CYTAT(banan @ Mon, 08 Jul 2019 - 14:47)
IMHO fakt, ze rekord utrzymal sie 20 lat dziala na korzysc ID. Swiadczy o tym, jak dobry byl tamten czas - w koncu przez 20 lat bylo tam wiele prototypow bez wiekszych ograniczen regulaminowych o roznych napedach i dopiero temu sie udalo.
Nie zrozum mnie zle, piszac o przyszlosci nie mialem na mysli ze teraz elektryki sa szybsze i jest pozamiatane. Raczej to, ze w koncu dobily do poziomu na ktorym mozna robic nimi takie rzeczy. Koniec koncow to tylko jedno auto i jeden krotki festiwalowy przejazd a nie masowa rzez silnikow spalinowych
Raczej nie ma czego sie bac w krotkim terminie, patrzac ile swietnych nowych V8 zaprezentowali producenci.
Dla samego festiwalu to duzy moment nie tylko dlatego, ze to elektryk ale wlasnie ze wzgledu na te 20 lat. Jakby inny spalinowy go pobil to tez byloby wydarzenie po takim czasie.
Zgadzam sie, ze aktualny bolid F1 (albo nawet tamten stary ale na nowoczesnych oponach) moglby zepsuc dzien Volkswagenowi.
Nie do końca się z Tobą zgodzę.
1) Wszędzie tam, gdzie jest start do OESu , auta 4 napędowe mają przewagę.
2) Odcinek FOS jest dośc wąski i wolny , jeśli chodzi o zakręty. Faworyzuje samochody 4 napędowe, które nie mają problemów z trakcją. Dodatkowo jak widać często pogoda płata tam figle i zawody odbywają się częściowo na wilgotnej nawierzchni, co dodatkowo premiuje mocne samochody 4 napędowe.
3) Nie ma strefy grzania opon, dlatego większość wozów wyścigowych startuje na nieoptymalnym ogumieniu, co ogranicza ich potencjał
Do tej pory rekordy należały do wozów napędzanych na 1 oś , które stworzone są do szybkiej jazdy, tzn 200km/h w zakręcie. Fakt, że wygrywały na tym odcinku świadczył raczej o słabym poziomie samochodów konkurencyjnych. Te zawody trzeba traktować jako rozrywkę, a nie prawdziwą rywalizację.
Ten elektryczny VW jest szybki, nie można mu tego odebrać. Jest jednak stworzony specjalnie do hillclimbów, gdzie są ciasne nawroty i trakcja na wyjściu ma bardzo duże znaczenie. Dysponuje kontrolą trakcji i innymi systemami, których u konkurentów brak. Dlatego nie można bezkrytycznie zachwycać się takim widowiskiem , bo jest ono niemiarodajne.
Jest taki wóz jak 919 evo, ale należy do tego samego koncernu (VAG group). Wiadomo,że VW chce wypromować swoje technologie elektryczne, dlatego tak obstawia zawody
.