Bugalon
Sat, 19 Jan 2019 - 13:47
Mam pytania dotyczące haldexa, na które odpowiedzi nie mogłem szybko znaleźć w googlu.
1. Czy haldexy 1,2,3 i 4 generacji mają to samo przełożenie?
2. Czy w przyrodzie wystepuje już sterownik standalone, którym można wysterować siłę spięcia haldexa mapą po dwoch wybranych parametrach (np predkosc i obciazenie silnika).
Pytanie zadaję bo mam motor CDLF (TFSI z golfa R/Leona cupry/Audis s3 8P jak by kto nie wiedział) razem z DSG. Całość chcę zapakować do golfa mk2 syncro. Jeśli wysterowanie haldexa dam radę załatwić bez przewalania całych ABSów, czujników kąta skrętu, czujników przeciążeń i innych tego typ diwajsów to zapakuję to razem z DSG do auta. Jeśli nie znajdę metody na sensowne odpalenie 4x4 to całość zepnę z manualem na starej generacji napędach.
Pozdro
Bugi
RasPL
Sat, 19 Jan 2019 - 17:59
Musisz dac cale esp i med przelozenia te same miedzy haldexami
Bugalon
Sun, 20 Jan 2019 - 00:23
A inaczej zapytam - przelozenia haldexów 1 i 2 gen sa takie same jak generacji wyższych? Kwestia czy potrzebuje 4 generacji - bo chętnie bym to postawil nawet na 1 jak pasować będzie do przelozen dsg
RasPL
Sun, 20 Jan 2019 - 06:57
Najlepiej 2 lub 4 bo ma botaszy can stream z ktorego korzysta dsg. Wszystkie maja te same przelozenia w sensie grupy VAG nie wiem jak w innych
Bugalon
Sun, 20 Jan 2019 - 08:31
No tak, ale jak pisałem nie chcę przerzucać całej elektroniki z innego auta do mk2, więc rozumiem, że jak nie chcę korzystać z CANa to Gen 1 na zewnętrznym sterowaniu będzie w takim przypadku najsensowniejsze? Jakieś sterowanie zewnętrzne do takiego haldexa możesz polecić? Bo jak rozumiem Jadźwinowy sterownik tylko pokrętłem z łapy pozwala spinać napędy i rozpinać a ja bym chciał jakąś mapę po obciążeniu i prędkości mieć żeby to sobie ustawić.
Musze to zrobić na dwa etapy, najpierw posadzic silnik z DSG i puścić to w ośce (kupa roboty z tym będzie) a potem zabierać się za tył, tylko jak mówiłem nie pójdę w DSG dopóki nie będę mieć pewności, że sensownie odpalę napędy.
Dzięki za info o przelozeniach.
RasPL
Sun, 20 Jan 2019 - 14:09
Znam nasz z ecumaster oraz HPA. Nie potrzebnie komplikujesz
Bugalon
Sun, 20 Jan 2019 - 18:50
to jak wedlug Ciebie zrobic to najprosciej?
RasPL
Sun, 20 Jan 2019 - 21:23
Przelozyc esp silnik dsg haldex lewarek tak jak powinny byc czyli wraz z wiazkami. Licznik tez sie przyda bo z mk2 nie spasujesz. Mozna olac gateway clima itp itd i pospinac wiazki ze soba
Bugalon
Sun, 20 Jan 2019 - 23:22
Wiesz dlaczego tego robic nie chce?
Bo odrestaurowałem cały stary ABS 3-kanałowy, Wszystko mam w nim nowe, przewody w miedzi ukladalem i gialem przez kilka dni zeby byly jak fabryczne |(specjalne narzędzia do tego sobie robiłem), odrestaurowałem wszystko z korektorem siły hamowania włącznie. Poswięciłem na to dziesiątki godzin i po prostu nie chcę teraz tego wyrzucać (bo najtrudniej się wyrzuca swoją własną pracę).
Poza tym nie mam takiego kompletu bo nie mam całego dawcy w garazu zebym mogl sobie z niego wyciagac co dusza zapragnie. Zalezienie samych wiazek (np tej z lewej podluznicy) z takiego golfa R jest grubym wyzwaniem a co dopiero całe ESP prawidłowo zdemontowane i nadajace sie do ponownnego uzycia.
Bogdan9999
Mon, 21 Jan 2019 - 00:19
a po co chcesz rurki od hamulcowe zmieniać ?
RasPL
Mon, 21 Jan 2019 - 06:33
Jak masz magikow co ci wytna predkosc i inne z esp po can z med i dsg to rob. Pozatym ten abs to kibel straszny ciekawe czy jaj w 4motion nie narobi. Rurki pasuja stare
FF2004
Mon, 21 Jan 2019 - 08:34
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.