Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Fiat 126p 650 Turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
MArcin91
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jest to projekt stricte niskobudżetowy, który nawet nie przekroczył wartości Xbox One X, także nie oczekujcie fajerwerków. wink.gif

MODEL: Fiat 126p elx 1997r

Modyfikacje


Silnik: Zakończony
Brak modyfikacji bloku i głowicy
Turbo: KKK KP35
Doładowanie 1bar

Plany:
Progresywny boost powyżej 5000rpm
Turbo TD025
Wałek 385
Wincej boostu tongue.gif

Układ dolotowy: Zakończony
Dolot o średnicy 45mm
Blow off HKS SQV4 (chińczyk)
Intercooler z e34

Układ wydechowy: Zakończony
Dp i reszta wydechu 2"
Wydech typu straight pipe

Układ paliwowy i zapłonowy:
Przepustnica: Yamaha YZF r125, króciec Xmax 125
Wtryskiwacz: chińskie 850cc
Pompa paliwa: zew. Getz 150l/h 4 bary
FPR: Tomei, ciśnienie 3 bary
ECU: DET3 Fi + Edis4 + AFR Stag + EBC (Mac 35a)

Plany:
cichsza pompa paliwa

Dawniej:
Seryjny gaźnik ze zmienioną dyszą główną (120 zamiast 115), biegu jałowego (50 zamiast 45) i rurką emulsyjną (F8 zamiast F101)
Dodatkowe wtryskiwacze sterowany włącznikami ciśnieniowymi, później Det3
Regulator ciśnienia Malpassi fpr009, ciśnienie paliwa 0.3bar
Pompa paliwa Bosch 0580453940
Układ zapłonowy Edis4+Det3

Układ chłodzenia:
Elektryczny wentylator wyciągający na tylnej klapie
Aluminiowa miska olejowa o większej pojemności i pokrywa zaworów

Układ napędowy:
Tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych z CC700

Plany
Podwójne przeguby

Układ hamulcowy: W trakcie
Przód:
Tarcze 214mm Brembo Max
Zacisk Daewoo Tico
Tył:
Seria

Plany:
Pompa z Uno Turbo
Tył: przednie cylinderki, nawiercane bębny

Zawieszenie:
opony 145/70r12 (zamiast 135/80r12)

Przód:
"Włoski" resor (odwrócone uszy) 12cm, 6 piór (by Waldemar Janecki)
Amortyzatory olejowe seryjne tylne
Tył:
Sprężyny progresywne (by Śnieżek) 19cm (seria 23cm)
Amortyzatory gazowe przednie z VW T4 lub seryjne tylne z olejem 10w40 (testuję i nie mogę się zdecydować)

Body kit: Zakończony
Stylizacja z zewnątrz na model Personal 4, felgi 12 "cytrynki" i wnętrza na model FL

Moc:
Na razie nie znana.

Skąd pomysł? Pierwsza taka idea zbudowania malucha turbo powstała grubo ponad 15 lat temu po zagraniu w grę Gran Turismo 2 (tak wiem tam nie było 126p tylko stare 500). Później były nowsze Gran Turismo (do GT6) i Forza Motorsport/Horizon gdzie zawsze w garażu był doładowany Fiat 500. Druga idea wpadła do głowy widząc wyrastające jak grzyby po deszcze Polonezy turbo z zwykłym ohv i tak mnie naszło co by było gdyby. Wracając do mojego 126p. Mimo że prawko mam już ponad 10 lat to długo zwlekałem z jego zakupem. Głównie ze względu na mają wielkość (prawie 2m i 130kg), ale 2.5 roku (praktycznie w sylwka 2016/17) temu nadarzyła się okazja więc stwierdziłem teraz albo nigdy. Żeby było ciekawiej po małym modzie szyny fotela (fotel dojechał do samego siedziska z tyłu) maluch stał się moim daily carem biggrin.gif. Mimo wszystko trochę zajęło zanim projekt turbo wszedł w życie (trzeba go było ogarnąć, w miedzy czasie weekendowo studia więc czasu praktycznie brakowało).

Wracając do projektu. Ogólne założenie było takie że gaźnik zostaje (jak nie seria to inny) i żadnego układu wtryskowego nie będzie. Ogólnie szukając czegoś w temacie gaźnik + turbo w polskim internecie to w 95% jest to mitologia o "gaźnikach nadciśnieniowych". Także pozostały tylko fora zagraniczne (głównie USA) i książka Corky Bell'a "Maximum boost" i Hugh MacInnes'a "Turbochargers". Początkowa miał być to układ draw through, czyli popularny układ stosowany w Vw Garbusach w USA. Mimo prostoty pomysł upadł już w przedbiegach z powodu trudno dostępnych turbosprężarek z węglowym uszczelniaczem (czy jak to amerykanie nazywają "carbon seal") wirnika strony ssącej. Standardowy uszczelniacz szybko by się zatarł przez zmywanie filmu olejowego. Tak więc w życie wszedł plan na układ blow through. Pierwsze próby z afr'em na totalnej serii gaźnikiem (ale już z ele. pompa paliwa i regulatorem ciśnienia paliwa) ujawniły że muszę szukać dużo, dużo większych dysz. Na start wleciała dysza 150 (w kjs stosuje się w okolicach 130-135). Na tej dyszy w końcu można było odczuć przypływ mocy ale wtedy wszyły wszystkie wady tego gaźnika i nie chodzi o jego szczelność. O ile afr do około 4000rpm przy doładowaniu 0.7bar był prawie akceptowalny tj. 12.5-13 to powyżej przekraczał 15. Po konsultacji z osobą która ma więcej doświadczenia z tą miniaturową spłuczką do kibelka okazało się że przepustowość samego gaźnika jest za mała. Może na mniejsze doładowanie by wystarczył ale to było minimalne ciśnienie jakie dało się ustawić na tej turbinie, a nie chciałem tego tuningować, bo stwierdziłem ze tak ma być i już. Druga wada to kompletne zalanie silnika przy spokojnej jeździe bez boosto. AFR leciał wtedy do 10-11. Gdyby to był gaźnik dwu gardzielowy do dało by się ten problem rozwiązać. Po przeanalizowaniu konstrukcji gaźników współpracujących z turbo m.in. Solex 32Dis z R5 GTT stwierdziłem że przydałoby się coś na wzór power valve tj. dodatkowa dysza paliwa otwierana obciążeniu (w przypadku R5 GTT to przy nadciśnieniu). Wtedy do głowy wpadł mi pomysł już praktycznie zapomniany i stosowany w układach wtryskowych czyli dodatkowy wtryskiwacz włączany przy nadciśnieniu. Po przetestowaniu kilku wtryskiwaczy i ciśnień paliwa w okolicach 0.3-0.7bar udało mi się stabilizować afr w WOT w okolicach 11.5 i 14 przy podciśnieniu. Jest tylko mały problem przelania przy niskich obrotach i szczątkowym doładowaniu, ale postaram się to zniwelować SMT6 jak tylko zastąpię go DETem3 w Peugeocie 106 1.0 turbo brata (1.0 turbo, tak wiec bez sensu). Mimo założeń szczątkowy układ wtryskowy pojawił się.
Problemem czysto konstrukcyjnym okazało się zmontować i podeprzeć turbo i wydech tak by wibracje niczego nie wyrwały z silnika bądź sam wydech nie pękł a wiadomo jak pracuje silnik 126p. Podarcie kolektora przeszło jedną zmianę w tym zakończone odwiercaniem urwanej szpilki od kolanka wydechowego w głowicy, ale sam Dp z wydechem 3 razy naprawiałem na końcu pozbywając się tłumika (zwykły AWG 50x400) na rzecz zwykłej rury, który po prostu pękł.



Teraz parę zdjęć i filmów z budowy
ps. nie śmiejcie się ze spawów, z moim MMA starałem się jak umiałem tongue.gif

https://photos.google.com/photo/AF1QipN8mct...kC9PyQP8M435ELo
https://photos.google.com/photo/AF1QipNbB5Z...Gjl-2JrTdPxc-6r
https://photos.google.com/photo/AF1QipNk5kC...rk5rumtSFUvQqGz
https://photos.google.com/photo/AF1QipMm4tC...PyrN5DMVn_hcW3S
https://photos.google.com/photo/AF1QipNchsu...j_eGTr99kG_l2Y2
https://photos.google.com/photo/AF1QipNvs8N...wU7v52rysdnShyh
https://photos.google.com/photo/AF1QipMrl_K...hfRD2SQ88axWpfc
https://photos.google.com/photo/AF1QipPsYOK...LdmSTtOF6XgZX1Y
https://photos.google.com/photo/AF1QipNtelj...6PIpRFY3PjCzs93
https://photos.google.com/photo/AF1QipPe99a...hhNHkOJU1M3VlSi
https://photos.google.com/photo/AF1QipMqYIY...ninXX4pYF6t3UrA












Odnośnie ostatniego filmu gdzie widać przyśpieszenie. Nie dawno pierwszy bieg dokonał żywota i zmuszony byłem ruszać z dwójki, więc przez turbo laga i przelanie o którym wcześniej pisałem do 30km/h nie jestem wstanie szybciej przyśpieszyć niż to co na filmie.
GIB
Trochę babranie w G. Skrzynia malczana do najtrwalszych nie należy, nie wiem czy nadal tak jak 15 lat temu części do tego wynalazku kosztują tyle co dwa piwa ale IMO ta buda ma potencjał tylko po zmianie wkładu napędowego.
nomad66
potencjał ma ja się przebuduje pół auta : https://www.youtube.com/watch?v=KvDOr1ZRN_s
fajny projekt, ciekawe ile wytrzyma dół silnika, wałek jest jakiś inny czy seria?
jari666
Fajny projekt! Kibicuje
MArcin91
CYTAT(GIB @ Thu, 20 Jun 2019 - 21:49) *
Trochę babranie w G. Skrzynia malczana do najtrwalszych nie należy

Wiem że to babranie w G i że napęd mało wytrzymały, ale po prostu chciałem to zrobić
CYTAT(GIB @ Thu, 20 Jun 2019 - 21:49) *
nie wiem czy nadal tak jak 15 lat temu części do tego wynalazku kosztują tyle co dwa piwa

To za leży ale większość jest śmiesznie tania albo części same ci do ręki wpadają za piwo nawet od obcych ludzi który przyszli tylko zagadać np. drugą sprawną skrzynie biegów dostałem za free

CYTAT(nomad66 @ Thu, 20 Jun 2019 - 21:56) *
fajny projekt, ciekawe ile wytrzyma dół silnika, wałek jest jakiś inny czy seria?

Full seria, a ile wytrzyma to się okaże.

Tu jest chyba najbardziej hardcorowe dmuchanie w ten motor jakie znalazłem. Ponoć 132KM przy 1.8bar z 740cm3
https://www.youtube.com/watch?v=JWD7HcKwn5w
MadeInPoland
Coś pięknego. I to nagranie zegarów jak przyspiesza smile.gif Jest takie oryginalne. Tak trzymaj, powodzenia z projektem.
BeeMiX
Ten świst w wydechu jest jak w Porsche Turbo biggrin.gif biggrin.gif
CZUCZU
Super. Serio
nomaster
Mega! Też kiedyś chciałem takie coś zrobić z części ze złomu ale nie doszło do zakupu malczana z powodu ich rosnącej ceny i trochę szkoda mi było. Mi się mega podoba, jakaś odskocznia od innych aut w które wpakowane są setki tysięcy.
bartekk
Zastanawia mnie jak to dziala z gaznikiem od malucha. huh.gif
QbaqBA
Sztos!
MArcin91
CYTAT(bartekk @ Fri, 21 Jun 2019 - 16:48) *
Zastanawia mnie jak to dziala z gaznikiem od malucha. huh.gif

Każdy gaźnik da się zmusić do współpracy z turbo z lepszym bądź gorszym skutkiem, a im więcej jest przy nim elementów sterowanych podciśnieniowi (czyt. im większa rurkologia) tym większe jest to wyzwanie. wink.gif
_adams_
Fajny projekt, jak już uporasz się z chorobami wieku dziecięcego to są dostępne mocne wkłady do skrzyni, ale nie jest tanio. Np choinka z krótszą 1. coś ok 1700zł, ale jej nie zmielisz. Do tego dobrze zrobić mod z przegubami od normalnego auta i mieć chociaż te dwie bolączki z głowy.

Poszukaj odcinka "Kup i zrób samochód marzeń" o malczanie, kilka ciekawych rozwiązań tam pokazano.
Driftman
Bajer.
Naprawdę tego brakowało na tym forum smile.gif tylko swapy i swapy

Jeżeli chciałbyś powrócić do pierwotnego pomysłu-chętnie pomogę zupełnie za darmo.
Rewelacyjnie że chcesz nadmuchać właśnie ten motor a nie inny.
Zainspirowany Twoim samozaparciem proponuję wykonać takie uszczelnienie specjalnie dla Ciebie.
Mam odpowiedni park maszynowy w tym różne maszyny CNC

Zrobimy to z teflonu z dodatkiem grafitu.
Grafit ma właściwości samosmarujące. Ostatnio wykonywaliśmy takie uszczelnienia na zamówienie do specjalistycznych pomp o sporym ciśnieniu roboczym. Oryginalne kosztują około tysiąca złotych za mały simering. U mnie materiał masz również za darmo.


Będę trzymał za Ciebie kciuki
bartekk
Widze,ze czujnik podcisnienia przerobiony na nadcisnieniowy chyba,ktory zalacza wtryskiwacz. cool.gif
radekrp90
Już myślałem, że te PCV zostaną biggrin.gif
Genialne i tak trzymaj. Widać, że nie brakuje Ci samozaparcia!

Aż znów zacząłem marzyć o zakupie strupiałego malucha choć ja zawsze w nim widziałem silnik z VFR.
burski
No kupa śmiechu z tym maluchem. Fajnie, że zostaje na 12"

CYTAT(radekrp90 @ Tue, 25 Jun 2019 - 12:17) *
Aż znów zacząłem marzyć o zakupie strupiałego malucha choć ja zawsze w nim widziałem silnik z VFR.

VFR V4 to aż się prosi do Zaporożca...
MArcin91
CYTAT(_adams_ @ Mon, 24 Jun 2019 - 00:11) *
Fajny projekt, jak już uporasz się z chorobami wieku dziecięcego to są dostępne mocne wkłady do skrzyni, ale nie jest tanio. Np choinka z krótszą 1. coś ok 1700zł, ale jej nie zmielisz. Do tego dobrze zrobić mod z przegubami od normalnego auta i mieć chociaż te dwie bolączki z głowy.

Poszukaj odcinka "Kup i zrób samochód marzeń" o malczanie, kilka ciekawych rozwiązań tam pokazano.

Raczej nie będę się bawił wzmacnianie skrzyni. U mnie żeby było ciekawiej jedynka umarła nie z nadmiaru mocy tylko od dwu letniej jazdy (przypominam że to daily car) z uszkodzonym lizakiem (tj. łącznikiem między drążkiem zmiany biegów, a skrzynią). Objawiało się to lekkim problemami z trafieniem w 3 bieg przez co czasami zaorałem 1'ke. Cały czas myślałem że winna jest skrzynia biegów, bo guma na lizaku była ok. a okazało się że jeden z otworów na lizaku jest lekko jajowaty. Na nowym lizaku wszystkie problemy ustały ale dla jedynki było już za późno. Jedynka umarła podczas toczenia się w korku (po prostu ruszałem pod górkę) huh.gif Co do przegubów i słynnych zabieraków to się pomyśli ale jak narazie mimo ciężkiej nogi (ale nie strzelającej ze sprzęgła) to nawet nigdy ich nie rozwaliłem. Jedynie raz na jakiś czas smaruje wieloklin.

CYTAT(Driftman @ Mon, 24 Jun 2019 - 16:53) *
Bajer.
Naprawdę tego brakowało na tym forum smile.gif tylko swapy i swapy

Jeżeli chciałbyś powrócić do pierwotnego pomysłu-chętnie pomogę zupełnie za darmo.
Rewelacyjnie że chcesz nadmuchać właśnie ten motor a nie inny.
Zainspirowany Twoim samozaparciem proponuję wykonać takie uszczelnienie specjalnie dla Ciebie.
Mam odpowiedni park maszynowy w tym różne maszyny CNC

Zrobimy to z teflonu z dodatkiem grafitu.
Grafit ma właściwości samosmarujące. Ostatnio wykonywaliśmy takie uszczelnienia na zamówienie do specjalistycznych pomp o sporym ciśnieniu roboczym. Oryginalne kosztują około tysiąca złotych za mały simering. U mnie materiał masz również za darmo.


Będę trzymał za Ciebie kciuki

Dzięki ale konstrukcji już zmieniać nie będę, ponieważ decyzja od blow through zapadła jeszcze przed odkręceniem pierwszej śrubki. Dużo musiałbym zmienić i wiele rzeczy byłoby kupione po nic (FPR, pompa paliwa, bov itp) druga sprawa przeróbka blow through na draw through to nie upgrade do downgrade. Może kiedyś (chodzi mi pogłowie jakieś 2t turbo, bo podobno tak jak gaźnik malucha też nie ma prawa działać z turbo rolleyes.gif )

CYTAT(bartekk @ Mon, 24 Jun 2019 - 20:48) *
Widze,ze czujnik podcisnienia przerobiony na nadcisnieniowy chyba,ktory zalacza wtryskiwacz. cool.gif

Masz dobre oko. Dokładnie ten drugi poniżej. Nawet nie bawiłem się w jakąś wyszukaną instalację pod ten wtryskiwacz tylko wziąłem + i - z pompy paliwa i w połowie na - dałem ten włącznik ciśnieniowy. biggrin.gif
Jako ciekawostka to ten bezpiecznik przy alternatorze jest właśnie od pompy, wtryskiwacza i wentylatora na klapie (świeży mod i dawałem jeszcze jego zdjęcia ale po dzisiejszym upale widzę że spełnia swoje zadanie, jutro będzie chrzest bojowy, ma być ponoć 38*C)





ps. Te maluch mimo turbiny dalej mi służy jako daily car także jakieś problemy wieku dziecięcego wychodzą na bieżąco (np. odkryłem że po nagrzaniu się dolotu seryjne kolanko na gaźniku zaczyna się robić gumowe i przepuszcza na łączeniu z gaźnikiem co w połączeniu z dodatkowy wtryskiwaczem powoduje małe przecieki paliwa które spływa po gaźniku. Narzęście w miarę łatwo dostępny jest aluminiowy zamiennik który jest w drodze). W razie jakiejś większej awarii bądź przedłużającego się moda pożyczam Peugeota 106 1.0 od brata który też ma turbo laugh.gif https://www.youtube.com/playlist?list=PLBEA...qfMbhAZN1ECoTn8
killme
Jesli ma być blow through to pomyśl nad jakimś gaźnikiem/gaźnikach z motocykla. W mojej skodzie działało to wyśmienicie.




MArcin91
CYTAT(killme @ Wed, 26 Jun 2019 - 10:08) *
Jesli ma być blow through to pomyśl nad jakimś gaźnikiem/gaźnikach z motocykla. W mojej skodzie działało to wyśmienicie.

Jest taki plan, ale narazie chcę zmęczyć to co seria dała. wink.gif
bartekk
Moze lepiej dac wtryskiwacz pod gaznikem,Pod katem 45 stopni.
bartekk
Moze lepiej dac wtryskiwacz pod gaznikem,pod katem 45 stopni.W ten sposob pozbedziesz sie paliwa w rurach dolotowych
MArcin91
CYTAT(bartekk @ Wed, 26 Jun 2019 - 18:17) *
Moze lepiej dac wtryskiwacz pod gaznikem,pod katem 45 stopni.W ten sposob pozbedziesz sie paliwa w rurach dolotowych

Jest na to za mało miejsca, a wyżej gaźnika już nie podniosę, bo między dolotem a kanałem powietrznym jest 1cm luzu. Inny problem to taki że wtryskiwacz przystosowany jest do ciśnienia 3bar, a u mnie pracuje na 0.3bar. Lepiej będzie jak paliwo będzie miało czas na odparowanie.
MArcin91
Od ostatniego postu trochę się zmieniło. Z ważniejszych rzeczy to zmieniłem skrzynię biegów. Stan śmietnikowy, ale działa (w końcu za free). Wleciało nowe sprzęgło z tarczą od cc 700 z tłumikiem drgań skrętnych. No i najważniejsze to hamulce tarczowe które mieszczą się pod felgą 12"




Z mniej ważnych to wymieniłem wiatrak dmuchawy na aluminiowy i po usuwałem kilka błędów wieku dziecięcego jak np. układ smarowania który był podatny na pękanie od wibracji (był mały epizod z kupą dymu w tle).
Na zamontowanie czeka już intercooler ze smarta i aluminiowa miska olejowa dla lepszego chłodzenia. Za jakiś czas z wszczepie smt6 do zapłonu i dodatkowego wtryskiwacza i lecim z boostem w górę. Jak narazie mimo codziennego jeżdżenia (tak wiem, dziwne daily, ale wiadomo "życie jest zbyt krótkie...") całość trzyma się kupy, nawet seryjne przeguby i zabieraki.
ps. Muszę przyznać że przy dynamicznej jeździe na mokrej nawierzchni potrafi zaskoczyć swoim zachowaniem, no ale co się dziwić krótki, ciężki tył i turbo lag. Taka mini adaptacja 930 turbo laugh.gif
nomaster
wrzuć jakiś film jak to teraz lata kozak projekt smile.gif ile chcesz wydusić z tego silnika?
MArcin91
CYTAT(nomaster @ Sat, 05 Oct 2019 - 18:48) *
wrzuć jakiś film jak to teraz lata kozak projekt smile.gif

W pierwszym poście jest film. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło no może po za tym że mogę normalnie ruszyć z jedynki.
CYTAT(nomaster @ Sat, 05 Oct 2019 - 18:48) *
ile chcesz wydusić z tego silnika?

Aż dupnie laugh.gif
Jak wypluje 50KM będę zadowolony. Jak zrobi 65-70KM (bez otwarcia motoru i wydupcenia spłuczki na rzecz wtrysku pewnie nie da rady) i nie wybuchnie będę szczęśliwy tongue.gif

ps. Zastanawiam się czy nie kupić sobie drugi słupek do dłubania wink.gif
MArcin91
W końcu zamontowałem intercooler. Początkowo miał to bić IC ze Smarta w bocznej kratce ale bez przesunięcia turbiny lub cięcia tunelu nad silnikiem nie dało rady. Ostatecznie zamontowałem IC z E34 między tylnym zderzakiem, a belką. Mimo że jest to dość durny pomysł (słaby przepływ powietrza itp.) to jednak jest znacząca poprawa w stosunku do braku IC. Zawsze można jakiś natrysk wody na ic'ka zrobić. Teraz tylko sonda w tyłek i można szukać maksymalną wydolność układu paliwowego tongue.gif

https://photos.google.com/photo/AF1QipP2xSf...uqg2Z8gwZqgkn9m
https://photos.google.com/photo/AF1QipPqrfA...UMmrvorDusDB1hm
https://photos.google.com/photo/AF1QipOrlxY...NBu5CLy7-bmBm7a
https://photos.google.com/photo/AF1QipOaMlh...9603RifEgND1A40
https://photos.google.com/photo/AF1QipO-ebJ...WzRepYCySnsYfP-





ps. Jako ciekawostkę wrzucam kolekcję chyba wszystkich filmów na yt z doładowanymi R2 z fiata 126 i 500 wink.gif .
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBEA...HSt8-URwktrNNLR
emtees
A może lepiej by było dać go u góry pod tylną szybą, zrobić w klapie dodatkowy otwór i łapacz powietrza? Taki TMIC jak w subaru. I dolot byś też skrócił mocno. Idzie tam go tak wcisnąć?
MArcin91
Nie da rady, jest za mało miejsca. Takie coś przechodzi w starym Fiacie 500 bo miał nad klapą wloty do tego tunelu. W 126p są od boku.
kontrolm
Jeżeli coś jest głupie ale działa to nie jest głupie ;-)
Mierzyłeś może jaki masz spadek ciśnienia na IC ?
MArcin91
CYTAT(kontrolm @ Mon, 21 Oct 2019 - 05:53) *
Mierzyłeś może jaki masz spadek ciśnienia na IC ?

Tak, nic nie spadło. Tak jak się wahało 0.65-0.7bar tak dalej oscyluje w tych wartościach. Mierzę to pod gaźnikiem. To jest tylko 650. Podejrzewam że takim 1.6 już by była widoczna różnica.

edit:
Dokończyłem termoizolację wydechu i dolotu
MArcin91
Żeby nie było że umarło. Projekcik dalej się rozwija i nadal uparcie siedzi tam gaźnik. Ostatnio rozbudowałem system o jeszcze jeden wtryskiwacz i zwiększyłem doładowanie do 0.8bar. Teraz zamiast jednego "dużego" wtryskiwacza, który startował od 0.05bar i przy który m i tak brakował paliwa po montażu IC jest jeden "mały" który startuje od lekkiego podciśnienia (około -0.1bar) i "duży" który startuje od 0.4bar (na filmie przy testach było około 0.25bar).




ps. Tak, wiem nie działa prędkościomierz i już wiem że to na pewno nie linka mad.gif
A d a m
No proszę jaki ten świat mały, w tym roku byłem w UDT w Poznaniu i ktoś jeździł turbo maluchem a tu taka niespodzianka projekt na forum. Co do auta to kibicuje mało jest takich projektów, a takie stricte garażowe cieszą najbardziej.
tomek 1980
Witam, szkoda, że dopiero dziś to zobaczyłem, ale jestem pod mega wrażeniem, że ktoś tego dokonał. Jakieś 20lat temu chodziło mi takie coś po głowie, ale jakoś nie zrealizowałem takiego pomysłu.
Trzymam kciuki i serdecznie pozdrawiam.
_adams_
CYTAT(MArcin91 @ Wed, 18 Dec 2019 - 21:46) *
ps. Tak, wiem nie działa prędkościomierz i już wiem że to na pewno nie linka mad.gif


Zobacz czy ślimak przekazuje napęd, ewentualnie odkręć i zobacz zęby skośne w jakim stanie są.
Vendorowicz
Co prawda dawno temu miałem malucha ale jak wkładałem tam 1.1 SPI, to wycinało się ten "tunel" bezpośrednio nad silnikiem z którego oryginalna 650 brała powietrze do chłodzenia. A jakby to wyciąć, dać odrobinę większe wloty boczne (albo nawet zostawić te stare), dać intercooler płasko nad silnikiem i jakiś nawiew z tych wlotów na niego? Nie mam 100% pewności czy by się zmieścił ale w każdym razie raczej i tak nie potrzebujesz tego kawałka blachy nad silnikiem, a mógłbyś chociażby filtr powietrza wstawić w kratkę wlotową aby nie ciągnął gorącego powietrza z komory.
Kibicuję i trzymam kciuki za projekt!
MArcin91
CYTAT(_adams_ @ Sat, 04 Jan 2020 - 21:57) *
Zobacz czy ślimak przekazuje napęd, ewentualnie odkręć i zobacz zęby skośne w jakim stanie są.

Już wiem że to właśnie wina ślimaka w skrzyni. Muszę go podmienić.

CYTAT(Vendorowicz @ Sun, 05 Jan 2020 - 04:39) *
Co prawda dawno temu miałem malucha ale jak wkładałem tam 1.1 SPI, to wycinało się ten "tunel" bezpośrednio nad silnikiem z którego oryginalna 650 brała powietrze do chłodzenia. A jakby to wyciąć, dać odrobinę większe wloty boczne (albo nawet zostawić te stare), dać intercooler płasko nad silnikiem i jakiś nawiew z tych wlotów na niego? Nie mam 100% pewności czy by się zmieścił ale w każdym razie raczej i tak nie potrzebujesz tego kawałka blachy nad silnikiem, a mógłbyś chociażby filtr powietrza wstawić w kratkę wlotową aby nie ciągnął gorącego powietrza z komory.
Kibicuję i trzymam kciuki za projekt!

Aż takiej ingerencji w karoserię nie chcę robić, ale dopływ zimnego powietrza do filtra jest w planach.
MArcin91
Dawno nic nie pisałem. Jakiś czas temu w końcu dokonałem konwersji na wtrysk (po dwóch latach dmuchania w gaźnik biggrin.gif ). Oparłem się o przepustnicę z Yamahy 125 oraz wtryskiwacza 850cc (chińczyk). Sterowanie DET3 FI + Edis4. Pomału go dostrajam i za jakiś czas nakręcę jakiś film jak przyśpiesza. btw. Udało mi się zdobyć ruskiego racelogica tj. Racebox'a z 16Hz gps'em także będzie czym to dokładnie zmierzyć tongue.gif Na ostatnim filmie test Raceboxa na innym samochodzie (Peugeot 106 1.0 turbo, 1.7 bara)




Mis
Bardzo Ci skacze dTPS, musisz threshold ustawić zdecydowanie wyżej. wink.gif
MArcin91
CYTAT(Mis @ Fri, 18 Jun 2021 - 23:02) *
Bardzo Ci skacze dTPS, musisz threshold ustawić zdecydowanie wyżej. wink.gif

Chwilowo sygnał brany jest z map sensora bo okazało się że TPS w tej przepustnicy to hall i det nie widzi zmiany sygnału. Niestety dwa cylindry na biegu jałowym będą powodować skoki. Muszę ogarnąć inny TPS. Przy dobrze ustawionej martwej strefie nie przeszkadzają.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.