Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wykorbienie a wysokie obr.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
mlody1921
Witam mam pytanie zapewne macie większą wiedzę i konkretniejsza niż internet, przykładowo mam silnik 86x86 i powiększa pojemność skokiem i średnica 87x94 jakie to ma uboczne skutki na wyższe kręcenie 8000obr. Czy przy takim wykorbieniu NM w stosunku do mocy jest wyższy czy niekoniecznie
GrzesiekK.
CYTAT(mlody1921 @ Wed, 30 Jan 2019 - 18:11) *
Witam mam pytanie zapewne macie większą wiedzę i konkretniejsza niż internet, przykładowo mam silnik 86x86 i powiększa pojemność skokiem i średnica 87x94 jakie to ma uboczne skutki na wyższe kręcenie 8000obr. Czy przy takim wykorbieniu NM w stosunku do mocy jest wyższy czy niekoniecznie



Bardzo skrótowo M= F x R ... więc ?
olozwirski
Większe wykorbienie wpłynie negatywnie, poczytaj coś o strokerach.
Moment wyrażony w NM zawsze będzie większy niż moc do 7022 obr. później odwrotnie.
Mis
Duże wykorbienie zawsze lepszy niut generuje przy tej samej pojemności i ma ciut inną charakterystykę, ale jak chcesz kręcić to idź w długą korbę i dużą średnicę na małym skoku.
farmer91
Sprawdź co to rod stroke ratio, poczytaj, podstaw do wzoru i będziesz wiedział co i jak.
mlody1921
Tylko czy to aż tak duża różnica między 86 a 94 tym bardziej że niebedzie kręcone wyżej niż 8tys
MadeInPoland
Przeczytaj uwaznie co napisal Ci farmer, pomysl
duct tape
Stosunek mocy do momentu i charakterystyka zależy raczej od wałków, zaworów, kolektorów, kanałów w głowicy itp.

Przy 8k i 86mm masz 23m/s (aps)
przy 8k i 94mm masz 25m/s
przy 7.3k i 94mm masz 23m/s. Tyle odnośnie średniej prędkości tłoka.

S50B32 fabrycznie kręciło się do 7400 przy skoku 91mm. Czy twój motor będzie gotów na kręcenie go na 8000 przy jeszcze większym wykorbieniu? Wątpię w to że rod stroke ratio będzie u Ciebie korzystniejszy niż w M3...

Pytanie co to za silnik i co Cię obecnie trzyma? Generalnie kręcąc większą pojemność do 7.2k można zrobić podobną moc ale z większym momentem i lepszym dołem. Rozrząd lżej dostaje w pupę, auto jest przyjemniejsze w jeździe. No chyba że ma być wariat na tor użytkowany od 5.5k w górę a głowicy to nie przeszkadza. Wtedy zostawiłbym mniejszy skok.
Bogdan9999
Panowie korba 150 mm. długa czy krótka ?
GrzesiekK.
CYTAT(Bogdan9999 @ Thu, 31 Jan 2019 - 23:39) *
Panowie korba 150 mm. długa czy krótka ?


Jakie wykorbienie wału masz ?
Bogdan9999
Jak kolega wcześniej wspomniał czyli do wyboru są dwa 86 i 94mm
MadeInPoland
Bogdan999 w zasadzie możesz oba zastosować, ale licz się z tym, że przy tym większym wykorbieniu nie będziesz miał momentu na górze oraz płaszcz tłoka będzie się szybciej zużywał, chyba, że będziesz miał tłok o większej powierzchni płaszcza. RSR masz podobny do k20, które ma go totalnie zj...ne i nie generuje momentu na górze, tyle, że VTEC go trochę ratuje smile.gif
mlody1921
Tak jest korby 150mm będzie krotszy tłok i wykorbienie 94 i tłoczki szersze co daje około 2,3L , głowice i wałki raczej ogarniają powyżej 8tyś niema sansu bo zostaje hydraulika fabrycznie odcinka jest jak sie nie myle 7300, zagramanicami kręcą 86x86 do 8tyś.

W moim przypadku tłoki na pewno będa lżejsze od serii tłok 87x94
Bogdan9999
Tłok jest dość wysoki z tym że mam kute CP ale wykonane w dużym stożku.
Dziku
Jaki silnik?
Andrzej24
Pewnie fe3n . Na seryjnych walkach raczej moc nie będzie na 8tys rpm więc po co to kręcić?
mlody1921
Sądzę że walki jdm dadzą radę do 8tys
Dziku
Dalej bez sensu, poskładaj to na gratach z f2t dmuchni porządnie a efekt będzie tańszy i lepszy, hondy i tak z tego nie zrobisz więc kręcenie 8k nie ma sensu
mlody1921
Po co mam składać na gratach z f2t? Skoro mam tłoki niższe kute, wal z f2t i kuty r2 a korby znoszą duzzzo więc bawić się w graty z f2t to strzał w kolano, to już lepiej zostać przy serii z CR 9.2
Bogdan9999
Pewnie mu chodziło o wał z F2.
Dziku masz jakieś doświadczenie z tymi silnikami ?
mlody1921
Mi chodziło o wał dokładnie z R2 biggrin.gif diesla
Dziku
Takie sobie, kumpel to modził i upalał dawno temu.
Wał z r2 nie jest kuty, poza tym z tego co pamiętam jest sporo cięższy niż tenz f2t...
mlody1921
z tego co testuja za wielka woda to jest f2t niejest
Dziku
Nie jest co? Kuty? Nikt nie twierdzi że jest, ten z r2 też nie, za to podobno cięższy, więc kręceniu nie sprzyja...
Bogdan9999
CYTAT(Dziku @ Wed, 06 Feb 2019 - 14:24) *
Takie sobie, kumpel to modził i upalał dawno temu.
Wał z r2 nie jest kuty, poza tym z tego co pamiętam jest sporo cięższy niż tenz f2t...



Jakieś sukcesy ? Jakie auto ? modyfikacje i ile udało mu się wyciągnąć ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.