Czy moglibyście się podzielić doświadczeniem , jaki skok w różnicy tego parametru jest już zauważalny. Tzn czy przechodząc ze sprężyn 175N/m na 150N/mm jest odczuwalna różnica zachowania się zawieszenia czy dopiero przy większym skoku tego parametru powiedzmy 100N/mm ? Czy może te 25N to już bardzo dużo (jak powiedzmy 1 bar na oponie? czy barziej jak 0,2 bara )
Nie bardzo mam możliwość próbowania co 10N , chciałbym dać "torchę" bardziej miękkie na tył, po odelżeniu ok 100kg auta, w dużej części ze środka i tyłu. Pierwotnie ( w oryginalnej Pucharowej 156 Cup) tam to 130N/mm przód i 175N/mm tył. Przypuszczalnie tak to dobrane bylo aby zniwelować podsterowność . Bo wiem że wiele osób zaskakuje ten parametr tylnych sprężyn. A właśnie chcę zamówić zapasowe/na wymianę tylko muszę podać to spring rate.
Zastosowanie tylko gładkie asfalty torowe, nie rajdy .
Na gładkim wydaje mi się zachowanie auta ok, ale na tarkach pobija tył i jak ping-pong podskakuje czasem jeszcze kawałek po sporym podbiciu , a po tarkach czasem trzeba jeździć :
https://youtu.be/B_Qrqtsu3kc?t=59
A chciałbym aby ten tył przysiadł i juz się nie odrywał kolejny raz po podbiciu.
Amortyzatory mam bez regulacji, na tym filmie są jeszcze przed regeneracją, teraz już po ale w Zerkopolu jakiejś tragedii z nimi nie stwierdzili . Czy ? na ile to może być ich wina ? na ile twardych sprężyn ?
Mam komplet zapasowy amortyzatorów, który do Zerkopolu mam i tak wysyłać do przeglądu, więc chyba mogę poprosic o bardziej miękkie ich ustawienie.
Tylko kwestia wartości tych sprężyn - o ile tą twardość sprężyn zmniejszyć aby to było już odczuwalne a nie powodowało katastrofy z wyjeżdżaniem przodu (teraz bardzo łatwo tył rotować odejmując trochę gaz na wejściu czy w trakcie zakrętu).
Przodu chyba nie ma co zmieniać, bo ładnie po podbiciach trzyma a i tam wagi tylko trochę odjąłem. Nawet nie wiem czy nie za miękki ten przód trochę.
Na razie dwie opcje wymyśiłem :
przód zostawić 130, na tył zamówić 150
przód zamówić 100, przednie zastosować na tył - 130. Ale się obawiam czy nie będzie przód nurkował za bardzo, i tak to auto przodem głównie hamuje .