nomaster
Sat, 30 Mar 2019 - 13:06
Dzieją się czasem jakies jaja, mam to ja i mój znajomy który też ma zaturbione S8 D2 z tym, że mamy inne skrzynie i sprzęgła. Problem wygląda tak:
Startuję z 1, i przy przepince na 2 po wciśnięciu sprzęgła uczucie jakby ktoś zaciągnął ręczny, miałem tak na skrzyni 01E oryginalnej i myślałem, że to skrzynia bo w tym czasie bieg nie chciał mi wejść. Teraz mam skrzynię 03A z rs4 b7 i zauważyłem, że czasem mam to samo, ostatnio na 3 biegu tyle, że w tej skrzyni biegi i tak wchodzą. Czym to jest spowodowane, o co chodzi? Auto to S8 D2 turbo około 550~600hp. Sprzęgło to carbon z Makalandu, wcześniej miałem kevlar i też się to zdarzało. Hamowanie jest bardzo mocne i nie jest to coś że mi się wydaje.
flapjck1
Mon, 01 Apr 2019 - 18:03
Oporowe panewki się zacierają? Nic ciekawego w misce nie było ostatnio?
Maxim555
Mon, 01 Apr 2019 - 19:03
To się dzieje po wciśnięciu sprzęgła więc hamowanie silnikiem chyba możemy wykluczyć. Podczas przepinki biegu przepustnica się zamyka (zazwyczaj, bo przecież nie zawsze) i spada ciśnienie w kolektorze. Ale czy jest w ogóle możliwe żeby serwo samo lekko przyhamowało samochód, sam się z chęcią dowiem.
mat13por
Mon, 01 Apr 2019 - 19:35
Spróbuj z flatshiftem
turbo moze tak wypadac z boosta przy niskim obciążeniu i wydaje Ci się że hamuje
nomaster
Wed, 03 Apr 2019 - 10:17
Własnie to nie kwestia, że mi się wydaje, mam to ja i mój znajomy. Na skrzyni 01e miałem taki przypadek, że wyrwałem ze świateł, chciałem wbić 2 i czułem normalnie hamowanie tak mocne, że auto zwolniło do 30km/h aż przestałem wywierać nacisk na lewarek, wtedy to puściło. Teraz biegi i tak wchodzą ale przy przepince jest takie schamowanie które najmocniej czuć jak dłużej zmieniam bieg czyli robię to delikatniej, przy szybkiej przepince też się to dzieje ale trwa krócej i tak się tego nie odczuwa. Zdarza się to raz na 100 zmian biegu, miałem tak na 2 i 3 biegu na skrzyni 03A na 01E tylko na 2. Ze znajomym mamy pewne podejrzenia o ABS dokładniej o system EDL czyli blokowanie kół które łapią poślizg, może system głupieje i hamuje mi jakoeś koło niepotrzebnie? Tylko dlaczego wtedy bieg nie chciał wejść? I jaki to ma związek z siłą wywieraną na lewarek? Miałem jż pomysł, że może się płyn w wysprzęgliku gotuje i nie wysprzęgla do końca (jest blisko wydechu) ale znajomy już to przerabiał i nic nie pomogło. Ewentualnie sprzęgło się jakoś "skleja"?
burski
Wed, 03 Apr 2019 - 11:43
CYTAT(nomaster @ Wed, 03 Apr 2019 - 10:17)
Ze znajomym mamy pewne podejrzenia o ABS dokładniej o system EDL czyli blokowanie kół które łapią poślizg, może system głupieje i hamuje mi jakoeś koło niepotrzebnie?
To akurat łatwo przetestować - odepnijcie ABS i sprawdźcie, jaki będzie efekt.
vegetagt
Wed, 03 Apr 2019 - 11:43
z takich luźnych strzałów:
https://s4wiki.com/wiki/Tuning#Anti_judder ?
Może obecnie auto jest 'za szybkie' do seryjnych nastawów ecu
BeeMiX
Wed, 03 Apr 2019 - 11:46
CYTAT(vegetagt @ Wed, 03 Apr 2019 - 11:43)
z takich luźnych strzałów:
https://s4wiki.com/wiki/Tuning#Anti_judder ?
Może obecnie auto jest 'za szybkie' do seryjnych nastawów ecu
Fura na EMU jest
Lino
Fri, 05 Apr 2019 - 19:54
Ogólnie to objawy sugerują że sprzęgło ciągnie w momencie przepinki. Jakiś czas temu był tutaj temat o sprzęgłach z samoregulacją które nie rozłączały całkowicie przy wysokich prędkościach obrotowych.
bird13
Fri, 05 Apr 2019 - 22:32
Masz dorabiany wieloklin tarczy sprzęgła?
berkut
Sat, 06 Apr 2019 - 01:34
Lozysko od strony walu / wieloklin / obecnosc tulejek centrujacych bym sprawdzil dokladnie.
nomaster
Sat, 06 Apr 2019 - 08:47
wszystko jest raczej dobre jeśli chodzi o sprzęgł miałem tak na poprzednim zeastawie też. Skłaniam się teraz bardziej ku systemowi abs, przemawia za nim przedewszystkim to, że dzieje się to tylko do 3 biegu czyli wtedy kiedy jest możliwy jeszcze poślizg któregoś koła. Wczoraj hamowało w momencie gdy 2 bieg już siedział i jechałem na sprzęgle i nagle puściło a dodam, że ruszyłem mieląc na 4 koła. Spróbuję odpiąć abs i pojeździć trochę. A odnośnie sprzęgła to czy możliwe że się jakoś "spieka" i właśnie w momencie przepinki nie chce puścić?
Guta
Sat, 06 Apr 2019 - 10:33
CYTAT(nomaster @ Sat, 06 Apr 2019 - 08:47)
A odnośnie sprzęgła to czy możliwe że się jakoś "spieka" i właśnie w momencie przepinki nie chce puścić?
Jeżeli piasta sprzęgła ma złą geometrię/ciasne pasowanie to przy przepince na obrotach nie rozłącza napędu.
Mis
Sat, 06 Apr 2019 - 10:42
Dokładnie tak, nie zdąży cofnąć się gładko i zacina sprzęgło.
nomaster
Sat, 06 Apr 2019 - 13:08
Z tego co pamiętam to tam jest bardzo dużo luzu, sprzęgło jest zmodyfikowane tzn wywalone sprężyny więc wszystko tam pracuje lekko ze sporym luzem, raczej nie powinno się nic blokować. No i sytuacja ma miejsce do 3 biegu maksymalnie (a przynajmniej nigdy jeszcze nie miałem tego na wyższym). I przypominam, że mój znajomy też z tym walczy a sprzęgła mamy inne, skrzynie inne tylko auta takie same. Mam też pewną teorię dlaczego bieg nie chciał mi wejść. Sytuacja taka sama jak przy hamowaniu np w zimę kiedy pracuje abs i próbie wbicia biegu poprostu prędkość "skrzyni" zmienia się tak szybko, że synchronizator "głupieje" tu przy dohamowywaniu jakiegoś koła impulsowo mogło zajść podobne zjawisko? Macie jeszcze jakies pomysły?
nomaster
Sat, 06 Apr 2019 - 17:19
Dobra. 90% to glupieje abs. Umiem to wywolac. Wystarczy ostrzej ruszyc i przy przepince hamuje. Co gorsza potrafi hamowac bez przyczyny donprzekroczenia 100kmh bo wtedy sie to dezaktywuje. Jak sobie z tym poradzic?
RasPL
Sat, 06 Apr 2019 - 23:02
Wyjmij bezpieczniki od abs lub odepnij wtyczke od pompy i przetestuj czy tak jest dalej a nie gdybaj
nomaster
Mon, 03 Jun 2019 - 15:25
Problem zlokalizowany. ABS głupieje i hamuje bez tołku koła mimo braku uślizgu. Chyba wedłóg niego za szybko się rozpędzają.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.