Setup jest silnik 2004r 5cyl 2319cm3 bore*stroke=81*90 cr 8.7:1, kute korby maxpeeding rods, panewki sputter, tłoki orginalne ładne, lekko powiekszone kanały wydechowe głowicy i kolektora, fmic, bosch 044, wydech 3" i te mitsubishi td04 hl 16t. daje to 1700obr 0,4bar; 2200obr 0,5bar; 2300obr 1bar; 2500obr 1,3bar i jest to pik. piec generuje ok 300 koni niedługo będą pomiary ale chcę pomierzyć różne kolektory ssące, wariacje fazy wydechu i silencerow wydechu.
Biorę pod uwagę
1. orginalne s60r/v70r kkk k24 7400 z dupką ~7,5cm2, z tego nie będzie zakładanej mocy
2. garretta gt2871 na kulce ar0.63 (9cm2 czy coś koło tego ale niechętnie bo cena)
3. td05 z muszlą bez twin scroll na t3 10cm2 https://www.dsmtuners.com/threads/td05-t3-h...g-10cm2.494986/
4. ?
znalazłęm na tym forum:
CYTAT
Zwykle td05 (9.8T)-16G przy 2.3l pompowalo 1 bara juz od 2500rpm, a przy 2000rpm dawalo 0.5 bara. Duzo przyjemniej wstawalo niz T25 (mniej gwaltownie, wrazenie wiekszej plynnosci i przewidywalnosci przy przyspieszaniu).
TD05hra 16G6 9.8t
w 1.8T AUQ wygenerowala 346PS i 410Nm na doladowaniu 1,4 1.5B w piku. Odcinka 7000. 1b przy 3tys, 3,5tys 1,5b
TD05hra 16G6 9.8t
w 1.8T AUQ wygenerowala 346PS i 410Nm na doladowaniu 1,4 1.5B w piku. Odcinka 7000. 1b przy 3tys, 3,5tys 1,5b
jeśli ilość gazów wydechowych w tym 1800ccm daje 1bara przy 3000; to przy 2300ccm bedzie 1bar przy 2350obr?
dlaczego te td05 według opisów kolegów wstaje szybciej niż moje td04? Jak dużo mocniejszy jest 1bar z td05 niż td04 - wiadomo chodzi o przepływ, backpressure itd
PS: moj exhaust manifold jest ten po lewej "r", ciasny w runnerach, ale niby najlepszy z nich, ma dość duży otwór i śruby na rozstaw t3 https://www.matthewsvolvosite.com/forums/vi...pic.php?t=55616