mlody1921
Wed, 30 Jan 2019 - 18:11
Witam mam pytanie zapewne macie większą wiedzę i konkretniejsza niż internet, przykładowo mam silnik 86x86 i powiększa pojemność skokiem i średnica 87x94 jakie to ma uboczne skutki na wyższe kręcenie 8000obr. Czy przy takim wykorbieniu NM w stosunku do mocy jest wyższy czy niekoniecznie
GrzesiekK.
Wed, 30 Jan 2019 - 18:33
CYTAT(mlody1921 @ Wed, 30 Jan 2019 - 18:11)
Witam mam pytanie zapewne macie większą wiedzę i konkretniejsza niż internet, przykładowo mam silnik 86x86 i powiększa pojemność skokiem i średnica 87x94 jakie to ma uboczne skutki na wyższe kręcenie 8000obr. Czy przy takim wykorbieniu NM w stosunku do mocy jest wyższy czy niekoniecznie
Bardzo skrótowo M= F x R ... więc ?
olozwirski
Wed, 30 Jan 2019 - 19:37
Większe wykorbienie wpłynie negatywnie, poczytaj coś o strokerach.
Moment wyrażony w NM zawsze będzie większy niż moc do 7022 obr. później odwrotnie.
Mis
Wed, 30 Jan 2019 - 23:38
Duże wykorbienie zawsze lepszy niut generuje przy tej samej pojemności i ma ciut inną charakterystykę, ale jak chcesz kręcić to idź w długą korbę i dużą średnicę na małym skoku.
farmer91
Wed, 30 Jan 2019 - 23:47
Sprawdź co to rod stroke ratio, poczytaj, podstaw do wzoru i będziesz wiedział co i jak.
mlody1921
Thu, 31 Jan 2019 - 13:46
Tylko czy to aż tak duża różnica między 86 a 94 tym bardziej że niebedzie kręcone wyżej niż 8tys
MadeInPoland
Thu, 31 Jan 2019 - 14:09
Przeczytaj uwaznie co napisal Ci farmer, pomysl
duct tape
Thu, 31 Jan 2019 - 18:12
Stosunek mocy do momentu i charakterystyka zależy raczej od wałków, zaworów, kolektorów, kanałów w głowicy itp.
Przy 8k i 86mm masz 23m/s (aps)
przy 8k i 94mm masz 25m/s
przy 7.3k i 94mm masz 23m/s. Tyle odnośnie średniej prędkości tłoka.
S50B32 fabrycznie kręciło się do 7400 przy skoku 91mm. Czy twój motor będzie gotów na kręcenie go na 8000 przy jeszcze większym wykorbieniu? Wątpię w to że rod stroke ratio będzie u Ciebie korzystniejszy niż w M3...
Pytanie co to za silnik i co Cię obecnie trzyma? Generalnie kręcąc większą pojemność do 7.2k można zrobić podobną moc ale z większym momentem i lepszym dołem. Rozrząd lżej dostaje w pupę, auto jest przyjemniejsze w jeździe. No chyba że ma być wariat na tor użytkowany od 5.5k w górę a głowicy to nie przeszkadza. Wtedy zostawiłbym mniejszy skok.
Bogdan9999
Thu, 31 Jan 2019 - 23:39
Panowie korba 150 mm. długa czy krótka ?
GrzesiekK.
Fri, 01 Feb 2019 - 06:54
CYTAT(Bogdan9999 @ Thu, 31 Jan 2019 - 23:39)
Panowie korba 150 mm. długa czy krótka ?
Jakie wykorbienie wału masz ?
Bogdan9999
Fri, 01 Feb 2019 - 10:03
Jak kolega wcześniej wspomniał czyli do wyboru są dwa 86 i 94mm
MadeInPoland
Fri, 01 Feb 2019 - 10:16
Bogdan999 w zasadzie możesz oba zastosować, ale licz się z tym, że przy tym większym wykorbieniu nie będziesz miał momentu na górze oraz płaszcz tłoka będzie się szybciej zużywał, chyba, że będziesz miał tłok o większej powierzchni płaszcza. RSR masz podobny do k20, które ma go totalnie zj...ne i nie generuje momentu na górze, tyle, że VTEC go trochę ratuje
mlody1921
Fri, 01 Feb 2019 - 12:54
Tak jest korby 150mm będzie krotszy tłok i wykorbienie 94 i tłoczki szersze co daje około 2,3L , głowice i wałki raczej ogarniają powyżej 8tyś niema sansu bo zostaje hydraulika fabrycznie odcinka jest jak sie nie myle 7300, zagramanicami kręcą 86x86 do 8tyś.
W moim przypadku tłoki na pewno będa lżejsze od serii tłok 87x94
Bogdan9999
Fri, 01 Feb 2019 - 13:41
Tłok jest dość wysoki z tym że mam kute CP ale wykonane w dużym stożku.
Dziku
Sat, 02 Feb 2019 - 09:48
Jaki silnik?
Andrzej24
Sun, 03 Feb 2019 - 10:17
Pewnie fe3n . Na seryjnych walkach raczej moc nie będzie na 8tys rpm więc po co to kręcić?
mlody1921
Sun, 03 Feb 2019 - 13:51
Sądzę że walki jdm dadzą radę do 8tys
Dziku
Sun, 03 Feb 2019 - 14:06
Dalej bez sensu, poskładaj to na gratach z f2t dmuchni porządnie a efekt będzie tańszy i lepszy, hondy i tak z tego nie zrobisz więc kręcenie 8k nie ma sensu
mlody1921
Tue, 05 Feb 2019 - 21:35
Po co mam składać na gratach z f2t? Skoro mam tłoki niższe kute, wal z f2t i kuty r2 a korby znoszą duzzzo więc bawić się w graty z f2t to strzał w kolano, to już lepiej zostać przy serii z CR 9.2
Bogdan9999
Tue, 05 Feb 2019 - 23:53
Pewnie mu chodziło o wał z F2.
Dziku masz jakieś doświadczenie z tymi silnikami ?
mlody1921
Wed, 06 Feb 2019 - 13:44
Mi chodziło o wał dokładnie z R2
diesla
Dziku
Wed, 06 Feb 2019 - 14:24
Takie sobie, kumpel to modził i upalał dawno temu.
Wał z r2 nie jest kuty, poza tym z tego co pamiętam jest sporo cięższy niż tenz f2t...
mlody1921
Wed, 06 Feb 2019 - 15:14
z tego co testuja za wielka woda to jest f2t niejest
Dziku
Wed, 06 Feb 2019 - 16:29
Nie jest co? Kuty? Nikt nie twierdzi że jest, ten z r2 też nie, za to podobno cięższy, więc kręceniu nie sprzyja...
Bogdan9999
Thu, 07 Feb 2019 - 15:36
CYTAT(Dziku @ Wed, 06 Feb 2019 - 14:24)
Takie sobie, kumpel to modził i upalał dawno temu.
Wał z r2 nie jest kuty, poza tym z tego co pamiętam jest sporo cięższy niż tenz f2t...
Jakieś sukcesy ? Jakie auto ? modyfikacje i ile udało mu się wyciągnąć ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.