Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Podatna na mody zabawka za 5k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
Gallo24
Cześć.
Szukam pomysłu na fajne autko za 5k, podatne na modyfikacje. Oczywiście nie jako daily, tylko jako taki.. no wiecie - "mini projekt"
Myślałem nad jakimś saabikiem z B204, albo civiciem z D16. Sam nie wiem ,jest coś jeszcze sensownego za takie grosze, żeby dało się coś pomodzić? Kusi mnie jakieś seicento i do tego RHB4, ale to chyba średni pomysł.
Ktoś coś doradzi?
Pozdro
piwo
Astra gsi? Citroen Saxo vts?
Można coś nowszego Ala
https://allegro.pl/ogloszenie/peugeot-206-s16-7918655437
simon.pg
126p....Podatne. Co byś nie zrobił będzie lepiej;]
flapjck1
Pytanie czy ma to jakis dalszy plan eksploatacji, czy samo dlubanie dla dlubania?
Chycu
e36 w gruzie
Driftman
golf/passat tdi popieprzony blacharsko /lakierniczo ale sprawny technicznie
lovwelas
Na upartego powinno sie udać wyrwać Ibize 6k2 sport 1.8t (nie CUPRA)
zmoświ
CYTAT(lovwelas @ Thu, 11 Apr 2019 - 11:16) *
Na upartego powinno sie udać wyrwać Ibize 6k2 sport 1.8t (nie CUPRA)

tylko stan takiej ibizy 6k2 1.8t za 5k będzie wymagał kolejnych 5k na doprowadzenie do dobrego stanu technicznego, a za 10k można już szukać innych ciekawych aut.
jak rozpatrujemy to w takich kategoriach to za 5k można znaleźć do dokończenia golfy 2 1.8t wink.gif
Miloszz
CYTAT(lovwelas @ Thu, 11 Apr 2019 - 11:16) *
Na upartego powinno sie udać wyrwać Ibize 6k2 sport 1.8t (nie CUPRA)


Nie było czegoś takiego jak "Sport" w 6K2, była Cupra 1,8T 156 oraz Cupra R 180 koni i obydwa daleko poza budżetem.

Ja bym był za 1,9 tdi jakieś A3 8L z początku produkcji nawet zwykłe 90 albo 110

zmoświ
Do takiego agr'a lub ahf'a to worek kasy trzeba dorzucić żeby miało tyle koni co seryjne ayp
Blaid
Na prostą, na zakręty, na kjs-y, na tor, na miasto, na obwodnice? Do czego to ma być?
krzysiek50
moje typy:
civic D16 + TD04
e36 compact M43 + TD04
SC/punto 1.2 8V + TD04

civiców zrobiłem kilka, na 0,7b musi wyjść 200KM. silnka nie ruszasz, sprzęgło wypada obić kevlarem chociaż
M43B16 miałem parę, zawsze składane na zimę po taniości. słupka nie otwierasz, sprzęgła nie ruszasz. 180KM urobisz i jakiś czas pojeździ upalane
fiat 1.2 8V wymaga najwięcej roboty. odprężanie, wymiana sprzęgła na większe. w przypadku SC takie 170KM podaje dobrze
burski
To może Volvo 850/S70 na TD04?

smile.gif
Gallo24
Raczej dłubanie dla dłubania, i jakieś zabawy po obwodnicy - nic szczególnego.

Chyba nad tym civiciem z D16 pomyślę. Im więcej czytam, tym bardziej dochodzę do wniosku że stosunkowo tanim kosztem można się pobawić
torek
CYTAT(piwo @ Wed, 10 Apr 2019 - 20:51) *
Astra gsi? Citroen Saxo vts?
Można coś nowszego Ala
https://allegro.pl/ogloszenie/peugeot-206-s16-7918655437

Kumpel ma takiego, zrobił go na 190KM wybebeszył wszystko.,. i zrobił się z tego mały zapierdalacz smile.gif
Driftman
Czyli samochód nadajacy sie do czegokolwiek
plus kolektor turbo IC komp strojenie sprzeglo WG blow off orurowanie wydech dolot kable jakikolwiek gajgere przerobka ukladu odmy i takie tam

Wszystko za 5 tysiecy ?
Badzmy powazni
MisioLBN
CYTAT(torek @ Thu, 11 Apr 2019 - 16:01) *
Kumpel ma takiego, zrobił go na 190KM wybebeszył wszystko.,. i zrobił się z tego mały zapierdalacz smile.gif

Mialem 169km/185nm w takim bez strojenia gdzie mi AFR w odcince rosło ponad 15 smile.gif także moim zdaniem po wystrojeniu 200km by pękło. Z palcem w d... robiłem golfy V i VI GTI przy 200 to tylko śmigałem koło nich. W środku w skórze z LPG itd także nie wydumka. W zakretach jak przyklejony (b14 plus Spax na tyle) szczególnie w stosunku do GOlfa V GTI którym sie boje szybciej wejść w zakręt bo jakiś taki niepewny.
dany_47
ja jakiegoś dupowoza do KJS bym sobie ogarnął.....
będę śledził wątek wink.gif
Gallo24
CYTAT(Driftman @ Thu, 11 Apr 2019 - 16:20) *
Czyli samochód nadajacy sie do czegokolwiek
plus kolektor turbo IC komp strojenie sprzeglo WG blow off orurowanie wydech dolot kable jakikolwiek gajgere przerobka ukladu odmy i takie tam

Wszystko za 5 tysiecy ?
Badzmy powazni


Przyjacielu - 5k na początek, na samą bazę. Na mody spokojnie drugie tyle.
burski
To gruby projekt się szykuje.
Gallo24
CYTAT(burski @ Thu, 11 Apr 2019 - 18:48) *
To gruby projekt się szykuje.


Nie rozumiem tej ironii.
prnit
ja bym szukał jakiegoś amerykańca z V8 za 5 tysi i zamontował do niego podtlenek i psikał aż wybuchnie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif zabawa byłaby przednia
ooo, np. takiego https://www.otomoto.pl/oferta/oldsmobile-au...html#eb9c3de181

Pewno 400-500 przyjmie zanim wybuchnie
lovwelas
CYTAT(Miloszz @ Thu, 11 Apr 2019 - 12:47) *
Nie było czegoś takiego jak "Sport" w 6K2, była Cupra 1,8T 156 oraz Cupra R 180 koni i obydwa daleko poza budżetem.

Ja bym był za 1,9 tdi jakieś A3 8L z początku produkcji nawet zwykłe 90 albo 110



Mylisz sie, były Ibizy 6k2 z 1.8t pod maską które nie były cuprami.

Tutaj pierwsza lepsza po wpisaniu w google.
https://www.olx.pl/oferta/seat-ibiza-1-8t-b...D5-IDsIw6X.html
burski
CYTAT(Gallo24 @ Thu, 11 Apr 2019 - 18:56) *
Nie rozumiem tej ironii.

Ironia polega na tym, że 5k na chrupa i 5k na druty nie jest żadnym projektem.
peter000
CYTAT(burski @ Fri, 12 Apr 2019 - 11:04) *
Ironia polega na tym, że 5k na chrupa i 5k na druty nie jest żadnym projektem.


Ale po co się czepiasz o słówka? Projekt czy nie projekt, to nie ma znaczenia. Jak wchodziłem w ten temat to od razu wiedziałem, że zaraz jakiś forumowy bogacz będzie pisał swoje wypociny. Jeszcze tylko brakuje, żeby ktoś mu odpisał, że za tyle to może sobie rower kupić, bo i takie złote myśli padały na tym forum.
burski
O, to zostałem forumowym bogaczem? Bardzo mi miło. Wprawdzie staram się wciąż polepszać swoją sytuację materialną, ale na moje oko tkwię głęboko wśród średnio zamożnych, średnio zarabiających.

Moja opinia o lepieniu gruzów za czapkę śliwek i drutowanie ich za drugą nie ma nic wspólnego ze statusem materialnym. Niczyim.
Koncepcja autora średnio się łapie w regulamin:
CYTAT(hwojtek @ Fri, 28 Jan 2005 - 11:23) *
0. jeśli auto nie jest przeznaczone do poźniejszego podkręcania lub (w opinii administratorów lub moderatorów) nie wzbudza nadziei na jakikolwiek sensowny tuning - to nawet o nie nie pytaj;

bo z sensownym tuningiem i racingiem ma niewiele wspólnego.
Gallo24
CYTAT(burski @ Fri, 12 Apr 2019 - 12:29) *
O, to zostałem forumowym bogaczem? Bardzo mi miło. Wprawdzie staram się wciąż polepszać swoją sytuację materialną, ale na moje oko tkwię głęboko wśród średnio zamożnych, średnio zarabiających.

Moja opinia o lepieniu gruzów za czapkę śliwek i drutowanie ich za drugą nie ma nic wspólnego ze statusem materialnym. Niczyim.
Koncepcja autora średnio się łapie w regulamin:

bo z sensownym tuningiem i racingiem ma niewiele wspólnego.



Dlaczego średnio się łapie, skoro w/w auta są podatne na mody?
Dalej - nie widzę co jest złego w zabawce za 5k - chcę mieć przy czym dłubać, przy czym się pobawić, i tyle.
Widzę, że chyba nie trafiłem w odpowiednie miejsce, szkoda.
pinin
Problem jest taki, że za 5kpln to kupisz sensownego seja. Saab za 5kpln będzie trupem, a doprowadzenie go do stanu używalności (nie igły) to na dzień dobry drugie tyle. 1.8t za 5kpln to niemal cena swapa, a nie kompletnego auta.

Na tuningi może sporo braknąć. Ale oczywiście trzymam kciuki. Może jakiś golf IV w 1.8t w angolu?
Driftman
Jest jeszcze jedna opcja.
W202 2.0-2.3 kompressor
Silnik m111 to bardzo wytrzymały silnik.

Mam trochę tych mercedesów na kącie. W tamtym roku kupiłem dosłownie dla totalnych jaj takiego za 3 tysiące. Okazało się że po za rozdartą podłogą był dobrze wyposażony ( nie bite nadwozie, progi, całe błotniki, podłoga)

Przednie górne wacha po 30 zł używka ale oryginały mercedesa i to w dobrym stanie !
Koledzy płakali ze śmiechu jak go dojeżdzaliśmy.
I nie rozpadł się. Przekazałem go siostrzeńcowi który zrobił już 20 000 bokiem. Pogięte felgi, bity z każdej strony( lewy przód, prawy przód, prawy tył, lewy tył i wgięty próg to konsekwencje ćwiczeń biggrin.gif
Dalej jeździ i widać, że to nie koniec.

Za dyche powinieneś się wyrobić w kupnie słabego blacharsko (5k) auta które może nie rozpadnie się za drugim rogiem.
Za jakieś 1-2-3 koła ogarnąć go włącznie z OC.

Następnie dobić do 220 KM na miękko. Może to nie będzie projekt, ale na czymś uczyć się musisz.
Zaspawać dyfer, wsadzić twardsze zawieszenie. Tamtem tłukł km na serii. Wiadomo to kanapowce, ale wielowachacz to duży plus.
Możesz też kupić SLK, CLK W208,W210, W202 z tym silnikiem. Angola

Przecież autor nie pisze że szuka igły.
Pobawić się może w jakieś tam dłubanie. Nauczyć mechaniki.
rwtnt
No właśnie chciałem napisać, że za 5tys zł to można kupić rower i to taki nie z tych droższych smile.gif Na poważnie za 5.000zł to można kupić gruz do dojechania, a nie realizować projekt.
Chycu
e36/e46 są tanie jak barszcz, choć coraz ciężej dorwać w miarę zdrową budę.
ostatnio RACEMODE wycisnęło niedużymi modami z m52b20tu 200KM.
Odelżyć budę, ogarnąć zawias, może kubeł i można się bawić wg mnie smile.gif
Gallo24
Hmm, no dobra - a ile trzeba liczyć na w miarę sensownego vaga z 1.8T? Domyślam się, że te a3 po 6k to śmieci, ale za te 10k uda się kupić coś, co nie będzie wymagało włożenia drugiej dychy żeby dało się tym pojechać po bułki? (nie mowie o modach)
Blaid
Za 3-4k znaleść zdrowego civica v-vi gen, za 4-5k znaleść zgnitego po modach z b16/b18, polepić jednego z dwóch, sprzedać to co zostanie i jeździć. Stan podzespołów zależy od szczęścia, ale jest to generalnie wykonalna droga, sporo tych aut jeszcze
Miloszz
CYTAT(Gallo24 @ Fri, 12 Apr 2019 - 15:03) *
Hmm, no dobra - a ile trzeba liczyć na w miarę sensownego vaga z 1.8T? Domyślam się, że te a3 po 6k to śmieci, ale za te 10k uda się kupić coś, co nie będzie wymagało włożenia drugiej dychy żeby dało się tym pojechać po bułki? (nie mowie o modach)


Osobiście wątpię, chyba że jakieś AGU z końca lat 90, natomiast na żadne A3 polift czy Golfa po 2000 roku nie masz co liczyć w dobrym stanie.
10k to budżet na takie auto które coś rokuje na przyszłość poniżej to śmieci które wymagają non-stop nakładów, miałem styczność i sam kupowałem także masakra to jest.
nomaster
Najdroższe są części na grube mody, samo dołożenie turbo to groszowa sprawa jak nie mówimy o turbo na 500km. Można kupowac wszystko używki, jakiegoś deta, wtryski ze szrotu. Da sie zrobić wszystko. I na pewno da to wiele radochy bez mega stresów, że coś wybuchnie. Nawet kompresory od mercedesów są po 200zł więc to juz w ogóle prosty i tani mod który może dać fajny efekt. Czy każde auto które jest tuningowane musi byc mega drogie zadbane i nie wiadomo co jeszcze? Moim zdaniem nie i trzymam kciuki, że uda się dorwać gruza i miec mega zabawę z jego modyfikacji.
QbaqBA
Seicento o którym wspomina autor w pierwszym postcie jest super wyjściem przy tym budżecie. I chyba jedynym sensownym jeśli ten "projekt" faktycznie ma jeździć.
done4
Nie polecam Seicento/Cinquecento jako bazy do modyfikacji.

Maciek1234
Z 5k to się patrzy na budę, czy prosta i nie zgnita. Jeśli taka jest, auto bierze się w ciemno, bez żadnych jazd próbnych.

Potem dokładasz nowe amory, wahacze, sprężyny, hamulce (płyn, klocki, tarcze), sprzęgło, chłodnica, opony (5-10k, zależy od klasy auta). Jeśli masz szczęście to silnik będzie zdrowy. A jak nie, no to się zacznie biggrin.gif



CYTAT(dany_47 @ Thu, 11 Apr 2019 - 17:34) *
ja jakiegoś dupowoza do KJS bym sobie ogarnął.....
będę śledził wątek wink.gif

Peugeot 206 1,4/95 i 1,6/110
Clio 1,4/98 i 1,6/110
Fiat Punto Sporting 1,4/95
rex
Jesli chodzi o stricte upalanie typu "drift" czy palenie kapci to chyba nic tego nie przebije: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...r-ID6BRlwp.html?

Mój sąsiad lubuje się w kupowaniu ich do upalania i ostatnio zwrócił się na całkowicie za same katalizatory bo są 2 biggrin.gif Rdzewiuchy straszne ale za to silnik i skrzynia zazwyczaj cięzkozajebywalna.
burski
CYTAT(done4 @ Mon, 15 Apr 2019 - 19:06) *
Nie polecam Seicento/Cinquecento jako bazy do modyfikacji.

Na podstawie tego filmiku?
Czyli Megane, Civic, Clio I, E36 ti też odpadają?
ju-by
Za 5-7k zł szukałbym Opla Astry G Coupe Turbo. Tanie, rozwojowe auto bardzo dobrze zaopatrzone w części do upgrade.
dany_47
w KJS za silnik doładowany dostanie promocje do klasy z STI albo EVO.

ale fakt- nada się do wszystkiego innego i w tym budżecie spokojnie taka kupi. kwestia blacharki, jak to w oplu.
bamboocha
CYTAT(rex @ Tue, 16 Apr 2019 - 09:36) *
Jesli chodzi o stricte upalanie typu "drift" czy palenie kapci to chyba nic tego nie przebije: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...r-ID6BRlwp.html?

Mój sąsiad lubuje się w kupowaniu ich do upalania i ostatnio zwrócił się na całkowicie za same katalizatory bo są 2 biggrin.gif Rdzewiuchy straszne ale za to silnik i skrzynia zazwyczaj cięzkozajebywalna.

Do upalania / latania bokiem kolega jakiś czas temu wyrwał w berlinie w202 280 sedana za niecałego tysiaka jurków. Zaspawał most, upalał przez rok potem kupił 2 most i sprzedał dalej bez straty smile.gif Nic nie chciało się zepsuć.
done4
CYTAT(burski @ Tue, 16 Apr 2019 - 09:53) *
Na podstawie tego filmiku?
Czyli Megane, Civic, Clio I, E36 ti też odpadają?


To tylko przykład, statystycznie w budzie seicento/cinquecento najszybciej zrobisz sobie kuku.
Może to wina gabarytów albo konstrukcji zawieszenia, ale te auta są niestabilne przy wyższych prędkościach.
[Yossarian]
Za taką kasę to się bierze cokolwiek co jest w dobrym stanie. Może być i Astra GSi z c20xe. Obecnie ceny osiągają jakieś dno (co mnie wkurza bo swojej przez to nie mam po co wystawiać wink.gif ) Za te 10k to rajdową z klatką da się kupić od razu. Znajomy kupił zmęczoną seryjną GSi 16v za 2,5k. Stare to, niektóre części trudno dostępne już (ale jeszcze nie dramat) ale proste i tanie. No i coś tam pomodzić można.
burski
Astra GSi super wóz, tylko łatwo przegrać walkę z rudą damą...
MisioLBN
CYTAT(rex @ Tue, 16 Apr 2019 - 09:36) *
Jesli chodzi o stricte upalanie typu "drift" czy palenie kapci to chyba nic tego nie przebije: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz...r-ID6BRlwp.html?

Mój sąsiad lubuje się w kupowaniu ich do upalania i ostatnio zwrócił się na całkowicie za same katalizatory bo są 2 biggrin.gif Rdzewiuchy straszne ale za to silnik i skrzynia zazwyczaj cięzkozajebywalna.

Kumpel kupił takiego szrota za 3k czy nawet taniej... do tego angola za jakieś grosze dosłwonie z 1k. Poupalał ile wlizie, teraz przerzuca wnętrze i jeszcze sprzeda z zyskiem xD
ju-by
CYTAT(burski @ Wed, 17 Apr 2019 - 10:23) *
Astra GSi super wóz, tylko łatwo przegrać walkę z rudą damą...


Oczywiście Astra G nie jest wolna od problemu korozji, ale jest o niebo lepiej.
Maciek1234
za piątaka to 15 lat temu był problem kupić zdrową Calibrę C20XE (zdrowa, bezwypadkowa C20LET osiągalna tylko była w salonie), więc nie wydaje mi się, żeby Astra 190KM była w stanie chociażby rokującym, gdy właściciel chce za nią 5 tysi.

Do robienia 'dryftu' na żwirku i palenia kapcia, jak kolega Rex zauważył, taki Mercedesik wyrwany ze złomowiska powinien wystarczyć. Natomiast jak ktoś nastawia się na coś więcej (np. kontrolowaną jazdę na wprost i w zakręcie), to te Mercedesy będą w stanie 'do odbudowy' i to kosztownej.
Frolik
Peugeot 206 1.6 16v to zaskakująco dynamiczny i trwały samochód. Nie bity nie ma problemów z korozją, co bywa najgorszą wada w autach konkurencji z tych lat.
Części tanie i latwo dostępne.
Silnik mocny, trwały, podatny na mody.
Za 5 tys zł da się wyrwać zdrową sztukę.

Mysle ze seicento czy zgnile e36 z podstawowym silnikiem to przy takim 206 to nieporozumienie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.