Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW E46 M52B20 SWAP M..B..
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Whenturbokicksonihavesmil3
Witam,

Mam nadzieję że nie duplikuje tematu , bo wszystkie tematy czytałem już odnośnie swapu ale żaden nie odpowiedział na moje pytania , a mam ich kilka . Liczę na to że mi spędzicie sen z powiek bo nie daje mi to spokoju laugh.gif . Do rzeczy .

dylemat co wstawić m52b25, m52b28 czy m54b30 , chodzi mi dokładnie , który z tych silników dobrze znosi turbo bo w późniejszym czasie na pewno będę chciał je zamontować , lub ew jaki silnik zamiast wymienionych wstawić ,oczywiście z gamy BMW żeby współgrał dobrze z turbo i nie obrócił się silnik w pył bo widzę na forum że zdania są podzielone. Buduje sleepera takiego którym mógłbym też jeździć na co dzień.


Pozdro !
duchu22
Wkladaj turbo z zapasem do tego 2.0. Na 0,6 bara mam 300KM@350NM w m52b20 z chinczyka gt3582. Duzy cooler, wtryski 370cc (kup od razu 630 deka i z glowy), det3 fi. Turbo od 3200rpm jest w nadcisnieniu a od 4200 mam 0,6b do 7000 (przy mocno wycofanym zaplonie, dzisiaj po dolozeniu zaplonu wstaje jeszcze szybciej).
Szkoda kasy na swapa jak i tak chcesz turbic.
KrisC
GT35 w 2.0 biggrin.gif takie auto jest bezużyteczne w mieście, nieresponsywne i trzeba je ciągle trzymać w okolicach 5tys rpm.

Autorze im większy silnik włożysz tym lepiej.
soltyk
żaden z powyższych, najlepiej znosi i nie obróci się w pył m50b25
Whenturbokicksonihavesmil3
Dzięki wam za cenne rady , a propos coś da się zrobić żeby podnieść dół bo wiem że jest tragiczny w BMW dry.gif czy raczej trzeba go trzymać tak jak honde na 3,5k rpm tongue.gif .

Czyli rozumiem że silnik m50b25 wytrzyma turbo bez kucia ? . Ostatnio przeczytałem taki artykuł w którym gościu mówił że najlepiej zaadoptowac wał korbowy z m52b28 bo rzekomo jest kuty , prawda to ? .
Mis
Zdecydowanie m50b25 nie wytrzyma "turba" bez "zakucia":


Pacjent żyje do dziś, serio, jednak na co dzień jest łechtany pedalskim 1,8bar w drodze po części do Intercarsu. biggrin.gif
KrisC
pytanie ile chcesz mocy i w jakim celu M54B30 da Ci najlepszy spool, najlepszą głowicę na wyższe moce, ale jak zapodasz 0.8b to zdejmie półki tłoków, za to na kuciźnie zniknie mu problem olejowy i jest przyjmie tyle ile chcesz.
Whenturbokicksonihavesmil3
KrisC - dzięki bardzo , o taką odpowiedź mi chodziło , wiesz co do mocy nie będę się wypowiadał bo wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia wink.gif
tdik
Mnie to najbardziej interesuje co na te wasze moce mówią poliski dyferencjału wały i jak z bezawaryjnością. No i najważniejsze czy kolega mis podklepuje świece co 5-10 tys km
Mis
Dyfer 188mm raz na kwartał ze skrzynią ZF 5b, półosie/flansze 188mm raz na tydzień, wał 325/328 na razie jeden przez 2 lata. Świece zimne co 5tys. km zmiana, przerwa 0,4mm żeby na seryjnym czasie ładowania cewek z Motronica nie wypadał zapłon powyżej 1,6bar (na dniach zwiększę czasy w ori ecu). Bezawaryjność silnikowa zadziwiająco duża jak na niezakuty słupek m50, jakby była chęć wsadzenia żetonu sporo w to byłoby całkowicie bezawaryjnie (zestaw napędowy z e36 m3 i skrzynia z diesla 6b).

Nie są to auta dla informatyków co mają dwie lewe ręce i nie są to auta na wakacje na Chorwie, ale zadziwiająco tanio jak się ma trochę oleju w głowie buduje się auto robiące 5.x 100-200km/h na RL, mając tylny napęd daje kupę frajdy, a jak wchodzi 1,5bar+ w silnik r6 na rpm 7400rpm to dźwięk również nienajgorszy.
Snara
CYTAT(Mis @ Sat, 04 May 2019 - 00:20) *
Dyfer 188mm raz na kwartał ze skrzynią ZF 5b, półosie/flansze 188mm raz na tydzień, wał 325/328 na razie jeden przez 2 lata. Świece zimne co 5tys. km zmiana, przerwa 0,4mm żeby na seryjnym czasie ładowania cewek z Motronica nie wypadał zapłon powyżej 1,6bar (na dniach zwiększę czasy w ori ecu). Bezawaryjność silnikowa zadziwiająco duża jak na niezakuty słupek m50, jakby była chęć wsadzenia żetonu sporo w to byłoby całkowicie bezawaryjnie (zestaw napędowy z e36 m3 i skrzynia z diesla 6b).

Nie są to auta dla informatyków co mają dwie lewe ręce i nie są to auta na wakacje na Chorwie, ale zadziwiająco tanio jak się ma trochę oleju w głowie buduje się auto robiące 5.x 100-200km/h na RL, mając tylny napęd daje kupę frajdy, a jak wchodzi 1,5bar+ w silnik r6 na rpm 7400rpm to dźwięk również nienajgorszy.


Świece są ważne, ja przez 3 lata jazdy na 1.9 bara w GTR nie zaglądałem do świec i na 5 garze kawałka porcelanki nie było a na 6 kawałka porcelanki i 5mm elektrody dry.gif dry.gif
Teraz co roku będę zmieniał laugh.gif
Mis
Świeca istotna rzecz, w wydumkach raz na kilka tysięcy kilometrów warto je wyjąć i sprawdzić wygląd/kolor/stan oraz przerwę podregulować, bo się zwiększa sama z biegiem czasu. Wypadanie zapłonu doprowadza często do uszkodzenia cewki zapłonowej.
soltyk
CYTAT(Mis @ Sat, 04 May 2019 - 00:20) *
Dyfer 188mm raz na kwartał ze skrzynią ZF 5b, półosie/flansze 188mm raz na tydzień, wał 325/328 na razie jeden przez 2 lata.
Co takiego? Aż taka tragedia? To chyba za każdym razem ruszasz na pełnym bucie.
Można też wrzucić graty od 750i. Powinny znieść więcej, ale nie wchodzą PNP.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.