Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M52B28 doładowanie NO2
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Arczik36
Witam. Na starcie zaznacze, że w tuningu samochodów jestem zielony, jak do tej pory zajmowalem sie tylko 2suwowymi motocyklami smile.gif więc niektóre pytania mogą być dla was głupie, oczywiste..
"Byłem szczęśliwym" posiadaczem m52b28 e36 cabrio, celowo piszę byłem, bo niestety chciałbym czegoś więcej, żeby tak troche bardziej wciskało w fotel przy przyspieszaniu rolleyes.gif Starałem się szukać w internecie ale mało jest informacji o m52b28 ( wiecej o M50).
Jako, że na szybką jazdę mam ochotę raz na jakiś czas a ogólnie autko sluży mi jako daily to turbo odpada ( zbyt duże spalanie no i koszta.. )
Silnik na pewno chce aby został seria w końcu wymarzyłem sobie serie 2.8 i tak musi zostać biggrin.gif
Wybór padł na podltenek azotu czyli nitro, tylko co do tego mam właśnie kilka pytań
Ile ten silnik jest w stanie znieść? Ile KM ile NM ? Wiem, że strzelali 100km i znosił, a każde 100km to okolo 200Nm ( w przypadku NO2)
Jedyne co wyczytałem to, że bolączką tych silników są korby, a gdyby zmienić na kute ? Jeśli ma to znacząco zwiekszyć wytrzymałoś to jestem w stanie odłożyć te dodadkowe 2 klocki, ale czy wymiana korb konczy sie na zmianie korb i tyle, nie trzeba nic wyważać/ dodatkowego nic robić ? No i oczywiście czy to coś da..
Co innego mogę zmienić aby silnik wytrzymał więcej ? Ogólnie to chciałbym sie "wstrzelić" w widełki miedzy 350-400km ( gdyby była 4 z przodu to byłbym wniebowzięty laugh.gif ) ale, że z nitrem bardzo rośnie moment to zdaję sobie sprawe z tego, że może to być bardzo trudne do uzyskania.

No i może dodam, że możecie też napisać o wymianie czego myśleć przy okazji rozbiórki ( w celu sprawdzenia) silnika smile.gif Myślę o panewkach ale jak rozbiorę i okaże się, że są okej to jest sens wkładać nowe ? Na pewno szklanki mam do wymiany i chce komuś głowice oddać aby przepatrzył itd. bo jeden zawór mi stuka smile.gif
Kompresje mierzyłem i jest tak
1-14,8
2-14,8
3-14,8
4-13,7
5-14,4
6-14,6
i w okolicy wlasnie 4 cyl słychać stukający zawór ( jakby szklanka się przytkała, dlatego pisalem o nich wyżej)

Wrzucenie dolotu od m50 ze strojeniem daje okolo 210-220km resztę trzeba wypełnić NO2

Bardzo proszę o rady, mąrde słowa, ew. nakierowanie na jakieś tutoriale, poradniki, jakąś obeznaną osobę itd. Wszystko co może mi pomóc smile.gif


Temat sprzęgła pomińmy bo mam okazje tanio kupić dwutarcz o wadze 15,5 kg ktory znosi 900NM więc ten temat z głowy smile.gif
Blaid
Dlaczego każde 100km to 200km?

O tuningu m52 już chyba też wszystko napisano, na turbobmw masz masę projektów z mocami sporo powyżej 300 koni
Arczik36
A przepraszam miało być Nm, już poprawione. Juz wchodze na turbobmw i szukam smile.gif
E30 owner
Czy nitro czy Turbo - zasada jest prosta. Więcej mocy = większe obciążenie na tłok, dalej na korbę itd.

Więc jak chcesz tanio to więcej jak strzał 75KM bym nie ładował. NO2 ma ten minus nad doładowaniem że bardzo "agresywnie wchodzi". Jak strzelisz przy za niskich obrotach (bo strzelasz zawsze na WOT - czyli pedale w podłogę) to tłok/korba powiedzą od razu PaPa.

- Jak chcesz więcej, to szykujesz silnik tak samo jak pod turbo, czyli odprężanie, korby kute lub z m50b25NV itd.

- Przy NO2 jeszcze dochodzi sprawa tego typu że nie zawsze masz tyle samo mocy - tzn przy spadku ciśnienia w butli spada moc wskutek zachwiania składu mieszanki. Sprawę ratuje koc grzewczy na butli, i tu uwaga - bierz od razu przy montażu zestawu. Jak kupisz zestaw bez koca najtańszy to pewnie nawet manometru nie będziesz miał mierzącego ciśnienie. W takim wypadku jak za jakiś czas dołożysz koc sobie sam to nie upilnujesz ciśnienia w butli, podasz za dużo gazu i będzie od razu strzał tłoka.

- Eksploatacja - jak myślisz że silnik nitro mniej spali to się mylisz - żeby gaz dał moc musisz podać więcej paliwa, a żeby podać gaz musisz go kupić także smile.gif Uturbiony silnik W NORMALNEJ jeździe spali podobnie co seria, bo jeździsz na małych obciążeniach i podciśnieniu, a wątpię że tym 328 gaz traktujesz non stop 0-1 i albo jałowe albo odcina a w mieście tylko pierwszy i drugi bieg biggrin.gif . Jak depniesz to fakt spali 30 - 40L/100, ale jak wyżej .... z samego powietrza mocy nie zrobisz.
Arczik36
Co do spalania to bardziej miałem na myśli, że nitra będę używał "od święta" ( nie okłamujmy się na początku wiadomo będę ciagle używal ale to chyba kazdy tak ma po wiekszej modyfikacji biggrin.gif ) , zestaw bedzie skonsultowany z panem który się tym zajmuje od lat, kocyk na pewno bedzie smile.gif

Wracając do silnika, mógłbyś mi jakoś posegregować modyfikacje zwiekszające wytrzymałość tego silnika ? Tzn od czego zacząć i ile mniej więcej to da smile.gif np gdy zmienie same korby na kute a tłoki zostaną seria ?
A odprężenie silnika (tj przekładka +2 uszczelki) rozumiem pozwoli na zwiększenie doładowania, ale o ile ? I jak to wpłynie na codzienną ekspolatacje, bo zawsze miałem wrażenie, że po odprężęniu silnik chodzi jak te potężne amerykańce ( jak c-330, nie równo, nie wygodne w codziennej jezdzie laugh.gif laugh.gif jedyne co mi się w tym podoba to dźwięk wub.gif )

Oczywiście nie proszę o podanie danych z dokładnością co do Nm czy km.. myślę, że rozumiesz smile.gif
deejey!
Słaby pomysł jakoś tak mi się wydaje, koszty strzału duże, średnia powtarzalność przejazdów i jako jedyny element budowania "mocy" w seryjnym silniku jakoś średnio... No i założenie +110% mocy no nie chciałbym być blisko tego auta przy tym strzale 200+ koni xD

Strzał jakieś 50-75 koni jeszcze ma jakiś sens, w jakieś fajnej pomodzonej na 230-240 koni 2.8 zrobiło by to fajną robotę - 300 koni chwilowe? Fajne.
E30 owner
No własnie tłoki z m52 są kiepskie. Zamiast wywalać kasę na kute korby i ich sprawdzenie/poprawienie bo wypada to zrobić, lepiej założyć korby z NV. Jak kuć ten silnik to komplet tłoki i korby.

Silnik odprężony będzie pracował normalnie, tego się nie bój. Nierówno pracują silniki źle złożone i jeszcze gorzej wystrojone biggrin.gif Albo te które robią 250KM ale z cylindra i głowica jest tak porobiona że po prostu silnik ma "słabe przepływy" na "jałowych".

Przy m52 jak przy każdym "alu" bloku BMW co każdy potwierdzi, praktycznie trzeba zrobić tak:
- grubsze śruby głowicy
- odprężyć (sposób dowolny, kanapka, kute tłoki, krótsza custom korba )
- korby NV lub kuć (ale jak kuć ten silnik to jak pisałem sens ma tylko tłok+korba)
- sprzęgło (tarcza + docisk) z 3.0D mocno wskazane - i tu jeszcze zmieniłbym koło zamachowe na jednomas bo seryjny dwumas zmęczy się szybko od strzelania z NO2.

Wtedy te 100 - 150KM strzał możesz pakować. Nie liczyłbym na to że silnik przyjmie więcej z powodu "charakterystyki pracy systemu NO2" który 1 - wchodzi agresywnie bardzo, 2 - silniki BMW nie są stworzone do generowania mocy w obrotach w których NO2 ma działać, więc będzie bardzo obciążony termicznie.

Co do instalacji - jeszcze jedna sprawa, pakuj od razu mokry system. I na wszelki wypadek zagary AFR i EGT.
E30 owner
CYTAT(deejey! @ Tue, 07 May 2019 - 17:47) *
Słaby pomysł jakoś tak mi się wydaje, koszty strzału duże, średnia powtarzalność przejazdów i jako jedyny element budowania "mocy" w seryjnym silniku jakoś średnio... No i założenie +110% mocy no nie chciałbym być blisko tego auta przy tym strzale 200+ koni xD

Strzał jakieś 50-75 koni jeszcze ma jakiś sens, w jakieś fajnej pomodzonej na 230-240 koni 2.8 zrobiło by to fajną robotę - 300 koni chwilowe? Fajne.



Eee tam w pegeota coupe 2.0 totalną serię pakowaliśmy kiedyś +75KM (trochę ponad 50% mocy fabrycznej) I działał. I to on, a dokładnie jego uwalony tłok przypomniał mi że ciśnienie zwiększa przepływ - dołożyliśmy koc bez zmian dysz i ..... "knock knock - who's there ?? DETONATION biggrin.gif"

Więc M52 przyjmie strzał +75 w 100% serii. Coś więcej to już jak napisałem wyżej, przygotowanie słupka jak pod turboburbo. Ale też wątpię żeby ten silnik po odprężeniu przyjął więcej jak +150KM z NO2 bo ten strzał mocno go obciąży i mechanicznie w momencie samego strzału i termicznie bo M5x mają być elastyczne a nie robić moc górą jak hondy biggrin.gif
deejey!
Ja wiem, że +75 to lajt, ale robić to w serię ( 190+75= ~260? ) Gdzie takie fajnie zrobione sztuki mają po 230-240 koni bez dodatków. A taka z dodatkami + strzał to już coś. Zauważ, że w pierwszym poście jest wspomnienie 4ki z przodu... xD
E30 owner
CYTAT(deejey! @ Tue, 07 May 2019 - 18:28) *
Ja wiem, że +75 to lajt, ale robić to w serię ( 190+75= ~260? ) Gdzie takie fajnie zrobione sztuki mają po 230-240 koni bez dodatków. A taka z dodatkami + strzał to już coś. Zauważ, że w pierwszym poście jest wspomnienie 4ki z przodu... xD



Czwórkę też zrobi na jeden czy trzy strzały smile.gif EDIT: PO ODPRĘŻENIU smile.gif

Wiesz, czy robisz moc 400 dokładając GT35 czy dyszę +200, to jeden "uj" dla tłoka bo musi przyjąć taki sam nacisk na denko. "Problem" jest w ..... sposobie w jaki budujesz tę moc (tak to ujmę). W przypadku turbo moc jest budowana łagodniej układ pracuje równo obciążony. W przypadku NO2 masz nic, nic, nic, i w pewnym momencie "jeb" jak z młota. Jeszcze jak masz kiepską oponę to puści i zamiast efektywności w napędzaniu będzie efektowność .... ale jak masz coś co klei dobrze to poleci przegub w półosi, lub sprzęgło, łącznik wału ewentualnie korba. Korby w m52 lecą od razu "coś" w napędzie może wytrzymać nawet i 100 strzałów.

A czy walniesz +50 strzał w porobione NA na 250KM czy +100 w serię to nadal denko tłoka i reszta po kolei musi przyjąć taką samą "moc". Różnica jest taka że walisz wtedy o połowę lżejszym "młotkiem" biggrin.gif

EDIT2: Niby 190+75=260, ale zestaw kosztuje ile .... z 3k pln?? I montaż trwa dzień może dwa. A w przypadku "kręcenia NA" + strzał to masz 5k wsadzone w remont silnika i mody, z miesiąc szukania gratów, kolejny miesiąc składania, i tak później musisz kupić zestaw nitro za 3kpln żeby "dobić" mocy, tylko nie 75 a 50KM biggrin.gif To się nie kalkuluje zupełnie.
Arczik36
Już sie pośmiali ze mnie ? tongue.gif tongue.gif dry.gif
tu cytuje pana Adama z NX3miasto " 323 ( e46 ?? ) znosi 100km spokojnie, zużyłem 60kg nitro i zadnych zmian w pracy silnika nie zauważyłem" "m54b30 strzelał 150koni więc wychodzi to co zwykle- kwestia stanu silnika"


E30 owner - tyle kosztów żeby strzelić te 50koni więcej, troche mi się to nie kalkuluje, chyba jednak zostanę przy tym, że dopieszcze silnik, powymieniam wszystko co trzeba wymienić, jak się da to założe coś mocniejszego- np. panewki, wystroję auto i postaram się z NO2 dojść do 330-350KM ( przyjmując, że bez niego uda mi się osiągnąć 220/230km )
zrobie to stopniowo i kontrolując stan silnika świec itd smile.gif

Cena już się kurczy o kute korby i tłoki a jest to około 5-6tys smile.gif

a właśnie spodobały mi się bardzo w e36 dokładane zegary pod obc, ale może zamiast napięcia na aku i drugiej wskazówce temp wody.. dołożył bym coś co mi się przyda ? Co warto tam wcisnąć ? tzn które wskazania będą najważniejsze i mogą się przydać ? Cisnienie oleju, temp oleju i ? Wchodzą tam 3 zegarki 52mm smile.gif

Edit: a zapytam, pewnie znowu bedziecie sie smiać ale co mi tam, może się dowiem biggrin.gif A samo odprężenie silnika bez zmiany korb i tłoków ?
E30 owner
CYTAT(Arczik36 @ Tue, 07 May 2019 - 18:53) *
Już sie pośmiali ze mnie ? tongue.gif tongue.gif dry.gif
tu cytuje pana Adama z NX3miasto " 323 ( e46 ?? ) znosi 100km spokojnie, zużyłem 60kg nitro i zadnych zmian w pracy silnika nie zauważyłem" "m54b30 strzelał 150koni więc wychodzi to co zwykle- kwestia stanu silnika"


E30 owner - tyle kosztów żeby strzelić te 50koni więcej, troche mi się to nie kalkuluje, chyba jednak zostanę przy tym, że dopieszcze silnik, powymieniam wszystko co trzeba wymienić, jak się da to założe coś mocniejszego- np. panewki, wystroję auto i postaram się z NO2 dojść do 330-350KM ( przyjmując, że bez niego uda mi się osiągnąć 220/230km )
zrobie to stopniowo i kontrolując stan silnika świec itd smile.gif

Cena już się kurczy o kute korby i tłoki a jest to około 5-6tys smile.gif

a właśnie spodobały mi się bardzo w e36 dokładane zegary pod obc, ale może zamiast napięcia na aku i drugiej wskazówce temp wody.. dołożył bym coś co mi się przyda ? Co warto tam wcisnąć ? tzn które wskazania będą najważniejsze i mogą się przydać ? Cisnienie oleju, temp oleju i ? Wchodzą tam 3 zegarki 52mm smile.gif

Edit: a zapytam, pewnie znowu bedziecie sie smiać ale co mi tam, może się dowiem biggrin.gif A samo odprężenie silnika bez zmiany korb i tłoków ?


Wiesz, jak dla mnie możesz bić rekordy i strzelać i +200 w serię. Ja mając jakieś doświadczenie z NO2 i silnikami doładowanymi, oraz z silnikami BMW wiem że będziesz miał problemy prędzej czy później smile.gif To że Adam nie zauważył żadnych zmian w pracy silnika to prawda. Nie zauważy bo Nitro tak nie działa, że degraduje silnik "naocznie", jak coś się źle zadzieje to po prostu nagle - strzał - Jeb - był silnik - silnika nie ma.

NO2 ma jedną przewagę nad turbo ..... może dlatego te seryjne m52 i m54 przyjmują po 100 - 150KM gdzie przy doładowaniu potrafią zgubić półki w tłokach przy 300. Nitro działa tylko przez kilka sekund biggrin.gif Gdzie każdy kto uturbi cokolwiek jak dorwie jakąś ekspresówkę to wali często "życiówki" - a to obciąża silnik "troszkę" dłużej niż kilka sekund.
Arczik36
No właśnie nitro pomaga się rozpędzić, wystartować a na turbo sam wiem nawet po swoich znajomych że wpadną na a4 w Tarnowie i gaz odpuszczają na bramkach przed katowicami laugh.gif tongue.gif
No ale jak sie okaże, że nie utrzymał to i tak silnik 2.8 kosztuje mniej niż zakuwanie, najwyżej zmniejsze troche doładowanie laugh.gif

A podpowiesz jeszcze co do tych wskaźników ? zauważyłem teraz że wyżej pisałeś o AFR i EGT jaki 3 do kompletu dobrać ? Takie żeby chociaż chwilę wcześniej ostrzegły, że coś jest nie tak smile.gif
E30 owner
Temperaturę oleju.
Arczik36
Ważniejsza od Cisnienia oleju ? smile.gif

Dobra to jak narazie dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi, zawsze się coś więcej dowiedziałem, jak już wsadze wszystko i się odważę strzelicć te 100km i nic nie wybuchnie to napisze jakiś temat wub.gif a zreszta jak wybuchnie to też na pisze, żeby inni tyle nie strzelali biggrin.gif
deejey!
CYTAT(E30 owner @ Tue, 07 May 2019 - 19:46) *
Czwórkę też zrobi na jeden czy trzy strzały smile.gif EDIT: PO ODPRĘŻENIU smile.gif

Wiesz, czy robisz moc 400 dokładając GT35 czy dyszę +200, to jeden "uj" dla tłoka bo musi przyjąć taki sam nacisk na denko. "Problem" jest w ..... sposobie w jaki budujesz tę moc (tak to ujmę). W przypadku turbo moc jest budowana łagodniej układ pracuje równo obciążony. W przypadku NO2 masz nic, nic, nic, i w pewnym momencie "jeb" jak z młota. Jeszcze jak masz kiepską oponę to puści i zamiast efektywności w napędzaniu będzie efektowność .... ale jak masz coś co klei dobrze to poleci przegub w półosi, lub sprzęgło, łącznik wału ewentualnie korba. Korby w m52 lecą od razu "coś" w napędzie może wytrzymać nawet i 100 strzałów.

A czy walniesz +50 strzał w porobione NA na 250KM czy +100 w serię to nadal denko tłoka i reszta po kolei musi przyjąć taką samą "moc". Różnica jest taka że walisz wtedy o połowę lżejszym "młotkiem" biggrin.gif

EDIT2: Niby 190+75=260, ale zestaw kosztuje ile .... z 3k pln?? I montaż trwa dzień może dwa. A w przypadku "kręcenia NA" + strzał to masz 5k wsadzone w remont silnika i mody, z miesiąc szukania gratów, kolejny miesiąc składania, i tak później musisz kupić zestaw nitro za 3kpln żeby "dobić" mocy, tylko nie 75 a 50KM biggrin.gif To się nie kalkuluje zupełnie.



Nie wiem czy to dobry pomysł w n/a zdejmować CR... No ale.

Są zestawy nitro z sterownikiem progresywnym smile.gif

Mówisz o kosztach modów, a co, gaz za darmo jest? wink.gif Wcale to nie jest tani interes. Znajomy się bawił na gazie z dużą dyszą to butla znika moment. Dużo osób to nawet nie kończy na jednej butli tylko walą dwie żeby trochę się pobawić na tym gaziorze... smile.gif
E30 owner
Zdejmiesz CR spadnie ciśnienie spalania w użytkowaniu "normalnym" to jasne. Ale nie na tyle żeby to był jakiś duży problem - patrz samochody doładowane z NA. Takie M50B25 na GT35 w nadciśnienie wchodzi przy częściowych obciążeniach praktycznie nigdy w zakresie obrotów do 2 - 2,5k. Przy WOT full boost tam się pojawia bodajże na drugim biegu w okolicach 3k a zaczyna wstawać w okolicach 2k z "groszem" ..... Ale mogę źle pamiętać.

Wiem że są zestawy ze sterowaniem progresywnym, wiem że da się zrobić dwa stopnie wtrysku gazu na przykład pod jednym guziczkiem +25KM pod drugim +75KM dwa wciśnięte razem dają + 100KM. Tańsza opcja dla sterownika progresywnego. Ale autor wątku chce tanio - czyli myślę że chce strzał jeden, z najmniejszej butli i myślę że jak usłyszy cenę koca to będzie system bez koca nawet. Bo taki system z rozsądną butlą kocem i sterownikiem progresywnym i montażem NOWY SYSTEM, to już raczej cenowo może konkurować z kosztem gratów na 400KM Turbo od K64 .....

O cenie gazu wspomniałem kilka postów wyżej podpowiadając autorowi postu żeby sobie policzył koszt eksploatacji systemu. Bo kg gazu dziś ile kosztuje 50 - 60pln ?? Najmniejsza butla mieści chyba 3kg czy 5kg. Więc jedno tankowanie w miesiącu to + 150 - 300pln + jeszcze koszt zwiększonej dawki Pb w czasie wtryskiwanego gazu. I może się okazać że "nie turbuj mówili kup se Podtlenek mówili, będzie mniej Ci palił niż turbo mówili ...." biggrin.gif
deejey!
CYTAT(E30 owner @ Tue, 07 May 2019 - 23:25) *
Zdejmiesz CR spadnie ciśnienie spalania w użytkowaniu "normalnym" to jasne. Ale nie na tyle żeby to był jakiś duży problem - patrz samochody doładowane z NA. Takie M50B25 na GT35 w nadciśnienie wchodzi przy częściowych obciążeniach praktycznie nigdy w zakresie obrotów do 2 - 2,5k. Przy WOT full boost tam się pojawia bodajże na drugim biegu w okolicach 3k a zaczyna wstawać w okolicach 2k z "groszem" ..... Ale mogę źle pamiętać.


Nie no o GT35 ciężko powiedzieć że to killer dołu zwłaszcza jeśli mówisz o przetopionym garnku od ryżu z chin smile.gif

CYTAT(E30 owner @ Tue, 07 May 2019 - 23:25) *
Wiem że są zestawy ze sterowaniem progresywnym, wiem że da się zrobić dwa stopnie wtrysku gazu na przykład pod jednym guziczkiem +25KM pod drugim +75KM dwa wciśnięte razem dają + 100KM. Tańsza opcja dla sterownika progresywnego. Ale autor wątku chce tanio - czyli myślę że chce strzał jeden, z najmniejszej butli i myślę że jak usłyszy cenę koca to będzie system bez koca nawet. Bo taki system z rozsądną butlą kocem i sterownikiem progresywnym i montażem NOWY SYSTEM, to już raczej cenowo może konkurować z kosztem gratów na 400KM Turbo od K64 .....


Butla bez koca to chyba jak ma stację tankowania u sąsiada... Jak spadnie z 2kg gazu to już będzie słabo... Znajomy za zestaw bez koca dawał 3k, koc chyba płacił 800zł (nie pamiętam czy z presostartem to cena była czy bez) a teraz patrzę to nowy 1100zł brutto. Ale przy dużym strzale raczej bym celował w direct port (trzeba by policzyć koszty ale zakładam niech będzie z górką 1000zł). Rozważył bym drugą butlę (+1000zł) manometry i itp ale to i tak nawet z sterownikiem max co tu można wyliczyć to 8k ? A pewnie przy dobrym kombinowaniu da się to zrobić taniej ~5k obstawiam za dopasiony zestaw do zrobienia wink.gif Gdzie tu porównywać temat do dmuchania gdzie samo otwarcie motoru to już niezły hajs, a gdzie tu zakup czegoś lepszego niż wiadro chińskich części... Zresztą koszty towarzyszące nadciśnieniu - te poza maską też są duże.

CYTAT(E30 owner @ Tue, 07 May 2019 - 23:25) *
O cenie gazu wspomniałem kilka postów wyżej podpowiadając autorowi postu żeby sobie policzył koszt eksploatacji systemu. Bo kg gazu dziś ile kosztuje 50 - 60pln ?? Najmniejsza butla mieści chyba 3kg czy 5kg. Więc jedno tankowanie w miesiącu to + 150 - 300pln + jeszcze koszt zwiększonej dawki Pb w czasie wtryskiwanego gazu. I może się okazać że "nie turbuj mówili kup se Podtlenek mówili, będzie mniej Ci palił niż turbo mówili ...." biggrin.gif


Jedno tankowanie w miesiącu? He he he... Nie róbmy sobie żartów. Jeden dobry wyjazd to powrót bez gazu smile.gif
DEMISS
Odprężyć uszczelka piec, doczepic chińskie Gt30, wystroic na det 3 na 300km i zapomnieć o pomyśle z instalacją Nitro. Bo prędzej czy później i tak na turbo się skończy. Jak masz ogólne pojęcie o mechanice to poskladasz sobie to sam z gotowych klocków których do turbienia bmw jest mnóstwo w sieci, wyniesie Cię to niewiele więcej niż instalacja Nitro plus nowy silnik po wysadzeniu starego w powietrze.
Mis
300hp przełamuję w tym silniku bez otwierania i odprężania na benzynie, wielokrotnie sprawdzone, wystarczy dobre soft turbo i ogarnięte strojenie, nawet na seryjnym ssącym i seryjnym układzie wydechowym.
deejey!
I w sumie taki soft albo kompresor miałby sens w kwestii koszty vs efekty... smile.gif
Chycu
Uderzyłbym w coś typu set od MP Chargers na miejscu autora postu
Arczik36
Chycu o teraz mnie zainteresowałeś huh.gif 6,5 tys za nie głupi zestaw, wychodzi tyle co instalacja nitro, jakieś opinie o nich ?
Chycu
Świeża firma na rynku, albo na tym forum albo na turbobmw był temat jak założyciel "budował" pierwszy set do swojego auta. Na FB widziałem że co najmniej kilka sztuk jeździ na tych zestawach, myślę że najlepiej uderzyć do źródła smile.gif
deejey!
https://www.facebook.com/piotrek8113E46/ wkłada obecnie taki zestaw lekko używany, na turbobmw i bmw-sport są galerie producenta który zrobił to początkowo dla siebie a finalnie sprzedaje temat w różnych setupach. Ciężko będzie znaleźć więcej info bo temat jest dość "świeży" w porównaniu do turbo, do tej pory jedyną opcją były drogie zestawy typu ESS/Gpower w kwestii kompresora.
Arczik36
Będę szukał, dzieki za link smile.gif

Teraz mnie zaciekawiliście, bo nie ukrywam cena dużo mniejsza jak w przypadku turbo, tylko gdzieś wyczytałem, że przy kompresorach auta dużo więcej palą, prawda to ?
Ile jestem w stanie bezpiecznie osiągnąć bez zakuwania ? zestaw z 0,5bar ?
Blaid
Przed chwilą chciałeś wkładać Nitro które kosztuje po 50 zł za litr wink.gif

Kompresor pali więcej, większe opory dla silnika, ale nie jest to dwa razy więcej przy normalnej jeździe
Arczik36
No tak ale w trasie kosztuje 0zł za litr, a chciałem zapytać jak to jest w przypadku kompresora wink.gif
A le są koła pasowe z elektromagnesem rolleyes.gif tylko pytanie jak się autko wtedy zachowa gdyby mu tak odciąć kompresor.

Mniejsza z tym, dziekuje za podsunięcie tematu smile.gif
pinin
No, ale nitro to i zimniejsze świece, lepsze paliwo, strojenie (jakiś det z wycofanym zapłonem na czas strzału)...

Też nie wychodzi tak tanio.
prnit
Nitro będzie kosztować pod 5-6 tys, używanie nitro tez nie jest tanie bo każde napełnienie to 200-300zl, według mnie w tym silniku i budżecie pomysł z nitro jest bezsensu. Są sprawdzone zestawy na chińczykach na soft turbo, będzie moc, raz się zapłaci więcej ale nie trzeba będzie butli tankować co tydzień. Tylko soft turbo.
KrisC
CYTAT(prnit @ Sat, 11 May 2019 - 16:32) *
zestawy na chińczykach na soft turbo,


CYTAT(prnit @ Sat, 11 May 2019 - 16:32) *
raz się zapłaci

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Chyba ktoś za mocno wierzy w to co przeczyta w internecie, a nie bardzo zna realia smile.gif
nomaster
Jeżdżę na chińskich częściach już 2 rok. Odpukać nic złego się nie dzieje choć fakt, że teraz zainwestowałbym w lepsze turbo ale reszta jest jak najbardziej ok.
jakub1t
CYTAT(Arczik36 @ Thu, 09 May 2019 - 21:27) *
Będę szukał, dzieki za link smile.gif

Teraz mnie zaciekawiliście, bo nie ukrywam cena dużo mniejsza jak w przypadku turbo, tylko gdzieś wyczytałem, że przy kompresorach auta dużo więcej palą, prawda to ?
Ile jestem w stanie bezpiecznie osiągnąć bez zakuwania ? zestaw z 0,5bar ?

Miałem 1.8t mam 1.8 kompresor. I kompressor mniej pali mimo większej mocy, mniej też od słabszego bmw 2.8 Jak nie będziesz cisnął to spalanie wiele nie wzrośnie. Niby masz obciążenie przez dodany kompresor, ale on za darmo nie zjada paliwa. Daje też sporo od siebie.
Pietrek.L
Nitro - mocno nieopłacalny biznes.
Lepiej Ci wyjdzie montaż kompresora. Wspomniany MP Chargers - turbo na pasku, bardzo fajnie, liniowo rozwija moc, nie obciąża silnika z dołu.
Druga opcja IHI z C32 AMG z elektosprzęgłem + bypass i dwie mapy pod N/A i doładowanie.
Arczik36
Już się doedukowałem właśnie i najbardziej przypadła mi do gustu opcja z kompresorem, mp chargers chyba się zdecyduję, tylko właśnie chciałbym zapytać czy można koło pasowe z elektrosprzęgłem na wymiar dorobić ? bo nie wiem czy dobiorę coś pod mpchargers. A ta opcja z 2 mapami świetna sprawa, w trasy itd N/A chce poszaleć włączam kompresor i jazda biggrin.gif
jakub1t
Ale o to chodzi aby kompresor działał cały czas i moc masz cały czas . Nie widzę sensu aby go uruchamiać od czasu do czasu .
Mis
Kompresor z elektrosprzęgłem wymaga obejścia bocznikowego, ale to się stosuje praktycznie tylko w tych typu Eaton, a nie Rotrex/Vortech.
E30 owner
CYTAT(Arczik36 @ Wed, 15 May 2019 - 16:57) *
Już się doedukowałem właśnie i najbardziej przypadła mi do gustu opcja z kompresorem, mp chargers chyba się zdecyduję, tylko właśnie chciałbym zapytać czy można koło pasowe z elektrosprzęgłem na wymiar dorobić ? bo nie wiem czy dobiorę coś pod mpchargers. A ta opcja z 2 mapami świetna sprawa, w trasy itd N/A chce poszaleć włączam kompresor i jazda biggrin.gif


W przypadku kompresora jaki robi MP Charger, nie potrzebujesz dwóch map ani elektrosprzęgła. To jest typ sprężarki który nie ładuje liniowo bo to sprężarka odśrodkowa a nie wypornościowa. Tzn, działa jak turbosprężarka tylko bezwładność ma mniejszą (zerową wręcz) bo jest napędzana mechanicznie z wału a nie ściśliwymi gazami spalinowymi. Mimo to żeby zbudować ciśnienie doładowania potrzebuje obrotów aby zadziałała na zasysane powietrze siła odśrodkowa. Tego nie ma w sprężarkach typu roots jak TVS czy jakieś Eatony z 20 letnich mercedesów które "przepychają" cały czas powietrze i wraz ze wzrostem obrotów przepychają go więcej liniowo.

W przypadku kompresora typu odśrodkowego jedziesz jak na dobrym turbo - czyli (w zależności od konstrukcji i sprawności kompresora odśrodkowego) do 2k obr przy 30% obciążenia możesz jechać jak NA a jak wciśniesz but w podłogę to masz natychmiastową reakcję silnika na wzrost obciążenia, natychmiastowo kompresor zaczyna się kręcić wyżej, i natychmiast zaczyna budować ciśnienie i przy 2,5k obr możesz mieć 0,2b nadciśnienia, przy 2700obr 0,3b, 2,900 0,4, 3100 0,6 itd. Więc znów , w trasie gdzie masz z 2k obr i jakieś 15% wciśnięty pedał gazu, jedziesz z kompresorem spiętym z wałem "na sztywno" tak samo jak byś go nie miał. Dopiero jak wymusisz pedałem gazu zwiększenie obciążenia - czyli jeb.iesz w podłogę bo trzeba dwa tiry minąć, to silnik wejdzie w obroty a kompresor zbuduje nadciśnienie i DOPIERO WTEDY WIĘCEJ SPALI. To samo w mieście, jak będziesz jeździł normalnie nie odczujesz większego spalania niż masz teraz, ale jak będziesz zadawał duże obciążenia (czyt będziesz wj.bywał gaz w podłogę non stop) to spali więcej niż jesteś do tego przyzwyczajony.

Przykład każdy doładowany silnik. Swoim Focusem 1.6tdci potrafię spalić w mieście 5l/100 a potrafię i 10. Kwestia jak obchodzę się z prawym pedałem. Jak latam non stop na podciśnieniach i "postępowo" dodaję gazu to pali nic. Wystarczy że będę jak debil klepał gaz 0-1 (nawet nie do dechy) i patrzył tylko na obroty gdzie zmienić bieg to różnica w spalaniu potrafi sięgnąć 7l. Bo zadaję większe obciążenie i wcześniej silnik turbodoładowany buduje nadciśnienie. W trasie to już zupełnie bajka - 100km/h i średnio wychodzi mi 4l ale tam obciążenia nie ma żadnego - jedynie opory ruchu jednostajnego.

Więc summa summarum. NIE BÓJ SIĘ SPALANIA. W NORMALNEJ JEŹDZIE NIE BĘDZIE WYŻSZE, W TRASIE TAKIE SAME NA 100%. Po prostu troszkę inaczej będziesz musiał podejść do prowadzenia wozu i tyle - inaczej tzn że jak depniesz to te 20 - 30% spali więcej - czyli jak teraz lecisz V-max i po 100km spaliła Ci 20 to po doładowaniu spali Ci 30. W mieście jak przy butowaniu paliła Ci 20/100 to teraz spali Ci 30/100. Plus taki że tylko paliwa więcej spali a nie paliwa + NO2 z 20kg gazu/50 - 70 pln za kilogram biggrin.gif.
Arczik36
O jejku nie musiałeś aż tak się rozpisywać laugh.gif , ale dziekuje za wyjaśnienie biggrin.gif rozumiem biggrin.gif
Dzieki wielkie smile.gif

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.