lukasz81
Mon, 14 Jan 2019 - 22:11
Koledzy,
Kupiłem focusa MK1 do KJS. Zacząłem szperać za gwintowanymi zestawami i widzę że za ok 1000zł można kupić zawias np. MTS Technik.
Macie jakieś doświadczenia z tą marką? Czy w tym budżecie w ogóle można kupić coś sensownego? Jeśli nie, to jaką kwotą trzeba dysponować i w kierunku jakich modeli iść aby wydana kasa dała pożądane efekty?
KIVI
Tue, 15 Jan 2019 - 13:02
Jak ma byc tanio i dobrze to Bilstein B6.
Vendorowicz
Tue, 15 Jan 2019 - 13:15
MTS jak i cała reszta tanich gwintów to strzał w kolano jeśli chodzi o KJS. W pełni sprawny zawias seryjny radzi sobie przyzwoicie, a jak chcesz już zmieniać to właśnie na B6.
MadeInPoland
Tue, 15 Jan 2019 - 13:17
Nie rozpędzałbym się tak bardzo z b6 bo nie jest zawsze dobrze. W niektórych modelach amortyzator jest dłuższy po złożeniu od seryjnego, a co to zapewnia przy obniżeniu zawieszenia to już wiadomo. Akurat wdepnąłem z b6 na taką minę.
KIVI
Tue, 15 Jan 2019 - 13:29
Ale do KJS to raczej nie trzeba gleby. Zawsze dobry był zestaw B6 i seria sprężyna. Ze 20 KJS-ów lanosem wygrałem
rex
Tue, 15 Jan 2019 - 15:26
BIl b6 i eibach pro kit
lukasz81
Sun, 20 Jan 2019 - 21:20
Dzięki Chłopaki!
Widzę że wszędzie przewija się temat amorów B6 i z tego co zerkałem to za komplet trzeba wyskoczyć ok 2K PLN.
Czy na początku obleci na seryjnych sprężynach? Na KJSach nawierzchnia jest mocno zróżnicowana, od gładkiej parkingowej kostki, przez dziurawy asfalt do potwornie nierównych partii szutrowych więc na zglebianiu auta raczej mi nie zależy...
CYTAT(KIVI @ Tue, 15 Jan 2019 - 13:29)
Ale do KJS to raczej nie trzeba gleby. Zawsze dobry był zestaw B6 i seria sprężyna. Ze 20 KJS-ów lanosem wygrałem
KIVI, nie było za miękko i wysoko na seryjnej sprężynie? Sam amor aż tyle zmienił?
Al Ed Upek
Sun, 20 Jan 2019 - 21:48
Kivi, nie wiem kiedy jeździłeś ale w ostatnich latach poziom przygotowania aut znacząco wzrósł (coraz częściej pojawiają się samochody na protlumie np.). Z mojego doświadczenia budżetowym i zarazem działającym zestawem jest dobra sprężyna typy Eibach czy h&r w połączeniu z amorkami Tatechnics, poważnie.
lukasz81
Sat, 26 Jan 2019 - 17:59
CYTAT(KIVI @ Tue, 15 Jan 2019 - 13:29)
Ale do KJS to raczej nie trzeba gleby. Zawsze dobry był zestaw B6 i seria sprężyna. Ze 20 KJS-ów lanosem wygrałem
Czy Eibach Pro Kit będzie śmigał z seryjnymi amorami? Docelowo amory też pójdą do wymiany ale wydatków jest tyle że nie wiadomo na co w pierwszej kolejności wydać kasę, która jak się domyślacie jest mocno ograniczona
Widzę że za ok 480zł można kupić nowy zestaw pro kit obniżający 30/30 więc bankowo będzie ciut lepiej, pytanie czy seryjny amor nie będzie za długi? Niby -30mm to nie jest żaden szał ale wolę zapytać nim wydam kasę i rozgrzebię auto...
Al Ed Upek
Sat, 26 Jan 2019 - 19:16
Pro kit są miękkie jak seria i poza obniżeniem nic nie wnoszą. Lepiej zacząć od wymiany amortyzatorów, a najlepiej polatać na serii i odłożyć na jakiś sensowny zestaw.
lukasz81
Sat, 26 Jan 2019 - 22:02
Uuuuu, no to mnie zmartwiłeś. Myślałem że oprócz tego że są niższe to są trochę twardsze i w sumie niedużą inwestycją uda się trochę poprawić prowadzenie samochodu. Cudów się nie spodziewałem ale i w sumie kasa nieduża bo teraz można komplet wyrwać za ok 450zł.
mitusm
Sat, 26 Jan 2019 - 22:21
Eibach pro kit oczywiście że utwardza, sprawdzone na 3 samochodach (golf mk4. focus mk2 i honda ufo). Z amortyzatorów poszukaj czy czegoś używanego z regulacją tłumienia nie uda się kupić, wtedy 'ustawisz' twardość pod daną imprezę.
Al Ed Upek
Sun, 27 Jan 2019 - 08:59
Ale sport kit wszędzie poza szutrem sprawdza się o niebo lepiej. Samochód nie buja się jak ponton a na wyrypach też nieźle wybiera. Do popularnych samochodów te sprężyny kosztują po 600 zł. Jednak jak już wcześniej pisałem, sprężyny tylko w połączeniu z amortyzatorami o większym tłumieniu. No i upewnij się że zawieszenie jest w dobrym stanie, bo może trzeba zacząć od wymiany zmurszałych tulejek.
lukasz81
Sun, 27 Jan 2019 - 14:41
CYTAT(Al Ed Upek @ Sun, 27 Jan 2019 - 08:59)
Ale sport kit wszędzie poza szutrem sprawdza się o niebo lepiej. Samochód nie buja się jak ponton a na wyrypach też nieźle wybiera. Do popularnych samochodów te sprężyny kosztują po 600 zł. Jednak jak już wcześniej pisałem, sprężyny tylko w połączeniu z amortyzatorami o większym tłumieniu. No i upewnij się że zawieszenie jest w dobrym stanie, bo może trzeba zacząć od wymiany zmurszałych tulejek.
Masz na myśli serię sprężyn Sport Line? Pytam, bo znalazłem w internecie porównania zestawów Pro Kit vs Sport Line natomiast na stronie eibacha do mojej foki nie ma linii Sport.
Do wyboru są:
-B12 Pro Kit - czyli zestaw z amorami B12 za 2800zł
-Pro Kit - czyli zestaw sprężyn -30 / -30 za 460zł
-Pro Street-S - czyli gwint z regulacją przód i tył od 35 do 65mm za 3300zł
Nie widzę nic innego...
Al Ed Upek
Sun, 27 Jan 2019 - 16:54
Faktycznie eibach nie oferuje nic poza pro kit, ale H&r ma sprężyny do foki w swojej ofercie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.