo reklamacji własnie z powodu bicia.
W e39 to dość częsty temat, kilka tyś i bicie przy hamowaniu..
przemek530d
jak powyżej, 4 setki max
najważniejsza ta "duża" tuleja na dolnym "bananie",
ogólnie w e39 ciężki temat, ja np lata temu bicie całkowicie ogarnąłem dopiero po wymianie łożyska, a i tak trauma została i bałem się mocniej hamować z wyższych prędkości laugh.gif
Pan. B
Dokładnie tuleja wahacza rozprężnego. Potrafi napsuć krwi, nie musi być zerwana czasem wystarczy że jest przyparciała i miekka.
Misior
CYTAT(Pan. B @ Sun, 28 Jul 2019 - 01:34) *
Tych prowadnić sie nie smaruje...musi być wyczyszczona do zera (Podobnie piasta). Włoknina wkrętarka i jest lustro.


Jeśli mówisz o tych karbach wewnątrz gumek co cofają minimalnie zaciski, to spotkałem się już, że po wymianie na aftermarketowe nie było tych karbów i wtedy ze smarowaniem to tak różnie.
Ale jeśli oryginał to tak jak mówisz.
lemur
Szukać luzu w zawieszeniu. Generalnie w tym temacie e39 jest mocno upierdliwe. A tu coś bije ,a tu jakaś wibracja-generalnie zawsze coś.
Pan. B
Misior +1
Dlatego jeśli regeneruje zaciski z bmw i org gumy prowadnic są dobre to je zostawiam. Autofren czy frenkit są spoko jak chodzi o reperaturke tłoczka. Za to gumy prowadnic średnio mi leżą.
Joker napiszesz jakie zmierzyliście bicie?
Joker
Dzięki Panowie.

Jutro zmiana kół na inny komplet ale raczej tarcze. Na luźno kręcąc kołem jest cykliczne "szuranie" klocek-tarcza.

Zegar pokazał 4-5 setek właśnie...

Proszę o ewentualne dalsze rady. Opiszę na koniec gdy problem zniknie.
Pan. B
Jak mierzyliście na zimnych tarczach to polecam sprawdzić jeszcze na dobrze rozgrzanych.
Joker
Problem rozwiązany.

Nowe tarcze zmieniły sytuację.

Dzięki za pomoc !
bandit_rzeszow
Daj znać po przebiegu wink.gif . Jesli piasta bedzie miala bicie pokrzywia Ci sie tarcze ponownie.
gulba
Też walczyłem z tym tematem w e39 3.0d i wymiana łożysk dała efekt. Ale co napsuły tarcz !!!
Joker
CYTAT(bandit_rzeszow @ Wed, 31 Jul 2019 - 19:26) *
Daj znać po przebiegu wink.gif . Jesli piasta bedzie miala bicie pokrzywia Ci sie tarcze ponownie.


Ok wrócimy z tematem za 2-3 miesiące. Na razie kolega pojechał do Norwegii.

CYTAT(gulba @ Wed, 31 Jul 2019 - 21:45) *
Też walczyłem z tym tematem w e39 3.0d i wymiana łożysk dała efekt. Ale co napsuły tarcz !!!


I łożyska nie huczały ? Nie objawiały zużycia ? Jak na to wpadliście ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.