cubson94
Sun, 23 Jun 2019 - 16:42
Witam, panowie chce zmienić pompę paliwa w baku (projekt 400+) borykam się z pytaniem jak to zrobić znalazłem pompę walbro 450 atutem jest to ze nabija 6 barów ale nawet w specyfikacji napisane jest ze potrzebuje dużo prądu a wiem ze tfsi ma sterownik pompy paliwa i jeśli ja zmienię może się przegrzewać i rozłączać pompę. Da się to jakoś ominąć ?
DealMan
Sun, 23 Jun 2019 - 19:48
Założyć przekaźnik, najprostsza sprawa, jakby sterownik sypał jakimiś błędami to żarówka w szereg albo opornik. Co do pompy to obstawiam że chińskie walbro to obrobi.
piwo
Sun, 23 Jun 2019 - 20:45
Może ciche dw300?
Porównanie dw200 z walbro 255
https://youtu.be/S5okXrlVG90No i do tego dw wydajniejsze i mniej żre prądu.
cubson94
Sun, 23 Jun 2019 - 21:44
Mam w garażu nowe 040 bosch chyba ta do zbiornika nie przepływowa ale zainteresowała mnie mocno ta walbro 450 potrzebne jest duże ciśnienie wstępne a tak jak pisałem ta nabija aż 6 barów. Jeśli wstawię przekaźnik to sterownik nie będzie się grzał ? Co on da ? w specyfikacji jest napisane ze czSami wymaga wymiany przewodów elektrycznych zasilających pompę bo pobiera dużo prądu. Walbro 255 odpada w porównaniu do 450 to niebo a ziemia no i dodatkowym autorem jest to ze 450 kosztuje około 500 zl. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale prad zasilający pompę przechodzi najpierw przez sterownik i ze sterownika do pomy wie jeśli pompa pobiera dużo prądu sterownik się grzeje to w czym pomoże przekaźnik ? Z góry dzięki za odpowiedz !
CZUCZU
Sun, 23 Jun 2019 - 22:22
Proste, dwa otwory w pokrywie pompy leci gruby plus i minus kabel. Złączki pod przekaźnik, plus do przekaźnika z akumulatora, a sygnał do przekaźnika to kabel plusowy pompy paliwa. Ten fabryczny. I nic się nie grzeje.
cubson94
Sun, 23 Jun 2019 - 22:51
Wielkie dzięki panowie teraz już chyba wszystko rozumiem, tak ma to wyglądać jak na foto ? A mase do pompy paliwa wziąć tez z przekaźnika ? Czy to ma być jakiś konkretnym model przekaźnika ?
MisioLBN
Mon, 24 Jun 2019 - 07:34
Kurde przy takich pytaniach to lepiej oddaj komus. Przekaznik taki zeby zalaczal jak pojawia sie plus czyli to co wrzuciles sie nada. Mase do przekaznika z budy a do pompy ciagnij z aku. Chyba ze sie nyle niechktos poprawi
Leo
Mon, 24 Jun 2019 - 08:30
Nie zapomnij o bezpieczniku bo sfajczysz furę...
cubson94
Mon, 24 Jun 2019 - 11:41
Dzięki wielkie panowie, spokojnie poradzę sobie z tym po prostu bez schematu jakoś tego nie widziałem, jest sens mase ciągnąć aż z aku ? W przypadku nawet bardzo mocnego zestawu audio plus oczywiście idzie z akumulatora do bagażnika ale mase do wzmacniacza zawsze ciągnie się spod jakiejś śrubki chyba ze się mylę to mnie poprawcie i bezpiecznik oczywiście przy samym aku
MisioLBN
Mon, 24 Jun 2019 - 12:25
CYTAT(cubson94 @ Mon, 24 Jun 2019 - 11:41)
Dzięki wielkie panowie, spokojnie poradzę sobie z tym po prostu bez schematu jakoś tego nie widziałem, jest sens mase ciągnąć aż z aku ? W przypadku nawet bardzo mocnego zestawu audio plus oczywiście idzie z akumulatora do bagażnika ale mase do wzmacniacza zawsze ciągnie się spod jakiejś śrubki chyba ze się mylę to mnie poprawcie i bezpiecznik oczywiście przy samym aku
Przy dobrym car audio masa idzie też z aku.
Damzzii
Mon, 24 Jun 2019 - 12:46
Nie ma sensu ciągać masy przez cały samochód, tak w instalacjach audio jak i pompie paliwa. Ba, spora rzesza osób uznaje karoserię jako bardziej efektywny przewodnik, niektórzy producenci np. wzmacniaczy samochodowych zabraniają podłączać masy z aku. Zresztą temat rzeka, przy takich poborach prądu i tak bez znaczenia.
MisioLBN
Mon, 24 Jun 2019 - 12:53
CYTAT(Damzzii @ Mon, 24 Jun 2019 - 12:46)
Nie ma sensu ciągać masy przez cały samochód, tak w instalacjach audio jak i pompie paliwa. Ba, spora rzesza osób uznaje karoserię jako bardziej efektywny przewodnik, niektórzy producenci np. wzmacniaczy samochodowych zabraniają podłączać masy z aku. Zresztą temat rzeka, przy takich poborach prądu i tak bez znaczenia.
Ile osob tyle opinii. Sporo kiedys szukalem o tym info. Masa na karoserii jest rozna. Przyklad w moim samochodzie masa z budy dokladnie sruba tylnej lampy i dupa caly wieczor sie glowilem czemu 1x dziala a1x nie dziala... Ruszysz kablami i dziala, dokrecisz mocniej i dupa brak napiecia. Dopiero przenioslem mase w ori punkt masowy i cyrki zniknely. W dobrym Tonie w lublinie powiedzieli od razu ciagnij minusa od aku i na forach car audio tak czytalem
cubson94
Mon, 24 Jun 2019 - 13:19
OK dla pewności można pociągnąć z Aku na pewno nie zaszkodzi a skoro i tak trzeba ciągnąć plus wiec żadna dodatkowa robota a jakiej grubości polecacie dać przewody ?
Mis
Mon, 24 Jun 2019 - 14:29
A sprawdziłeś czy Twoje 2.0tfsi ma pompę sterowaną PWM czy stałym +12V?
Bo to jest "delikatna" różnica.
tomeczekcbr
Mon, 24 Jun 2019 - 23:54
pewnie pwm wiec przekaznik nie zadziała. tzreba by wziac sterownik wentylatora chlodnicy od volvo/forda jako wzmacniacz mocy, tylko on ma wejscie ten cienki fioletowy kabelek sterowane 5v, a sterownik pompy pwm daje do 14v wiec trzeba dac jakis dzielnik rezystorowy z diodą zenera. kolejna kwesta to wyjscia sterwnika pompy nie mozna tak samego sobie pozostawić bez podłączonej pompy bo sterwnik na pewno mierzy prąd pobierany przez pompe i bedzie się bronił przed zerowym prądem.
cubson94
Tue, 25 Jun 2019 - 01:52
No właśnie wiec najrozsądniej będzie chyba kupić pompę od rs3 wraz ze sterownikiem dlatego założyłem ten temat bo nie byłem pewny czy to przejdzie ewentualnie dw300 albo w sumie można wpiąć szeregowo jakaś druga pompę zewnętrzna która byłaby zasilana z aku a sterowana seryjnym przewodem plusowym z seryjnej pompy
MisioLBN
Tue, 25 Jun 2019 - 07:29
Mysle ze temat jest rozpracownay na wszystkie strony i nie ma co koła na nowo wymyslac. Dzwon do froga to Ci zrobi
cubson94
Tue, 25 Jun 2019 - 14:28
Właśnie chyba nie do końca jasny skoro nikt do końca nie jest w stanie odpowiedzieć a jechać pół polski na
Podłączenie pompy to lekka przesada
volski1
Tue, 25 Jun 2019 - 15:30
W a4 b7 2.0tfsi dałem pompę i sterownik z rs4 b7, p&p. Tyle ze nie celowałem w 400, ale teoretycznie powinno wydolić.
marszall
Sun, 30 Jun 2019 - 16:04
Mój kumpel borykal się z problemem za małego ciśnienia w 2.0 tfsi tyle ze wzdluznym w a4 b7. Ten silnik ma tez czujnik niskiego cisnienia. Nie pamiętam jaka pompę zastosował ale sterownik dawał za mało napięcia. Wstawił układ który powyżej jakiejś wartości załącza pompę poprzez przekaźnik na stałe. I o ile na górze nie brakowało paliwa to po odpuszczeniu gazu sterownik wykrywał za duze ciśnienie paliwa i tryb awaryjny.Tak wiec jedynie modyfikacja sterowania przez sterownik PWM zostaje
cubson94
Sun, 30 Jun 2019 - 19:51
A mógłbyś zapytać jaka pompę wstawił ? Może udało mu się znaleźć jakaś alternatywę bo w sumie dalej w kropce jestem bo nawet jeśli wstawię przepływowa jako 2 pompę to błąd za wysokiego ciśnienia również wyskoczy
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.