Dzięki Panowie za follow up!
Jest dokładnie tak jak napisałem na linked in!
CYTAT
Niestety dzisiaj branża cfm ma tak duże wzrosty sprzedaży, że przestała się liczyć z jakością obsługi. Wydłużony czas realizacji zamówień można zrozumieć. Jak natomiast wytłumaczyć kompletny brak profesjonalizmu oraz arogancję wobec klienta indywidualnego? Wiele naprawdę dużych firm cfm przesypia swoją szanse na zdominowanie rynku, jednocześnie psując sobie opinię.
Jeśli dopuszczasz zakup samochodu na działalność gospodarczą, oczekujesz gwarancji szybkiego odbioru samochodu oraz poważnego traktowania to w tej klasie samochodu można polecić leasing operacyjny. Polecam parametry: 0% opłaty wstępnej / 60 miesięcy / 35% wykupu. Wartość raty to około 1.4% wartości fakturowej samochodu.
Dla przykładu samochód warty po rabacie 50000 brutto będzie Cię kosztował około 569 zł netto miesięcznie a wykup po 5 latach to 14250 netto- po wykupie można coś na nim jeszcze zarobić. Samochód miejski bez problemu możesz odstąpić cesją w dowolnym momencie. Koszt polisy czy serwisu nie będzie w tej klasie znaczący. Zgodę finansową dostaniesz w dwie godziny na podstawie dowodu osobistego. No i możesz sobie wybrać dowolny samochód w dowolnym wyposażeniu, dowolnej marki. Służę radą i pomocą.
Można jeszcze taniej. Citigo z pakietem przeglądów i gwarancyjnych to 40 000brutto - rata w takim układzie to ~470 netto + koszt polisy na rok to ~4% czyli ~1450zł i można latać. Ja bym do tego dorzucił jeszcze opony wielosezonowe, żeby samochód był kompletnie bezobsługowy.
Nie masz tu żadnego limitu kilometrów a po 5 latach wykup z leasingu to będzie.. 11300 netto.
W kaaaażdej chwili zrobisz też cesję takiego samochodu bo nikomu nie będzie żal 500zł na ratę wrzucić.
32400 netto kosztuje też fiorino z LPG - to oferta typowo dla małego biznesu ale pod kątem kosztów MISTRZ!
Rata ~ 470zł netto - pełne odliczenie vat i dochodowego - spalanie rzędu 8 litrów lpg - silnik 1.2 FIRE (wrzućmy tu swapa ze stilo 1.4 16v HEHE)
Służę Wam radą i pomocą
PS. Komentarz właściciela firmy RAC na Linked IN jako ciekawostka:
CYTAT
Panie, panowie. Nie kieruję tej informacji w stronę firmy Qarson (za rękę nie złapałem), ale odsłonię nieco kuchni szczególnie małych, nowych firm wynajmujących samochody. Otóż 90% takich firm zajmuje się reeksportem samochodów. Piękny serwis www, posty na fb, aby w razie podejrzeń, pokazać pozory realnego biznesu. Natomiast główne źródło zarobku to najczęściej nielegalny wywóz samochodów tuż po rejestracji. W ub. roku z kraju wyjechało ok. 50-70 tysięcy (!!!) nowych samochodów. Dlaczego jest to często (nie zawsze) nielegalny proceder? Importer udziela rabatów pod warunkiem wykorzystania samochodów do celów wynajmu. Gwarantuję każdemu, że mały samochód segmentu B w najwyższym poziomie wyposażenia, często z automatyczną skrzynią biegów to nie jest auto za 700 zł. Nawet podstawowe wersje wymagają większych nakładów. W efekcie wiele z tych firm odmawia wynajmu samochodów (krótkoterminowego lub długoterminowego), aby nie popadać w straty. Malowanie witraży.
Jaki ma to wpływ na branżę wynajmu krótko i długoterminowego?
1) psucie rynku: składanie obietnic bez pokrycia, nieporozumienia z legalnie działającymi konkurentami (tu np nasza firma #emotis)
2) utrata zaufania klientów i importerów.