EA113 nie ma wady olejowej!
opinie oosb ktore nie potrafia rozroznic generacji silnika przemilcze
Odpowiadaja na pytanie autora, jak w przypadku kazdego auta wazna jest historia, mozna kupic zajechane auto z silnikiem co ma 100tys przebiegu jak i takie w idealnym stanie co ma 300tys. Druga sprawa ze zadbanego auta z tym silnikiem nie kupisz za 15 czy 20tys, za A3 8P czy Leona FR te 30tys to jest taki budzet w sam raz, ba za 15tys to i zadbane 1.8T ciezko kupic w budzie 8L
wiec nie kupno silnika TFSI jest proszeniem sie o klopoty a kupno jakiegokolwiek auta z jakimkolwiek silnikiem ponizej ceny rynkwoej.
Osobiscie posiadam aktualnie Cupre R 2011r, to juz moje drugie auto z tym silnikiem, wczesniej miałem zwykłą Cupre i oba auta nie bral nic oleju, mam tez sporo znajomych ktorzy posiadaja te silniki z przebiegami siegajacymi nawet 300tys, jezdza i oleju nie biora powyzej 1l na 10tys dlatego kupujac egzemplarz z pewna historia mozna spac spokojnie
Jak kazdey silnik ma kilka problemow:
łanuch z napinaczem walkow rozrzadu (100tys to juz czas na jego wymiane)
lubi padac zawor dv, n75, pcv sa to naszczescie groszowe sprawy (dv320, n75 150zl, pcv, 150zl ceny z aso wiec poza serwisem mozna te czesci kupic znacznie taniej)
w silniakch BWA, BWJ co kilkadziesiat tysiecy warto wymienic popychacz pompy paliwa wysokiego cisnienia, koszt rozniez nie jest wysoki bo kosztuje 120zl a wymiane mozna zrobic samemu
zdarzaja sie awarie cewek zaplonowych (byla na to akcja serwisowa) koszt tez nie jest duzy, w ASO kpl 1000zl, poza aso jeszcze taniej
Albo sie takie koszty akceptuje w przypadku mocnego turbodoladowanego silnika albo nie i szuka sie prostego 1.6