Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [m20b25/8] Filtr Oleju a Pompa Oleju.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Adaasko
Witam.

Mam banalne pytanie, jestem kompletnym laikiem, ale wymysliłem sobie ze zbuduje sobie silnik.

Jest to M20B25 ze strokerem - mniejsza. Wyczytałem sobie że jednym z modów jest pompa oleju z Turbodiesla - M21B24 która ma - no właśnie - co ona ma?

Rozbierałem obie pompy - Dieslowska ma o około 1/4 wieksze zębatki (szersze), inny jest rownież system zaworu - chyba regulacji cisnienia? Samo załozenie, wewnętrzne wymiary, napęd - pasuje wszystko p&p.


I tutaj domyślam się - ze turbodiesel z racji turbo potrzebuje jak domniemam wyższego cisnienia oleju.

Oglądając aukcje z filtrami - zauważyłem że gdzieniegdzie podają wartości

Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 2,5

Ciśnienie otwarcia zaworu zwrotnego [bar]: 0,12


I tu moje laickie pytanie - Czy pompa od Diesla nie spowoduje że olej będzie szedł "bokiem" ?

Diesel niestety ma całkowicie inny filtr, więc nie mogę pójść tą drogą.



MutoN
Pompa z turbodiesla podaje wyższe ciśnienie bo w m21d24 jest turbina którą trzeba zasilić olejem i natrysk oleju na denko tłoka i chłodnicę oleju.

Mam taką pompe u siebie w strokerze ETY z normalnym filtrem dla m20b25 i nic się nie dzieje złego, testowałem ją na róznych olejach 10w60 i 10w40 nic nie padło.

Filtr w m21 jest zupełnie inny, nie nakrecany tylko wymieniany sam wkład.
Adaasko
Domyślam się ze jakoś to chodzić będzie.

Ale zastanawia mnie to czy napewno wszystko będzie ok, druga sprawa - jest regulator ciśnienia oleju wkręcony w blok - jakiś zawór ze sprężyna, a co robi kolejny zawór ze sprezyna w samej pompie oleju... co ciekawe - inny w dieslu inny w benzynie... rozbieram, ogladam, rentgena w oczach nie mam - a chciałbym wiedzieć co jak się tam dzieje.
m52owner
Zawór w pompie oleju to zawór nadmiernego ciśnienia.Gdy ciśnienie sięga ok 5b sprężyna uchyla się i upuszcza olej bokiem spowrotem do miski .Kolejny taki zawór masz w podstawie filtra oleju jeśli jest wkład albo w samym filtrze oleju jeśli masz wkręcany filtr w obudowie.Działa on na tej samej zasadzie tylko przy niższym granicznym ciśnieniu (ok 1,5-2b),gdy ciśnienie w obudowie filtra bądź w samym filtrze robi się zbyt duże np. z powodu jego zapchania to zawór upuszcza olej baypasem i wtedy część oleju niefiltrowanego idzie na magistralę.Ogólnie to przy zimnym oleju i podczas szybkiej jazdy na wysokich obrotach i tak spora część oleju nie jest filtrowana bo idzie baypasem.
Nie martw sié i montujemy tę pompę z diesla.Są to niewielkie różnice w ciśnieniu nie mające negatywnego wpływu.
Adaasko
No dobra, jak się zesra to wtedy będę płakał.

Z ciekawości - ma ktoś wkręcony czujnik ciśnienia pod filtr przy podstawie?

Mam spodziewać się wyższego ciśnienia niż na pompie z m20?
Skiba
CYTAT(m52owner @ Tue, 05 Feb 2019 - 20:07) *
Zawór w pompie oleju to zawór nadmiernego ciśnienia.Gdy ciśnienie sięga ok 5b sprężyna uchyla się i upuszcza olej bokiem spowrotem do miski .Kolejny taki zawór masz w podstawie filtra oleju jeśli jest wkład albo w samym filtrze oleju jeśli masz wkręcany filtr w obudowie.Działa on na tej samej zasadzie tylko przy niższym granicznym ciśnieniu (ok 1,5-2b),gdy ciśnienie w obudowie filtra bądź w samym filtrze robi się zbyt duże np. z powodu jego zapchania to zawór upuszcza olej baypasem i wtedy część oleju niefiltrowanego idzie na magistralę.Ogólnie to przy zimnym oleju i podczas szybkiej jazdy na wysokich obrotach i tak spora część oleju nie jest filtrowana bo idzie baypasem.
Nie martw sié i montujemy tę pompę z diesla.Są to niewielkie różnice w ciśnieniu nie mające negatywnego wpływu.



Jesteś pewny tych 5bar?
Czyli wobec tego jeśli na dołożonym czujniku na zimnym ciśnienie sięga mi 7-8bar to znaczy ze ta spreżyna nie działa? nie otwiera obejścia?
m52owner
Jaki silnik?M54/m52 mają zawór 5b,podejżewam że starsze konstrukcje typu m30/m20 także .Dopiero nowsze konstrukcje (nie pamiętam oznaczeń silnika ) mają zawór ok 7b
Jeżeli u ciebie dochodzi do takich wartości w "starszym "BMW to masz albo błąd pomiaru,albo zapieczony zawór w pompie.Nie wielkie przekłamania mogą być spowodowane miejscem montażu.Montuje się zawsze za filtrem.Czujnik zamontowany przed filtrem będzie "zawyżał "ciśnienie na jałowym i średnich obrotach ale górna graniczna wartość ciśnienia gdy zawór się otworzy będzie ta sama niezależnie od miejsca montażu.
Mis
Na zimnym oleju to na full otwartym zaworze na obrotach będzie te 7-8 nawet, by zejść niżej trzeba byłoby powiększyć średnicę i kanały regulatora.
m52owner
Nie wiem,u mnie nawet na zimnym 10w60 zbijało do 5b już przy średnich obrotach.Nigdy nie widziałem na wskaźniku większego ciśnienia niż 5 b ,nie wiem może przy odcince by wyszło więcej ale tego pewnie nigdy się nie dowiem smile.gif. Mowa oczywiście o zimnym oleju
Skiba
u mnie wlasnie na jednym z M50B25nv na 10w60 przy mrozie -5-8°C ciś za filtrem pokazywało ponad 8. Musze rzucić okiemm na ten zawór może przyrósł trochę osadem.
m52owner
Myślę że bankowo zawór przycięty.A przy jakich obrotach?
Skiba
do 3-4 tys, wiecej nie krecilem na zimnym
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.