Cześć wszystkim, postanowiłem wrzucić tu info o swoim aucie i co jakiś czas podrzucać relację z zawodów i postępów w amatorskim wydaniu motorsportu
Na pomysł amatorskiego ścigania się wpadłem jakiś czas temu, a wprowadzić go w życie udało się w zeszłym roku. Wraz z dwójką znajomych zdecydowaliśmy się na budowę trzech samochodów o praktycznie identycznej specyfikacji (klasa 330i ówczesnego BMW Challenge), i z mniejszym lub większym powodzeniem startujemy nimi od zeszłorocznego cyklu (w tym roku BMW Challenge przemianowano na Rallysprint Challenge). Nigdy wcześniej nie ścigałem się autami/gokartami, nigdy wcześniej nie jeździłem też autem z tylnym napędem ale po researchu i kilku wizytach na torach i prawym fotelu zapadła decyzja "tylko rwd". Na konkurencyjne 4x4 trochę szkoda mi było budżetu (jest też dużo droższe w utrzymaniu), a FWD może jest szybkie, ale trochę tam nudno.
Jak na razie trenujemy na trackdayach, udało mi się zaliczyć też 4 starty w BMW/Rallysprint Challenge (Kielce w 2018 roku, Biała Podlaska, Oleśnica, Ułęż w 2019), auto pomimo tego że nie jest najlżejsze i najmocniejsze jest zadziwiająco szybkie, całkiem idiotodporne i dzielnie znosi ostre katowanie na torze. Z dobrym kierownikiem można spokojnie walczyć o górną część tabelki Open (a nawet ze słabym, czyli mną - udało się zdobyć 5 miejsce w Open w Białej Podlaskiej i na Ułężu). Auto zbudowałem w Winczewski Motorsport, a obecnie zajmują się nim chłopaki z Fanauto w Warszawie.
Sam cykl Rallysprint Challenge to miła odmiana od jeżdżenia w kółko po Modlinie/Jastrzębiu/Łodzi. Zazwyczaj jest sporo jazdy, próby są szybkie (w Białej Podlaskiej GPS pokazywał 180 kmh), nawierzchnia wymagająca a kierowcy prezentują wysoki poziom i jest kogo podpatrywać. Równocześnie podział na klasy dość skutecznie zatrzymuje wyścig zbrojeń.
Poniżej specyfikacja:
BMW E46 330i 2000r
Buda sedan
Silnik M54B30 seria
Skrzynia 5b (lżejsza niż 6b)
Szpera 40% 4 płytki wraz z krótszym przełożeniem 3,91
Bilstein B12 na grubej ladze (czyli B8 ze sprężynami Eibacha ustawiony na dziurawy asfalt)
Klatka max rozbudowana ireco z zastrzałami do wózka i kielichów z przodu
Drzwi/maska/klapa/szyby - seria
Buda powycinana w kilku miejscach (przegroda z tyłu, wnęki tylnych drzwi)
Wydech seria z katalizatorami, wycięty tylni tłumik który zastąpiony został prostymi rurkami z nierdzewki
Lżejsze aku z SC
Kubełki i pasy 6pkt, kiera RRS
Po spotkaniu z bandą w modlinie wymieniony układ chłodzenia na customowy w stylu BMW M3
Tarcze w seryjnym rozmiarze, ATE (chyba jakiś tani model)
Klocki Ferrodo DS3000 przód, DS2500 tył
Felgi styling 32, 17 cali (dość lekkie jak na BMW)
Opona zgodna z przepisami klasy - Federal RSR-RR 595 225/45/17
Stabilizatory seria (przepisy zabraniają grzebania przy nich)
Waga - nie ważyłem na pusto, z 1/3 baku i ze mną w aucie (i z ciężkim akumulatorem + końcowym tłumikiem którego teraz nie ma było 1422 kg).
W kolejnych postach wrzucę później kilka zdjęć z budowy, jak i zdjęć gotowego auta Do zobaczenia gdzieś na trackdayu!