Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Turbo zamiast kompresora
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
TheKraken606
Witam.
Posiadam Mercedesa w203 2.0 Kompressor po paru modach. Mianowicie mniejsze kółko kompresora, większy IC, zrobiony dolot , wydech catback 2.5" wtryskiwacze od 2.3 . Kompresor dmucha 0.8 bara przy odcięciu. Na rolkach wyszło 210KM z fabrycznych 163KM. Ale jak to mówią , apetyt rośnie w miarę jedzenia smile.gif Myślę nad montażem turbo zamiast kompresora. Możecie Mi doradzić jakie turbo ? W temacie doboru turbo jestem blady sad.gif Ktoś Mi polecał gt2871. Głównie zależy Mi na tym żeby turbo w miarę szybko wstawało . Kolejne pytanie. Czy skoro mam kompresor i podaje 0.8 bara (znam ludzi co podają 1.0bara przy odcięciu) to jak założę turbo i dmuchnę 0.8-1.0bara to muszę to stoi? Na Moją logikę to chyba nie skoro kompresor tyle dmucha i ECU to ogarnia.
Pozdrawiam
marcin137
gt28 do tego co piszesz będzie za duże , lag będzie do 3.5 tys szukaj czegoś od turbo sabów i audi coś seryjnego z czego można zawsze zrobić hybrydę , powinno się udać bez strojenia nawet powinien być bogaty w paliwo bo kompresor zabiera moc a turbo go odciąży i na tym samym doładowaniu będziesz miał z 40 km więcej, sterownik łapie błąd dopiero przy 1,2 bara ale przepływka już się zamyka gdzieś przy 0.9-1 , instalacja bardzo prosta do zrobienia , zamiast blow off zostaw seryjny by pass w razie gdyby ecu złapało tryb awaryjny tak że do zrobienia aby kolektor spływ i wężyk do oleju
tu mam test afr na 1 bar na seryjnym sterowniku z tym że setrownik jest od 2.0 a silnik 2.3 wiec dlatego ubogo na 2.0 powinno być okej ale pewności nie ma
https://www.youtube.com/watch?v=ElbDcneS7Yk
tu na otwartej klapce wastegate
https://www.youtube.com/watch?v=anYTWLFheBE
cubson94
No tak ale 0,8 bara nie jest równe 0,8 w innej sprężarce. Prosto mówiąc tak jak bys miał przewód fi10mm i fi20mm w obydwa przewody puść wode pod ciśnieniem 0,8 bara. Ciśnienie niby te same a wydajność 2x większa. Nie widze tego bez strojenia
TheKraken606
Kolektor to nie problem , całe życie spawam w nierdzewnej itp. Gorzej dostać Flansze do kolektora od strony głowicy :/ Co do samego turbo. Saab / Audi. Hmmm jakieś konkretne polecasz ?
Zibi122
TD04-16T/19T na ponad 300KM powinno dać radę
jackkpl
Montuj kompresor, a nie jakies turbo smile.gif
MadeInPoland
CYTAT(jackkpl @ Wed, 03 Jul 2019 - 21:49) *
Montuj kompresor, a nie jakies turbo smile.gif


Mero oferuje do 203 tyle mocnych silnikow...
marcin137
Mam projekt na flansze, mogę Ci wypalić smile.gif co do turbo to tylko tak rzuciłem nie znam tych modeli ale jeśli tam robią do 300km to powinny być w sam raz, może i przepływy mają mniejsze ale kolega nie celuje w ponad 300, pozatym raczej nie znajdziesz nikogo kto ci to wystroi na seryjnym sterowniku, co więcej przez kolektor Ssący ten silnik pow 5 tys już nie jedzie więc myślę że na początek dobrze będzie się skupić żeby jak najwcześniej to jechało
TheKraken606
No właśnie z strojeniem jest problem. Rozmawiałem z ludźmi z TuneForce w Poznaniu to nie było w ogóle mowy o strojeniu na seryjnym ECU. Nawet nie chcieli się podjąć zabawy z DET3. Dlatego właśnie chce uniknąć strojenia :/ Jak osiągnę 250KM+- to będę szczęśliwy smile.gif Kolektor ssący też Mnie kusi zrobić ale to może w przyszłości ( za dużo pomysłów na minutę )
MisioLBN
Det3 wystroi Ci Zibisoft bo już to robił w takim aucie
TheKraken606
Jutro odbieram auto od lakiernika ( przygoda z sarną ) i powoli zabiorę się za kompletowanie gratów. Mam nadzieję że jednak się uda bez strojenia. Jak nie to trzeba będzie myśleć. Dzięki za podpowiedź z Zibisoft smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.