Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Schemat zawieszenia Audi A4 1999 r.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Honada
Cześć! Potrzebuję schematu przedniego zawieszenia Audi A4 B5 dopasowanego do nr VIN w aucie. Kolega kupił A4 i musi robić zawias, ale okazuje się, że było ono cos kombinowane i nie jest to raczej oryginalny zestaw, bo zamienniki okazują się inne niż te, które on ma (były min. 2 typy tego zawieszenia).

Ma ktoś dostęp do bazy? nr VIN WAUZZZ8DZYA037459

dobre piwo stawiam!
emtees
Masz na myśli wahacze? Zbyt wielkiego wyboru nie ma, mogły się najwyżej różnić jednym sworzniem w dolnym wahaczu - bodaj w "bananie".
Honada
Są dwa zestawy wahaczy do tego rocznika i wersji oraz delikatne róznice między nimi. A kumpel chce żeby były takie jak pierwotnie były zamontowane (bo zestaw zamienników który do niego pasuje po nr VIN, ma m.in. nieco inne wahacze). Podpytam dokładnie które są inne.
emtees
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - jeśli miał zawieszenie 1BE (fabryczne obniżenie) to do niego są sztywne końcówki drążka - bez amortyzatorka drgań. Raczej rzadko, który producent ma w ofercie komplet z takimi końcówkami, ale idzie je bez problemu dostać np. z TRW i nie są drogie. Informacje o typie zawieszenia znajdzie na wlepce z kodami wyposażenia we wnęce koła zapasowego lub w książce serwisowej (na pierwszej stronie jest taka sama wlepa).
Honada
No właśnie jest też ten zestaw do obniżonych zawieszeń. Czyli 3 zestawy. Wygląda to tak, jaby te 2 zestawy mozna było stosować zamiennie, bo to co jest teraz aucie nie zgadza się z tym, co powinno być niby wg VIN w zamiennikach.
emtees
Na pewno można zamiennie stosować zwykły i do obniżonych zawieszeń - tutaj różnica jest tylko w końcówce drążka. Masa S4'ek B5 jeździ ze zwykłymi końcówkami, bo mało który mechanik ruszy mózgiem i zastosuje takie końcówki jakie być powinny. O takich, gdzie jedna końcówka była sztywna, a druga z tłumikiem drgań wspomnę już tylko w formie ciekawostki...
wymiot
CYTAT(emtees @ Fri, 24 May 2019 - 22:31) *
Na pewno można zamiennie stosować zwykły i do obniżonych zawieszeń - tutaj różnica jest tylko w końcówce drążka. Masa S4'ek B5 jeździ ze zwykłymi końcówkami, bo mało który mechanik ruszy mózgiem i zastosuje takie końcówki jakie być powinny. O takich, gdzie jedna końcówka była sztywna, a druga z tłumikiem drgań wspomnę już tylko w formie ciekawostki...

Dziwne bo Vegeta mnie ostatnio tez pytal o te zawieszenia wink.gif
Pisze z pamięci bo mieliśmy kiedyś w firmie wtopę po numerze nadwozia z takim audi albo nowszym. Klient daje numer budy, sprzedają mu wahacze lemfordera po numerze. Po założeniu okazuje sie ze geometria sie rozjebała w opór. Jest awantura zaczynam szukać problemu i znajduje, numer ori sie krosuje na lemfordera do Sline i zwyklego, sprzedaliśmy mu "tańszego" czyli zwykłego.
Tu pewnie jest taka sama sytuacja.
vegetagt
pytałem, ale się już dowiedziałem. Rózne numery górnych wahaczy są spowodowane różnymi tulejami. Tyle, że kontekst mojego pytania był taki, że wszyscy pisali w necie, ze a4=s4 jezeli o wahacze chodzi, a numery w etce to odróżniają... wink.gif
Natomiast różne dolne sworznie były w zależności od rynku i szły w parze z inną zwrotnicą.

Jak jeszcze są jakieś tajemnice, to z chęcią się z nimi zapoznam wink.gif
JJacek
@Honada próbowaliście przejrzeć ETKE online https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php ? Czy w aucie jest jeszcze naklejka z wyposażeniem?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.