Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ktoś ogarnia doładowanie VR 3.2?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
yotomeczek
Ktoś ogarnia doładowanie VR 3.2? Chodzi o dołożenie kompresora, IC i wystrojenie?
Pro-Tune już się takimi rzeczami nie zajmuje niestety.
Maciu$
AW chyba dalej trochę tego robi.
yotomeczek
CYTAT(Maciu$ @ Thu, 16 May 2019 - 13:57) *
AW chyba dalej trochę tego robi.


AW Racing tylko uturbiają.
cowboy
moze R-performance
w sumie przy kompresorze miej roboty
wsadzić jakiegoś Rotrexa i heja
rwtnt
Może napisz do mk2vrt robią głównie turbo, ale może też da radę smile.gif
yotomeczek
CYTAT(cowboy @ Thu, 16 May 2019 - 15:07) *
moze R-performance
w sumie przy kompresorze miej roboty
wsadzić jakiegoś Rotrexa i heja


Dlatego pomysł na kompresor.
Chyba jedynie Pro-Tune to robił...
Dawanie do kogoś co może da radę nie wchodzi w grę.
rwtnt
Źle się wyraziłem, technicznie bez problemu tylko czy będzie miał czas i ochotę smile.gif, bo obecnie turbo w modzie. Rozmawiałem z tunerem, że zrobi też kompresor. Krzysiek jest jednym z najbardziej ogarniających vr6/r32 itp. w kraju.
Napisz do niego wiadomość to na pewno wyjaśni.

https://www.facebook.com/mk2vrt/
yotomeczek
CYTAT(rwtnt @ Thu, 16 May 2019 - 18:28) *
Źle się wyraziłem, technicznie bez problemu tylko czy będzie miał czas i ochotę smile.gif, bo obecnie turbo w modzie. Rozmawiałem z tunerem, że zrobi też kompresor. Krzysiek jest jednym z najbardziej ogarniających vr6/r32 itp. w kraju.
Napisz do niego wiadomość to na pewno wyjaśni.

https://www.facebook.com/mk2vrt/


Napisałem - też tylko turbo... smile.gif
Szkoda że nikt nie montuje kompresorów - odpada ingerencja w wydech - dźwięk pozostaje a przy okazji parę tysi taniej być powinno...
E30 owner
PROTurbo może zapytaj. Marcin zdolna bestia i doświadczenie w doładowaniu VRek ma.
16vg60
Dedykowany set rotrexa kupujesz czy cos innego ?
yotomeczek
CYTAT(16vg60 @ Thu, 16 May 2019 - 20:09) *
Dedykowany set rotrexa kupujesz czy cos innego ?


Wolałbym dedykowany - nie wiem na razie robię rekonesans u tuningowców.
Na razie tylko uturbienie i koszt 40-65 tyś. (ok. 500KM/600NM) lub 350KM za 25 tyś.
yotomeczek
Ktoś oferuje dedykowane kity z kompresorem do passata 3,2? Szukam ale nic nie znalazłem...
yotomeczek
Podziękował.
djkompot
Weź uderz do kogoś kto robił. Ogólnie kompressor prościej wystroić niż turbo. Do turbo to są już gotowe pliki w obiegu to mają łatwiej tjunerzy tongue.gif
Mis
Pytaj w Digitun/Genowefa Garage/turbodiesel.pl/MK2 vrt/Compsport.

Na Twoim miejscu wsadziłbym turbo, bo markowy kompresor do R32 zabija cenowo.
Pietrek.L
Napisz do MP Chargers, gość miał chyba tutaj temat o kompresorze DIY (nie pamiętam jaki nick)
https://www.facebook.com/MP-Chargers-194381047797483/
yotomeczek
CYTAT(Mis @ Mon, 20 May 2019 - 12:04) *
Pytaj w Digitun/Genowefa Garage/turbodiesel.pl/MK2 vrt/Compsport.

Na Twoim miejscu wsadziłbym turbo, bo markowy kompresor do R32 zabija cenowo.


Dzięki wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi w temacie.
Przepytywanki tunerów trwają.
Wolałbym kompresor ale faktycznie ceny zestawów z kompresorem na poziomie 5-7 tys. Euro zabijają.

Znalazłem dwa zestawy uturbiające w dosyć przystępnych cenach:

https://www.laurent-motors.com/en/turbo-kit...tegate-internal Tu nawet są trzy warianty do wyboru

i jeden z rodzimego podwórka:
http://performance.k64.pl/turbo-500hp-k64p...tage-p-572.html
P@bLO
Napisz do Walas MotorSport - na kompresorach już coś robili, a i R32 także mają rozpracowane wink.gifI nawet turbo kity u Kamila i Rafała taniej wychodziły niż te podane powyżej
kkkacper
Na ten pierwszy nie wydalbym nawet 5 zl.. ten od k64 powiedzmy, ze jako tako, ale to dopiero poczatek tematu i tak.. tak czy srak wolalbym to sam kompletowac wink.gif
Mis
Chcesz zakładać kompresor za kupę kasy, a rozważasz chiński turbo zestaw?
Przecież to aż się prosi o porządne, markowe turbo, stoczenie fabrycznych tłoków zamiast przekładki i wiele innych.
yotomeczek
CYTAT(Mis @ Mon, 20 May 2019 - 17:23) *
Chcesz zakładać kompresor za kupę kasy, a rozważasz chiński turbo zestaw?
Przecież to aż się prosi o porządne, markowe turbo, stoczenie fabrycznych tłoków zamiast przekładki i wiele innych.


Pewnie że tak najlepiej. Tylko jak trzeba wydać 65 tys. na uturbienie przy wartości auta powiedzmy 25 tyś. to trzeba się mocno zastanowić. W sumarycznym budżecie ok. 90 tyś można rozważać zupełnie inne auta.
Na razie chciałbym znaleźć tunerów którzy uturbiają takie R32 - nie chciałbym męczyć kogoś żeby wszystko od zera kompletować. Niestety wychodzi że takie uturbianie u tych co robili takie silniki dosyć drogo. Co prawda na pewno dobrze - z rewizją silnika i skrzyni, jednak koszty spore (40 tyś min).
Wychodzi na to, że niby prostszy w montażu kompresor wyjdzie drożej niż turbo (tu trzeba inny kolektor wydechowy i DP). Charakterystyka doładowania kompresorem też fajniejsza - można mieć spory moment przy niskich obrotach i można leniwie na wakacje lecieć.
Jak turbo to raczej Twin Scroll żeby wstawało wcześnie (chyba że do takiego sinika TS nie podchodzi) - znowu kolektor już pewnie na indywidualne zamówienie - znowu większa kaska (kolektor + DP pewnie z 4-5 tyś). MP Chargers sprzedają same kompresory - mogą dorobić mocowanie itd ale trzeba by zostawić auto na min. 2 tyg. Ceny kompresorów od 4,2 do 7,2 tyś. Mają zestawy do BMW ale bez IC na moce do ok. 350KM (za 6-9 tyś) - czyli całkeim fajne rozwiązanie. Do tego jakiś przyzwoity IC i za umiarkowane pieniądze jest doładowane BMW.
Przy kompresorze można wydatki rozłożyć w czasie - np stage 1 nieduże dmuchnięcie bez odprężania. Potem jak najdzie ochota - odprężenie i mocniejsze dmuchnięcie. Przy turbo takie rozwiązanie raczej odpada - chyba że niekoniecznie...
piana_sta
A Mickey Garage?
E30 owner
CYTAT(yotomeczek @ Mon, 20 May 2019 - 17:42) *
Pewnie że tak najlepiej. Tylko jak trzeba wydać 65 tys. na uturbienie przy wartości auta powiedzmy 25 tyś. to trzeba się mocno zastanowić. W sumarycznym budżecie ok. 90 tyś można rozważać zupełnie inne auta.
Na razie chciałbym znaleźć tunerów którzy uturbiają takie R32 - nie chciałbym męczyć kogoś żeby wszystko od zera kompletować. Niestety wychodzi że takie uturbianie u tych co robili takie silniki dosyć drogo. Co prawda na pewno dobrze - z rewizją silnika i skrzyni, jednak koszty spore (40 tyś min).
Wychodzi na to, że niby prostszy w montażu kompresor wyjdzie drożej niż turbo (tu trzeba inny kolektor wydechowy i DP). Charakterystyka doładowania kompresorem też fajniejsza - można mieć spory moment przy niskich obrotach i można leniwie na wakacje lecieć.
Jak turbo to raczej Twin Scroll żeby wstawało wcześnie (chyba że do takiego sinika TS nie podchodzi) - znowu kolektor już pewnie na indywidualne zamówienie - znowu większa kaska (kolektor + DP pewnie z 4-5 tyś). MP Chargers sprzedają same kompresory - mogą dorobić mocowanie itd ale trzeba by zostawić auto na min. 2 tyg. Ceny kompresorów od 4,2 do 7,2 tyś. Mają zestawy do BMW ale bez IC na moce do ok. 350KM (za 6-9 tyś) - czyli całkeim fajne rozwiązanie. Do tego jakiś przyzwoity IC i za umiarkowane pieniądze jest doładowane BMW.
Przy kompresorze można wydatki rozłożyć w czasie - np stage 1 nieduże dmuchnięcie bez odprężania. Potem jak najdzie ochota - odprężenie i mocniejsze dmuchnięcie. Przy turbo takie rozwiązanie raczej odpada - chyba że niekoniecznie...


Tylko źle patrzysz trochę na sprawę pieniężną.

Rozważ co masz za daną kasę tzn. Jak za 65k pln masz 600KM z rewizją silnika + remontem + postawieniem tego na stand alone + sprzęgło + jakieś mody hebli + prace blacharsko lakiernicze żeby powiesić odpowiedni cooler. I przede wszystkim masz na to fakturę (czyli 23% VAT i od zarobku 18% dochodowego) i uber alles jakość gratów - czyli system oparty na jakimś garrett a nie markowej chińszczyźnie czy w ogóle chińszczyźnie z jebaja. To już te duże pieniądze mogą nabierać innego sensu.

Z doświadczenia, na szczęście nie mojego, ale lokalnego "tunera". Napiszę tyle, że tanio jest dobrze jak masz pojęcie. Wtedy nawet z tanich gratów zrobisz wynik jakiś. Na jak długo ?? Na tak długo na ile tanie graty wytrzymają. Jak nie masz pojęcia to jak owy "tjuner" upalisz dwa zakute silniki na tanich gratach w ciągu pierwszych 3 wyjazdów. Później zaczną się reklamacje, spychanie winy .... a w temacie modów bardzo łatwo można się wywinąć ..... ogólnie jeśli szukasz sprawdzonego setupu który pozwoli samochodowi za 20k pln oblecieć samochód za 100k to musisz płacić. Jak szukasz tanio i mega dobrze to sprzedaj samochód za 20k dołóż i kup seryjny, młodszy, mocniejszy ..... Jak był dbany to polata te 300 000km bez awarii na pewno.
As_
No to alternatywą będzie golf r / s3 / passat 280 ale wtedy wychodzi ponad stowa na dzien dobry plus pewnie z 10k zeby te 400 zrobic bez wchodzenia w hybrydy.
A 500+ to sie znowu robi kupa kasy plus jednak duzo drozsza baza
Driftman
U na na podwórku ( temat nie skończony, budowa kompresora z turbo )
http://www.racingforum.pl/kompresor-z-turb...ml#entry1243215

I po sąsiedzku. Wiem, nie powinienem dawać linka do innego forum. Jednak mamy sobie pomagać, dlatego daje bardzo ciekawy opis budowy kompresora od zera przez MP Chargers
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=6548
yotomeczek
CYTAT(E30 owner @ Mon, 20 May 2019 - 21:01) *
Tylko źle patrzysz trochę na sprawę pieniężną.

Rozważ co masz za daną kasę tzn. Jak za 65k pln masz 600KM z rewizją silnika + remontem + postawieniem tego na stand alone + sprzęgło + jakieś mody hebli + prace blacharsko lakiernicze żeby powiesić odpowiedni cooler. I przede wszystkim masz na to fakturę (czyli 23% VAT i od zarobku 18% dochodowego) i uber alles jakość gratów - czyli system oparty na jakimś garrett a nie markowej chińszczyźnie czy w ogóle chińszczyźnie z jebaja. To już te duże pieniądze mogą nabierać innego sensu.

Z doświadczenia, na szczęście nie mojego, ale lokalnego "tunera". Napiszę tyle, że tanio jest dobrze jak masz pojęcie. Wtedy nawet z tanich gratów zrobisz wynik jakiś. Na jak długo ?? Na tak długo na ile tanie graty wytrzymają. Jak nie masz pojęcia to jak owy "tjuner" upalisz dwa zakute silniki na tanich gratach w ciągu pierwszych 3 wyjazdów. Później zaczną się reklamacje, spychanie winy .... a w temacie modów bardzo łatwo można się wywinąć ..... ogólnie jeśli szukasz sprawdzonego setupu który pozwoli samochodowi za 20k pln oblecieć samochód za 100k to musisz płacić. Jak szukasz tanio i mega dobrze to sprzedaj samochód za 20k dołóż i kup seryjny, młodszy, mocniejszy ..... Jak był dbany to polata te 300 000km bez awarii na pewno.


Nigdzie nie napisałem że chcę objeżdżać fury za 100k.
Nie bardzo widzę coś nowszego i szybkiego za 50k... raczej za 70+
Za okolice 100k można kupić audi RS6C6 z nalotem 250tyś. km+ więc nie wierze w te 300tyś bez awarii itd.
Za te 65tyś nie ma 600KM a 500KM
Na razie najlepsza opcją jest te 350KM za 25k. Z drugiej strony można kupić 3,6 300KM za ok 40tyś
rwtnt
Biorąc pod uwagę zakup najtańszego auta z 3.2 > a3 8p 3.2 okolice 25tys i za 40tys masz 500koni 600nm czyli łącznie 65tys zł? Co można szybszego za to kupić? co ma 4x4 klimatyzację itp., dużą bazę części i jest tanie w naprawach? Absolutnie nic.
cowboy
CYTAT(yotomeczek @ Mon, 20 May 2019 - 21:50) *
Z drugiej strony można kupić 3,6 300KM za ok 40tyś


R36 tylko w passacie
ale to tez mozna zaturbić wink.gif

ja bym szedł w strone A3 3.2 albo TT

a uderz Ty moze do 3-miasta do Krzyśka !
robi seryjnie takie auta z mocą 500-600KM

https://www.facebook.com/mk2vrt/
tashi
W r32 tłoków się nie toczy tylko odpręża się go wałem z 2.8. W ten sposób powstaje nam 3.0 ale gotowe przyjąć turbo. Teoretycznie do 500KM a bardziej do 600NM powinny wytrzymać seryjne korby ale moim zdaniem lepiej dać kutą korbę + panewki korbowe z r36 - tzw sputery które przy okazji są szersze niż te z 3.2. Kolektor ssacy masz gotowy odlew aluminiowy z Niemiec. Wydechowy bardzo dobrze sprawuje się (przynajmniej do ok 600HP) chinol żeliwny. Ja u siebie założyłem chinola GTX35 - moim zdaniem cena jakość tip tip i samo wstawanie itp -> sporo się też czyta o średniej żywotności ori turbosprężarek więc moim zdaniem to dobra opcja potem to chyba precision. Na WG nie ma co oszczędzać u siebie założyłem Precisiona. Jeśli chodzi o wysterowanie to ja po wielu rozmyśleniach zdecydowałem się na EMU BLACK z racji dużo lepszej ochrony jednostki aczkolwiek na seryjnym kompie też robią. Do tego wtryski 630cc i pompa walbro 450. Co do przeniesienia napędu jeśli manual to tzw podparcie 3 biegu + jakieś konkret sprzęgło. Ja zdecydowałem się na dwutarcz od Lamika. Jeśli chodzi o poduszki silnika to wystarczy zdrowa dolna poduszka ta w sankach + poliuretanowa wkładka usztywniająca - ja wymieniłem wszystkie ale najbardziej odczułem zmianę tej dolnej. W zależności od mocy i jak chcesz tym jeździć wskazana chłodniczka oleju. O takich tematach jak kompletny rozrząd przy tej okazji to chyba nie trzeba pisać. Jak masz pytania to wal tu albo na priv. Co prawda nie zajmuję się tym na co dzień ale swojego zrobiłem od początku do końca sam z pomocą ludzi którzy robili takie modyfikacje wcześniej i uważam że jest to poprawienie tej bardzo udanej konstrukcji smile.gif - np usunięcie ori kolektora ssacego który blokuje dostęp do czegokolwiek. Po dobrze przeprowadzonej modyfikacji auto jest bezproblemowe w serwisie. Jak się jednak zdecydujesz na turbo to pisz - rozważam sprzedaż wraz z montażem swojego setupu który zrobił jedynie 2.5 tyś km i był wystrojony tylko na 1bar na początek a i tak podawał zacnie. Nigdy bym się go nie pozbywał - setup jak i całe auto składane na dożywocie ale niestety padło ono ofiarą chorego podpalacza - seria podpaleń w Lublinie i niestety bezwypadkowa aluminiowa konstrukcja budy zamieniła się w złom. Obecnie nie mogę jeszcze patrzeć na auto ale wstępnie poza skrzynią biegów, wiązką, IC+ orurowanie, chłodnicą oleju reszta ocalała (podpalenie lewy przód) więc jeśli taki setup by Cię interesował to dawaj znać. Mam masę zdjęć z wykonania - zapewniam że poziom dużo wyższy niż wszystkie "firmowe" zaturbienia - nad całym autem spędziłem ponad rok. Za jakiś czas zrobię szerszy opis dla ludzi którzy o tym myślą bo pomimo tego co mnie spotkało to sam temat zaturbionego r32 uważam za najlepszą opcję na mocne auto w stosunku do ceny.
yotomeczek
CYTAT(cowboy @ Wed, 22 May 2019 - 11:32) *
R36 tylko w passacie
ale to tez mozna zaturbić wink.gif

ja bym szedł w strone A3 3.2 albo TT

a uderz Ty moze do 3-miasta do Krzyśka !
robi seryjnie takie auta z mocą 500-600KM

https://www.facebook.com/mk2vrt/


Dobra opcja mk2vrt
Ok 35-40 tys lacznie ze swapem (na mpi) , caly motor złożony na nowych gratach, caly osprzet, strojenie ori ecu itp
djkompot
5 groszy... mam podobne prywatne auto, GTX35 mógłby wcześniej wstawać, wydechowy kolektor china do normalnej jazdy spoko ale jak chcesz "upalać", postrzelać, czy jakiegoś antilaga rzucić to słabo... już dwa rozwaliłem. Na seryjnym kompie zwykle ładują 550cc bo to "ktoś" ogarnął na zachodzie nie wiem jak 630cc.. ja się długo osobiście pier... żeby to chodziło jak seria. Zresztą kąt wtrysku mają inny niż seryjne to co się tu spodziewać. Jak chcesz mieć idealne auto na codzień to ja bym uderzał do R-performance choć ich nie lubię za ich podejście do ludzi... ale ja i tak wychodzę z założenia że jak robić takie auto to trzeba mieć pojęcie o tym i o tamtym... i szykować się na odwiedziny warsztatów co sam Mickey wspominał... Myślałem kiedyś o emu do siebie z racji wygody i wglądu w dane ale za dużo pracy żeby przerobić to "ala świnia", nie wiem jak to się sprawuję w takiej konfiguracji, a stand-alone to brak tempomatu, podobno problemy z komunikacją can-dsg.. nie wiem jak haldex... w manualu podpiera się chyba 4 bieg.
Albert
także polecę https://www.facebook.com/mk2vrt/
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.