Slonik92
Mon, 07 Jan 2019 - 22:52
Witam. Chciałbym się zapytać czy do tego silnika można zamontować blow offa bez wyskakiwania check engine. Bo widzę że ludzie jeżdżą z tym normalnie a mi mówią że się nie da i tyle.
Może tu są jakieś mądre głowy
P@bLO
Mon, 07 Jan 2019 - 23:51
Przecież to możesz sprawdzić na szybko bez kosztów zwłaszcza po sylwestrze
Odpinasz DV oddolotu po stronie bez ciśnienia (fifka wpięta w rurę dolotu idąca od filtra do sprężarki) i zaślepiasz ją korkiem do szampana
masz blow offa, który nie brzmi ale do sprawdzenia checka się nada
Mis
Tue, 08 Jan 2019 - 00:44
CYTAT(P@bLO @ Mon, 07 Jan 2019 - 23:51)
Przecież to możesz sprawdzić na szybko bez kosztów zwłaszcza po sylwestrze
Odpinasz DV oddolotu po stronie bez ciśnienia (fifka wpięta w rurę dolotu idąca od filtra do sprężarki) i zaślepiasz ją korkiem do szampana
masz blow offa, który nie brzmi ale do sprawdzenia checka się nada
Zobacz jak wygląda DV w Z20LET.
Autor tematu może zamontować hybrydowe DV Properfekta, a fabryczne zaślepić (blaszki Properfekt sprzedaje), będzie przylewało silnik (bo jest na przepływce i map sensorze), ale powinno działać.
Slonik92
Wed, 09 Jan 2019 - 12:23
Mam blow offa properfekta i na nim check mi wywalalo spalanie zwiększone i auto muł.
A teraz mam dv sportowa properfekta i działa jak normalny dv. Czasem pisknie ale to praktycznie nie słychać w porównaniu do blow offa.
Slonik92
Wed, 09 Jan 2019 - 12:28
CYTAT(Mis @ Tue, 08 Jan 2019 - 00:44)
Zobacz jak wygląda DV w Z20LET.
Autor tematu może zamontować hybrydowe DV Properfekta, a fabryczne zaślepić (blaszki Properfekt sprzedaje), będzie przylewało silnik (bo jest na przepływce i map sensorze), ale powinno działać.
Zewnętrze dv? Zaslepke mam bo blow offa miałem i leży w garażu ale auto na checku jeździło to wsadzilem dv sportowa.
Wytłumacz zaslepic oryginalna dv i wmontowac hybrydowe? To recyrkulacyjne?
Wojtek
Wed, 09 Jan 2019 - 19:23
Może masz za mieka sprezyne w tym bov i jest otwarty na podcisnieniu
Slonik92
Wed, 09 Jan 2019 - 20:40
CYTAT(Wojtek @ Wed, 09 Jan 2019 - 19:23)
Może masz za mieka sprezyne w tym bov i jest otwarty na podcisnieniu
W sensie? Bo działał zajebiscie tylko przy odpuszczaniu gazu lekkie szarpniecia były. Ktoś mi właśnie gadał o hybrydowych. Ale pan z properfekta powiedział że ten co mam jest do z20let a i ma działa bez bledow
Wojtek
Wed, 09 Jan 2019 - 21:03
Duzo ludzi kupuje bova a nie wiedza jak działa tzn po co ta sprezyna w srodku.
Musisz zmierzyć podciśnienie na wolnych obrotach na cieplym silniku, na tej podstawie dobierasz sprezyne do bova, sprezyna musi być dobrana do podciśnienia - aby zawor nie pozostawal otwarty na wolnych obrotach. Jeśli jest za slaba, zawor jest caly czas otwarty i silnik wciąga przez niego lewe powietrze, jeśli masz przeplywke to musza być problemy.
Slonik92
Fri, 11 Jan 2019 - 05:54
Aha a jak to idzie zmierzyć?
Wojtek
Fri, 11 Jan 2019 - 08:57
zegar vacum (do pomiaru podciśnienia) podlaczasz się gdzies w podciśnienie do dolotu na trójniku i mierzysz. Lub niektóre zegary do pomiaru boostu, (np. defi) mierza tez podciśnienie, wiec można sobie i tak poradzić.
Slonik92
Fri, 11 Jan 2019 - 10:09
No to teraz będę montować zegar doładowania. A do blow offa były 3 sprzezynki.
Auto na nim tak szarpal trochę przy odpuszczaniu gazu
Wojtek
Fri, 11 Jan 2019 - 10:16
A na której poskladales ? Na miękkiej będzie otwarty na wolnych, na za twardej zawor nie będzie się otwieral przy odpuszczaniu gazu.
Po puszczeniu gazu przez chwile jest duże podciśnienie - większe niż na wolnych. Sprezyna musi być tak dobrana aby nie był otwarty na wolnych a jednocześnie otwieral się jak puścisz gaz.
Jak będziesz wpinal się z zegram na stale, to NIE wpinaj się w podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa.
Slonik92
Fri, 11 Jan 2019 - 23:28
Hah mądre słowa tutaj idą
nie wiem jaka sprężyna ma bo go nie rozbieralem dostałem 2 dodatkowe. A gdzie się mam wpiac? Bo jedyne miejsce gdzie mi gadają to obok kolektora ssacego jest taki wężyk podcisnieniu tam miałem blowa wpietego i niby zegar też tam.
Silnik z20let
Pytam się bo ja tak hmm słabo ogarnięty
Czerwoną sprzezynka twarda jest a czarna miesza a jaka mam to nie wiem
Mis
Sat, 12 Jan 2019 - 01:52
Żeby przejść na hybrydowe DV to trzeba kupić zaślepkę Properfekta, założyć ją na turbo zamiast ori dv.
Następnie kupiony hybrydowy DV Properfekta założyć na odcinku turbo-ic, a upust jeden w atmo będzie, a drugi dać w tipa na odcinku maf-turbo.
Podciśnienie sterujące zapodajesz mu z wężyka, który szedł do ori dv lub bezpośrednio z kolektora ssącego.
piwo
Sat, 12 Jan 2019 - 08:34
u mnie w b207 dzwiek indora byl zawsze a sprezyn testowealem wszystkie kolory od forga plus jeszce kilka duzo miekszych ktore znalazlem. werdykt dvka nie dziala na elektronicznych przepustnicach ktore nie zamykaja sie za szybko.
co do wypowiedzi miska nie rozumiem .
hybrydowy DV Properfekta założyć na odcinku turbo-ic, a upust jeden w atmo będzie, a drugi dać w tipa na odcinku maf-turbo.
o co tu chodzi. jaki hybrydowy dv? co to jest? to ma dwa upusty?
Wojtek
Sat, 12 Jan 2019 - 09:50
hybrydowy to taki ze czesc powietrza idzie spowrotem w dolot a czesc w atmo aby ecu nie wariowalo. Ale autor chyba nie o to pyta.
piwo ja mam dvke tiala, sprezyne mega miekka i zamyka się bez problemów na elektronicznej przepustnicy.
Mis
Sat, 12 Jan 2019 - 10:22
Autor pyta czy można blow offa w z20let bez problemów i check engine. Odpowiedź brzmi nie.
Musiałbyś mieć grubo zrobiony soft w trybie mafless i wtedy możesz zakładać blow offa bez problemów (raczej na twardej sprężynie, by przy lekkim odpuszczaniu gazu nie popuszczał).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.