Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: om642 3.0 cdi gasnie podczas ruszania
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
szumo
Witam, rolleyes.gif
Mam problem z mercedesem vito 639 3.0 v6 cdi automat a mianowicie podczas ruszania autem niezaleznie ile wcisne gazu auto gaśnie.Odpala nastepnie bez problemu bez znaczenia czy ciepłe czy zimne ,by znowu po włączeniu na D lu R zgasło.Po podłączeniu diagnostyki auto nie generuje zadnych błędów ani na silniku ani na skrzynii.Jednak gdy wypnę przepływomierz auto w trybie awaryjnym jedzie i nie gasnie.Przeplywomierz jak i czujnik doładowania,czujnik cisnienia w kolektorze ssacym,regulator cisnienia paliwa nowe.
Parametry na biegu jałowym wszystko ok,mozna gazowac do woli,cisnienie na listwie cr takie jak zadane więc temat wtryskow lub za niskiego lub za wysokiego cisnienia odpuszczam.Przepływka na biegu jałowym 400mg ,cisnienie na cr 300 ,zastanawia mnie wysokie cisnienie w kolektorze wydechowym 1400hpa a na 3000rpm 3500-4000hpa.

Czujnik spalin nowy,dpfa nie ma a kat odkrecony.

Co moze dławic auto?Przepustnica sprawdzona,nie jest oberwana i podczas gaszenia zamyka sie by potem się otworzyc.

Może czujnik listwy cr robi przekłamania?Lub problem ze sprzegłem automatu ale dlaczego w awaryjnym nie dławi motoru.Auto testowałem tez podniesione na podnosniku by miało lekko podczas ruszania i tez gasnie...

Może mial ktoś podobny przypadek

Dzięki za wskazówki
Mis
Zaślep i wyłącz EGR na próbę, miałem takie jaja.
Cieniu
A może coś ze skrzynią ? Wpina dwa biegi albo coś w tym stylu że auto nie może się przemieścić i blokuje silnik ?
Cieniu
Swoją drogą to też wysokie ciśnienie na wydechu masz zazwyczaj przy bucie ma 2500hpa
Mis
Chyba obu z was się o jedno zero pomyliło.
1,5-2,5bara (1500-2500mbar) backpressure na DPF to nieosiągalny stan zapchania wręcz.
W takim wozie akceptowalne backpressure dpf to MAX 350-400mbar (350-400hpa, 0,35-0,4bar, 35-40kpa).
szumo
Dzięki za zainteresowanie tematem,
Nic się nie pomyliło chodzi o cisnienie w kolektorze miedzy turbo a silnikiem a nie przed dpfem bo fizycznie i programowo juz go nie ma i ma wartosc dochodzaca do 4000hpa czyli 3 bar bo chyba odejmuje sie atmosferyczne.
Cieniu
Tak miś w mercedesie jest dodatkowy czujnik w kolektorze nie od dpf mierzy on atm + cisnienie spalin
kiedys miałem problem z tym czujnikiem i raz na jakis czas wywalał 5000hpa i tryb awaryjny winne były przewody przy samym czujniku ale nie gasł wink.gif
Mis
Ok, jeśli to backpressure kolektora to spoko.
Zacząłbym od EGRu, identyczne objawy miałem w kilku przypadkach w automacie, szczególnie na zimnym.
arek-lin
W razie czego można rezystor wpiąć na próbę we wtyczkę EGR i potestować. Wywali tylko błąd za dużego przepływu przez przepływki, ale moc jest pełna
szumo
No Miś cool.gif gratuluje diagnozy ,trafione!

Egr wyłączony i auto chodzi jak należy smile.gif Oczywiście egr nie zapieczony itp chodzi sprawnie w palcach i odbija na sprężynie- pewnie nastawnik walniety.

Dziękuje za pomoc i mam nadzieję że kiedyś się zrewanżuje wink.gif
Cieniu
Bardzo ciekawa informacja na przyszłość na pewno się przyda również dzięki smile.gif
Mis
CYTAT(szumo @ Wed, 16 Jan 2019 - 17:35) *
No Miś cool.gif gratuluje diagnozy ,trafione!

Egr wyłączony i auto chodzi jak należy smile.gif Oczywiście egr nie zapieczony itp chodzi sprawnie w palcach i odbija na sprężynie- pewnie nastawnik walniety.

Dziękuje za pomoc i mam nadzieję że kiedyś się zrewanżuje wink.gif

Cieszę się niezmiernie, kolejny przypadek taki do kolekcji. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.