Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wybór felg do mocy silnika
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
cubson94
Witam, borykam się z problemem posiadam golfa 5 gti w tym roku planuje update na około 400 koni (k04 hybryda) auto to fwd
Zastanawiam się czy trakcja będzie dużo lepsza na feldze 19cali ? Opony czy to 18 czy 18 będą i tak semislick po prostu zastanawiam się czy jest sens dopłacać do felg o rozmiar większych No i tak samo opon. Czy to faktycznie przeniesie się odczuwalnie na trakcje ? I tak i tak muszę kupić felgi teraz tylko zastanawiam się czy 18 czy 19 smile.gif z góry dziękuje i pozdrawiam !
flapjck1
Nie średnica a szerokość się liczy
X_X
Ja u siebie przy 330 koniach po przejsciu z 17 na 18" czułem ogromną różnicę. Szerokość z 215 na 225. Na 18" na 2 biegu już mi nie paliło gumy.
WojtekMR
ale jeżeli w 18 są opony odpowiedniej szerokości to przejście na większe felgi nic nie zmieni pod kątem trakcji...
raczej big brake aż tak duży nie wejdzie, więc wsadzanie 19stki spowodowane mogłoby być jedynie sporym profilem opony
MadeInPoland
Zmieni. Przy tej samej oponie przy takiej samej szerokosci spadnie trakcja przy mniejszej sciance bocznej opony. Na dragowym forum takie rozwazania ? smile.gif
tom cio
No wlasnie, przy osce fwd i 350km na zwyklych drogowych oponach 205/50/15 od trojki mialem przyczepnosc, na 205/40/17 na trojce juz popuszczalo. A na 17 nawet lepsze opony bo prawie nowe, na 15 jakas fulda 8letnia.
cubson94
Czyli co ogólnie jeśli miało by być 225/40/18 lub 225/40/19 nie zmieni to trakcji tylko to ze koło będzie większe ? Nie opłaca się dopłacać do większych felgi i opon ?
WojtekMR
225/40 w 19 to większa średnica koła więc teoretycznie powierzchnia przylegania opony też będzie większa a profil zostaje ten sam więc przyczepność bedzie w tym przypadku lepsza na 19stce
kompot
Ta sama szerokosc i profil opony na wiekszej feldze oznacza ogolnie wieksze koło, pytanie czy o wejdzie i po co. Wydłuży to przełożenie i zwiekszy moment bezwładnosci, czyli spowolni samochod. Jesli chcesz isc w 19 to musisz uzyc kalkulatora online zeby zobaczy jaka to ma byc opona, zeby calkowita srednica pozostala taka sama.
MadeInPoland
CYTAT(WojtekMR @ Sat, 23 Mar 2019 - 12:34) *
225/40 w 19 to większa średnica koła więc teoretycznie powierzchnia przylegania opony też będzie większa a profil zostaje ten sam więc przyczepność bedzie w tym przypadku lepsza na 19stce


Zmniejszy sie nacisk jednostkowy i w fwd trakcja spadnie w rwd moze wzrosnac.
Gumi5
CYTAT
fwd trakcja spadnie w rwd moze wzrosnoc.


Dlaczego?
MadeInPoland
Masz to wyjasnione w pierwszej czesci zdania przed i
GrzesiekK.
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 23 Mar 2019 - 15:12) *
Masz to wyjasnione w pierwszej czesci zdania przed i



Dodaj jeszcze trudny termin => transfer masy smile.gif
MadeInPoland
Na dragowym forum takie tajemnicze terminy?
GrzesiekK.
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 23 Mar 2019 - 16:58) *
Na dragowym forum takie tajemnicze terminy?



Takie czasy ...
Gumi5
CYTAT
Masz to wyjasnione w pierwszej czesci zdania przed i

CYTAT
Dodaj jeszcze trudny termin => transfer masy smile.gif


Panowie, ja to wiem smile.gif Ale ciekawi mnie teoria, że jeśli zmniejszamy nacisk jednostkowy, to w FWD trakcja w dół, w RWD może w górę - w obu przypadkach powinno być w górę albo w dół, jeśli jesteśmy przy tych samych warunkach. No bo w RWD, nawet jeśli masa pójdzie na tył przy starcie, to i tak nacisk jednostkowy jest mniejszy niż by był na oponie węższej, toteż jeśli samo w sobie zmniejszenie nacisku zbija trakcję to powinniśmy zaliczyć spadek przyczepności smile.gif

W każdym razie - nie wiem czy bym się aż tak przejmował naciskiem, na to by trzeba było pewnie patrzeć mając ze sobą wykresy przyczepności danej gumy w danych warunkach ze zmienną nacisku. Tak to gdybanko chyba trochę. Bardziej ta ścianka żeby była wysoka jak o starty chodzi, to się zgodzę...
WojtekMR
kurde ale rozpatrujemy jakąś konkretnie oponę? bo w zależności od mieszanki i rozgrzania trakcja będzie różna
flapjck1
ale to wszystkie rozwazania to jest wywazenie mozliwosci opon przy przyspieszaniu, hamowaniu oraz obciazeniach bocznych


i do tego czynnik bezwladnosci mas wirujacych ( jakos tak to szlo wink.gif )

MadeInPoland
CYTAT(WojtekMR @ Sat, 23 Mar 2019 - 17:18) *
kurde ale rozpatrujemy jakąś konkretnie oponę? bo w zależności od mieszanki i rozgrzania trakcja będzie różna


Bardziej zalezy to od lepkosci opony ale rozwazamy porownanie takiej samej w roznych rozmiarach
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.