Cyccx
Sun, 10 Feb 2019 - 09:44
Witam.
zmuszony awaria silnika, znowu go wymieniać. Na taka sama jednostkę 1.8t. Poprzedni słupek miał kute korby z nowymi panewkami korbowodowymi KING.
Oto jak wyglądają panewki po ok 500km, bo więcej auto nie przejechało.
z tego co pamiętam nowe panewki maja czarna powloke, czy obecny ich stan jest "normalny" ? czy zużyły się niebezpiecznie mocno i szybko ?? czy to może kiepskie panewki są.
drugie pytanie dotyczy wału.
w nowym słupku czopy wału wyglądają tak
i chodzila na nim ta panewka
a wał z starego silnika na którym chodzily panewki KING ma wszystkie takie czopy
czy dobrze mysle żeby przełożyć stary wał wraz z panewkami głównymi do nowego słupka ?? czopy są w owiele lepszym stanie.
luckash
Sun, 10 Feb 2019 - 11:30
Daj wał do sprawdzenia, potem kup nowe panewki np ks. Do tego sprawdź pompę oleju.
Cyccx
Sun, 10 Feb 2019 - 12:22
no ok, napisałeś rzeczy oczywiste, a chciałbym żeby ktoś skomentował moje dwa pytania i podpowiedział co nie co
Cyccx
Sun, 10 Feb 2019 - 22:53
nikt ?
Mis
Mon, 11 Feb 2019 - 00:29
Wywal kingi do kosza i załóż OEM zamiennik - KS, Glyco lub Mahle.
Cyccx
Mon, 11 Feb 2019 - 08:43
King sa słabe ???
Silnik ok350km
tomeczekcbr
Tue, 12 Feb 2019 - 13:45
jetem zielony w temacie vag, ale czy wiesz może czy ten silnik ma panewki sputterowe? jeśli ma to tylko na korbach czy też główne. panewki sputterowe są droższe, ok 100zł/korba do volvo. Jak już jest panewka sputterowa to niewiem czy zawsze czy nie zawsze, ale u mnie w volvo t5 tylko w korbie, w pokrywie stopy korbowodu jest panewka zwykła bo tam niema siły. może ktoś się rąbnął przy składaniu.
kup plastigauge za niewielkie pieniadze w intercarsie, zmierz luz na panewkach.
mat13por
Tue, 12 Feb 2019 - 13:58
Za ciasno miałeś na korbach, dlatego kingi tak wyglądają
Mis
Tue, 12 Feb 2019 - 14:03
Po co kingi, która moim prywatnym zdaniem są gówniane do silnika, który nie ma problemów z panewkami? Lepiej OEM albo zamiennik albo sputtera dać z bliźniaczego motoru tdi.
mat13por
Tue, 12 Feb 2019 - 23:04
Ale tu problemem moze byc za ciasna kuta korba, wiec i OE panewki nie pomoga
Mis
Tue, 12 Feb 2019 - 23:20
Robienie 2,5x mocy w silniku bez sprawdzenia pasowań to głupota.
marszall
Wed, 13 Feb 2019 - 11:48
A czy ACL bedzie lepszy? Czy na moc jak u kolegi dawac trzeba sputtery czy ks wystarczy?
Cyccx
Wed, 13 Feb 2019 - 14:22
małe update.
zdobyłem przyrządy pomiarowe w postacie mikrometru oraz średnicówki. Dokonałem pomiaru czopów wału oraz średnicy otworu łożyska skręconej klorby z panewka king racing (zdjęcia powyżej).
Korba kuta, śruby ARP 2000 skręcałem momentem 58Nm.
Srednica otowru łożyska wynosiła dla wszystkich 4 korb podobnie. Różnica max 0.02mm miedzy korbami.
średnica mierzona "wzdłuż" korby czyli między górną częścią a stopą wynosiła 47.82mm
średnica mierzona "w poprzek" korby wynosiła 47.84mm
Srednica czopa korbowodu, dla wszystkich wychodził taki sam wymiar w każdej płaszczyźnie tj. 47.75mm
Co z tego wynika luz na panewce wynosi w najlepszym wypadku 0.7mm, a w najgorszym wypadku 0.9mm.
Biorąc pod uwagę że najciasniejsze i zarazem najlepsze pasowanie jest w miejscu gdzie występują największe siły, można siało uznać że panewka jest dobrze spasowana i zarazem można uznać że wcześniej nie miała "za ciasno".
wydaje mi się ze w nowy slupek wjadą spowrotem panewki Kinga które zresztą mają znikomy przebieg.
GrzesiekK.
Wed, 13 Feb 2019 - 14:55
Osobiście uważam że te korby to się nadają do wizyty na szlifierni i zaciśnięciu jeśli nie pomyliłeś się z pomiarami - 7-9setek to za dużo na ten motor.
Cyccx
Wed, 13 Feb 2019 - 15:05
a po zdjęciach z 1 postu pokazujące stan panewek, można wnioskować ze luz na panewkach jest za duzy czy za mały ??
tomeczekcbr
Wed, 13 Feb 2019 - 17:33
ja mam przy podobnej srednicy czopa 4-5setek, jak sie dokrotyzowąłem w tym temacie to byl dobry luz. moze korby krzywe? chinskie korby maxpeeding rods bywajaja krzywe 5setek mierzone na wlozonym sworzniu tlokowym.
plastigauge kup, wez zmierz, bedziezsz wiedział.
masz 90koni z garka. ja mam 60koni z garka, wlozylem sputtery bo takie sa zalecaane, ale poprzednio na ten wal zalozylem zwykle npr i trzymaly sie w kupie 40kkm i blok pekł. volvo kladzie orginalnie sputtery dla silnika 50koni z garka, a dla 40 nie.
kidzio_r5gtt
Wed, 13 Feb 2019 - 17:40
jedno to jeżeli są to śruby ARP2000 3/8" to chyba nie takim momentem się je skręca.
drugie jeżeli otwór korbowodu jest w dolnej tolerancji czyli dla VW 50.60 mm to raczej nie zacieśniamy poza tolerancję tylko dobieramy ciaśniejsze panewki czyli albo z OEM grupy selekcyjne albo np z ACL +0.025 mm. w tych silnikach to częsty przypadek że czopy i korby niby mają wymiar w tolerancji a zakłada się panewki STD (różnych firm) i wychodzi za duży luz. Zawsze przed montażem trzeba to sprawdzić.
Cyccx
Wed, 13 Feb 2019 - 21:32
w necie znalazłem informacje ze arp 2000 3/8 dokrecac 42lbs. czyli jakies 58Nm, czy to nie poprawna wartość ??
O ciaszniejszych panewkach słyszałem. ACL lub KING racing maja w ofercie +/- 0.025mm. Wtedy w moim przypadku było by wskazane żeby zastosować takie caśniejsze panewki ?? Wtedy luz napanewce był by ok 0,05mm.
Wykonam pomiar średnicy otowru korbowodu bez panewki. Potwierdze wymagany wymiar 5.60mm
Panewki OEM pewnie fabrycznie są SPUTTER, ale nie słyszałem otym żeby były dostępne w wymiarze STD jeszcze jakieś drobne odchyłki.
16vg60
Wed, 13 Feb 2019 - 21:45
Do 1.8t Ks ma sputtery nominal tylko w.jednym wymiarze,,później po szlifach 0,25,0,50
To co na.1foto ,tez.tak mialem na.kingach po malym przebiegu
Zrobione pomiary ,rozwierty, szlify motoru u dziaka ,wszystko niuu
Za.duzo doje... i ustapila uszczelka ...
motor rozebrany ,panewki wygladaly tak.jak.uCiebie,dziak stwierdzil ze ok
,uszczelka poprawina i jezdzi do tej pory 100ps z garka ,LET
A.odnosnie.tego czopu walu kupionego
Tam jest ori nominalna.panewka ,czy cos.bylo.juz zakładane /zmieniane?
Mis
Thu, 14 Feb 2019 - 10:58
0,02mm pomiędzy korbami różnicy pod montaż panewek to trochę za dużo.
Cyccx
Thu, 14 Feb 2019 - 21:08
Witam.
16vg60 w zakupionym silniku wymiar wału jest taki sam czyli 47.74mm wiec wał nominał, a czy panewki był zmieniane wcześniej niestety brak informacji, ale podejrzewam że nie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.