jackkpl
Fri, 15 Mar 2019 - 20:04
CYTAT(radzio_gsi @ Fri, 15 Mar 2019 - 18:58)
chyba jednak nie ma co kombinować. Ustawić tylko by kompresor wyłączał sie przy tps >80% i z bani
W porsche kompresor.chodzi ciagle, bo chlodzi benzyne
. Takie teraz patenty stosuja.
radzio_gsi
Fri, 15 Mar 2019 - 21:52
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Mar 2019 - 20:04)
W porsche kompresor.chodzi ciagle, bo chlodzi benzyne
. Takie teraz patenty stosuja.
fuckito, aż to przebiegłe szkopy.... generalnie zawsze mnie uczyli, że takie dokładnie "roboty" zawsze ma straty energii. dlatego m.in. bezsensu jest wkładać parownik klimatyzatora w dolot
BeeMiX
Sat, 16 Mar 2019 - 00:42
CYTAT(jackkpl @ Fri, 15 Mar 2019 - 20:04)
W porsche kompresor.chodzi ciagle, bo chlodzi benzyne
. Takie teraz patenty stosuja.
Zapobiega stukowi ? Słyszałem że jeśli chodzi o PB temperatura ma znikome znaczenie, dopiero przy E85 jest to istotne.
flapjck1
Sat, 16 Mar 2019 - 00:44
chyba sprawnosc sie poprawia,
MadeInPoland
Sat, 16 Mar 2019 - 07:58
Sprawność nie poprawia się. Zmniejsza się ryzyko stuku.
Mis
Sat, 16 Mar 2019 - 08:17
Przy dużych przepływach paliwa oraz wysokim ciśnieniu paliwa (wtryski pośrednie + regulator z kompensacją na przykład regulator 4bar + 2,5bar doładowania daje 6,5bar aż) to temperatura paliwa ma kolosalne znaczenie dla żywotności i sprawności pomp oraz pracy silnika.
BeeMiX
Sat, 16 Mar 2019 - 14:00
A o jakim rzędzie temperatur mówimy ? Ja u siebie mam podgląd na temp paliwa po czujniku FlexFuel i temperatura nigdy nie wzrasta o wiecej jak 10-15st ponad temp otoczenia
MisioLBN
Sat, 16 Mar 2019 - 15:13
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 14:00)
A o jakim rzędzie temperatur mówimy ? Ja u siebie mam podgląd na temp paliwa po czujniku FlexFuel i temperatura nigdy nie wzrasta o wiecej jak 10-15st ponad temp otoczenia
Myślę że przy bezpośrednim wtrysku temp paliwa jest dużo wyższa, pompa wysokiego ciśneinai ładuje w setki barów.
jackkpl
Sat, 16 Mar 2019 - 15:39
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 14:00)
A o jakim rzędzie temperatur mówimy ? Ja u siebie mam podgląd na temp paliwa po czujniku FlexFuel i temperatura nigdy nie wzrasta o wiecej jak 10-15st ponad temp otoczenia
Jazda torowa czy spokojna? Pompy mają kilka prędkości zależne od obciążenia właśnie po to, żeby nie kotłować paliwa i go nie podgrzewać.
BeeMiX
Sat, 16 Mar 2019 - 18:17
CYTAT(jackkpl @ Sat, 16 Mar 2019 - 15:39)
Jazda torowa czy spokojna? Pompy mają kilka prędkości zależne od obciążenia właśnie po to, żeby nie kotłować paliwa i go nie podgrzewać.
Auto uliczne wiec można powiedzieć że spokojna, Aeromotive 340lph i Bosch 044 wpięte równolegle i na dwóch biegach, inaczej regulator na wolnych by nie wyrabiał
Tak też myśle że istotniejsze to jest przy bezpośrednim wtrysku
jackkpl
Sat, 16 Mar 2019 - 18:46
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 18:17)
Auto uliczne wiec można powiedzieć że spokojna, Aeromotive 340lph i Bosch 044 wpięte równolegle i na dwóch biegach, inaczej regulator na wolnych by nie wyrabiał
Tak też myśle że istotniejsze to jest przy bezpośrednim wtrysku
Ja w swoim ulepie mam mapę korekcji po temp paliwa. Jak jest +30 i słońce wali, to po 15 minutach postoju , zanim paliwo nie schłodzi listwy, auto się telepało i lambda była 1.2. Benzyna ma niską temperaturę wrzenia i w tym upatruję problem.
piwo
Sat, 16 Mar 2019 - 19:46
Ile ty masz tych czujników podpiętych pod emu? Cis paliwa, temp paliwa, cis oleju, temp oleju, temp wody w intercoolerze. Co jeszcze?
jackkpl
Sat, 16 Mar 2019 - 19:59
CYTAT(piwo @ Sat, 16 Mar 2019 - 19:46)
Ile ty masz tych czujników podpiętych pod emu? Cis paliwa, temp paliwa, cis oleju, temp oleju, temp wody w intercoolerze. Co jeszcze?
Cisnienia paliwa nie mam
. Ale to temat Alberta i mu naśmieciliśmy.
BeeMiX
Sat, 16 Mar 2019 - 22:47
Pozwoliłem sobie wydzielić posty z tematu Alberta. Ten wątek już dawno mnie interesował, a pytając stroicieli usłyszałem że to jest wartość pomijalna przy PB, dopiero przy E85 i sporych wtryskach ma znaczenie, a chłodnice paliwa stosuje sie przy małych zbiornikach paliwa. Też jestem zdania że wszystko ma znaczenie i jak jest możliwość korekcji to powinno sie je stosować. Jackkpl podzielił byś się jak wygląda u Ciebie korekcja po temp paliwa ?
jackkpl
Sun, 17 Mar 2019 - 09:11
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 16 Mar 2019 - 22:47)
Pozwoliłem sobie wydzielić posty z tematu Alberta. Ten wątek już dawno mnie interesował, a pytając stroicieli usłyszałem że to jest wartość pomijalna przy PB, dopiero przy E85 i sporych wtryskach ma znaczenie, a chłodnice paliwa stosuje sie przy małych zbiornikach paliwa. Też jestem zdania że wszystko ma znaczenie i jak jest możliwość korekcji to powinno sie je stosować. Jackkpl podzielił byś się jak wygląda u Ciebie korekcja po temp paliwa ?
To jest patent autorski. Mam termistor przyklejony do listwy. W emu classic nie znalazłem mapy do prostej korekcji, więc wykorzystałem mapę ciśnienia paliwa i to mi koryguje mieszankę. Tak naprawdę problem jest przy małych obciążeniach. Bak jest pod samochodem, więc pewnie 40-50 stopni w baku to maks. Listwa paliwa potrafi się nagrzać do 80 wg moich pomiarów i wtedy robi się bardzo ubogo. Opóźnienie lamby w emu jest dość duże po rozruchu (45-60s) i auto mi zwyczajnie gasło w takich warunkach.
deejey!
Sun, 17 Mar 2019 - 10:03
A jak wy rozwiązujecie te "biegi" w pompach? jakiś układ dodatkowy poza przekaźnikiem rozumiem? Mnie strasznie irytuje, bo moja chodzi opór i na wolnych jak się stoi to chodzi jak betoniarka.
jackkpl
Sun, 17 Mar 2019 - 10:39
CYTAT(deejey! @ Sun, 17 Mar 2019 - 10:03)
A jak wy rozwiązujecie te "biegi" w pompach? jakiś układ dodatkowy poza przekaźnikiem rozumiem? Mnie strasznie irytuje, bo moja chodzi opór i na wolnych jak się stoi to chodzi jak betoniarka.
Są 2 przekaźniki, jeden zasila pompę przez rezystor, a drugi bezpośrednio.
Pewnie pwmem też można zrobić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.