Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wpływ temp paliwa na prace silnika
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
jackkpl
CYTAT(radzio_gsi @ Fri, 15 Mar 2019 - 18:58) *
chyba jednak nie ma co kombinować. Ustawić tylko by kompresor wyłączał sie przy tps >80% i z bani

W porsche kompresor.chodzi ciagle, bo chlodzi benzyne smile.gif. Takie teraz patenty stosuja.
radzio_gsi
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Mar 2019 - 20:04) *
W porsche kompresor.chodzi ciagle, bo chlodzi benzyne smile.gif. Takie teraz patenty stosuja.


fuckito, aż to przebiegłe szkopy.... generalnie zawsze mnie uczyli, że takie dokładnie "roboty" zawsze ma straty energii. dlatego m.in. bezsensu jest wkładać parownik klimatyzatora w dolot tongue.gif
BeeMiX
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Mar 2019 - 20:04) *
W porsche kompresor.chodzi ciagle, bo chlodzi benzyne smile.gif. Takie teraz patenty stosuja.


Zapobiega stukowi ? Słyszałem że jeśli chodzi o PB temperatura ma znikome znaczenie, dopiero przy E85 jest to istotne.
flapjck1
chyba sprawnosc sie poprawia,
MadeInPoland
Sprawność nie poprawia się. Zmniejsza się ryzyko stuku.
Mis
Przy dużych przepływach paliwa oraz wysokim ciśnieniu paliwa (wtryski pośrednie + regulator z kompensacją na przykład regulator 4bar + 2,5bar doładowania daje 6,5bar aż) to temperatura paliwa ma kolosalne znaczenie dla żywotności i sprawności pomp oraz pracy silnika.
BeeMiX
A o jakim rzędzie temperatur mówimy ? Ja u siebie mam podgląd na temp paliwa po czujniku FlexFuel i temperatura nigdy nie wzrasta o wiecej jak 10-15st ponad temp otoczenia
MisioLBN
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 14:00) *
A o jakim rzędzie temperatur mówimy ? Ja u siebie mam podgląd na temp paliwa po czujniku FlexFuel i temperatura nigdy nie wzrasta o wiecej jak 10-15st ponad temp otoczenia

Myślę że przy bezpośrednim wtrysku temp paliwa jest dużo wyższa, pompa wysokiego ciśneinai ładuje w setki barów.
jackkpl
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 14:00) *
A o jakim rzędzie temperatur mówimy ? Ja u siebie mam podgląd na temp paliwa po czujniku FlexFuel i temperatura nigdy nie wzrasta o wiecej jak 10-15st ponad temp otoczenia

Jazda torowa czy spokojna? Pompy mają kilka prędkości zależne od obciążenia właśnie po to, żeby nie kotłować paliwa i go nie podgrzewać.
BeeMiX
CYTAT(jackkpl @ Sat, 16 Mar 2019 - 15:39) *
Jazda torowa czy spokojna? Pompy mają kilka prędkości zależne od obciążenia właśnie po to, żeby nie kotłować paliwa i go nie podgrzewać.


Auto uliczne wiec można powiedzieć że spokojna, Aeromotive 340lph i Bosch 044 wpięte równolegle i na dwóch biegach, inaczej regulator na wolnych by nie wyrabiał smile.gif Tak też myśle że istotniejsze to jest przy bezpośrednim wtrysku
jackkpl
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 18:17) *
Auto uliczne wiec można powiedzieć że spokojna, Aeromotive 340lph i Bosch 044 wpięte równolegle i na dwóch biegach, inaczej regulator na wolnych by nie wyrabiał smile.gif Tak też myśle że istotniejsze to jest przy bezpośrednim wtrysku

Ja w swoim ulepie mam mapę korekcji po temp paliwa. Jak jest +30 i słońce wali, to po 15 minutach postoju , zanim paliwo nie schłodzi listwy, auto się telepało i lambda była 1.2. Benzyna ma niską temperaturę wrzenia i w tym upatruję problem.
piwo
Ile ty masz tych czujników podpiętych pod emu? Cis paliwa, temp paliwa, cis oleju, temp oleju, temp wody w intercoolerze. Co jeszcze?
jackkpl
CYTAT(piwo @ Sat, 16 Mar 2019 - 19:46) *
Ile ty masz tych czujników podpiętych pod emu? Cis paliwa, temp paliwa, cis oleju, temp oleju, temp wody w intercoolerze. Co jeszcze?

Cisnienia paliwa nie mam smile.gif. Ale to temat Alberta i mu naśmieciliśmy.
BeeMiX
Pozwoliłem sobie wydzielić posty z tematu Alberta. Ten wątek już dawno mnie interesował, a pytając stroicieli usłyszałem że to jest wartość pomijalna przy PB, dopiero przy E85 i sporych wtryskach ma znaczenie, a chłodnice paliwa stosuje sie przy małych zbiornikach paliwa. Też jestem zdania że wszystko ma znaczenie i jak jest możliwość korekcji to powinno sie je stosować. Jackkpl podzielił byś się jak wygląda u Ciebie korekcja po temp paliwa ?
jackkpl
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 22:47) *
Pozwoliłem sobie wydzielić posty z tematu Alberta. Ten wątek już dawno mnie interesował, a pytając stroicieli usłyszałem że to jest wartość pomijalna przy PB, dopiero przy E85 i sporych wtryskach ma znaczenie, a chłodnice paliwa stosuje sie przy małych zbiornikach paliwa. Też jestem zdania że wszystko ma znaczenie i jak jest możliwość korekcji to powinno sie je stosować. Jackkpl podzielił byś się jak wygląda u Ciebie korekcja po temp paliwa ?

To jest patent autorski. Mam termistor przyklejony do listwy. W emu classic nie znalazłem mapy do prostej korekcji, więc wykorzystałem mapę ciśnienia paliwa i to mi koryguje mieszankę. Tak naprawdę problem jest przy małych obciążeniach. Bak jest pod samochodem, więc pewnie 40-50 stopni w baku to maks. Listwa paliwa potrafi się nagrzać do 80 wg moich pomiarów i wtedy robi się bardzo ubogo. Opóźnienie lamby w emu jest dość duże po rozruchu (45-60s) i auto mi zwyczajnie gasło w takich warunkach.
deejey!
A jak wy rozwiązujecie te "biegi" w pompach? jakiś układ dodatkowy poza przekaźnikiem rozumiem? Mnie strasznie irytuje, bo moja chodzi opór i na wolnych jak się stoi to chodzi jak betoniarka.
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Sun, 17 Mar 2019 - 10:03) *
A jak wy rozwiązujecie te "biegi" w pompach? jakiś układ dodatkowy poza przekaźnikiem rozumiem? Mnie strasznie irytuje, bo moja chodzi opór i na wolnych jak się stoi to chodzi jak betoniarka.

Są 2 przekaźniki, jeden zasila pompę przez rezystor, a drugi bezpośrednio.
Pewnie pwmem też można zrobić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.