Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: dobór turbosprężarki volvo 2,3L 400+
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
tomeczekcbr
Sami wiecie jak z tą chorobą jest, zawsze mało. Chodzi mi po głowie wymiana najsłabszego punktu mojego volvo 2,3 t5 czyli turbo td04 hl 16t z dupką 7cm2 na coś większego. Warunek: flansza T3, wewnetrzny wg, albo przejscie przez muszlę na zewnętrzny wg i BARDZO SZYBKIE WSTAWANIE! Auto jest daily!

Setup jest silnik 2004r 5cyl 2319cm3 bore*stroke=81*90 cr 8.7:1, kute korby maxpeeding rods, panewki sputter, tłoki orginalne ładne, lekko powiekszone kanały wydechowe głowicy i kolektora, fmic, bosch 044, wydech 3" i te mitsubishi td04 hl 16t. daje to 1700obr 0,4bar; 2200obr 0,5bar; 2300obr 1bar; 2500obr 1,3bar i jest to pik. piec generuje ok 300 koni niedługo będą pomiary ale chcę pomierzyć różne kolektory ssące, wariacje fazy wydechu i silencerow wydechu.

Biorę pod uwagę
1. orginalne s60r/v70r kkk k24 7400 z dupką ~7,5cm2, z tego nie będzie zakładanej mocy
2. garretta gt2871 na kulce ar0.63 (9cm2 czy coś koło tego ale niechętnie bo cena)
3. td05 z muszlą bez twin scroll na t3 10cm2 https://www.dsmtuners.com/threads/td05-t3-h...g-10cm2.494986/
4. ?

znalazłęm na tym forum:
CYTAT
Zwykle td05 (9.8T)-16G przy 2.3l pompowalo 1 bara juz od 2500rpm, a przy 2000rpm dawalo 0.5 bara. Duzo przyjemniej wstawalo niz T25 (mniej gwaltownie, wrazenie wiekszej plynnosci i przewidywalnosci przy przyspieszaniu).

TD05hra 16G6 9.8t
w 1.8T AUQ wygenerowala 346PS i 410Nm na doladowaniu 1,4 1.5B w piku. Odcinka 7000. 1b przy 3tys, 3,5tys 1,5b

jeśli ilość gazów wydechowych w tym 1800ccm daje 1bara przy 3000; to przy 2300ccm bedzie 1bar przy 2350obr?

dlaczego te td05 według opisów kolegów wstaje szybciej niż moje td04? Jak dużo mocniejszy jest 1bar z td05 niż td04 - wiadomo chodzi o przepływ, backpressure itd

PS: moj exhaust manifold jest ten po lewej "r", ciasny w runnerach, ale niby najlepszy z nich, ma dość duży otwór i śruby na rozstaw t3 https://www.matthewsvolvosite.com/forums/vi...pic.php?t=55616
kogutos
Kolektory Volvo pod TD 04 to nie są T3 pomimo rozstawu T3. Musisz uspawać nowy kolektor przy zmianie turbo na inne niż ze starych volvo.
Ja bym szedł w TD05 na twinscrollu.
burski
A jak podzielić tego twin scrolla na 5 cylindrów?
Mis
Nie lepiej wrzucić S200G bez twinscrolla do takiego Volvo 2.3? Szkoda marnować potencjału jak masz dół zrobiony, a turbo nie będzie na 100% pracować jak biedne TD04. Tak to wygląda na benzynie i wypadającym lekko zapłonie (pomiar 3 bieg, na 5 biegu wstaje lepiej):
tomeczekcbr
ja sobie zrobię przekładkę 2mm, żeby wyrównać ten wystający kołnierz, na to podwójna uszczelka z cienkiej kwasówki, żeby się wszystko ścisnęło, to wszystko na laser do wycięcia dam i zostawię ten kolektor....

5cyl to twin scroll -> https://www.youtube.com/watch?v=J06nj5-B_AE

mom please:)

nawet na tym forum widziałęm, że ktoś zrobił sobie sam taką klapkę z blachy #5mm i na niskich obrotach ładował w jednego scrolla a na wysokich w oba na raz z kolektora który twin scroll nie był. ale boję się, że taka urzeźbiona klapka może się urwać i polecieć w wirnik, a wóz jest daily

szukamy dalej....
xxMAXIMxx


Dokładnie ten sam silnik na ori TD05-18G od Greddy.
tomeczekcbr
czy 340koni to jest wszystko z tej TD05? do 400koni te turbo nie dojdzie?

tak sobie myślę czy nie położyć kompresora na dekiel zaworów bo to jest jedyne miejsce gdzie się on zmieści. bo moment od 4000 do 6000-7000obr to jest dramat ale i realia dużego turbo. z kompresorem dobór turbo sprowadzi się do włożenia czegoś co jest po prostu tanie i duze.


Pytanie tylko do Was, czy pasek 6dpk (dwustronny) pociągnie taki kompresor na 0,5bara? W kolejności od wału jest: alternator, kompresor klimy , pompa wspomagania (z plastikowym kółkiem), napinacz.
W przypadku montazu kompresora, bedzie on ostatni przed napinaczem czy nie będzie to za bardzo obciążało wszystkich pozostałych kół pasowych?

ułożenie paska
http://www.fixya.com/uploads/Images/804706A.jpg
jakub1t
Wszystko zależy od wielkości kompresora. W małych kompresorach 6pk przenosi do 1 bara i 200plus koni bez problemu. Ja u siebie mam już 7 pk. Ale 7pk jest też w audi 3.0, a tam moce już w okolicach 450koni się robi. Pojemność 2.3 i turbo to nie powinien być problem w jeździe codziennej, nie chcesz droższej lepszej turbiny, a chcesz robić instalację kompresora. Nowoczesne sprężarki zapewnią Ci normalne wstawanie z dołu. Audi rs3 też ma 5 cyl zobacz może jak tam jest rozwiązane.
tomeczekcbr
pojeździłem dziś beemką f30 pedał 320d 180koni, tak po mieście, po czym stwietdziłem, że volvo nawet na td04 nie jedzie z dołu. Także myślę o m62 mp62 albo coś takiego.

Czy jest ten kompresor z długą ośką i elektro sprzęgłem?

Jak powinno być w kolejności: f. powietrza -> turbo ->kompresor -> fmic czy f. powietrza -> kompresor-> turbo -> fmic? I dlaczego

Jeśli jest turbo, to kompresor powinien mieć jakiś zawór obejściowy? I jakiś dump valve na wyjściu kompresora?

Ciekawe co zrobi biedny bosch me7 jak zobaczy nadciśnienie w dolocie na wolnych obrotach.... powyżej 1020mbar wyrzuci błąd boost sensora... czy to się da wystroić na seryjnym kompie?
Leo
nie zobaczy nadciśnienia. A jak zobaczy to jest źle zrobione.
jakub1t
Nie wiem ile byś musiał z dołu napompować w to volvo aby dorównało bmw w dieslu. Ja mam merca jak w podpisie czyli 1.8kompressor 213km i 300nm, ale też mam alfe 147 jtd 16v z delikatnym programem( pewnie ze 160 i 350nm) I merc nie ma czego szukać na wolnych obrotach, różnica w wadze kilkadziesiąt kilogramów. Był tu na forum projekt chyba audi tt z m62 i dużą turbiną. Efekt był z tego co pamiętam nie zadawalający.
tomeczekcbr
Szukałem, szukałem ...i nie moge znaleźć tego tematu o audi tt. ciekaw jestem co poszło nie tak.

Zastanawiam się jeszcze jakiego zaworu się używa do odcięcia kompresora, kiedy ze wzrostem obrotów turbosprężarki staje sie on za mało wydajny i jest przeszkodą w dolocie.
jakub1t
Ten forumowicz miał to auto , zapytaj jak to działało .
http://www.racingforum.pl/Pawel-2005-m32710.html

A tu masz 2.3 przerobione z kompresora na turbo z merca a45
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1294097
300nm przy 2k obr na hamowni to całkiem nieźle mi się wydaje

Tak sobie jeszcze myślę , że Twoje auto to nielekki samochód z napędem fwd i chyba ostatnie co do szczęścia potrzeba to wielki moment obrotowy z dołu . Będzie jedno wielkie palenia kapora , zamiast jazdy .
tomeczekcbr
ok dzieki. u siebie mam awd na wiskozie, które pracowicie do niego zamontowałem. ze względu na uslizg na wiskozie, tył nie jest mocny ale wystarczający, że nie mielę ani na 1 (zablokowane doladowanie do 0,8) ani na 2,3,4,5 (normalne doładowanie) póki niema bardzo mokro albo nie strzele ze sprzegła. także mocy niema. poza tym mam bardzo długie biegi.

Dostałem wykresy, nie wrzucam, bo ktoś sobie może nie życzyć:

gt2876 ar 0,63 ma full moment bardzo płaski 460nm 2800-6000obr i moc max 350@5800
gtx3076 ar 0,63 ten sam moment 460nm od 3200obr (max 500nm@5100obr) i moc max 390@7000obr
gt3076 (albo gt2876 nie wiem) ar0,82 full moment gorzej 460nm od 3800obr (max 550nm@4700obr) 410km@5800obr

w w/w dupka 0,63 daje 280nm@2000, dupka 0,82 daje 240nm@2000obr

w sumie najlepiej wstające na razie ale bardzo drogie turba, ameryki na razie nie odkryłem, mała dupka dużo lepiej wstaje, ale ogranicza i wypłaszcza moment, przez co silnik uzyskuje moc max bardzo wysoko samym swoim napędzeniem, a nie doładowaniem.

tak sobie na razie myślę, pewnie ameryki nie odkryłem, że do single turbo ar 0,63 a do turbo+kompresora ar0,82
bielawa
Większą dupę bierz i zainwestuj hajs co miałeś wydać na kompresor w wałki
tomeczekcbr
właśnie! robiąc silnik zostawiłem sobie furtkę. moje obecne wałki są bezluzowo in/ex 260/300stopni, 8,1/9,1mm wzniosu. jest możliwość zeszlifownia koła podstawy z 34 na 32 mm, nawet mniej, czyli dołożyć 1-1,5mm do wzniosu. Jak to jest? że do jazdy na codzień wałki mają mieć seryjne czasy (nie powiększone czasy) i powiększony wznios? żeby całkiem dołu nie stracic.

pożyczyłem dziś gtecha. jest dramat 0-100 = 7,8 sekundy.

Kompresor byłby kosztowny ze względu na to, że się pod maską nie mieści, ma 5 cali wysokości plus rura wyjściowa, i konieczne będzie klepanie maski na garba i malowanie. Bo sam kompresor to tydzień i dmucha. Ale faktycznie chyba lepiej zacznę od dobrego turbo i wałków. czyli wracam do punktu wyjscia.
Mis
W starym śmieciu przy wysokiej mocy NIGDY dół nie będzie Cię zadowalał.
Rozumiem, że 320d kręciło się do 7000rpm jak tak super wstawało? Zmierz 0-100 w nim skoro jest takie mega szybkie.
kogutos
CYTAT
pożyczyłem dziś gtecha. jest dramat 0-100 = 7,8 sekundy.

Moja 940 z TD04-19T na zwykłych wirnikach robiła czasy 6,5s przy ok. 1,4bar.
jakub1t
7.8 to masz chyba ze 200koni , a nie 300 . Chyba jakaś awaria jednak tam jest . Seryjne 850 t5 240km FWD podają 6.9 do setki .
GrzesiekK.
CYTAT(tomeczekcbr @ Sat, 30 Mar 2019 - 21:57) *
właśnie! robiąc silnik zostawiłem sobie furtkę. moje obecne wałki są bezluzowo in/ex 260/300stopni, 8,1/9,1mm wzniosu ......



Yhymmmm tak tak na pewno smile.gif
tomeczekcbr
CYTAT(Mis @ Sun, 31 Mar 2019 - 01:46) *
W starym śmieciu przy wysokiej mocy NIGDY dół nie będzie Cię zadowalał.
Rozumiem, że 320d kręciło się do 7000rpm jak tak super wstawało? Zmierz 0-100 w nim skoro jest takie mega szybkie.



nieno te 2.0d to tylko wstawało fajnie, kończyło się jak każdy diesel 4,5k.

jak zrobić żeby stary smiec o wysokiej mocy jednak miał ten dół w miarę jak najlepszy?

CYTAT(jakub1t @ Sun, 31 Mar 2019 - 10:13) *
7.8 to masz chyba ze 200koni , a nie 300 . Chyba jakaś awaria jednak tam jest . Seryjne 850 t5 240km FWD podają 6.9 do setki .


w tym tygodniu postaram się pojechać na hamownię

CYTAT(GrzesiekK. @ Sun, 31 Mar 2019 - 10:43) *
Yhymmmm tak tak na pewno smile.gif


te kąty strasznie duże wyszły, nie? sam mierzyłem, może z większym luzem powienienem mierzyć? z jakim luzem? luz pracy jest 20/40 setek in/ex
GrzesiekK.
CYTAT(tomeczekcbr @ Sun, 31 Mar 2019 - 20:27) *
nieno te 2.0d to tylko wstawało fajnie, kończyło się jak każdy diesel 4,5k.

jak zrobić żeby stary smiec o wysokiej mocy jednak miał ten dół w miarę jak najlepszy?



w tym tygodniu postaram się pojechać na hamownię



te kąty strasznie duże wyszły, nie? sam mierzyłem, może z większym luzem powienienem mierzyć? z jakim luzem? luz pracy jest 20/40 setek in/ex




Popaprałeś całkowicie coś ich pomiar smile.gif R5 20V Volvo wałki dla turbo maja na poziomie ~242 stopnie, wersje N/A mają koło 250 stopni.
tomeczekcbr
ok, jaki kąt tych wałków powinien być, żeby jak najwięcej zyskać przepływu i jak najmniej stracić dołu?

I czy wałki pod kompresor powinny być inne niż do turbo?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.