Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dwie pompy Hamulcowe problem z hamulcami .
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Gallardo
Witam. Kupiłem wydmuszkę seicento w której jest zrobiony pedałbox składający się z 2 pomp hamulcowych 0.7" + reczany hydrauliczny 0.625" . Pedał hamulcowy jest bez orczyka i na obie pompki działa ta sama siła . Gdy rozblokuje pompe tył przy pedale to przód hamuje bardzo dobrze , natomiast gdy obie pompy są podłączone to auto nie hamuje a zwalnia . Reczny tez jakoś słabo działaj bo koła się nie blokują .

Jak powinien wyglądać skok na pedale przy takich samych pompach ? Aktualnie u mnie przód pompa ma duzo większy skok niz tył w efekcie czego pompa tyl nie pozwala wcisnąć tłoczka pompy przód aby przednia oś hamowała . Jaka pompę trzeba zastosować na tył żeby skok się zwiększył ?

Przód hamulce tłoczek 54mm tarcza 256mm
Tył hamulce tłoczek 34mm tarcza 256mm
DealMan
Potrzebujesz pompe z mniejszą średnicą żeby zwiększyć jej skok.
GrzesiekK.
Bez orczyka nie będzie to działało.
MadeInPoland
Orczyk jest fajny, ale w razie awarii jednego obwodu tracisz drugi.
Paweł#G
A jesli miedzy pompki zamontowac "plaskownik" jak w hamulcach pneumatycznych na 1 tlok a 2 koła , czy mechanicznych ( jak w wadze szalkowej - pompki to szale, a punkt podparcia to padał hamulców)? W przyczepach dziala to i tu powino mimo ze po czasie skok jest różny. Regulujac punkt mocowania mamy wplyw na balans hamulcow i nawet przy awari jednej pompki drogą wciśniemy.
Andrzejsr
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 21 May 2019 - 08:45) *
Orczyk jest fajny, ale w razie awarii jednego obwodu tracisz drugi.



Chyba nie całkiem się traci, po to jest tuleja o jakiejśtam długości w której jest łożysko orczyka . W razie luźnego jednego popychacza pompy orczyk opiera się o tą tuleję/jej brzeg.

edit
chyba to mają na myśli tutaj - ograniczenie ruchu orczyka :
All systems should have a limit to how far the balance bar can articulate. The reason for this is should
there be a hydraulic failure in one circuit once the balance bar reaches the limit of its articulation the
other circuit will then generate pressure. It is not a perfect failsafe as the whole system is loaded on one
side and liable to bending but gives at least some braking to help drive the car to a safe position

( https://www.apracing.com/drawings/Balance%2...r%20Systems.pdf )


edit 2 : "chyba" bo nie próbowałem smile.gif ale mając to w ręku tak to się zachowuje - przy braku oporu z jednej pompy, naciskamy pedał, orczyk się wygina ale cośtam popycha drugą pompę. Nie obróci się przez tą tuleję właśnie .
Niektóre orczyki mają jeszcze dodatkowe ograniczniki w tulei :

https://www.rallyshop.it/index.php?main_pag...amp;language=en
MadeInPoland
No właśnie chyba. Dałoby się to prawdopodobnie ustawić tak, żeby to działało w danym konkretnym wozie z danymi pompami i zaciskami, ale nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś to ustawiał pod tym kątem. Zresztą zmiana zacisków na 'większe' przy seryjnej pompie też powoduje, że uszkodzony jeden obwód zgarnia ze sobą drugi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.