Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [m20b25/8] Filtr Oleju a Pompa Oleju.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Adaasko
Witam.

Mam banalne pytanie, jestem kompletnym laikiem, ale wymysliłem sobie ze zbuduje sobie silnik.

Jest to M20B25 ze strokerem - mniejsza. Wyczytałem sobie że jednym z modów jest pompa oleju z Turbodiesla - M21B24 która ma - no właśnie - co ona ma?

Rozbierałem obie pompy - Dieslowska ma o około 1/4 wieksze zębatki (szersze), inny jest rownież system zaworu - chyba regulacji cisnienia? Samo załozenie, wewnętrzne wymiary, napęd - pasuje wszystko p&p.


I tutaj domyślam się - ze turbodiesel z racji turbo potrzebuje jak domniemam wyższego cisnienia oleju.

Oglądając aukcje z filtrami - zauważyłem że gdzieniegdzie podają wartości

Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 2,5

Ciśnienie otwarcia zaworu zwrotnego [bar]: 0,12


I tu moje laickie pytanie - Czy pompa od Diesla nie spowoduje że olej będzie szedł "bokiem" ?

Diesel niestety ma całkowicie inny filtr, więc nie mogę pójść tą drogą.



MutoN
Pompa z turbodiesla podaje wyższe ciśnienie bo w m21d24 jest turbina którą trzeba zasilić olejem i natrysk oleju na denko tłoka i chłodnicę oleju.

Mam taką pompe u siebie w strokerze ETY z normalnym filtrem dla m20b25 i nic się nie dzieje złego, testowałem ją na róznych olejach 10w60 i 10w40 nic nie padło.

Filtr w m21 jest zupełnie inny, nie nakrecany tylko wymieniany sam wkład.
Adaasko
Domyślam się ze jakoś to chodzić będzie.

Ale zastanawia mnie to czy napewno wszystko będzie ok, druga sprawa - jest regulator ciśnienia oleju wkręcony w blok - jakiś zawór ze sprężyna, a co robi kolejny zawór ze sprezyna w samej pompie oleju... co ciekawe - inny w dieslu inny w benzynie... rozbieram, ogladam, rentgena w oczach nie mam - a chciałbym wiedzieć co jak się tam dzieje.
m52owner