Fastener
Sat, 02 Mar 2019 - 17:34
Witam, mam problem ze swoim BMN-em, otóż z przesiadki z pomodzonego 1.8T na seryjne 2.0TDI czułem niedosyt.
Niedawno odwiedziłem firmę tuningową z moich okolic w celu zwiększenia mocy. I tutaj dowiedziałem się, że zamiast seryjnych 170KM, mój silnik generuje jedynie 146KM... czyli brakuje jakiś 20.
Do tej pory nie uporałem się z problemem ciężkiego odpalania na zimnym silniku, ale z grubszych wymian zostało zrobione:
- Regeneracja 4 pompowtryskiwaczy
- Regeneracja turbosprężarki
- Regeneracja DPF
Silnik na chwilę obecną generuje 172KM i 370NM jednak po programie, tuner który wykonał program nie widział przeciwwskazań aby z tych 146KM zrobić więcej, czyli mam mocną serię.
Chciałbym znaleźć przyczynę tej słabej serii, która wyszła.
Nie jestem zielony w temacie, bo jak wspomniałem miałem pomodzone 1.8T, jednak teraz z braku czasu nie mam jak sprawdzić szczelności dolotu, a z dieslami miałem mało do czynienia.
Silnik dobrze trzyma aktualną moc, przebieg mocy i momentu jest ok, turbo lekko za późno wstaje ale potem ładnie trzyma.
Z góry dziękuję za pomoc.
simon.pg
Sat, 02 Mar 2019 - 19:11
Kolektor ssący, klapy, nagar, stan głowicy, gniazd oraz zaworów, szczelność układu doładowania oraz nieszczęśliwych połączeń owego. Sterowanie turbo, szczelność podciśnień, synhro rozrządu. Można tak dalej.
Fastener
Sun, 03 Mar 2019 - 18:38
Jakieś szczególnie newralgiczne punkty którym można się przyjrzeć w tym silniku?
Auto ciągnie od początku do końca, krzywa mocy bez fal. Jednak brakuje mu do serii.
Synchro rozrządu ustawione na lekki minus, kiedyś było na +4.
Co do reszty pozostaje do sprawdzenia jednak jeśli ktoś przerabiał w tym silniku jakieś miejsce szczególnie narażone na rozszczelnienie proszę o przykłady.
Czy na podstawie logów można powiedzieć coś o braku paliwa lub nieszczelności ?
mlody2788
Sun, 03 Mar 2019 - 23:02
CYTAT(Fastener @ Sun, 03 Mar 2019 - 18:38)
Jakieś szczególnie newralgiczne punkty którym można się przyjrzeć w tym silniku?
Auto ciągnie od początku do końca, krzywa mocy bez fal. Jednak brakuje mu do serii.
Synchro rozrządu ustawione na lekki minus, kiedyś było na +4.
Co do reszty pozostaje do sprawdzenia jednak jeśli ktoś przerabiał w tym silniku jakieś miejsce szczególnie narażone na rozszczelnienie proszę o przykłady.
Czy na podstawie logów można powiedzieć coś o braku paliwa lub nieszczelności ?
W kilku sztukach które robiłem, brakiem serii okazały się wytarte wałki.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.