Dopiero niedawno kupiłem 1.8t i uczę się tego silnika. Dziś przyjechał do mnie kolega ze swoim 1.8t, który nie osiąga zadanego ciśnienia. Max 0,3 bara a w grupie 118 N75 przy bucie 5,1%. Tak sie zastanawiam czy to wynika z trybu awaryjnego, czy jednak martwy N75? Auto przyjechało mnie z błędami:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
Taki błąd pojawia się za każdym razem po skasowaniu i przejechaniu się autem.
16486 - Mass Air Flow Sensor (MAF/G70): Signal too Low
Z tego co się dowiedziałem przepływka i wtyczka do MAF do czyszczenia, po skasowaniu błędu i po butowaniu auta już się nie pokazał. Wartości przepływki dochodziły do 145, silnik po chipie.
16556 - Fuel Trim: System Too Rich
Po skasowaniu już się więcej nie pokazał, korekty wyglądały ok.
Kierownik samochodu ma polecenie sprawdzić w domu DV, ja się jednak zastanawiam na tym N75, jest sens zamieniać go z moim żeby potwierdzić dead?
Drugie pytanie dotyczy mojego auta, otóż po przepisaniu map z AUQ do mojego AUM silnik nie osiąga zadanego ciśnienia. Jest 0,6 bara zamiast 0,7. Pojawił się błąd N249 Mechanical Malfunction, ale z tego co wiem taki błąd może pojawiać się przy walniętym DV, oprócz tego słychać go jak syczy jak BOV po puszczeniu gazu a to objaw niepożądany. Sprawdzić póki co go nie moge, bo muszę skombinować nowe cybanty, bo jest to złączone z użyciem jednorazowych zaciskowych. Siedzi tam ori z końcówką N. Czy to może być wina tego, że nie ładuje więcej niż 0,6 bara?