Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wytrzymałość napędów 4x4 Alfa Romeo i Volvo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Bogdan9999
Witam posiada ktoś informacje ile te napędy znoszą ?
P@bLO
Ale sprecyzuj o ktore napędy z alfy chodzi. Jeżeli 155 to raczej papier
Hipo
CYTAT(P@bLO @ Sun, 06 Jan 2019 - 08:13) *
Ale sprecyzuj o ktore napędy z alfy chodzi. Jeżeli 155 to raczej papier



A Q4 ze 159? tam jest skrzynia F40 z dokręconą przekładnią kątową na tył i torsenem.
P@bLO
Skrzynia sama w sobie jest wytrzymała ale krąży opinia, że tylny dyfer jest słabym punktem. Kilka lat temu kumpel, który zwoził auta z UK na części pierwsze co sprzedawał z 159 q4 to tylny dyfer wink.gif
Bogdan9999
Dzięki za informacje chodziło mi ogólnie o napędy z alfy a co w takim razie volvo ?
mlody2788
Q4 w 159 jest ok, bez problemu znosi 650NM.
Bogdan9999
A jaki to jest napęd ? Zwykłe 4x4 ? Gdzieś czytałem że tam jest niby stały tył a dołączany przód ?
Hipo
Staly 4x4, torsen między przednia a tylna osią.
tomeczekcbr
z volvo to ogólnie problem jest z gównolitem, z którego wykonany jest wałek atakujący przekładni kątowej i ukręca się na nim wielowypust wejsciowy. spawa się to i dłutuje. i kosztuje to ale spawane twardsze jest. drugim problemem jest przegrzewanie sie przekładni kątowej, i słabe smarowanie łozysk wałka wyjscia mocy na wał napedowy. problem łatwy do rozwizania przez wymuszony obieg i chłodzenie amerykance rozpracowali.

haldex jest słaby ale mniej podatny na idiotyzm, a wisko stosowane do 2000 roku jest podatne na przegrzewanie z powodu złych obwodów kół. dodatkowo posiada wolne koło rozłączające napęd na wstecznym. aktualnie pracuje nad uzunięciem tego wolnego koła. co ciekawe stara wiskoza najpierw ta do 97 i ta 98-99 ma wiekszy stopien spiecia (całkem niezly ten stopien spiecia ma) niz ta nowsza 2000. wisko jest bardzo szybkie.

dyfer jest zeliwny i niezajebywalny i ma szpere ald eaton. wał jakto wał, daje sie krzyzak od mb 190/w124 i lata dalej.

zmiany napędów w volno nastepowaly bardzo czesto (-97 98-99 00 01 chyba ze cztery rodzaje na samych wiskozasch) i byly tak zriobione, ze nie da sie czesci przerzucac pomiedzy poszczegolnymi rocznikami. nawet gdzies w pozniejszych rocznikach zmienili przelozenie (dyfer plus kątówka)
scorpio_24
CYTAT(tomeczekcbr @ Thu, 17 Jan 2019 - 23:14) *
z volvo to ogólnie problem jest z gównolitem, z którego wykonany jest wałek atakujący przekładni kątowej i ukręca się na nim wielowypust wejsciowy. spawa się to i dłutuje. i kosztuje to ale spawane twardsze jest. drugim problemem jest przegrzewanie sie przekładni kątowej, i słabe smarowanie łozysk wałka wyjscia mocy na wał napedowy. problem łatwy do rozwizania przez wymuszony obieg i chłodzenie amerykance rozpracowali.

haldex jest słaby ale mniej podatny na idiotyzm, a wisko stosowane do 2000 roku jest podatne na przegrzewanie z powodu złych obwodów kół. dodatkowo posiada wolne koło rozłączające napęd na wstecznym. aktualnie pracuje nad uzunięciem tego wolnego koła. co ciekawe stara wiskoza najpierw ta do 97 i ta 98-99 ma wiekszy stopien spiecia (całkem niezly ten stopien spiecia ma) niz ta nowsza 2000. wisko jest bardzo szybkie.

dyfer jest zeliwny i niezajebywalny i ma szpere ald eaton. wał jakto wał, daje sie krzyzak od mb 190/w124 i lata dalej.

zmiany napędów w volno nastepowaly bardzo czesto (-97 98-99 00 01 chyba ze cztery rodzaje na samych wiskozasch) i byly tak zriobione, ze nie da sie czesci przerzucac pomiedzy poszczegolnymi rocznikami. nawet gdzies w pozniejszych rocznikach zmienili przelozenie (dyfer plus kątówka)

Potem od 03 generalnie Haldex I, potem od MY07 Haldex III (w V70 r na USA ponoc wczesniej), potem kiedys IV itd.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.