Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8 turbo Gt30
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Cyccx
Witam.

pacjent 1.8t AGU po kuciu, wymianie panewek oraz pierścieni tłokowych.
Panewki KING, luzy pasowania sprawdzane na plastigauge 0.05 - 0.065

Silnik docierany na doleju 15w40 nie było problemu z ciśnieniem, trzymał poprawne wartości.

Dziś olej zmieniony na 5W50 i wszystko ok, dopóki olej się nie zagrzał (90 - 100'C), wtedy na obrotach jałowych ciśnienie spada poniżej 1b (pare razy zapalila się kontrolka na desce z sosjerką), przy przygazówce na 3000obr/min (więcej się cykałem) ciśnienie ledwo dochodziło do 2b. [wskaźniki VDO]

Pytanie czy z racji tergo ze pasowania nie należą do najciaśniejszych, olej 5W po rozgrzaniu jest po prostu za zadki i pompa nie trzyma ciśnienia i wyjściem z tej sytuacji jest przejście na 10W60 na którym jeździłem przed remontem ?
czy może jednak pompa oleju nie daje rady już z powodu swojego zuzzycia, i warto ja wymienić na nowa ?? (pompa olej8u przed remontem trzymałą ciśnienia odpowiednie na oleju 10W60 Vr1)
mat13por
A restryktor w turbo masz?
Cyccx
jest 1.5mm, tak jak napisałem wcześniej nie było problemu z ciśnieniem [turbo to samo]
DealMan
Oznaczenie 5W nie ma nic do lepkości w 100 stopniach.
Cyccx
co masz na myśli, możesz sprecyzować ?
Rudiger
W uproszczeniu pierwsza cyfra dotyczy lepkości w niskich temperaturach a druga w wysokich. Silnik zarówno na mineralnym jak i syntetyku 5w50 powinien na zimno wykazywać te same ciśnienia, różnica może być na gorącym - syntetyk będzie trzymał wyższe na jałowym biegu.
Przyczyny trzeba szukać w innym miejscu myślę.
Leo
zmień olej, i to szybciutko. A jak nie chcesz zrzucać miski to wymień filtr oleju też, i rozetnij go czy nie ma opiłków. Szkoda ryzykować, a wymiana oleju na coś innego producenta będzie też wskazana.

A 5w - 5w nie równe, kolego wyżej.
Cyccx
jest tez mozliwośc ze jakiś lipny olej kupiłem.. bo zamówiłem go z allegrogo… cholera wie co mogli przysłać.
Mis
Zalej PEWNY olej 10w60 kupiony z dużej hurtowni motoryzacyjnej nie przez neta i zobacz co będzie.
Cyccx
za około godzine będę wymieniać olej, napisze jaki jest tego efekt
nba
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y
DealMan
Wg mnie olej nie ma nic do tego jak przy 3000rpm masz niskie cisnienie. Podwieszony zawór w pompie oleju albo kiepska pompa.
tomeczekcbr
nawet nie wiem jak ten silnik jest zbudowany pompa i zawór to podstawa ale, czy ma jakieś słabe oringi w układzie olejowym, które puszczają ciśenienie, albo smok nieszczelny. ale olej nawet jak coś zwiększy te ciśnienie to itak tylko plaste na rane a gt30 to nie jest małe turbo panewki muszą przeniesć duże obciążenia. cisnienie powino rosnąć do około 3000-4000obr i wtedy powienien otworzyc sie zawor i powinno od tego momentu byc stałe. takze do tych 3000-4000 na ciepło to cisnienie oleju rośnie dosc szybko. powiem Ci ze nawet na mocno porysowanej pompie w volvo miałem niezłe ciśnienie i bardzo zdziwiony byłem jak ją zobaczyłem.
Mis
Korekty na wtryskiwaczach na jałowych rpm niestety nie udowadniają tego, że wtrysk jakiś nie zlewa się przy dużym ciśnieniu, a jak dobrze wiemy te silniki lubią tak robić.
GMS.
szukaj gdzie ci ciśnienie oleju ucieka może zaciął się zawór w pompie oleju
ja kiedyś też miałem niskie ciśnienie na wolnych obrotach w 1.8t nie chciałem od razu czegoś tam rozkręcać zdjąłem miskę oleju podstawiłem pojemnik z olejem pod smok pompy pokręciłem rozrusznikiem i było widać gdzie ucieka ciśnienie
Cyccx
obecnie sytuacja wygląda w ten sposób że:
-odłączona została zewnętrzna chłodnica oleju która byłą wpięta równolegle w podstawę filtra oleju [podstawa filtra > chłodnica oleju> misa olejowa]
-wymieniona została pompa oleju na inna używaną ze sprawnego silnika
-zalany "pewny" olej 10W60.

olej zimny: 5-6b
olej ciepły: 95'C @ 900rpm > 1.5b / 3000rpm 4b / 5000rpm ok 5b.

sosjerka się już nie zapala. Puki co wydaje się być ok
selvador
Chłodnica oleju z podstawy i wyjscie do misy ???
Jesli dobrze zrozumiałem to tu masz powód ucieczki cisnienia
Chłodnica powinna byc w zamknietym obiegu, bez tego pompa musi dosyc konkretnie tłoczyć bo jedynym oporem dla niej jest właśnie chłodnica i jej przepływ.
DealMan
Tak więc głównym problemem był brak myślenia przy montażu chłodnicy oleju biggrin.gif Sam to wymyśliłeś?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.