Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nissan 370Z Twin Turbo 7AT
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
datsun
Bazą jest Nissan 370Z gt edition 2012.


Auto w pełni streetowe – celem był jak najbardziej OEM look co w tej budzie przy dwóch turbinach jest naprawdę ciężkie. Miejsca pod maską jest jak na lekarstwo i upchnięcie tego wszystkiego żeby nie rezygnować z takich udogodnień jak spryskiwacze czy seryjne zamki od maski jest bardzo trudne smile.gif Zestaw turbo w całości był budowany i strojony w DKCustoms.

Silnik:
- całkowita seria

Twin Turbo kit by DKCustoms:
-2x GT2871R – chińskie na ślizgu AR 0.64
-2x wastegate tial 38mm
-2x bov properfect 35mm
-wtryski OEM GTR 570ccm
-intercooler turboworks (dwa zaspawane w jeden)
-orurowanie turbo → intercooler – 2.25” nierdzewka
-orurowanie filtry → turbo – 2.5” nierdzewka
-orurowanie intercooler → przepustnice – 2.5” nierdzewka
-spacer pod miskę olejową (ok. 1.2l pojemności więcej) DKCustoms
-spacer pod łapy silnika DKCustoms
-filtry powietrza 2x simota pociągnięte w zderzak
-odmy wpuszczone w oil catch can i dalej w dolot przed turbo
-pompa paliwa 320lph – do zamontowania przy najbliższej okazji

Układ wydechowy:
-Custom kolektory by DKCustoms
Lewy kolektor jest tutaj mega wyzwaniem bo miejsca przez drążek kierowniczy, rozrusznik itd. jest naprawdę mało.

Z prawej strony jest o niebo lepiej:

Przewody paliwa zostały relokowane do przodu – seryjnie wypadały akurat w miejscu gorącej strony turbo.

-Downpipe 2.5” ze screamerami, reszta wydechu seria (póki co):




Chłodzenie:
-chłodnica oleju skrzyni 13rzędów

-chłodnica oleju 30 rzędów i podstawka mocal z termostatem czekają na montaż (oby jak najszybciej bo silnik się potwornie grzeje)
-programowa zmiana uruchamiania się wentylatorów (uruchamiają się wcześniej)
-relokacja chłodnicy wspomagania

Zawieszenie:
-Tein Street flex Z przód -2.5cm, tył -2cm ustawione dość komfortowo (prowadzenie i tak znaaaacznie na + w porównaniu do serii)



Elektronika:
-MAPSensor od Nissana GTR
-Strojenie na RaceRom Ecutek by DKCustoms. Póki co jedna mapa na paliwo 98 i całe mnóstwo fail safe’ów na wypadek gdyby coś poszło nie tak smile.gif

Body:
-zderzak nismo v2 czeka na lakierowanie
-progi maxton czekają na lakierowanie


Osiągi i moc:
Auto nie było jeszcze na hamowni ale patrząc na osiągi szacuje na jakieś ~450km
100-200 – mierzone tylko raz pewnie da się lepiej


Rolka od 80km/h z seryjną 370Z Nismo





Kilka zdjęć z budowy:













m6nj
Wiecej dmuchane nie będzie?
Spawy trochę straszą.
datsun
W tym sezonie doładowanie zostaje na takim poziomie. Myślę, że przez zimę wzmocni się silnik i skrzynię i na przyszły sezon będzie można dmuchnąć coś więcej. Chwilowo jeszcze i tak nowej mocy jest wystarczająco biggrin.gif
burski
O, niecoobciowa zetka.
CYTAT(datsun @ Wed, 12 Jun 2019 - 22:59) *
Lewy kolektor jest tutaj mega wyzwaniem bo miejsca przez drążek kierowniczy, rozrusznik itd. jest naprawdę mało.

To nie jest drążek kierowniczy...
datsun
Z rozpędu wyszedł mi drążek kierowniczy huh.gif Chodziło oczywiście o kolumnę kierownicy smile.gif
tomasz26
jestem ciekawy jak by to jechało z dłubnietym wolnossakiem (stocker 4.3) https://www.youtube.com/watch?v=Upnt0B88PzE
datsun
Wszystko jest do sprawdzenia smile.gif Nie powiem, takiego strokera to chętnie bym u siebie zrobił przy okazji kucia smile.gif Kompletnie bezlagowo musiałoby być 
oress
datsun - pytanie z innej beczki: myślę żeby sobie sprawić 370Z i zostawić w oryginale i na długo zostać z tym autem. Czego najlepiej szukać, jaka wersja, jaka skrzynia, roczniki, czego unikać, na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie poza oczywistymi sprawami?
datsun
Zależy do czego szukasz smile.gif Mi się bardzo dobrze jeździ zetką w automacie ale teraz żałuje trochę, że nie poszedłem w manuala (łatwiej z mocą iść). Najlepiej przejedź się tym i tym i zobacz co Ci podpasuje. Akurat automat w 70tce w porównaniu do tego z 50tki jest duuużo lepszy, mimo wszystko nie dorównuje np. DSG. Co do wersji to szukaj europy a jak ze stanów wersji sport (większe heble akebono i szpera). Dodatkowo po lifcie w 2014 roku poprawili uszczelkę magistrali olejowej z papierowej na mocniejsza i nie spada ciśnienie oleju (za to skiepścili sprawę z przednim zderzakiem). Ogólnie polecam bo mimo, że mam ją już kilka lat to nie bardzo widzę na co mógłbym zmienić
oress
CYTAT(datsun @ Mon, 24 Jun 2019 - 10:28) *
Zależy do czego szukasz smile.gif Mi się bardzo dobrze jeździ zetką w automacie ale teraz żałuje trochę, że nie poszedłem w manuala (łatwiej z mocą iść). Najlepiej przejedź się tym i tym i zobacz co Ci podpasuje. Akurat automat w 70tce w porównaniu do tego z 50tki jest duuużo lepszy, mimo wszystko nie dorównuje np. DSG. Co do wersji to szukaj europy a jak ze stanów wersji sport (większe heble akebono i szpera). Dodatkowo po lifcie w 2014 roku poprawili uszczelkę magistrali olejowej z papierowej na mocniejsza i nie spada ciśnienie oleju (za to skiepścili sprawę z przednim zderzakiem). Ogólnie polecam bo mimo, że mam ją już kilka lat to nie bardzo widzę na co mógłbym zmienić


Auto ma być do chuchania, dmuchania i trzymania w garażu pod kocem, a poważniej jako żwawy weekendowy połykacz kilometrów na autostradzie. Nie mam nic do automatów i bardzo lubię. Raczej będę patrzył na stan ogólny a nie na to jaką ma skrzynię. Pytanie czy auto jest sensownie wyciszone aby robić trasy autostradowe przelotowo 150km/h i nie wysiąść zmęczonym po 300km?
Czy w przedlifcie (bo ten mi się podoba bardziej) da się poprawić tą uszczelkę magistrali olejowej?
piwo
Większość aut gdy ma seryjny wydech a nie wydumany przelot jest cichych. No może oprócz malucha. Będziesz trzymał się serii będzie cicho.
cubson94
Dla mnie tylko automat, jeździłem tym autem jak był jeszcze N/A i wcale nie powiedziałbym ze ta skrzynia tak mocno odstaje od dsg a dsg akurat posiadam sam. Fakt jest jeszcze na konwerterze a nie na dwóch sprzeglach ale jest to zupełnie inna charakterystyka niż w zwykłych automatach typu e90 2.0d jak na zwykły konwerter skrzynia jest naprawdę szybka i daje rade smile.gif
jarek1111
fajny projekt , jak jest z trakcją ? bo ja w 350z mam ogromne problemy, co do skrzyni zakładaj ZF 8hp 70 8 biegów transbreyk ja na niej jeżdzę 3 rok i sobie chwale
datsun
Jeśli chodzi o głośność to nie wydech jest problemem (jest duuużo za cichy) a wytłumienie nadkoli. Przy wyższych prędkościach jest dość słyszalny szum ale umówmy się to nie duże GT smile.gif Z trakcją zaczęły się problemy ale wydaje mi się, że jest to kwestia opon. Skończę federale to chyba pójdę w michelin 4s tyle osób je poleca, że coś musi być na rzeczy smile.gif A skrzynia 8HP jest jednym z pomysłów co zrobić dalej, ale tu już zobaczymy co Daniel wykombinuje smile.gif
piwo
Federal a Michelin to dwa światy. Budżetowy kontra topowy. Jakbyś fiata do Porsche porównywał.
datsun
To chyba faktycznie będzie trzeba je wypróbować chociaż ceną trochę zabijają sad.gif
Petlik
Cześć,
Widzę, że wątek umarł niedługo po tym jak się otworzył wink.gif Czy nadal rozbudowujesz ten projekt?
Jestem na etapie rozważania turbo w swojej Z, a jednym z potencjalnych setów jest właśnie 2x GT2871R .64.
Czy jesteś zadowolony z tych turbin? Założyłbyś je ponownie w swoim projekcie? Posiadasz może jakiś wykres, aby pokazać jak one budują moment obrotowy? Najbardziej zależy mi na dole, którego zdecydowanie w Zetce brakuje.
W pierwszym podejściu chciałbym skupić się na mocach 400-450KM, a docelowo pewnie max. 600-650 po wymianie korbowodów.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź w temacie smile.gif
Pozdrawiam!
datsun
Hej,
marny ze mnie pisarz to i nie ciągnąłem wątku wink.gif
Zmian przez ostatni rok było na prawdę dużo m.in. wleciał kuty piec, pełen wydech true dual i wizualnie nowe koła i zderzak nismo. No i jesteśmy właśnie w trakcie swapu skrzyni 8HP - nie trzeba będzie się tak mocno pilnować jeśli chodzi o moc smile.gif
Osobiście polecałbym chyba rozmiar mniejsze niż moje czyli GT2860rs - kolega Kacper je miał u siebie w poprzednim setupie i generowało to tam ~750km więc na ten target większych nie trzeba smile.gif
Ale nawet te 2871 wstają mega szybko, o ile dobrze pamiętam na 3b full boost czyli 0.5-0.6b miałem przy 2600-2800. Co do mocy to u mnie właśnie tyle było na seryjnym piecu, mocno ścięte górą wychodziło 420KM/500NM.
Jeśli myślisz o zmianie samych korbowodów to lepiej już zakuć cały silnik smile.gif
Polecam Ci i tak odezwać się do Daniela z DKCustoms przerobił już kilka takich zetek i najlepiej doradzi co i jak z twin turbo.
Petlik
Dzięki wielkie za odpowiedź i wskazówki!
Wszystko wskazuje na to, że GT2871r odpowiedzą na moje potrzeby. Jeśli pełen boost da się osiągnąć poniżej 3000 obrotów, to idealnie smile.gif
Rozglądałem się za GT2860rs i szczerze są w obrębie moich zainteresowań, ale chyba zacznę od niższego pułapu cenowego, żeby pospinać wszystkie wydatki związane z turbieniem.

Bardzo ładna felga - co to za model? Bardzo przypomina z tej perspektywy Forgestara F14, którego chętnie bym u siebie włożył, ale obecnie jest poza zasięgiem finansowym tongue.gif
Zderzak Nismo leży jak trzeba! Wchodzi P&P do przedlifta?
datsun
Felga to piękne i cenione japan racing JR29 laugh.gif
Co do zderzaka to i tak i nie biggrin.gif Nadkola plastikowe jak zostawiasz seryjne to się robi szpara i chyba osłona pod silnik jest inna - mi to akurat nie przeszkadza bo przewiew trochę lepszy jest
Petlik
Genialnie leżą. Pochwalisz się jaki to rozmiar + ET i jaki rozmiar opon wybrałeś? Chyba ściągnę to po Tobie biggrin.gif Zastanawia mnie jeszcze jakie masz wrażenia z dłuższej jazdy na zawieszeniu Teina, szczególnie przy wyższej mocy. Rozważam je równolegle z D2 street.
datsun
Tył 11J ET25 a przód 9.5J ET22 i spas wychodzi całkiem zadowalająco smile.gif Opony tył 305/30 a przód 265/35 - nie przetestowałem jeszcze dobrze tego setupu ale chyba szedłbym w bardziej kwadratowy zestaw. Co do zawieszenia to jest naprawdę ok - przy ustawieniu w połowie skali jest miękko jak na seryjnym ale jednocześnie przechyły i zachowanie samochodu jest duuużo lepsze niż przy serii. Na sezon będę chciał trochę utwardzić zawias bo jak na mój gust to było aż za miękko. Na D2 nie jeździłem więc się nie wypowiem ale Tein ma dużą zaletę w postaci możliwości dokupienia EDFC.
Petlik
Hmm, chyba w takim razie na zawieszenie też mnie namówiłeś rolleyes.gif
Te koła to solidne położyłeś, myślałem u siebie o 19x9 + 19x10 i wówczas opona 245 z przodu i 275 z tyłu. Przy planowanym Michelinie PS4 powinno to działać przy tych ~400KM/500Nm.

Jeszcze jedno pytanie, które mi się nasuwa - na czym to stroiliście? Ecutek lub UpRev czy wrzucaliście EMU? Masz może jakieś opinie tutaj?

PS. Nie stacjonujesz może w okolicach Wawy, żeby złapać się kiedyś? wink.gif
datsun
To jest dokładnie rozmiar seryjnych kół smile.gif to jak nie chcesz iść zbyt szeroko to bym chociaż przód 265 założył - powinno pomóc z płużeniem.
Co do strojenia to tylko Ecutek - uprev przy nim to średniowiecze. Na seryjnym kompie robisz EBC, zabezpieczenia po EGT a nawet kontrolę trakcji. Daniel chyba jako jedyny robi zetki na ecuteku więc jak coś to uderzaj do niego z pytaniami.
Co do EMU to chyba z seryjną głowicą nie dałoby się na nim wystroić - no i wydaje mi się, że ecutek jest na tyle ok, że przejście na EMU nie zrobiłoby tutaj aż takiej różnicy.
Nawet dokładnie w wwa biggrin.gif można się kiedyś zgadać jak pogoda dopisze i sprzęt będzie gotowy wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.