Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Szybkie rodzinne auto, najchętniej SUV
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2
elmek
Planuję zmianę auta (obecnie a4 3.0 tdi) na coś większego i nie wolniejszego. Ma mieć dobry wypas, najchętniej różne assisty + kamery, nic nie powinno skrzypieć, przebiegi ok 18 tys rocznie, dłuższe trasy kilka razy w roku. Prześwit musi umożliwić podjazd pod warszawskie krawężniki (obecne a4 ryje często podwoziem albo zderzakiem). Rodzina 2+2 musi się w miarę komfortowo mieścić na dłuższe jazdy.

Inne wymogi:
- silnik min 250 koni
- rocznik min 2013
- min 8 sek do 100 km/h
- automat
- 4x4
- vmax min 200 i pewne prowadzenie z tą prędkością przez dłuższy czas

Aktualne typy i uwagi:
- SQ5 TFSI - spełnia praktycznie wszystkie wymogi, ale niestety tylko import z USA więc cięzko o dobry egzemplarz, bać się tytułu salvage nawet po małej szkodzie? na mk2 nie ten budżet
- SQ5 TDI - naczytałem się o awaryjności jednostki 3.0 tdi biturbo i nie wiem czy warto się w to pchać, ale wybór zdecydowanie większy niż tfsi, szczególnie w DE
- A6 (allroad) TFSI - bardzo mało dobrych ofert, nie wiem jak to jedzie z 2.0 TFSI 252 KM - planuję się umówić na jazdę. Rozważam jeszcze TDI 272KM, wersji 313KM biturbo obawiam się z tych samych powodów do SQ5 TDI
- Touareg 4.2 TDI albo 3.0 TDI - czytałem różne opinie o jakości wykonania, nie wiem jak się sprawuje przy szybszej jeździe

Proszę o opinie użytkowników w/w aut, opinie o awaryjności 3.0TDI jak ktoś ma i inne typy które warto rozważyć.

Dzięki i pozdrawiam
bartez90
Moj wujek jezdzi q5. W srodku jest tyle samo miejsca co w a4, nic wiecej. Nie widze tego auta jako komfortowego wozidla rodziny 2+2 na dluzsze trasy.
Skup sie na a6 lub a6 allroad jesli chcesz cos wiekszego.
A jesli chcesz suva to np bmw x5 z 3litrowym dieslem.
elmek
CYTAT
Moj wujek jezdzi q5. W srodku jest tyle samo miejsca co w a4, nic wiecej. Nie widze tego auta jako komfortowego wozidla rodziny 2+2 na dluzsze trasy.

Autocentrum mówi, że 5cm szersze wewnątrz. Rewelacji nie ma, fakt, ale ścisku też nie. Przynajmniej podjedzie pod krawężniki...

BMW to koszt ok 170tys więc sporo ponad budżet, ale dzięki.
bartez90
A to az taki masz problem z kraweznikami?
Sam jezdze po duzym miescie wojewodzkim a4 na zawiasie 1bv i nigdy jeszcze niczego nie pourywalem ani nie zarysowalem.
Dla mnie w tym budzecie idealne byloby a6 c7 3.0tfsi, no ale skoro taki problem z kraweznikami to tylko jakies suvy zostaja.
kosmita
To chyba nie jest odpowiedni dział dla tego tematu..
Luke555
Rozważył bym Superb III 2,0 TFSi 280 KM 4x4, przestronne, szybkie, koszty eksploatacji rozsądne ...

Pozdrawiam,
Luke555
jarek
Miałem Touarega 4.2 TDi na pełnej opcji, strasznie czuć masę, na autostrady super auto, na miasto niekoniecznie. Skrzynia trochę wkurza, przeciąga pierwsze dwa biegi i robi się głośno, ciężko trafić w zakręt, słychać plastiki.
Miałem kilka drobnych awarii, niby pierdoły ale bardzo kłopotliwe.
lightman
Te warszawskie krawężniki są jakieś inne niż w reszcie kraju? pytam bo rzadko bywam na wschodzie kraju
elmek
CYTAT(lightman @ Thu, 14 Feb 2019 - 08:30) *
Te warszawskie krawężniki są jakieś inne niż w reszcie kraju? pytam bo rzadko bywam na wschodzie kraju

Może ja mam niefart i tam, gdzie muszę parkować (części centrum oraz służewiec), zawieszenie s-line w A4 jest za niskie, stąd wymóg zmiany.

Touarega rozważam jeszcze właśnie w 4,2 tdi, ale te plaski i jego nieporęczność przemawiają bardziej za SQ5, dzięki za opinię.

Superba niekoniecznie - pomimo iż bardziej zdrowo rozsądkowy wybór, jakoś nie mogę się przemóc do kury na masce. Nic nie poradzę.
bartez90
Dziwna sprawa wybór suva, wcale nie jakiegoś przestronnego dla samych krawężników...
Jakoś mam znajomych jeźdzących na gwintach i dają radę. W zwykłym s-line z a4 mieć takie problemy to dla mnie nienormalne.
jarek
Ja wcześniej jeździłem przez 6 lat Audi A5 coupe i też jakoś sobie nie wyobrażałem jeździć suvem. Kupiłem tak na próbę Touarega przejeździłem prawie dwa lata i teraz ponownie kupiłem suva.
Zdecydowanie łatwiej się jeździ po mieście: parkowanie, wsiadanie/wysiadanie, dziury.
Ja teraz szukam jakiegoś "hot hatcha" jako auta na weekendy to troszkę mi tego brakuje rolleyes.gif
elmek
CYTAT(bartez90 @ Thu, 14 Feb 2019 - 09:35) *
Jakoś mam znajomych jeźdzących na gwintach i dają radę. W zwykłym s-line z a4 mieć takie problemy to dla mnie nienormalne.

Po prostu może chcę SUV'a lub wyższe auto, nie wiem co w tym nie normalnego. A6 Allroad albo SUV temat krawężników rozwiązują, ale są też właśnie inne zalety takiego auta jak chociażby wygodniejsze wsiadanie/lepsza widoczność, jak kolega wyżej napisał.
yotomeczek
CYTAT(elmek @ Thu, 14 Feb 2019 - 12:44) *
Po prostu może chcę SUV'a lub wyższe auto, nie wiem co w tym nie normalnego. A6 Allroad albo SUV temat krawężników rozwiązują, ale są też właśnie inne zalety takiego auta jak chociażby wygodniejsze wsiadanie/lepsza widoczność, jak kolega wyżej napisał.


Po prostu przychodzi taki czas że chce się trochę więcej komfortu (krawężniki, wsiadanie) i tyle smile.gif Ja to świetnie rozumiem, poza tym 20cm prześwitu to nie 14cm i to jest duża różnica w komforcie psychicznym - że nie trzeba ciągle pilnować się żeby gdzieś nie przywadzić.
burski
I jak przyjdzie taki czas, to może nie warto dyskutować o tym na racingforum...

Ciekawe jak ta anty motoryzacja zachwyca również entuzjastów.
elmek
CYTAT(burski @ Thu, 14 Feb 2019 - 14:58) *
Ciekawe jak ta anty motoryzacja zachwyca również entuzjastów.


Może nie skupiajmy się zatem na krawężnikach.

Najbardziej interesowałby mnie silnik 3.0 BiT - czy warto go wybrać kupując przykładowo SQ5 lub A6? Do takich bud jest na pewno wystarczający.
Czy lepiej olać temat i wybrać 3.0 TFSI (których jest niestety bez porównania mniej).

Dzięki i pozdrawiam
yotomeczek
A może warto roważyć PORSCHE CAYENNE II?
Budżet prawie na wersję 4.2 diesel z 8 biegowym automatem. Już w serii idzie ładnie (0-100 poniżej 5,5sek) a po programie to już przeciąg robi (łamie granicę 5 sek)... komfort jest i wszyscy z przed maski uciekają smile.gif
DanLexus
Jeśli nie musi być Audi to Lexus RX350. Niezawodny SUV z prostym wolnossącym (zaleta lub wada) V6 o sporej mocy. Będzie komfortowy i przyjemny w codziennym użytkowaniu. Ewentualnie BMW X3 3,0D, będzie trochę dynamiczniejsze od L i lepiej się prowadzi ale już o takiej trwałości można zapomnieć.
elmek
Szczerze mówiąc to obie zaproponowane pozycje - Cayenne II oraz Lexus RX - mi się podobają, ale niestety odrzuciłem z powodu trochę za małego budżetu:
Cayenne II za mój budżet kupię mocno wymęczone albo jakiś powypadek
Lexus RX - jedynie wchodzi w grę najnowsza generacja ale tutaj wygląda że musiałbym dołożyć ok 40 tys.

BMW mi się nie podoba, więc odpada. Dzięki za sugestie.
prnit
racingforum i temat o zakupie suva biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
alphaOne
masakra
Maciek1234
CYTAT(elmek @ Sun, 10 Feb 2019 - 16:51) *
Planuję zmianę auta (obecnie a4 3.0 tdi) na coś większego i nie wolniejszego. Ma mieć dobry wypas, najchętniej różne assisty + kamery, nic nie powinno skrzypieć, przebiegi ok 18 tys rocznie, dłuższe trasy kilka razy w roku. Prześwit musi umożliwić podjazd pod warszawskie krawężniki (obecne a4 ryje często podwoziem albo zderzakiem).
rób to, co każdy szanujący się posiadacz marki premium - parkuj na miejscach dla niepełnosprawnych. Tam są niziutkie krawężniki cool.gif
Honada
Najlepiej w poprzek, żeby od razu zająć kilka miejsc i nie ryzykować, że ktoś obije drzwi przy otwieraniu wink.gif

Maciek1234
a tak poważniej - zamiast tych przechodzonych marek Premium, nie lepiej kupić coś nowego? Za 130kpln masz fabrycznie nowego Renaulta Talismana z nowym, 225-konnym silnikiem. Spełnia wszystkie wymagania z nawiązką, no, może poza 4x4 - ale spójrzmy prawdzie w oczy, kiedy ten napęd się przydaje? Praktycznie nigdy. Jeśli przywali śniegiem, a TIR nie może podjechać pod górkę, to i tak wszyscy stoją, czy mają 4x4, czy nie.
A, jeszcze nie ma 250KM. Tyle, że taki Talisman waży 1450-1500kg, podczas, gdy Audi A6 Allroad, czy te SUVy, to już waga 2000kg. Żeby taki pojazd jechał, jak Talisman, to musi mieć pod maską co najmniej 300KM, a gdy mowa o SUVie, który ma znacznie większą powierzchnię czołową i jeszcze większą masę, to już rozmawiamy o mocach 330-350KM.
Informacyjnie - ten Tuareg 4,2 waży 2300kg. Żeby to miało współczynnik masa/moc taki, jak Talisman, to musi mieć minimum 345KM + dodatkowa moc na większą powierzchnię czołową.

SQ5 w dieslu, waży 2 tony, przy mocy 313KM, to daje 6,4kg/KM. Talisman ma 6,7kg/KM - trochę gorzej, ale jest niższy o 15 cm, co zniweluje straty przy wyższych prędkościach.

Dynamika podobna, gwarancja 2-3 lata, mniejsza utrata wartości (jesteś prawdziwym pierwszym właścicielem), wszystkie podzespoły masz nowe (w odróżnieniu od takiego 5-6-letniego SUVa, gdzie musisz myśleć o wymianie hamulców (tarcze, klocki), amortyzatorów (najlepsze są te sterowane elektronicznie), opon etc). Nie bez powodu te mocne auta spod marki premium mają tak gigantyczną utratę wartości. Osobiście bym się w to nie pchał, bez dodatkowych funduszy na pakiet startowy w postaci kilkudziesięciu tysięcy złotych. Chyba, że ktoś lubi jeździć 300-konnym, 2-tonowym SUVem na wyjechanych amortyzatorach i oponach firmy 'budżet'. Tyle, że wtedy z przyjemności jazdy SQ5 niewiele zostaje.
Frolik
Dużo można mieć ciekawych szybkich nowych aut za 130 tys zl. Chocby Superba 2.0TSI, 272 KM też powinno starczyć.

Talisman piękne i fajne auto, ale czy Francuzi wreszcie uporali się z chorobami wieku dziecięcego?
We wszystkich egzemplarzach które znam, były problemy z elektroniką i w każdym wymiana skrzyni biegów (w jednych na gwarancji, w innych po).
Maciek1234
Talisman jest po liftingu, dosyć długo na rynku. Obecnie nie słychać o problemach.

Superb za 130kkm to będzie coś bardzo biednego i topornego (jeśli w ogóle, bo cennikowo startują od 140 tysięcy - Talismana w dobrej opcji (skóra, 4Control) kupujesz za 130k bez łaski. No i cały zespół napędowy w Renaulcie działa po prostu bardziej harmonijnie (DSG plus silniki WLTP to obecnie słabe połączenie - strasznie mało momentu na dole, na papierze silniki się bronią, w praktyce niestety nie).
ju-by
CYTAT(Honada @ Mon, 18 Feb 2019 - 10:05) *
Najlepiej w poprzek, żeby od razu zająć kilka miejsc i nie ryzykować, że ktoś obije drzwi przy otwieraniu wink.gif



Oooo brat celebryta od folii i prestiżowych laminatów :-)

Bio
CYTAT(Frolik @ Tue, 19 Feb 2019 - 11:26) *
Dużo można mieć ciekawych szybkich nowych aut za 130 tys zl. Chocby Superba 2.0TSI, 272 KM też powinno starczyć.

może jestem dziwny ale, nie stawiałbym Skody w jednym zdaniu ze słowem Ciekawy (i jego synonimami) biggrin.gif
Maciek1234
CYTAT(Bio @ Tue, 19 Feb 2019 - 15:20) *
może jestem dziwny ale, nie stawiałbym Skody w jednym zdaniu ze słowem Ciekawy (i jego synonimami) biggrin.gif
a przechodzone Audi Q5 obwieszone spoilerami i znaczkiem S jest ciekawsze? laugh.gif

Czy ze startu zatrzymanego, czy z rolki, Superb 280 jest szybszy od SQ5 TDI (SQ5 TFSI jest równie szybkie jak Superb, z tym, że Skoda jest szybsza na autostradzie). Na torze, Superb 280 jest tak samo szybki, jak SQ5 TDI. Wnętrze obszerniejsze w Skodzie.
Przypomnę, że SQ5, o którym mowa, to konstrukcja bazująca na Q5 z 2008 roku (11 lat temu), a te 4-5-6-letnie egzemplarze, albo będą 'po przejściach', albo z przelotem 150-200kkm i większym, i będą wymagały kosztownych serwisów.

Jak ktoś nie jest obsesyjnym fanem Czterech Zer, albo nastolatką spod disko, to z pewnością zauważy, że Superb 280 oferuje więcej niż Audi SQ5.

http://www.zeperfs.com/en/duel4367-6528.htm
wanisz
Będę się powtarzał bo już w innym wątku to pisałem ale co tam: Volvo XC60 T5/T6 z rocznika 2016/2017. Już w serii prowadzi się fajnie, a z pakietem polestar I na felgach 19 cali jeszcze lepiej (no, trochę twardo jest na wyborach). Masz totalnie dopracowane i bezawaryjne auto z 9 letnim stażem na rynku kosztem staropierdzielskiego wnętrza. Wnętrze wielkości golfa kombi więc rodzina 2+2 spokojnie się mieści. Jak wchodził nowy model w 2017 to ludzie masowo biegali do dealerów żeby kupić stary póki jest smile.gif Nie bez przyczyny co 3 auto na ulicach w Warszawie to XC60.
elmek
SQ5 odrzuciłem - obejrzałem kilka i albo bieda, albo powypadek albo za duzy przebieg. Ponadto za małe to na komfortowy wypad na wakacje.

Do skody nic nie mam i wiem, że zdroworozsądkowo byłby to pewnie jeden z lepszych wyborów. Ale jakbym miał wybierać pomiędzy superbem albo talizmanem, to biore superba w ciemno.
Nie to, że jestem jakimś obsesyjnym fanem czterech zer, ale ogólnie VAG mi podchodzi (czytaj VW, audi, porsche) najbardziej, ew limuzyny BMW. Może to dlatego, że o silnikach w innych markach wiem niewiele.

W Volvo w życiu nie siadziałem, ale ta stara buda to odpada kompletnie. Nie mój styl.

Obecnie po odrzuceniu SQ5 zaczynam się skłaniać do a6/a7/a8 w 3.0 tfsi albo 3.0/4,2 tdi - nawet jak będzie to wymagało zwiększenia budżetu do ok 140-160 tys.

Różnice w osiągach rzędu 0.1 sek do setki nie mają dla mnie znaczenia. Jak będzie ok <=6sek do 100 to bedzie dobrze.
Krisss
CYTAT(wanisz @ Wed, 20 Feb 2019 - 09:41) *
Będę się powtarzał bo już w innym wątku to pisałem ale co tam: Volvo XC60 T5/T6 z rocznika 2016/2017. Już w serii prowadzi się fajnie, a z pakietem polestar I na felgach 19 cali jeszcze lepiej (no, trochę twardo jest na wyborach). Masz totalnie dopracowane i bezawaryjne auto z 9 letnim stażem na rynku kosztem staropierdzielskiego wnętrza. Wnętrze wielkości golfa kombi więc rodzina 2+2 spokojnie się mieści. Jak wchodził nowy model w 2017 to ludzie masowo biegali do dealerów żeby kupić stary póki jest smile.gif Nie bez przyczyny co 3 auto na ulicach w Warszawie to XC60.

+1. Jeśli Volvo jest wystarczająco prestiżową marką, to naprawdę niezły wybór. Przy zmianie modelu dawali całkiem ładne rabaty. Kolega lekarz był tak zadowolony z posiadanego XC60, że kupił wtedy kolejnego i za D5 z naprawdę ładnym wyposażeniem zapłacił wyraźnie poniżej 200 tys.

Zgodzę się z kolegą Maciek1234, że Superb w kwestii osiągów i funkcjonalności w odniesieniu do ceny i kosztów użytkowania niszczy wszystkie te premium SUY-y w tym budżecie. Natomiast kompletnie się nie zgadzam z bagatelizowaniem napędu 4x4 przy mocach przekraczających 200 koni z turbodoładowanych silników. Wystarczy kilka kropel deszczu (już nie wspominam o śniegu), żeby zobaczyć jak kulawy jest ten napęd na jedno, przednie koło w samochodzie, który wali momentem przy 2000 obr. Chyba, że ktoś rusza z miejsca jak karawanem i do 3 biegu nie wciska gazu do podłogi.

Autor wyraźnie dał do zrozumienia, że drób na masce dyskwalifikuje auto, więc podejrzewam, że i szparka Renufki na grillu nie zadowoli jego poczucia prestiżu. W dodatku ani Superb ani Talisman w żaden sposób nie przypominają SUV-ów. Jeśli marka VW jest wystarczająco "gruba" to chyba był tam jakiś podniesiony Passat z 4x4 i mocniejszymi silnikami.
Honada
CYTAT(ju-by @ Tue, 19 Feb 2019 - 12:43) *
Oooo brat celebryta od folii i prestiżowych laminatów :-)

czy nie ten sam, który wcześniej miał Maserati Grand Sport ?
matteusz
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 19 Feb 2019 - 09:57) *
A, jeszcze nie ma 250KM. Tyle, że taki Talisman waży 1450-1500kg, podczas, gdy Audi A6 Allroad, czy te SUVy, to już waga 2000kg. Żeby taki pojazd jechał, jak Talisman, to musi mieć pod maską co najmniej 300KM, a gdy mowa o SUVie, który ma znacznie większą powierzchnię czołową i jeszcze większą masę, to już rozmawiamy o mocach 330-350KM.

Zdajesz sobie sprawę, że trochę za mocno to uprościłeś, i o ile do ~100 km/h ta teoria mniej więcej trzyma się kupy, o tyle przy wyższych prędkościach nie ma nic wspólnego z rzeczywistością?
Maciek1234
CYTAT(Krisss @ Wed, 20 Feb 2019 - 11:32) *
Natomiast kompletnie się nie zgadzam z bagatelizowaniem napędu 4x4 przy mocach przekraczających 200 koni z turbodoładowanych silników. Wystarczy kilka kropel deszczu (już nie wspominam o śniegu), żeby zobaczyć jak kulawy jest ten napęd na jedno, przednie koło w samochodzie, który wali momentem przy 2000 obr. Chyba, że ktoś rusza z miejsca jak karawanem i do 3 biegu nie wciska gazu do podłogi.
jak jest śnieg, czy deszcz, to się jeździ powoli i delikatnie, uważnie obserwując sytuację drogową, bo FWD i 4x4 i tak hamują podobnie laugh.gif

U siebie mam 4x4, owszem, jak jest jazda na śniegu, czy w deszczu, to jest po prostu stabilnie. Ale w górach stałem dokładnie w tych samych korkach, co pojazdy upośledzone na jedną oś. Generalnie w te same dojedziesz FWD i 4x4. Na pewno fajnie się rusza czterołapem w śniegu, ale wg mnie, to bardziej bonus, niż rzecz absolutnie niezbędna. Zwłaszcza, gdy rozpatrujemy zużyty samochód 4x4 vs nowy FWD w tej samej cenie i porównywalnych osiągach.


CYTAT(matteusz @ Wed, 20 Feb 2019 - 14:30) *
Zdajesz sobie sprawę, że trochę za mocno to uprościłeś, i o ile do ~100 km/h ta teoria mniej więcej trzyma się kupy, o tyle przy wyższych prędkościach nie ma nic wspólnego z rzeczywistością?

http://www.zeperfs.com/en/duel5844-3493.htm

SUV vs kombi.
W SUVie 340KM, 800Nm, w kombi 220KM i 350Nm. Osiągi praktycznie takie same, a prędkość maksymalna minimalnie większa w kombi.

Do setki SUV jakoś przepchnie się to mocą i startem na cztery łapy, ale przy wyższych prędkościach, gdy dochodzi znaczący opór powietrza, SUVy po prostu puchną.
pawel934
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 20 Feb 2019 - 14:10) *
[...]

http://www.zeperfs.com/en/duel5844-3493.htm

SUV vs kombi.
W SUVie 340KM, 800Nm, w kombi 220KM i 350Nm. Osiągi praktycznie takie same, a prędkość maksymalna minimalnie większa w kombi.

Do setki SUV jakoś przepchnie się to mocą i startem na cztery łapy, ale przy wyższych prędkościach, gdy dochodzi znaczący opór powietrza, SUVy po prostu puchną.


Tak, ale przy wyższych prędkościach tu chodzi o opory powietrza, a nie jak wcześniej pisałeś o przeliczniki masa/moc.
Krisss
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 20 Feb 2019 - 14:10) *
jak jest śnieg, czy deszcz, to się jeździ powoli i delikatnie, uważnie obserwując sytuację drogową, bo FWD i 4x4 i tak hamują podobnie laugh.gif

U siebie mam 4x4, owszem, jak jest jazda na śniegu, czy w deszczu, to jest po prostu stabilnie. Ale w górach stałem dokładnie w tych samych korkach, co pojazdy upośledzone na jedną oś. Generalnie w te same dojedziesz FWD i 4x4. Na pewno fajnie się rusza czterołapem w śniegu, ale wg mnie, to bardziej bonus, niż rzecz absolutnie niezbędna. Zwłaszcza, gdy rozpatrujemy zużyty samochód 4x4 vs nowy FWD w tej samej cenie i porównywalnych osiągach.



http://www.zeperfs.com/en/duel5844-3493.htm

SUV vs kombi.
W SUVie 340KM, 800Nm, w kombi 220KM i 350Nm. Osiągi praktycznie takie same, a prędkość maksymalna minimalnie większa w kombi.

Do setki SUV jakoś przepchnie się to mocą i startem na cztery łapy, ale przy wyższych prędkościach, gdy dochodzi znaczący opór powietrza, SUVy po prostu puchną.

Widzę, ze znów zaczynasz udowadniać, że czarne jest białe. biggrin.gif Mam 220 konne FWD i wiem jak się zachowuje kiedy chcę się np. szybko włączyć do ruchu na mokrym, o śniegu nie wspominając.
A decyzję o tym jak się jeździ, to może pozostaw każdemu do indywidualnej oceny. Tak jak wybór auta - koleś chce mocnego SUV-a lub coś suvopodobnego, a Ty wyskakujesz z Talismanem i udowadniasz mu, że Ty wiesz lepiej czego chce. ohmy.gif Nie jestem fanem SUV-ów i generalnie grzeją mnie znaczki na masce ale szanuję to, że ktoś może mieć inne podejście do tych tematów. Jego sprawa.
Maciek1234
CYTAT(Krisss @ Wed, 20 Feb 2019 - 22:17) *
Widzę, ze znów zaczynasz udowadniać, że czarne jest białe. biggrin.gif Mam 220 konne FWD i wiem jak się zachowuje kiedy chcę się np. szybko włączyć do ruchu na mokrym, o śniegu nie wspominając.
chyba oplowski Twinster na tyle mnie rozpieścił, że przestałem zauważać te śliskie nawierzchnie... ale pod stokami upośledzone na jedną oś auta naprawdę dawały radę. I stałem dokładnie w tych samych korkach, co inni, gdy przysypało śniegiem i inni mieli problemy z poruszaniem. Ale OK, 4x4 to super sprawa. Potwierdzam. W trudnych warunkach naprawdę się sprawdza.

CYTAT(Krisss @ Wed, 20 Feb 2019 - 22:17) *
A decyzję o tym jak się jeździ, to może pozostaw każdemu do indywidualnej oceny. Tak jak wybór auta - koleś chce mocnego SUV-a lub coś suvopodobnego, a Ty wyskakujesz z Talismanem i udowadniasz mu, że Ty wiesz lepiej czego chce. ohmy.gif Nie jestem fanem SUV-ów i generalnie grzeją mnie znaczki na masce ale szanuję to, że ktoś może mieć inne podejście do tych tematów. Jego sprawa.

cytuję autora:
Proszę o opinie użytkowników w/w aut, opinie o awaryjności 3.0TDI jak ktoś ma i inne typy które warto rozważyć

no to podałem, co warto rozważyć. I chyba coś drgnęło, bo:

SQ5 odrzuciłem - obejrzałem kilka i albo bieda, albo powypadek albo za duzy przebieg. Ponadto za małe to na komfortowy wypad na wakacje.

(...)

Obecnie po odrzuceniu SQ5 zaczynam się skłaniać do a6/a7/a8 w 3.0 tfsi albo 3.0/4,2 tdi - nawet jak będzie to wymagało zwiększenia budżetu do ok 140-160 tys.


no to z budżetem 160kpln, to naprawdę nie ma sensu szukać auta innego niż nowe. Niech autor wypożyczy sobie na tydzień, czy miesiąc takie auto - wątpię, żeby chciał wrócić do używek.
pawel934
Tu już ocieramy się budżetem o Stingera 2.0 GT Line (tam naprawdę jest niemal wszystko w standardzie, włącznie ze szperą). Auto daje fun z jazdy na pewno nieporównywalnie większy niż a6/a7/a8, a przy okazji jest nowe i ma gwarancję.
ju-by
CYTAT(Honada @ Wed, 20 Feb 2019 - 11:36) *
czy nie ten sam, który wcześniej miał Maserati Grand Sport ?


Chyba nawet nadal ma.
elmek
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 21 Feb 2019 - 08:13) *
no to z budżetem 160kpln, to naprawdę nie ma sensu szukać auta innego niż nowe. Niech autor wypożyczy sobie na tydzień, czy miesiąc takie auto - wątpię, żeby chciał wrócić do używek.

Właśnie problem jest taki, ze nawet nie wiem co wziąć z nowych aut na testy bo nic nie spełnia wymagań w tej kasie.

CYTAT(pawel934 @ Thu, 21 Feb 2019 - 09:06) *
Tu już ocieramy się budżetem o Stingera 2.0 GT Line (tam naprawdę jest niemal wszystko w standardzie, włącznie ze szperą). Auto daje fun z jazdy na pewno nieporównywalnie większy niż a6/a7/a8, a przy okazji jest nowe i ma gwarancję.

Rozumiem, że mowa o dieselku 200 koni 4x4? Myślałem o stingerze, ale 2.0 diesel to troche mało (teraz mam a4 z 3.0 tdi), a z kolei benzyny (którą bym preferował) nie ma w 4x4 w europie. Na GT za mały budżet.
flapjck1
Raczej benzyna 2.0, klekot pozostaje klekotem
pawel934
Tak, jak miałem na myśli benzynę 2.0. 245 KM i ok. 6s do setki. Wiem, że brak tam 4x4, tego wymagania niestety nie spełnia.
kylo
https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-st...html#e9684579f2
Może coś takiego. Jest suv, jest 4x4, jest nowe.
Maciek1234
CYTAT(elmek @ Thu, 21 Feb 2019 - 13:44) *
Właśnie problem jest taki, ze nawet nie wiem co wziąć z nowych aut na testy bo nic nie spełnia wymagań w tej kasie.
zgodzę się, że masz problem - pół roku temu byś nie miał, bo w ofercie były Mondeo 240KM 4x4, Insignia 260KM 4x4, Superb 280KM 4x4, Passat 240KM 4x4, Optima 245KM FWD. Na chwilę obecną został tylko Superb 272KM 4x4. Generalnie WLTP wyrżnęło wszystkie 4x4 w dobrych cenach i zostały tylko premiumy w kwotach +200k pln.

Dlatego pisałem, żebyś spróbował odpuścić np. napęd 4x4. Wtedy masz jakiś wybór. A jak stwierdzisz, że 4x4 musi być i koniec, cóż, albo Kura, albo używka. Twoje pieniądze, twój wybór.
yotomeczek
CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 22 Feb 2019 - 10:12) *
zgodzę się, że masz problem - pół roku temu byś nie miał, bo w ofercie były Mondeo 240KM 4x4, Insignia 260KM 4x4, Superb 280KM 4x4, Passat 240KM 4x4, Optima 245KM FWD. Na chwilę obecną został tylko Superb 272KM 4x4. Generalnie WLTP wyrżnęło wszystkie 4x4 w dobrych cenach i zostały tylko premiumy w kwotach +200k pln.

Dlatego pisałem, żebyś spróbował odpuścić np. napęd 4x4. Wtedy masz jakiś wybór. A jak stwierdzisz, że 4x4 musi być i koniec, cóż, albo Kura, albo używka. Twoje pieniądze, twój wybór.


Auta które wymieniłeś to nadal "zwykłe" dupowozy z prześwitem ok 14cm jak nie mniej... do SUVowskiego 20cm to przepaść...
MisioLBN
Z ciekawości czemu WLTP wyrżneło tyle fajnych propozycji ? Producenci nie są w stanie przejść badań emisji spalin czy chodzi o to że musieli by napsiać w katalogu że samochód spala 15l/100 ?
error.
CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 22 Feb 2019 - 10:12) *
albo Kura, albo używka. Twoje pieniądze, twój wybór.


Tak btw, to nie wiem gdzie w logo Skody widzisz kurę.
Bio
CYTAT(error. @ Fri, 22 Feb 2019 - 11:06) *
Tak btw, to nie wiem gdzie w logo Skody widzisz kurę.

ewidentnie jest tam brokuł! biggrin.gif

(po byciu na szkoleniach skody i tłumaczeniu o co chodzi w logotypie, nie chciałbym brać ich leków)
Maciek1234
CYTAT(MisioLBN @ Fri, 22 Feb 2019 - 11:26) *
Z ciekawości czemu WLTP wyrżneło tyle fajnych propozycji ? Producenci nie są w stanie przejść badań emisji spalin czy chodzi o to że musieli by napsiać w katalogu że samochód spala 15l/100 ?
chyba producenci sobie przekalkulowali, co im się głównie sprzedaje i co warto homologować.

Bardzo dużo Skód, Volkswagenów, BMW, Audi, Seatów w popłochu rejestrowano w sierpniu zeszłego roku, tuż przed wejściem WLTP i obecnie, te auta, fabrycznie nowe, ale zarejestrowane w 2018 roku i z płynącą już gwarancją, zalegają na parkingach dilerów i można je kupić w naprawdę dobrych pieniądzach.
Może warto udać się nawet do Audi i zapytać o A4 252KM, a ci wygrzebią jakiś egzemplarz z parkingu podziemnego? Pod koniec zeszłego roku, 335d XDrive, czy 340i XDrive sprzedawano z rabatami grubo powyżej 80 tysięcy złotych (z tym, że tam się schodziło z 280-300 tysięcy na poniżej 200k).
elmek
CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 22 Feb 2019 - 11:39) *
Może warto udać się nawet do Audi i zapytać o A4 252KM, a ci wygrzebią jakiś egzemplarz z parkingu podziemnego? Pod koniec zeszłego roku, 335d XDrive, czy 340i XDrive sprzedawano z rabatami grubo powyżej 80 tysięcy złotych (z tym, że tam się schodziło z 280-300 tysięcy na poniżej 200k).

Akurat w przypadku audi, jak się interesowałem jeszcze w ubiegłym roku kiedy zaczynali rejestrować masowo, to wcale nie trudno było znaleźć A4 w kwocie 280-300+ tysięcy. Ale o rabacie 80 koła nikt mi wtedy oczywiście nie mówił. Chociaż nawet jakby chcieli dać teraz, to nie wiem czy chciałbym powiększać budżet o 70 koła na model jaki mam teraz z takimi samymi osiągami i spalaniem +2-3l.

Wczoraj mój kolega dostał ofertę audi APL na nowe A6 z 20% rabatem, a mi się wydawało ze w APL nie ma żadnych rabatów i płaci się zawsze od ceny katalogowej. Coś się zmieniło ktoś może wie? Z rabatem na nowe i APL to mógłbym takie A6 C8 rozważyć.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.