Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ważenie auta , corner weight, cross weight itp.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Andrzejsr
Jak "stabilizujecie" auto przy ważeniu pod każdym kołem - chodzi o to jak " ustabilizować" odczyty nacisku kola- po najechaniu na wagę mam odczyt X, gdy pobujam jedną stroną wozu zmienia się o 1-2 kg, gdy pobujam druga znów się zmienia. Sumaryczna rozbieżność granicznych wartości to 3-5 kg. Trochę dużo. Połowę do obliczeń stosować?
Jakiejs super dokładności nie potrzebuje, ale ciekaw jestem jak to jest na "Profi" wagach? Nie miałem z takimi do czynienia, też są różne odczyty w zależności po której stronie auta bujanie było ostatnie?
CZUCZU
Jak na gsmp ważyli to różnice w cc po 10 kg wychodziły ( sumarycznie dla 4 koł )w zależności od pomiaru. A to samo auto
jackkpl
Najlepiej miec przed i za wagami rowna powierzchnie i auto przeturlac + pobujac tak jak mowisz, zeby ewentualne tarcie na tulejach zminimalizowac.

5kg to i tak dobra dokladnosc jak na nasze warunki smile.gif.
Andrzejsr
CYTAT(jackkpl @ Thu, 23 May 2019 - 13:11) *
Najlepiej miec przed i za wagami rowna powierzchnie i auto przeturlac + pobujac tak jak mowisz, zeby ewentualne tarcie na tulejach zminimalizowac.

5kg to i tak dobra dokladnosc jak na nasze warunki smile.gif.


Turlam smile.gif i bujam i turlam. Po prostu się zastanawiam po co taki wyścig po dokładność wag , gdy metoda pomiaru dużo grubsze niedokładności daje . Czy jest jakiśsposób aby powtarzalne odczyty otrzymywać.

Czyli trzeba max i min wynik zapisać i średnią operować najwyraźniej.

Domyślam się że te różnice to z napięć mocowań elementów zawieszenia itd. Gdzieś czytałem żeby amortyzatory odpinać, ale to chyba przesada ?

Przy okazji - sprawdziłem jakie znaczenie ma wypoziomowanie wag - tzn żeby np. lewa była na jednym poziomie z prawą, wychodzi mi że 3-4 mm podkładka pod wagę daje zmianę odczytu ok 5kg .


jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 23 May 2019 - 13:34) *
Turlam smile.gif i bujam i turlam. Po prostu się zastanawiam po co taki wyścig po dokładność wag , gdy metoda pomiaru dużo grubsze niedokładności daje . Czy jest jakiśsposób aby powtarzalne odczyty otrzymywać.

Czyli trzeba max i min wynik zapisać i średnią operować najwyraźniej.

Domyślam się że te różnice to z napięć mocowań elementów zawieszenia itd. Gdzieś czytałem żeby amortyzatory odpinać, ale to chyba przesada ?

Przy okazji - sprawdziłem jakie znaczenie ma wypoziomowanie wag - tzn żeby np. lewa była na jednym poziomie z prawą, wychodzi mi że 3-4 mm podkładka pod wagę daje zmianę odczytu ok 5kg .


Odpina się stabilizatory, bo to one głównie zaburzają. Jak odepniesz amortyzator , ktory jest w kolumnie ze sprężyną? biggrin.gif
U mnie też wychodziło około 10mm=10kg zmiany nacisku.
Andrzejsr
Może chodziło o ważenie z przemieszczaniem elementów / balastu ? nie pamiętam.

No w każdym razie wyszło cross weight 50,3 % … bez ustawiania czegokolwiek. Co trochę dziwne bo jednak z jedynej póki co jazdy i tak samo ustawionych sprężynach, pamiętam że czasem auto miało tendencję do ściągania w prawo . Może po długim postoju tarcze z nalotem nierówno brały, ale w sumie powinny były się oczyścić bo trochę pohamowałem. .

No bo to Crosss Weight jest nadrzędne - ważniejsze niż wyważenie prawo-lewo ?

Bo spotkałem się z opinią żeby na równo naciski przednich kół zrobić. Ale to od osoby jeżdżącej Formułą, gdzie siedzi pośrodku centralnie, więc statycznie jest już lewo-prawo pewnie ładnie wyważony, a ja jednak 100 kg po jednej stronie dodaję.
kompot
Niestety bolesna prawda jest taka, że tego błędu pomiaru nie wyeliminujesz.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.