Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Prawidłowa praca camber plate
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Dumel
Witam, pisze z pytaniem ponieważ pierwszy raz montuje zawieszenie gwintowane do samochodu i do końca nie wiem jak powinien prawidłowo poruszać się camber plate.
Gwint mam firmy HSD, cambery też. Przy próbie poruszania płyta na boki jest wyczuwalny duży opór, kula nie obraca się. Uniballe z jakimi miałem do czynienia poruszały się płynie w palcach. Pytanie łożysko do wymiany, jeśli tak to jakie czy może się to dotrze? Jeśli łożysko ma pracować płynie w palcach to wolałbym to zrobić teraz niż rozbierać to jeszcze raz. Pozdr

menzuramenzura
CYTAT(Dumel @ Tue, 23 Apr 2019 - 10:50) *
Witam, pisze z pytaniem ponieważ pierwszy raz montuje zawieszenie gwintowane do samochodu i do końca nie wiem jak powinien prawidłowo poruszać się camber plate.
Gwint mam firmy HSD, cambery też. Przy próbie poruszania płyta na boki jest wyczuwalny duży opór, kula nie obraca się. Uniballe z jakimi miałem do czynienia poruszały się płynie w palcach. Pytanie łożysko do wymiany, jeśli tak to jakie czy może się to dotrze? Jeśli łożysko ma pracować płynie w palcach to wolałbym to zrobić teraz niż rozbierać to jeszcze raz. Pozdr


Powinno przestawiać się płynnie i bez oporu, o ile nie leżało latami w krzakach i nie jest zardzewiałe to najpewniej coś źle poskładałeś. Środkowa panewka z łożyska GE osadzona jest nieruchomo na sztycy amorka, ale cała reszta cambera musi mieć miejsce żeby się swobodnie obracać przy skręcie kół, oraz wychylać o pewien kąt przy ugięciach zawieszenia. Poza autem złóż na chwilę całą kolumnę ale bez sprężyny, od razu będziesz widział jeśli coś blokuje.
Dumel
Poskładane jest dobrze, nic nie ma prawa się dotykać. Łożysko sferyczne porusza się z dużym oporem co mnie niepokoi, tak już było po wyjęci z pudełka. Wrzucam zdjęcia które lepiej to zobrazują. Czytałem raz ze takie łożysko powinno obracać się płynie w palcach, u mnie muszę złapać dwoma rekami ta zielona płytę by nią poruszyć na boki.

https://photos.app.goo.gl/ZKDgde6WHNbc29Lg7
https://photos.app.goo.gl/4pZjR1a5dLCyFVe1A
https://photos.app.goo.gl/wdidevSr38PXMfmv6
mat13por
Pisał ktoś na FB, że w chińskich camberach jest zle obrobiony otwór na łożysko i przez to się szybko zaciera
bobr4
SAS to pisal.
CZUCZU
Polecam wysłać to do kogoś na wymianę Uni na fluro.
E30 owner
Takie problemy są w wielu camberach.

1 - wybij łożysko sprawdź czy pracuje poza korpusem swobodnie (jak pojawi się luz między bieżnią zewnętrzną a "kulą" zignoruj)
2 - jeśli łożysko poza korpusem pracuje swobodnie to znaczy że jest wadliwie wykonane pasowanie łożyska w korpusie - za ciasne, lub łożysko zostało wadliwie wprasowane. Należy pomierzyć i dobrać pasowanie łożyska z korpusem aby po wprasowaniu łożyska nie było luzu a camber pracował na boki i co najważniejsze kręcił się wokół własnej osi.
3 - jeśli łożysko po wyprasowaniu nie pracuje swobodnie wymienić należy łożysko i wykonać prawidłowe pasowanie go z korpusem.

Tak to wygląda w praktyce.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.