Cyccx
Thu, 25 Apr 2019 - 19:55
Witam.
pacjent 1.8t AGU po kuciu, wymianie panewek oraz pierścieni tłokowych.
Panewki KING, luzy pasowania sprawdzane na plastigauge 0.05 - 0.065
Silnik docierany na doleju 15w40 nie było problemu z ciśnieniem, trzymał poprawne wartości.
Dziś olej zmieniony na 5W50 i wszystko ok, dopóki olej się nie zagrzał (90 - 100'C), wtedy na obrotach jałowych ciśnienie spada poniżej 1b (pare razy zapalila się kontrolka na desce z sosjerką), przy przygazówce na 3000obr/min (więcej się cykałem) ciśnienie ledwo dochodziło do 2b. [wskaźniki VDO]
Pytanie czy z racji tergo ze pasowania nie należą do najciaśniejszych, olej 5W po rozgrzaniu jest po prostu za zadki i pompa nie trzyma ciśnienia i wyjściem z tej sytuacji jest przejście na 10W60 na którym jeździłem przed remontem ?
czy może jednak pompa oleju nie daje rady już z powodu swojego zuzzycia, i warto ja wymienić na nowa ?? (pompa olej8u przed remontem trzymałą ciśnienia odpowiednie na oleju 10W60 Vr1)
mat13por
Thu, 25 Apr 2019 - 20:28
A restryktor w turbo masz?
Cyccx
Thu, 25 Apr 2019 - 20:33
jest 1.5mm, tak jak napisałem wcześniej nie było problemu z ciśnieniem [turbo to samo]
DealMan
Thu, 25 Apr 2019 - 20:50
Oznaczenie 5W nie ma nic do lepkości w 100 stopniach.
Cyccx
Thu, 25 Apr 2019 - 22:05
co masz na myśli, możesz sprecyzować ?
Rudiger
Thu, 25 Apr 2019 - 23:11
W uproszczeniu pierwsza cyfra dotyczy lepkości w niskich temperaturach a druga w wysokich. Silnik zarówno na mineralnym jak i syntetyku 5w50 powinien na zimno wykazywać te same ciśnienia, różnica może być na gorącym - syntetyk będzie trzymał wyższe na jałowym biegu.
Przyczyny trzeba szukać w innym miejscu myślę.
Leo
Fri, 26 Apr 2019 - 07:06
zmień olej, i to szybciutko. A jak nie chcesz zrzucać miski to wymień filtr oleju też, i rozetnij go czy nie ma opiłków. Szkoda ryzykować, a wymiana oleju na coś innego producenta będzie też wskazana.
A 5w - 5w nie równe, kolego wyżej.
Cyccx
Fri, 26 Apr 2019 - 11:12
jest tez mozliwośc ze jakiś lipny olej kupiłem.. bo zamówiłem go z allegrogo… cholera wie co mogli przysłać.
Mis
Fri, 26 Apr 2019 - 11:25
Zalej PEWNY olej 10w60 kupiony z dużej hurtowni motoryzacyjnej nie przez neta i zobacz co będzie.
Cyccx
Fri, 26 Apr 2019 - 15:42
za około godzine będę wymieniać olej, napisze jaki jest tego efekt
nba
Fri, 26 Apr 2019 - 23:42
DealMan
Sat, 27 Apr 2019 - 17:27
Wg mnie olej nie ma nic do tego jak przy 3000rpm masz niskie cisnienie. Podwieszony zawór w pompie oleju albo kiepska pompa.
tomeczekcbr
Sat, 27 Apr 2019 - 18:28
nawet nie wiem jak ten silnik jest zbudowany pompa i zawór to podstawa ale, czy ma jakieś słabe oringi w układzie olejowym, które puszczają ciśenienie, albo smok nieszczelny. ale olej nawet jak coś zwiększy te ciśnienie to itak tylko plaste na rane a gt30 to nie jest małe turbo panewki muszą przeniesć duże obciążenia. cisnienie powino rosnąć do około 3000-4000obr i wtedy powienien otworzyc sie zawor i powinno od tego momentu byc stałe. takze do tych 3000-4000 na ciepło to cisnienie oleju rośnie dosc szybko. powiem Ci ze nawet na mocno porysowanej pompie w volvo miałem niezłe ciśnienie i bardzo zdziwiony byłem jak ją zobaczyłem.
Mis
Sat, 27 Apr 2019 - 18:29
Korekty na wtryskiwaczach na jałowych rpm niestety nie udowadniają tego, że wtrysk jakiś nie zlewa się przy dużym ciśnieniu, a jak dobrze wiemy te silniki lubią tak robić.
GMS.
Sun, 28 Apr 2019 - 08:13
szukaj gdzie ci ciśnienie oleju ucieka może zaciął się zawór w pompie oleju
ja kiedyś też miałem niskie ciśnienie na wolnych obrotach w 1.8t nie chciałem od razu czegoś tam rozkręcać zdjąłem miskę oleju podstawiłem pojemnik z olejem pod smok pompy pokręciłem rozrusznikiem i było widać gdzie ucieka ciśnienie
Cyccx
Sun, 05 May 2019 - 22:24
obecnie sytuacja wygląda w ten sposób że:
-odłączona została zewnętrzna chłodnica oleju która byłą wpięta równolegle w podstawę filtra oleju [podstawa filtra > chłodnica oleju> misa olejowa]
-wymieniona została pompa oleju na inna używaną ze sprawnego silnika
-zalany "pewny" olej 10W60.
olej zimny: 5-6b
olej ciepły: 95'C @ 900rpm > 1.5b / 3000rpm 4b / 5000rpm ok 5b.
sosjerka się już nie zapala. Puki co wydaje się być ok
selvador
Tue, 18 Jun 2019 - 07:19
Chłodnica oleju z podstawy i wyjscie do misy ???
Jesli dobrze zrozumiałem to tu masz powód ucieczki cisnienia
Chłodnica powinna byc w zamknietym obiegu, bez tego pompa musi dosyc konkretnie tłoczyć bo jedynym oporem dla niej jest właśnie chłodnica i jej przepływ.
DealMan
Tue, 18 Jun 2019 - 21:08
Tak więc głównym problemem był brak myślenia przy montażu chłodnicy oleju
Sam to wymyśliłeś?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.