CYTAT(banan @ Tue, 11 Jun 2019 - 10:11)
Panowie,
Przymierzam sie do zakupu nowego dupowozu i zwrocilem uwage na egzemplarz Volvo V40 z 2018r z silnikiem T3 (1.5T 150KM), z automatem i z przebiegiem 9 tys. km. Auto sprzedaje autoryzowany dealer w ramach Volvo Selekt, z gwarancja itp. itd. Po przejrzeniu ofert jest jeszcze kilka takich V40-stek (ten sam silnik, automat, podbna cena i przebieg) u dealerow Volvo w okolicy wiec w razie czego mialbym jakis wybor.
Cześć.
Te samochody
najprawdopodobniej "biorą się" z promocyjnego leasingu pracowniczego Volvo.
Pracując w salonie masz możliwość jeździć przez rok takim samochodem za śmieszną kasę.
Zaleta jest taka, że najprawdopodobniej użytkował go jeden, ogarnięty kierowca.
Tym nie mniej proponuję porównać ofertę z samochodami fabrycznie nowymi- jeśli coś jeszcze stoi na stocku. Może sie okazać, że cena za nowy będzie bardzo porównywalna.
CYTAT(banan @ Tue, 11 Jun 2019 - 10:11)
Panowie,
Nie bylem jeszcze co prawda na jezdzie probnej ale auto mi sie podoba wizualnie, gabarytowo i pod wzgledem wnetrza, wiec jesli w czasie jazdy nie bedzie mnie cos ewidentnie razilo to moglbym sie zdecydowac.
Zwróć uwagę na skrzynię biegów- Volvo często mają okropnego laga.
Przejedź się nim gdzieś dalej- ja w tej marce nigdy nie umiem znaleźć dla siebie wygodnej pozycji za kierownicą a wychodzi to dopiero w trasie.
CYTAT(banan @ Tue, 11 Jun 2019 - 10:11)
Pytania do Was:
- ma ktos, jezdzil ktos? Jakie ogolne wrazenia po dluzszej jezdzie i czy mieliscie z nimi jakies problemy?
Ad. 1 - Jak wspominałem kumpel/handlowiec z Volvo śmigał takim ale D4. Mogę Ci wrzucić do niego kontakt tylko nie wiem na ile będzie obiektywny jako fanboj
CYTAT(banan @ Tue, 11 Jun 2019 - 10:11)
- czy ktos wie o jakichs wrodzonych chorobach tego modelu?
Ad. 2 - Samochód cierpi na przewlekły geriatryzm
Nie znajdziesz tam sportowego zacięcia.
Skąd w ogóle pomysł na V40?
CYTAT(banan @ Tue, 11 Jun 2019 - 10:11)
- Na cos szczegolnego powinienem zwrocic uwage przy zakupie, nawet w takim swiezym egzemplarzu?
Samochód jest tak długo nowy jak długo ma fabryczną gwarancję. Za niewielką dopłatą do przy zakupie zyskujesz spokój, łatwość przy ewentualnej odsprzedaży, wysoką wartość rezydualną. IMO Musthave.
CYTAT(banan @ Tue, 11 Jun 2019 - 10:11)
- jesli myslicie ze lepiej spojrzec na cos innego w tej klasie to na co i dlaczego?
Dzieki
Nie da się każdemu doradzić tak samo. Należy nakreślić sobie podstawowe założenia zakupu:
- Czego oczekujesz od samochodu
- Czym aktualnie jeździsz/ za co lubisz ten samochód/ z czego nie chcesz rezygnować przesiadając się na nowy samochód
- Co z wyposażenia MUSI być na pokładzie
- W jakich warunkach użytkujesz samochód (autostrada/trasa/miasto)
- Jak długo planujesz go użytkować
- Zakup na firmę czy na osobę fizyczną
- Sposób finansowania: gotówka/kredyt/leasing/wynajem
Przytoczona przez Ciebie Honda kosztuje ~100 000zł.
W tej kasie można kupić:
- Polo GTI DSG - samochód miejski a bardziej przestronny niż V40
Świeża konstrukcja, 2.0 TSI + DSG + Lekkie nadwozie.
- Mazda 3/6 - można jeździc kilkanaście lat bez stresu o ewentualne awarie
- BMW 118d/i (rabaty na F20 to ~30%) - samochód dla purystów - nie będzie miał w tej cenie wodotrysków ale ergonomia, wyciszenie, wyważenie, skrzynia biegów i układ kierowniczy mega na plus. Ostatni kompakt RWD.
- Octavia 2.0TSI DSG 4X4 - słabo wyciszona, przy 150kmh przestaje kleić się drogi ale za to 6.7 do setki i wielkie nadwozie
- Toyota Corolla Hybryda - do miasta git + świeża konstrukcja