Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z haldexem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Domento
Witam od niedawna jestem posiadaczem Audi a3 8l 1.9tdi quattro 2001.
Problem polega na tym że na skręconych kołach przy prędkościach parkingowych(jazda do przodu i tyłu na skręconych kołach oraz wyjazdy z parkingu) słychać jak coś strzela na tylnej osi a auto samo hamuje oraz włącza się esp .Przy szybszej jeździe ze skręconymi kołami tego nie słychać esp się nie włącza a samochód nie hamuje. Wiem że może być to wina sterownika itp. Przy zakupie właściciel stwierdził że to strzelanie spowodowane jest zamontowaną szperą. Samochód podnosiłem i nie ma efektu że jak kręcę jednym kołem to kręcą się oba. Więc moje pytanie jest następujące Czy są to objawy rzeczywiście zamontowanej jakiejś szpery elektronicznej lub innej czy raczej szukać przyczyny w uszkodzonym sterowniku Haldexa?
pepel
Na 99% winnym jest sterownik. Niestety, ale z tego co znalazłem usterka nie jest do naprawy. Jedyną opcją pozostaje wymiana sterownika na inny. Tutaj : http://forum.skodaclub.pl/tech-1u-octavia/...ocy-t19475.html parę informacji plus linki do tematów na innych forach, gdzie także opisany jest ten problem.
Domento
Tak też właśnie obstawiam jeszcze spróbuję połączyć się ze sterownikiem. Dzięki za odpowiedź
gunio83
Miałem ten sam problem. Tarcze sprzęgłowe w haldexie były zajechane. Nie do naprawy. Odrazu szukaj drugi używany. Koszt koło 1000zl
Domento
Na chwilę obecną wymieniłem olej w haldexie wraz z filtrem wyczyścilem pompkę i magnes oraz sterownik. Sterownik w środku był mokry od oleju więc wyczyścilem i wymieniłem oringi na zaworku . Napięcie na pomoce 12.2 oporność też w normie komunikacja że sterownikiem też jest ,widzi abs. Objawy się zmniejszyły esp już nie miga podczas skrętów ,ale czuć lekki opór oraz słychać takie charczenie przy maks skręcie. Podczas jazdy normalnie się załącza przy zaciągnięciu ręcznego też rozłącza się normalnie. Dziwi mnie tylko czemu w vagcomie nie mogę zrobić testu wyjściowego awd pokazuje mi na zielono że pompka jest off nacisnę raz jeszcze i pisze że test zakończony w sterowniku coś słychać ale pompka nie pracuje ani nic więcej się nie dzieje. Dodam jeszcze że miałem urwany kabel masowy który naprawiłem bez kabla napięcie na pomoce pokazywało 13.7-14 Po naprawie kabla 12-12.20. Jeden objaw w vagcomie nie wiem czy jest spowodowany mianowicie jak mam bloki pomiarowe i jest 1 kolumna engine 1 tak miga lekko świeci się na zielono reszta kolumn nie miga.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.