CYTAT(tomeczekcbr @ Thu, 17 Jan 2019 - 23:14)
z volvo to ogólnie problem jest z gównolitem, z którego wykonany jest wałek atakujący przekładni kątowej i ukręca się na nim wielowypust wejsciowy. spawa się to i dłutuje. i kosztuje to ale spawane twardsze jest. drugim problemem jest przegrzewanie sie przekładni kątowej, i słabe smarowanie łozysk wałka wyjscia mocy na wał napedowy. problem łatwy do rozwizania przez wymuszony obieg i chłodzenie amerykance rozpracowali.
haldex jest słaby ale mniej podatny na idiotyzm, a wisko stosowane do 2000 roku jest podatne na przegrzewanie z powodu złych obwodów kół. dodatkowo posiada wolne koło rozłączające napęd na wstecznym. aktualnie pracuje nad uzunięciem tego wolnego koła. co ciekawe stara wiskoza najpierw ta do 97 i ta 98-99 ma wiekszy stopien spiecia (całkem niezly ten stopien spiecia ma) niz ta nowsza 2000. wisko jest bardzo szybkie.
dyfer jest zeliwny i niezajebywalny i ma szpere ald eaton. wał jakto wał, daje sie krzyzak od mb 190/w124 i lata dalej.
zmiany napędów w volno nastepowaly bardzo czesto (-97 98-99 00 01 chyba ze cztery rodzaje na samych wiskozasch) i byly tak zriobione, ze nie da sie czesci przerzucac pomiedzy poszczegolnymi rocznikami. nawet gdzies w pozniejszych rocznikach zmienili przelozenie (dyfer plus kątówka)
Potem od 03 generalnie Haldex I, potem od MY07 Haldex III (w V70 r na USA ponoc wczesniej), potem kiedys IV itd.