Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8T AGU panewki race KING
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Cyccx
Witam.

zmuszony awaria silnika, znowu go wymieniać. Na taka sama jednostkę 1.8t. Poprzedni słupek miał kute korby z nowymi panewkami korbowodowymi KING.
Oto jak wyglądają panewki po ok 500km, bo więcej auto nie przejechało.





z tego co pamiętam nowe panewki maja czarna powloke, czy obecny ich stan jest "normalny" ? czy zużyły się niebezpiecznie mocno i szybko ?? czy to może kiepskie panewki są.


drugie pytanie dotyczy wału.
w nowym słupku czopy wału wyglądają tak




i chodzila na nim ta panewka


a wał z starego silnika na którym chodzily panewki KING ma wszystkie takie czopy



czy dobrze mysle żeby przełożyć stary wał wraz z panewkami głównymi do nowego słupka ?? czopy są w owiele lepszym stanie.
luckash
Daj wał do sprawdzenia, potem kup nowe panewki np ks. Do tego sprawdź pompę oleju.
Cyccx
no ok, napisałeś rzeczy oczywiste, a chciałbym żeby ktoś skomentował moje dwa pytania i podpowiedział co nie co
Cyccx
nikt ?
Mis
Wywal kingi do kosza i załóż OEM zamiennik - KS, Glyco lub Mahle.
Cyccx
King sa słabe ???
Silnik ok350km
tomeczekcbr
jetem zielony w temacie vag, ale czy wiesz może czy ten silnik ma panewki sputterowe? jeśli ma to tylko na korbach czy też główne. panewki sputterowe są droższe, ok 100zł/korba do volvo. Jak już jest panewka sputterowa to niewiem czy zawsze czy nie zawsze, ale u mnie w volvo t5 tylko w korbie, w pokrywie stopy korbowodu jest panewka zwykła bo tam niema siły. może ktoś się rąbnął przy składaniu.

kup plastigauge za niewielkie pieniadze w intercarsie, zmierz luz na panewkach.
mat13por
Za ciasno miałeś na korbach, dlatego kingi tak wyglądają
Mis
Po co kingi, która moim prywatnym zdaniem są gówniane do silnika, który nie ma problemów z panewkami? Lepiej OEM albo zamiennik albo sputtera dać z bliźniaczego motoru tdi.
mat13por
Ale tu problemem moze byc za ciasna kuta korba, wiec i OE panewki nie pomoga smile.gif
Mis
Robienie 2,5x mocy w silniku bez sprawdzenia pasowań to głupota. smile.gif
marszall
A czy ACL bedzie lepszy? Czy na moc jak u kolegi dawac trzeba sputtery czy ks wystarczy?
Cyccx
małe update.

zdobyłem przyrządy pomiarowe w postacie mikrometru oraz średnicówki. Dokonałem pomiaru czopów wału oraz średnicy otworu łożyska skręconej klorby z panewka king racing (zdjęcia powyżej).

Korba kuta, śruby ARP 2000 skręcałem momentem 58Nm.

Srednica otowru łożyska wynosiła dla wszystkich 4 korb podobnie. Różnica max 0.02mm miedzy korbami.

średnica mierzona "wzdłuż" korby czyli między górną częścią a stopą wynosiła 47.82mm
średnica mierzona "w poprzek" korby wynosiła 47.84mm

Srednica czopa korbowodu, dla wszystkich wychodził taki sam wymiar w każdej płaszczyźnie tj. 47.75mm

Co z tego wynika luz na panewce wynosi w najlepszym wypadku 0.7mm, a w najgorszym wypadku 0.9mm.
Biorąc pod uwagę że najciasniejsze i zarazem najlepsze pasowanie jest w miejscu gdzie występują największe siły, można siało uznać że panewka jest dobrze spasowana i zarazem można uznać że wcześniej nie miała "za ciasno".
wydaje mi się ze w nowy slupek wjadą spowrotem panewki Kinga które zresztą mają znikomy przebieg.
GrzesiekK.
Osobiście uważam że te korby to się nadają do wizyty na szlifierni i zaciśnięciu jeśli nie pomyliłeś się z pomiarami - 7-9setek to za dużo na ten motor.
Cyccx
a po zdjęciach z 1 postu pokazujące stan panewek, można wnioskować ze luz na panewkach jest za duzy czy za mały ??
tomeczekcbr
ja mam przy podobnej srednicy czopa 4-5setek, jak sie dokrotyzowąłem w tym temacie to byl dobry luz. moze korby krzywe? chinskie korby maxpeeding rods bywajaja krzywe 5setek mierzone na wlozonym sworzniu tlokowym.

plastigauge kup, wez zmierz, bedziezsz wiedział.

masz 90koni z garka. ja mam 60koni z garka, wlozylem sputtery bo takie sa zalecaane, ale poprzednio na ten wal zalozylem zwykle npr i trzymaly sie w kupie 40kkm i blok pekł. volvo kladzie orginalnie sputtery dla silnika 50koni z garka, a dla 40 nie.
kidzio_r5gtt
jedno to jeżeli są to śruby ARP2000 3/8" to chyba nie takim momentem się je skręca.
drugie jeżeli otwór korbowodu jest w dolnej tolerancji czyli dla VW 50.60 mm to raczej nie zacieśniamy poza tolerancję tylko dobieramy ciaśniejsze panewki czyli albo z OEM grupy selekcyjne albo np z ACL +0.025 mm. w tych silnikach to częsty przypadek że czopy i korby niby mają wymiar w tolerancji a zakłada się panewki STD (różnych firm) i wychodzi za duży luz. Zawsze przed montażem trzeba to sprawdzić.
Cyccx
w necie znalazłem informacje ze arp 2000 3/8 dokrecac 42lbs. czyli jakies 58Nm, czy to nie poprawna wartość ??

O ciaszniejszych panewkach słyszałem. ACL lub KING racing maja w ofercie +/- 0.025mm. Wtedy w moim przypadku było by wskazane żeby zastosować takie caśniejsze panewki ?? Wtedy luz napanewce był by ok 0,05mm.

Wykonam pomiar średnicy otowru korbowodu bez panewki. Potwierdze wymagany wymiar 5.60mm

Panewki OEM pewnie fabrycznie są SPUTTER, ale nie słyszałem otym żeby były dostępne w wymiarze STD jeszcze jakieś drobne odchyłki.
16vg60
Do 1.8t Ks ma sputtery nominal tylko w.jednym wymiarze,,później po szlifach 0,25,0,50

To co na.1foto ,tez.tak mialem na.kingach po malym przebiegu
Zrobione pomiary ,rozwierty, szlify motoru u dziaka ,wszystko niuu
Za.duzo doje... i ustapila uszczelka ...
motor rozebrany ,panewki wygladaly tak.jak.uCiebie,dziak stwierdzil ze ok
,uszczelka poprawina i jezdzi do tej pory 100ps z garka ,LET


A.odnosnie.tego czopu walu kupionego
Tam jest ori nominalna.panewka ,czy cos.bylo.juz zakładane /zmieniane?
Mis
0,02mm pomiędzy korbami różnicy pod montaż panewek to trochę za dużo.
Cyccx
Witam.

16vg60 w zakupionym silniku wymiar wału jest taki sam czyli 47.74mm wiec wał nominał, a czy panewki był zmieniane wcześniej niestety brak informacji, ale podejrzewam że nie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.