Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dziwny problem ze skrzynią/sprzęgłem/czymś innym?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
nomaster
Dzieją się czasem jakies jaja, mam to ja i mój znajomy który też ma zaturbione S8 D2 z tym, że mamy inne skrzynie i sprzęgła. Problem wygląda tak:
Startuję z 1, i przy przepince na 2 po wciśnięciu sprzęgła uczucie jakby ktoś zaciągnął ręczny, miałem tak na skrzyni 01E oryginalnej i myślałem, że to skrzynia bo w tym czasie bieg nie chciał mi wejść. Teraz mam skrzynię 03A z rs4 b7 i zauważyłem, że czasem mam to samo, ostatnio na 3 biegu tyle, że w tej skrzyni biegi i tak wchodzą. Czym to jest spowodowane, o co chodzi? Auto to S8 D2 turbo około 550~600hp. Sprzęgło to carbon z Makalandu, wcześniej miałem kevlar i też się to zdarzało. Hamowanie jest bardzo mocne i nie jest to coś że mi się wydaje.
flapjck1
Oporowe panewki się zacierają? Nic ciekawego w misce nie było ostatnio?
Maxim555
To się dzieje po wciśnięciu sprzęgła więc hamowanie silnikiem chyba możemy wykluczyć. Podczas przepinki biegu przepustnica się zamyka (zazwyczaj, bo przecież nie zawsze) i spada ciśnienie w kolektorze. Ale czy jest w ogóle możliwe żeby serwo samo lekko przyhamowało samochód, sam się z chęcią dowiem.
mat13por
Spróbuj z flatshiftem smile.gif turbo moze tak wypadac z boosta przy niskim obciążeniu i wydaje Ci się że hamuje smile.gif
nomaster
Własnie to nie kwestia, że mi się wydaje, mam to ja i mój znajomy. Na skrzyni 01e miałem taki przypadek, że wyrwałem ze świateł, chciałem wbić 2 i czułem normalnie hamowanie tak mocne, że auto zwolniło do 30km/h aż przestałem wywierać nacisk na lewarek, wtedy to puściło. Teraz biegi i tak wchodzą ale przy przepince jest takie schamowanie które najmocniej czuć jak dłużej zmieniam bieg czyli robię to delikatniej, przy szybkiej przepince też się to dzieje ale trwa krócej i tak się tego nie odczuwa. Zdarza się to raz na 100 zmian biegu, miałem tak na 2 i 3 biegu na skrzyni 03A na 01E tylko na 2. Ze znajomym mamy pewne podejrzenia o ABS dokładniej o system EDL czyli blokowanie kół które łapią poślizg, może system głupieje i hamuje mi jakoeś koło niepotrzebnie? Tylko dlaczego wtedy bieg nie chciał wejść? I jaki to ma związek z siłą wywieraną na lewarek? Miałem jż pomysł, że może się płyn w wysprzęgliku gotuje i nie wysprzęgla do końca (jest blisko wydechu) ale znajomy już to przerabiał i nic nie pomogło. Ewentualnie sprzęgło się jakoś "skleja"?
burski
CYTAT(nomaster @ Wed, 03 Apr 2019 - 10:17) *
Ze znajomym mamy pewne podejrzenia o ABS dokładniej o system EDL czyli blokowanie kół które łapią poślizg, może system głupieje i hamuje mi jakoeś koło niepotrzebnie?

To akurat łatwo przetestować - odepnijcie ABS i sprawdźcie, jaki będzie efekt.
vegetagt
z takich luźnych strzałów: https://s4wiki.com/wiki/Tuning#Anti_judder ?
Może obecnie auto jest 'za szybkie' do seryjnych nastawów ecu wink.gif
BeeMiX
CYTAT(vegetagt @ Wed, 03 Apr 2019 - 11:43) *
z takich luźnych strzałów: https://s4wiki.com/wiki/Tuning#Anti_judder ?
Może obecnie auto jest 'za szybkie' do seryjnych nastawów ecu wink.gif


Fura na EMU jest
Lino
Ogólnie to objawy sugerują że sprzęgło ciągnie w momencie przepinki. Jakiś czas temu był tutaj temat o sprzęgłach z samoregulacją które nie rozłączały całkowicie przy wysokich prędkościach obrotowych.
bird13
Masz dorabiany wieloklin tarczy sprzęgła?
berkut
Lozysko od strony walu / wieloklin / obecnosc tulejek centrujacych bym sprawdzil dokladnie.
nomaster
wszystko jest raczej dobre jeśli chodzi o sprzęgł miałem tak na poprzednim zeastawie też. Skłaniam się teraz bardziej ku systemowi abs, przemawia za nim przedewszystkim to, że dzieje się to tylko do 3 biegu czyli wtedy kiedy jest możliwy jeszcze poślizg któregoś koła. Wczoraj hamowało w momencie gdy 2 bieg już siedział i jechałem na sprzęgle i nagle puściło a dodam, że ruszyłem mieląc na 4 koła. Spróbuję odpiąć abs i pojeździć trochę. A odnośnie sprzęgła to czy możliwe że się jakoś "spieka" i właśnie w momencie przepinki nie chce puścić?
Guta
CYTAT(nomaster @ Sat, 06 Apr 2019 - 08:47) *
A odnośnie sprzęgła to czy możliwe że się jakoś "spieka" i właśnie w momencie przepinki nie chce puścić?


Jeżeli piasta sprzęgła ma złą geometrię/ciasne pasowanie to przy przepince na obrotach nie rozłącza napędu.
Mis
Dokładnie tak, nie zdąży cofnąć się gładko i zacina sprzęgło.
nomaster
Z tego co pamiętam to tam jest bardzo dużo luzu, sprzęgło jest zmodyfikowane tzn wywalone sprężyny więc wszystko tam pracuje lekko ze sporym luzem, raczej nie powinno się nic blokować. No i sytuacja ma miejsce do 3 biegu maksymalnie (a przynajmniej nigdy jeszcze nie miałem tego na wyższym). I przypominam, że mój znajomy też z tym walczy a sprzęgła mamy inne, skrzynie inne tylko auta takie same. Mam też pewną teorię dlaczego bieg nie chciał mi wejść. Sytuacja taka sama jak przy hamowaniu np w zimę kiedy pracuje abs i próbie wbicia biegu poprostu prędkość "skrzyni" zmienia się tak szybko, że synchronizator "głupieje" tu przy dohamowywaniu jakiegoś koła impulsowo mogło zajść podobne zjawisko? Macie jeszcze jakies pomysły?
nomaster
Dobra. 90% to glupieje abs. Umiem to wywolac. Wystarczy ostrzej ruszyc i przy przepince hamuje. Co gorsza potrafi hamowac bez przyczyny donprzekroczenia 100kmh bo wtedy sie to dezaktywuje. Jak sobie z tym poradzic?
RasPL
Wyjmij bezpieczniki od abs lub odepnij wtyczke od pompy i przetestuj czy tak jest dalej a nie gdybaj
nomaster
Problem zlokalizowany. ABS głupieje i hamuje bez tołku koła mimo braku uślizgu. Chyba wedłóg niego za szybko się rozpędzają.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.