Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z serii tuning NA , a wyniki
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
xero
Panowie

pewnie historia nie raz zasłyszana dotknęła tym razem mnie.

Auto Ford z 2.0 durateckiem, zakupiony zestaw znany i wykorzystywany w tych autach w szeregu projektach za naszymi granicami, czyli: wałki newman ph2, regulowane koła rozrządu, kolektor dolotowy Fusion Fabrications i EMU classic

auto przed modyfikacjami hamowane na 165/212

po modyfikacjach i wystrojone przez składającego 163/208...(fakt, że inna hamownia, ale bez jaj, musiałby ktoś ułomny to robić, a było 12 pomiarów w ciągu całego dnia tego auto) rolleyes.gif gdzie takie same projekty w UK i innych krajach uzyskują między 185-200bhp/220-240nm i jest to znany i zalecany zestaw, a nie jakieś fiu bzdziu. Wór kasy na to poszedł, a w mojej ocenie jest regres i to jest niemożliwe angry.gif
gdzie błąd? mechanik twierdzi , że jak by zrobił gdzieś błąd to już by tłoki były pod autem, a tak skoro wszystko działa to złożone jest prawidłowo...
ja w to nie wierzę, nie można założyć dedykowanego zestawu i uzyskać minus od wyjściowego stanu! chciałbym mieć jednak jakieś sensowne argumenty do rozmowy czy wskazówki - gdzie może być błąd?
źle ustawiony rozrząd? ale czy wtedy auto by jeździło bez objawów w namacalnej pracy?
ustawiał też luzy zaworowe i wymieniał szklanki - tutaj coś nie tak?

mam logi z EMU jak by ktoś raczył zerknąć chociaż nie wiem czy błąd mechaniczny będzie w nich widoczny jeżeli owy był


pomożecie coś, bo jestem załamany tą sytuacją
moritz86
Wałki pewnie ujowo ustawione i tyle. Poka wykres z hamowni.
MadeInPoland
nie widzę, żeby wałki tyle zjadły, chyba, że poprzestawiane do góry nogami.
piwo
Zamienił wydechowy z ssącym?
moritz86
W wolnossącym m54b25 przekręcasz vanosika i masz 30 koni więcej u góry.
berkut
Zacznij od podstaw.

Pokrywka glowicy w gore, 3 czujniki zegarowe, kolo na wal z stopniami i zmierzyc czy jest zgodnie z specyfikacja.

Lampa strobo czy zaplon jest tam gdzie trzeba.

AFR czy mieszanka jest tam gdzie trzeba.
burski
CYTAT(moritz86 @ Sun, 31 Mar 2019 - 19:50) *
Wałki pewnie ujowo ustawione i tyle. Poka wykres z hamowni.

Najprawdopodobniej.
GrzesiekK.
CYTAT(piwo @ Sun, 31 Mar 2019 - 19:57) *
Zamienił wydechowy z ssącym?



Nie da się tego zrobić w tym silniku, z racji obecności wieńca dla czujnika położenia na wałku ssącym.
xero
przed
https://images91.fotosik.pl/153/c9f9e001e9d27de9.jpg


po
https://images89.fotosik.pl/153/730e71ab1809b52b.jpg



jestem załamany tym co zobaczyłem. Najgorsze jest to, że osoba składająca to twierdzi, że nie ma się do czego przyczepić i uważa, że wszystko jest jak najbardziej OK rolleyes.gif


myślicie , że to może być kwestia złego ustawienia wałków? aż takich różnic być nie powinno chyba :/
od czego zacząć weryfikację?
Al Ed Upek
Najprawdopodobniej jest po prostu ujowo wystrojony
freerider125
Wedlug mnie wyniki powinno porównywać się na tej samej hamowni, po drugie uważam że jeśli walki masz ustawione według danych producenta silnika lub wałków to pewne ich 'dopasowanie' pod silnik często daje fajne efekty, wątpię że da 20-30 koni ale około 10koni może dać ciężko powiedzieć jak zareaguje silnik
bobson
Dzień dobry,

zacznijmy od kilku faktów:
- właściciel nie odebrał jeszcze samochodu, cały problem polega na tym że właściciel nie akceptuje kresek jakie są obecnie względem poprzedniego hamowania
- nie odebrał auta a więc nim nie jechał i totalnie nie wie jak auto się zachowuje
- kiedy otrzymałem samochód nie był w technicznym stanie dotrzeć na hamownie na której były ostatnie pomiary, tutaj błąd z mojej strony że nie poświęciłem 3-4 dni aby doprowadzić auto do takiego stanu aby dojechało jednak na hamownie...

- auto miało wymienione wałki, ssący z długimi runnerami, zrobione sprzęgło spiekowe, lekki zamach, skrzynia hybrydowa z dłuższym 1 i 2 biegiem (3,58 i 2,04 vs obecne 3,15 i 1,93) oraz krótsze główne (3,82 vs 4,25).
- silnik wymagał ustawienia luzów zaworowych, są ustawione zgodnie ze sztuką (Newman chciał na in 0,2mm a na ex 0,25mm, udało się ustawić luzy na +0,01-0,02mm), wałki pomimo że nowe miały braki w długości krzywki nawet pod 0,15mm - Ken Newman na reklamacje odpisał, że mamy je zamontować i jeździć... Wałki ustawione na zegarach, zgodnie z specyfikacją producenta
- z racji, że właściciel liczył na 180-200 koni dla bezpieczeństwa zasugerowałem większe wtryski bo seryjne pracowałby na granicy sprawności, wpadły 330ccm po regeneracji, do tego EMU ponieważ nie miałem możliwości ruszyć seryjnego ECU
- zapłon ustawiony lampą
- wszelkie prace mogę potwierdzić sporą ilością zdjęć i filmów

Auto na hamowni przyjęło zapłon od około 25 do 32, afr od 12,2 do 13 i w sumie różnice były marginalne (1-2ps). Dopiero przestawienie wałka ssącego dało efekt i poprawiła się troszkę góra. To co widać na wykresie to właśnie efekt przestawienia wałka ssącego.
Wydajność wtrysku 330cm, regulator 2,7b i 58% DC - wynik tego działania pokrywa się z wynikiem z hamowni.

Wiem, że filmy są nie miarodajne ale to w tym momencie jest to jedyna widoczna gołym okiem różnica sprzed modyfikacji i po.
Film właściciela z października 2018


film z wczoraj, na pokładzie względem filmu wyżej, aku w razie "wu" (samochód ma małe aku 700g pod maską), narzędzia, fotel pasażera, pasażer - jest około 180kg więcej w aucie


Moje pytanie brzmi czy tak przyśpiesza samochód w którym jest 180kg więcej i 2PS i 6nm mniej.

Przyjmuje na klatę wszelkie uwagi itd, zależy mi na konstruktywnym dialogu.
xero
Właściciel - ja - nie odebrał, bo twierdzi, że gdzieś jest błąd, ma na to przykłady , że tak być nie powinno i szuka rozwiązania. Najnormalniej w świecie nie godzę się z tym, że wynikiem tego wszystkiego jest brak jakikolwiek wzrostów, a wręcz regres mocowy

Porównywanie 2 filmików na którym w jednym opierasz się na danych z gps, w drugim na danych z licznika jest raczej mało miarodajne. Dodatkowo po zmianach w skrzyni.

Auto przed modami było na 2 hamowniach - toma racing i rperformance, gdzie wypluły identyczne wyniki z różnicą 1,x bhp. i wynosił tak jak podałem 165/212

freerider125 auto może przyjąć więcej, praktycznie ciężko już coś więcej w nim dodać, 165 względem 150 w serii generowało na pełnym wydechu, kolektorze 4-1, większej przepustnicy, dolocie i strojeniu by vagtune na seryjnym sterowniku.

Teraz po wsadzeniu ostrzejszych wałków - mierzyła je osoba wkładająca i tak są ostrzejsze względem serii.
włożeniu kolektora, który jest dedykowany pod ten silnik i mogę sypnąć momentalnie wynikami i momentami jakie są na nim osiągane - nawet do 240-250 niuta w peaku
EMU
większych wtrysków
i jeszcze większej przepustnicy

mam wynik gorszy niż przed. Nie wierzę w to, że jak to zostało powiedziane przez składającego "taki setup, tak ma być".
Powtarzam, że to gotowy set, a nie jakieś wydumki - te wałki zaleca JamSport, PumaSpeed, DreamSience i kilku innych.

Piszę do Was, żeby usłyszeć gdzie może być błąd, co sprawdzić itd, szukam najnormalniej w świecie pomocy, żeby móc coś zasugerować, bo nie godzę się z stwierdzeniem tym, które podałem przed chwilą i spychologii, że wszystko inne jest zakłamane , a to jest prawda.
_adams_
CYTAT(Al Ed Upek @ Sun, 31 Mar 2019 - 23:02) *
Najprawdopodobniej jest po prostu ujowo wystrojony


tomicobra
A ja bym wykonał pomiar jeszcze na innej hamowni .

A jeszcze mam pytanie Xero do tego 1 pomiaru, 148 vmax ??? to jest hamowane na 3 biegu ??? czy przełożenia juz z czapy ustawione. Zresztą kto normalny hamuje wolnossaka do 200 koni gdzie na 4 zapnie maks 180 na 3 biegu.... wynik tego też jest taki z kija równo. Jakby zrobił to na 4-5 zaraz by wyszło zupełnie co innego... więc ten 1 pomiar jest mało warty.


No i bazowanie na angolach to sory , oni mają konie ładne papierowe więc tym się akurat nie sugerował bo po założeniu ciut mocniejszych wałków i kolektora ssącego i strojeniu które w wolnossaku nie przynosi spektakularnych mocy poprawa ma wynieść 30 % ???z 150 na 200 ?? pod warunkiem ze silnik w serii tyle wypluje. Bez podniesienia spręzania obróbki głowicy takie cuda są dla mnie bardzo wątpliwe.
burski
Na wykresie po za to nawet nie ma prędkości maksymalnej, a co gorsza - strat. Trzeba zrobić kolejny pomiar na hamowni Dyno Project, bo w RPerformance taką mają i dopiero zestawić wyniki.
Czemu odcinka jest ustawiona niżej niż było w serii?
xero
Tomicobra

auto odwiedziło 2 hamownie - toma racing i rperformance i na dwóch pokazało taki sam wynik. Wcześniej - przed zakupem - było strojone w vag tune gdzie pokazało 170/221 ale z innym układem dolotowym niż był przy tych 165/212.
165 było uzyskane na:
- strojenie
- kolektor 4-1
- pełny wydech z kwasu
- dolot
- duża przepustnica
Dodatkowo podkreślam - 165/212 było hamowane na dwóch hamowniach w Wwie z takimi samymi wynikami, a wcześniejszy pomiar z innym dolotem był robiony w vagtune z wynikiem 170/221.

To są fakty.

obecny zakres:
- wałki st2
- kolektor dedykowany do tego modelu
- większa przepustnica
- emu
- nowy airbox

i wynik taki jak podałem.

oczywiście zaraz może się skończyć na tym ciekawe czy pomiar został przeprowadzony prawidłowo, ale dostałem odpowiedź na początku, że tak, a że inne hamownie mogą kłamać - mimo to, że auto było na 2 - w sumie 3 - gdzie wyniki były porównywalne, jak nie identyczne.


żeby nikt teraz nie odebrał tego, że się przypierdalam specjalnie - ja szukam po prostu wskazówek i pomocy, bo w mojej ocenie jeżeli pomiar był wykonany prawidłowo, a wynik jest jaki jest to coś jest najnormalniej w świecie nie tak, a czuję się w tym wszystkim sam, bo jedyne co usłyszałem to, że wszystko jest dobrze. Chcę mieć pewność, zasięgnąć innej opinii niż tylko jednej osoby, która składała.
Kunis
Jedzie jak na 160KM przystało smile.gif
Też kiedyś miałem podobną historię, wymiana ostrych wałków na inne ostre i odnalazło się 20KM wink.gif
To jest tuning, dwa takie same silniki z tymi samymi modyfikacjami pokażą inne kreski...
Współczuje tylko składającemu. Jeżeli nie jest to firma, która sama zaproponowała jakie części użyć i jakiego wyniku można się spodziewać - a tylko to składała, to czemu ma odpowiadać za wynik nie spełniający oczekiwań?
Tuning wolnossaka to trochę ciężki temat i nie zawsze działa na zasadzie 1+1 = 2....
KIVI
Tu jest sprawa prosta jak obręcz.
Trzeba nastawic wałki. Skoro paliwo jest, zapłon jest a mocy nie ma to nie jest to prom kosmiczny zeby nie znaleźc przyczyny:)
xero
chcę po prostu odebrać to auto mając świadomość, że zrobiłem wszystko co tylko mogłem i zostało wszystko sprawdzone i wszystkie sugestie przegadane, bo o to w tym wszystkim chodzi, żebym przede wszystkim ja był zadowolony , ale i druga strona też, a póki co nie jest żaden - jedno jest z drugim połączone. Ja jako klient jestem w tym przypadku sam i szukam pomocy u mądrzejszych w kwestii tego co ewentualnie należałoby sprawdzić.


burski
No już z 10 razy pojawiła się sugestia, że trzeba pokręcić wałkami, może więc czas się temu przyjrzeć?
tomicobra
CYTAT(KIVI @ Mon, 01 Apr 2019 - 09:48) *
Tu jest sprawa prosta jak obręcz.
Trzeba nastawic wałki. Skoro paliwo jest, zapłon jest a mocy nie ma to nie jest to prom kosmiczny zeby nie znaleźc przyczyny:)


Ja nie twierdzę że składający niczego nie pomylił ale ustawiał na zegarach , do tego przebieg kresek nie wygląda zabardzo na źle ustawione wałki.

Xero rozumiem Ciebie że szukasz rozwiązania, może wykonać pomiar gdzieś indziej, bo ja wiem że filmiki nie są wyznacznikiem, ale jednak na tym dolnym auto już brzmi jakby chętniej się wkręcało, do tego jednak jest znaczna róznica w przyspieszeniu. Nawet jak liczyć 130 gps a 140 licznik jest poprawa.
Więc przy samej dodatkowej masie pasażera itp itd to auto jedzie lepiej. Więc może cała afera wynika tylko z słabego drugiego pomiaru. Bo nie rozmawiamy tutaj o 100 koniach ale może z 15 maks.

Bo naprawdę nie wierzę że 33% mocy w wolnossaku mają też te mody co podałeś. Z tego co kojarzę tutaj na forum to Walenda grzebał przy 2.0 fordowskich blacktopach i z duzo większymi modami wypluwał niewiele więcej niż 200 koni, gdzie dopręzone mocno były. To tylko luźna sugestia. Więc ze 175 może i realnie widze ale 190 + zdecydowanie nie


A jeszcze jak robiłeś Xero te pomiary u siebie co wyniki wyszły takie same to wszędzie 3 bieg ?? czy na jednej 3 a na drugiej 4 ??
bobson
CYTAT(burski @ Mon, 01 Apr 2019 - 10:00) *
No już z 10 razy pojawiła się sugestia, że trzeba pokręcić wałkami, może więc czas się temu przyjrzeć?

Wałek ssący został przestawiony i w najlepszej pozycji dał 7ps górą co widać na wykresie.
xero
tomicobra nie wiem na jakim biegu, nie zwracałem wtedy na to uwagi nawet.

berkut
Jak wyglada kolektor dolotowy / wydechowy ? Jakie to sprzety ?

Czytam o dlugim kanale, czasem jest tak ze nie przeskoczysz tego ze sprzet gra tak jak gra i dopiero krotszy kanal cos da.
GrzesiekK.
CYTAT(berkut @ Mon, 01 Apr 2019 - 20:41) *
Jak wyglada kolektor dolotowy / wydechowy ? Jakie to sprzety ?

Czytam o dlugim kanale, czasem jest tak ze nie przeskoczysz tego ze sprzet gra tak jak gra i dopiero krotszy kanal cos da.



Z opisu na pierwszej stronie wychodzi że coś takiego siedzi pod maską. Druga sprawa w strzał 240Nm z wykorbienia 83mm ciężko mi uwierzyć ... a takie wspaniałe wykresy widzę u wyspiarzy smile.gif Tyle, że ja człowiek słabej wiary jestem...

bobson
CYTAT(berkut @ Mon, 01 Apr 2019 - 20:41) *
Jak wyglada kolektor dolotowy / wydechowy ? Jakie to sprzety ?

Czytam o dlugim kanale, czasem jest tak ze nie przeskoczysz tego ze sprzet gra tak jak gra i dopiero krotszy kanal cos da.


Wydech to pełen przelot z końcowym tłumikiem z Fiesty MK7 ST 1,6 Ecoboost.
Ssący kończy się w środku oczywiście trąbkami.


PS pomiar kompresji wykazał 13,8-14 bar na garach. Inna hamownia pokazała praktycznie identyczny wynik - 163/211.
daroot
Dla mnie to auto nic nie jedzie - to że lepiej przyśpiesza na drugim filmiku wynika tylko ze zmiany przełożenia głównego. Co do wałków, widać na wyniku z hamowni, że nie ma z nimi problemu, równo przyrastają.
Obstawiam jak ktoś napisał już, że tutaj trzeba by zrobić głowicę, aby to miało ręce i nogi. Z samych wałków tylu konia co chcesz - nie wyciśniesz.
I nie wiem czy wydech nie jest zbyt luźny tutaj, może niech ktoś mądrzejszy się wypowie, ale to wolny ssak - moje clio RS na całkowitym przelocie przyśpieszało gorzej niż na dwóch przelotowych tłumikach.

CYTAT(bobson @ Mon, 01 Apr 2019 - 08:03) *
- kiedy otrzymałem samochód nie był w technicznym stanie dotrzeć na hamownie na której były ostatnie pomiary, tutaj błąd z mojej strony że nie poświęciłem 3-4 dni aby doprowadzić auto do takiego stanu aby dojechało jednak na hamownie...

wałki pomimo że nowe miały braki w długości krzywki nawet pod 0,15mm - Ken Newman na reklamacje odpisał, że mamy je zamontować i jeździć...


Czy tutaj nikt nie widzi problemu? Co to znaczy że auto nie było w stanie dojechać na hamownie? No i co to za nowe/używane wałki z takimi odchyłami od normy?
_adams_
Jest jakieś odniesienie w PL do tego auta, tzn ktoś coś podobnego zrobił i zyskał takie przyrosty? Wydech na pewno nie wpływa pozytywnie na Nm, to nie turbo że wystarczy kawał rury do odprowadzenia spalin.
kompot
Wróżenie z fusów. Może rozrząd, może strojenie, może jeszcze coś innego. Te wtryski to sprawne są?
W 240 Nm w 2.0 bez mega modów nie wierz, 210-220 Nm powiedzmy realne (nie oglądałem wykresów fordów z UK i nie muszę, wystarczy spojrzeć na K-serię czy silniki ferrari i porównać Nm/l).
bobson
CYTAT(kompot @ Mon, 01 Apr 2019 - 22:50) *
Wróżenie z fusów. Może rozrząd, może strojenie, może jeszcze coś innego. Te wtryski to sprawne są?
W 240 Nm w 2.0 bez mega modów nie wierz, 210-220 Nm powiedzmy realne (nie oglądałem wykresów fordów z UK i nie muszę, wystarczy spojrzeć na K-serię czy silniki ferrari i porównać Nm/l).

Wtryski po regenie w Top Setup.
berkut
240nm brzmi realnie ale to temat na zupelnie inna dyskusje.

Szukacie problemow tam gdzie ich nie ma.



Jesli o mnie chodzi to tematem przewodnim braku mocy w twoim sprzecie jest to ze masz taki kolektor dolotowy jaki masz. Dluga waska slomka, bardzo dobre do jazdy ale niestety gory nie dostaniesz.

Na wykresach widac jak cala gorka jest przesunieta ok. 500 obrotow w prawo ale i tak sprzet umiera zanim dojezdza w zakres gdzie moglby robic moc. Gdyby przesunac ja nie o 500 tylko o 1500 z srodkiem w 6k to koniaz wpadl by mocno kosztem anemicznego dolu i wzglednie uzytecznych srednich zakresow.
radzio_gsi
Strojenie zwykłego wolnossaka to nie jest nuclear sience. Raczej bym szukał problemu w doborze komponentow. Wrzućcie dane walka i kolektora do kalkulatora i sprawdźcie przy jakich obrotach jest prawidłowe odbicie fali.
przema72
a macie zdjęcie krzywki tego wałka w stosunku do OEM ? dla przyrostu 30koni to gołym okiem będzie widać różnice w geometri krzywki
kamil7s
CYTAT(done4 @ Tue, 02 Apr 2019 - 09:10) *


Silnik 2.3, pewnie właściciel naoglądał się projektów tez ze zwiekszona pojemnością.
Skoro ostre walki wjechały to czemu obrotów nie podniesiecie? Po wykresie to tam nawet do 7 się chyba nie kręci, jak sprężynki zmienione to do 8000 by zakręcił poszukał tych koni.

Wykresy wyglądają jakby te ostre walki nie były tam zamontowane, dopóki ssacy nie przestawiony to identyko moc i moment jak na serii(przy tych samych obrotach) Jak już ssacy przestawiony i jest poprawa to teraz trzeba spróbować dwoma na raz przekręcić żeby przenieść wyżej moc, zwiększyć obroty i szukać.

Jak się nie znajdzie to szukac usterki silnika, jeśli nie znajdzie to przekładać graty na serie i na hamownie.
Jeszcze taka kwestia czy ktoś kto zakładał te walki ma pojęcie o tym co robi? W sensie czy to robił tuner czy jego pracownik, bo spotkałem się kiedyś z sytuacja gdy ktoś założył z kilku kompletów seryjne walki bo krzywka jest „najostrzejsza”

xero
nie, nie naoglądałem się 2.3

na fiestastoc.com jest sporo wykresów 2.0 z takim samym specem jak mój nawet na seryjnych wtryskach i strojonych na ori kompie
wykresy te wyglądają m.in. tak i jest ich przynajmniej kilka z identycznym kolektorem i wałkami

https://www.fotosik.pl/zdjecie/e1895e60a9f2e68e

https://www.youtube.com/watch?v=s9Qok8fJ9iE

https://www.fotosik.pl/zdjecie/73a50c2e12098f3a

jak byście chcieli więcej mogę podesłać

widać jaki jest wzrost i gdzie generowany na tym kolektorze, a jak to wyglada u mnie. Ogólnie u mnie jest totalnie dupa jeżeli chodzi o przyrost.
berkut
Jak dla mnie to wynik jest taki jak pozwala kolektor. Jesli to pikuje przy 5-5.5k to nie dziwne ze jej nie ma. Nie oszukasz fizyki.

Nasz hamownie sa zdecydowanie bardziej pesymistyczne niz zachodnie.
tomicobra
CYTAT(kamil7s @ Tue, 02 Apr 2019 - 11:50) *
Jak się nie znajdzie to szukac usterki silnika, jeśli nie znajdzie to przekładać graty na serie i na hamownie.
Jeszcze taka kwestia czy ktoś kto zakładał te walki ma pojęcie o tym co robi? W sensie czy to robił tuner czy jego pracownik, bo spotkałem się kiedyś z sytuacja gdy ktoś założył z kilku kompletów seryjne walki bo krzywka jest „najostrzejsza”


jak w silniku miał jedne wałki biggrin.gif a drugie miał obok silnika to ciezko pomylić. A jak już wcześniej gdzieś padło że były pomiary dokładne wałków porobione i jak na nowe wałki to trzeba przyznać że to kawał szajsu jest... a na reklamacje stwierdzenie że zakładać i jeżdzić.... to z opisu wynika że raczej ktoś wie co robi, jak przed sprawdzeniem zrobił pomiary. Bo ile osób nowe graty z kartonika sprawdza.

Zaraz może wyjdzie że problemem jest odetkany wydech na maksa.

GrzesiekK.
CYTAT(kamil7s @ Tue, 02 Apr 2019 - 11:50) *
Skoro ostre walki wjechały to czemu obrotów nie podniesiecie? Po wykresie to tam nawet do 7 się chyba nie kręci, jak sprężynki zmienione to do 8000 by zakręcił poszukał tych koni.



A po co chcesz to wyżej kręcić jak to się od ~5500rpm już nie napełnia ? Szukać mocy w górze można jak się tak potrafi napełnianie utrzymać


kompot
Mocne konie w tym Renault a i tak max 220 Nm (całkiem sporo moim zdaniem).
Pokażcie mi wykres silnika 2.0 NA poniżej 200 KM w serii co z wałkami, wydechem i dolotem co robi 240 Nm.
GrzesiekK.
CYTAT(kompot @ Tue, 02 Apr 2019 - 21:52) *
Pokażcie mi wykres silnika NA poniżej 200 KM w serii co z wałkami, wydechem i dolotem co robi 240 Nm.


Jeszcze z ciekawszych Renówek, 2.0 16V F7R seryjnie nie całe 147KM, końcowo jak widać na wykresie. Tyle, że to kompletnie od zera zbudowany przeze mnie motor, "tanie" wałki 286stopni, CR podbity na 12:1, głowica po pełnym portingu i kolektory "uszyte na miarę" pod zastosowanie auta. Dlatego też jak pisałem wcześniej, nie wierze w 240Nm a nawet widziałem na FB twórcy tego kolektora z tematu i 260Nm z seryjnego silnika z CR na poziomie 10 i głowicy która ma flow na poziomie 210CFM@11mm/28"H20 do tego jeszcze z wykorbienia na poziomie ~83mm.

Mis
250Nm z 2000ccm na benzynie to tylko potrafią w Polsce dane silniki na danych hamowniach. biggrin.gif
Leo
CYTAT(kompot @ Tue, 02 Apr 2019 - 21:52) *
Mocne konie w tym Renault a i tak max 220 Nm (całkiem sporo moim zdaniem).
Pokażcie mi wykres silnika NA poniżej 200 KM w serii co z wałkami, wydechem i dolotem co robi 240 Nm.


https://www.12v.org/engine/images/2_8.jpg

ale domyślam się, że nie o to chodziło.
radzio_gsi
CYTAT(Leo @ Wed, 03 Apr 2019 - 09:26) *
https://www.12v.org/engine/images/2_8.jpg

ale domyślam się, że nie o to chodziło.



0,8 na jednego to sporo więcej tongue.gif
bardziej chyba chodziło o coś wolnossącego w 2,0
Leo
true, nie zrozumiałem do końca wątku, i mi się włączył dziwny tryb. /OT
kompot
CYTAT(radzio_gsi @ Wed, 03 Apr 2019 - 08:41) *
0,8 na jednego to sporo więcej tongue.gif
bardziej chyba chodziło o coś wolnossącego w 2,0

Dokładnie smile.gif
bobson
Nie jestem "tunerem" ani jego pracownikiem tylko miłośnikiem motoryzacji, który lubuje się w Fordach.

Bądźmy poważni, w aucie zamontowane są wałki Newmana a nie z powrotem "przez przypadek" seryjne... Ssącego z wydechowym zamienić też się zbytnio nie da...

Wałek seryjny ex, krzywka 8mm


Wałek seryjny in, krzywka 9,1mm


Wałek Newman PH2, ex powinien mieć 9,52mm, miał ~9,4mm


Wałek Newman PH2, in powinien mieć 9,52, miał ~9,35mm


Czasy otwarcia wałków zgadzały się po ustawieniu luzów, zegary pokazały okolice 275-280*. Lepszych fotek Newmanów nie ogarnę bo uwierzcie, siedzą w silniku i nie chce mi się ściągać pokrywy biggrin.gif Luz zaworowy ustawiony na 0,21-0,22 in, 0,26-0,27 ex.

Kompresja na przestawionym ssącym pokazuje 13,8-14 bar na każdym cylindrze.

Wtryski są po regeneracji z Focusta ST170, 330cc na regulatorze 380kpa, DC wtrysku dobija do 58% w logach EMU. Do piątku sprawdzę jeszcze ciśnienie faktycznie przy samej listwie ale nie spodziewam się tutaj żadnych rewelacji.

Wydech 60mm, tłumik z tyłu nie grzebany, dwururka i każda z rur wewnątrz ma inną budowę komory, nie widać światła pomiędzy dwururkami. Jak wcześniej pisałem, tłumik z MK7 ST a więc silnika turbo. Planuje dołożyć przelotowy tłumik za kolektorem.

Właściciel zamówił już kopie kolektora ssącego Coswortha, krótkie runnery z całkiem fajnym plenum. Powinien być w poniedziałek i zrobię wtedy wymianę ssaka.
https://www.ebay.co.uk/itm/Inlet-Intake-Man...ne/123252794287

Co do tych wielkich niutonów które niby w UK robią na tym secie - chyba chłopaki lecą w kulki i pokazują wykresy silników na dole 2.3 z wykorbieniem 94mm...

Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi/porady co sprawdzić/zweryfikować?
freerider125
Osty wałek co ma 9,5mm wziosu... Przecież tyle maja seryjne walki w pewnych silnikach, nic dziwnego że wykres jest jaki jest + do tego ssak z długim kanalem
przema72
to są wałki raczej na + 10-15koni , pewnie na krótkich runnerach tyle uda sie osiągnąć , mają ciut dłuższe czasy otwarcie przy podobnym wzniosie do serii , wiec górą powinno być trochę lepiej od serii
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.