Andrzej_K
Sun, 24 Mar 2019 - 13:38
Szukam jakiegoś przyjemnego daily za ok 30k i pomyślałem o Bravo 1.4 T-jet 150 koni plus program.
Wszelakie opinie o tym aucie lub propozycje alternatyw mile widziane. Interesuje mnie głównie:
-podatność na korozję
-czy w tej wersji posiada on tą gównianą skrzynię opla
-czy w razie czego da się to gazować
-czy turbina należy do trwałych
-czy jeśli bravo to może w innej wersji silnikowej i jakiej
Z góry dziękuję za wszystkie opinie
srbenda
Sun, 24 Mar 2019 - 18:00
Tak, skrzynia to M32.
Kolektory i żeliwa nagminnie pękają.
rwtnt
Sun, 24 Mar 2019 - 21:23
Co ma daily 1.4 turbo z rf wspólnego
To chyba powinno być, w dziale kupuję samochód eksploatacyjny.
DSTurbo
Sun, 24 Mar 2019 - 21:41
Mam w domu 2 tjety, jeden bravo 1.4 120 (w nim był opliwskie skrzynie, zaczęła buczec przy 60tus, wymienione łożyska, wyreguliwane luzy, 100 tyś przejechane i nic się nie dzieje). Silnik nadaje się do gazu, jak na 1.4 potrafi spalić... Średnie ok 9l nie powinno dziwić. Kolejna wada to pękające żeliwa w turbinach, każde ihi, które rozbieralem miało mniejsze lub większe pęknięcie.
duct tape
Sun, 24 Mar 2019 - 23:43
@rwtnt: Akurat 1.4 T-Jet bez otwierania słupka znosi moce które seryjnie generują np. w Corvette czy Viper więc to motor pasujący do rf
Poza tym auto ma być dupowozem a po wyeliminowaniu problemu pękających muszli/kolektorów poprzez montaż suszarki z potencjałem większym niż seryjna mamy już coś co przyjemnie się odpycha.
Andrzej_K
Mon, 25 Mar 2019 - 14:22
A nie jest tak, że te pękające kolektory i turbiny to w wersji 120PS z IHI a wersja 150 z Garettem jest ok?
maaaad
Mon, 25 Mar 2019 - 15:18
CYTAT(rwtnt @ Sun, 24 Mar 2019 - 21:23)
Co ma daily 1.4 turbo z rf wspólnego
To chyba powinno być, w dziale kupuję samochód eksploatacyjny.
x2
srbenda
Mon, 25 Mar 2019 - 20:50
CYTAT(Andrzej_K @ Mon, 25 Mar 2019 - 14:22)
A nie jest tak, że te pękające kolektory i turbiny to w wersji 120PS z IHI a wersja 150 z Garettem jest ok?
Garrett jest w wersji 180.
_adams_
Tue, 26 Mar 2019 - 07:23
Trzeba uważać na korozję w progach i podwozia tuż za przednimi i tuż przed tylnymi nadkolami. Jeśli trafisz zadbany i poprawisz te miejsca zanim tam zagości ruda to spoko.
Skrzynia będzie wymagała wymiany łożysk.
Silnik bardzo dobrze łyka gaz i jak wyżej napisano - na seryjnym słupku (i sprzęgle!) bez problemu przyjmuje 300KM.
Jeśli już to kupić dobrze wyposażony egzemplarz ~ 2010 i od razu zrobić mu kurację: TD0416T, IC, wtryski, wydech i pod 250KM podejdzie.
Poczytaj:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...20&start=20
srbenda
Tue, 26 Mar 2019 - 09:16
16T to lekka przesada na 250KM. Sprzęgło niby trzyma ale ja swoje zabiłem podobną mocą.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.