Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: adapter czujnika oleju 1/4NPT - M10x1
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Andrzejsr
Czy spotkał się ktoś z Was z takim adapterem :

https://www.burtonpower.com/adaptor-1-4npt-...le-lma006m.html

W powyższym sklepie trochę długo trzeba czekać , może wiecie gdzie u nas takie coś można kupić ?

Wszędzie znajduję na 1/8NPT ,a powyższego nie...
bobson
Znalazłem tylko takie coś.

https://vdo-webshop.nl/en/sensor-adapters/1...e-1-4-male.html
MKP-6640103062

Pytanie czy ktoś w PL handluje VDO i ma dostęp do takich części.

Domyślam się, że potrzebujesz to do Zeteca - gdzie dokładnie chcesz to wkręcić?
Andrzejsr
Tak do Zeteca 2.0 Blacktop , wkręcić chcę tam gdzie było , tylko wykręcałem, wkręcałem i chyba za mocno, albo już miała ta przejściówka przejścia wcześniej... i się rozleciała, dobrze że wię wykręcić udało .
Siedzi to na lewo od filtra oleju - w jednym miejscu czujnik temp. trochę dalej w drugim ten ciśnienia oleju (w bloku) , pewnie w jakimś kanale prowadzącym olej.

Ten gwint M10x1 w czujniku też jakiś dziwny albo przerabiany, bo nakrętka zwykła M10x1 łapie go tylko ze 3-4 mm.

VDO czujniki mają w sklepach 'racingowych' ale w kilku pytałem i takiej przejściówki nie.
kidzio_r5gtt
musisz zapytać o dostępność, ale nawet ze sprowadzeniem nie powinno być problemu

http://re5pect.pl/adapter-czujnika-1-8-npt...ku-silnika.html
Andrzejsr
Tez nie mają. A sprowadzić to sam mogę , szybciej niż przez sklep ale to i tak długo... (no i koszty nie tylko przesyłki takiej drobnostki, ale zaraz wymyślę żeby coś jeszcze "przy okazji" nazamawiać wink.gif )
Na razie poradzono w sklepie z pneumatyką itp. mi sposób z nagwintowaniem innej przejściówki z zewnętrznym gwintem 1/4 NPT jaką mieli (nie mieli na M10x1 tylko jakś inny wewnętrzny) . Ryzyk fizyk.
Tylko ten M10 x 1 to naprawdę jakiś dziwny.

vegetagt
yyyyyyy https://sklep.tubes-international.pl/pl-PL/...Z-M10x1-mosiadz ?

Ja to 3 lata temu znalazłem w cenie 20-25zł, ale linka już chyba nie odkopie. Może luk-90 pamięta. Ma blacka i mu siadło. Tu pare fotek: https://www.ford-tech.pl/viewtopic.php?p=43192#43192


edit: ups, chyba nie w tą strone gwinty. Tu jest ok: http://www.pl.izoservice.com/produkt/reduk...c-iniekcyjnych/ ale brak dostępności. Jeszcze trochę pogrzebie i dam znać.
edit2: https://www.instalart.com.pl/redukcje_do-manometru.html - redukcja manometru 1/4gz 10-1gw
Andrzejsr
No conieco obdzwoniłem i brak dostępności.. dzięki za trud, ...

Aaaale przede wszystkim, dzięki za link do forum Ford-Tech ! smile.gif nie znałem a na pewno się przyda!

edit do edit 2 smile.gif -rano tam dzwoniłem to jest gwint 1/4 ale nie 1/4 NPT ten NPT to jakiś stożkowy amerykański , a nie chcę gwintu w bloku silnika uszkodzić.
bobson
Jaki dokładnie czujnik chcesz wkręcić w ten adapter? Skąd pewność, że tam na 100% jest m10? To może być 1/8 które da rade wkręcić w m10 wink.gif

ps konto na ford-techu masz już aktywne
Skiba
zwykle 1/4 UNF ma 28 zwojów na cal ( extra fine 38)
NPT - national pipe thread jest stożkowy (1°47' kąt połówkowy) i dodatkowo ma 18 zwojów na cal więc się nie skręci i nie bedzie szczelne.
gdybyś nie znalazł zostaje Ci tokarz
https://artykulytechniczne.pl/pokaz_produkt...1-hsse-fra.html
luk-90
https://www.conrad.pl/p/adapter-equus-14-18-npt-842141

Ja tylko to znalazłem, choć fakt kilka lat temu kupiłem taką przejściówkę na m10x1. Z tego co wiem 1/8npt powinna dać się bez problemu wkręcić w m10x1
Andrzejsr
Jest podpisany M10x1 , poza tym da się odczytać jeszcze : 5 bar 0.5 bar i jakiś zakres 0,15 chyba to ostrzeżenie o spadku ciśnienia i coś tam jeszcze mniej czytelne. Czujnik swoje przeżył, ale działał przed przekładaniem.
Czujnik jest podpięty do wskaźnika VDO, ale czy czujnik to VDO ?? -głowy nie dam.
Gdzieś znalazłem opis techniczny innego czujnika ciśnienia oleju i piszą tam wyraźnie M10 x 1 _stożkowy_ . I on tak faktycznie wygląda . Może nie wszędzie w opisach dodają że stożkowy. Kupiłem gwintowniki na M10x1, jak na te 4mm wkręcę to chyba się będzie trzymać. Ale czuję że docelowo się na tym Burton power skończy i tyle, najwyraźniej znają temat w krainie Forda i dorabiają tak jak trzeba ), ten mój adapter który ukręciłem wyglądał identiko jak ten ze sklepu Burton power.
(dzięki! smile.gif )


Patrzę na te VDO i jak byk piszą tam M10x1 stożkowy (!)

https://vdo-webshop.nl/en/32-pressure-sende...050_bar_015_bar

Takich samych pod ten Fordowski gwint 1/4NPT nie ma (z ostrzeżeniem o spadku ciśnienia oleju) bo byłoby najlepiej gotowy pod ten gwint zamówić, piszą że 5 dni czas oczekiwania.

Czyli pewnie ich przejściówki są do tego stożkowego M10 przystosowane. jeszcze poszukam sklepów z VDO, może gzieś w którymś zalega taka.


@Luk - dzięki ! wkręci się ale szczelne to będzie ? jakby tak było to takich sporo się przewijało przejściówek, byłaby najprostsza i najszybsza opcja!
Fighter001
Kup w sklepie z pneumatyka i sobie nagwintuj. Ja tak robiłem, najtaniej i co najważniejsze najszybciej.
luk-90
W prawym narozniku głowicy patrząc od strony ssącej masz zaślepkę technologiczną kanału olejowego pod wałkiem ssącym głowicy. Jest tam m10x1 jak pamiętam, ja miałem w tym miejscu wkręcony czujnik temperatury oleju auto gauge czyli 1/8npt, dałem teflonu i nic nie ciekło
Andrzejsr
Tak, wiem który to otwór, był zagadką dla mnie , czeka na zaślepienie smile.gif ale czujnik ciśnienia jest większy niż temperatury i nie wiem czy się z kolektorem dolotowym (takie przejście pod ITB) się zmieści. Najprostsze to przejście na 1/8NPT , poczytuję że to b niewielka różnica

Fighter - gwintowniki właśnie też dziś nabyłem i wejście na 1/4NPT mam, ale ten M10x1 się okazuje stożkowym . Ale jako że właśnie najszybciej spróbuję, może będzie się trzymać .
A ten 1/8NPT też jest stożkowym wiec może się to trzymać lepiej niż w nagwintowanym zwykłym M10x1

o, tu gość pisze że często tak łączy i nie cieknie
https://www.thesamba.com/vw/forum/archive/i...t-607744--.html

Dzięki wszystkim za sugestie ! niezła burza mózgów nad gwintami i efekt jest w postaci przynajmniej 2 dróg ! smile.gif
luk-90
Ja podałem tylko przykład, że te wgwinty są wymienne i się uszczelnią biggrin.gif
Misior
CYTAT(luk-90 @ Tue, 25 Jun 2019 - 16:47) *
Ja podałem tylko przykład, że te wgwinty są wymienne i się uszczelnią biggrin.gif

Są nie są wink.gif
Ten gwint na czujniku jest stożkowy żeby się uszczelnił bez podkładki.
Jak to chcesz zrobić tak jak ma być to w redukcji też dobrze jak jest otwór stożkowy, ale w zwykłym na teflonie też się uszczelni.
Andrzejsr
zakładam, że jak to jest NPT to autromatycznie oznacza że stożkowy.
A co do ewentualnego uszczelniania - nie lepiej na wszelki wypadek na kleju (niebieski do gwintów) ?
MisioLBN
Ja sklecałem gwinty które normalnie same się nieuszczelnią na kleju czerwonym do 150*C i było naprawdę okei.
Fighter001
Ja zrobiłem na teflonie i nic nie cieknie, czujnik od temperatury oleju.
Andrzejsr
Uzupełnię z potwierdzeniem - faktycznie w przejściówkę 1/8NPT da się wkręcić gwint stożkowy M10x1 czujnika ciśnienia oleju. Wkręca się na ok 5mm ,o jeden zwój dalej niż w M10x1 w zwykłej tulei (nie stożkowy, zwykły bo miałem pomysł przez dwie przejściówki połączyć).
Ten który był wcześniej , ten z burton power (lin na pocz podałem) wkręcał się trochę głebiej po śladach patrząc ze 2 zwoje głębiej. Przy okazji innych zakupów tam zamówię, ale na razie ta redukcja na 1/8npt z Conrad Electronic liczę że wytrzyma, wkręciłem na kleju niebieskim do gwintów.

Jedno mnie zastanawia, trochę otworek czujnika ciśnienia jest cofnięty w tuleję w tej nowej redukcji (dłuższa jest, przyciąć się nie da bo to ten stożek) . jakieś brudy z oleju w takiej bocznicy mogą osiadać i jakoś zaburzać odczyt ciśnienia ? no zobaczymy.

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.