Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Sprzęgło dwutarczowe M5 E60 bez regulacji ze skrzyni smg.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Misior
Witam.
Czy ktoś wie ile niutów i KM zniesie sprzęgło z M5 E60?
Są jakieś tematy za kałuża ale wiadomo że oni mają wyniki z kosmosu.
Zastanawiam się nad użyciem takiego sprzęgła w nowym projekcie.
Dzięki
Mis
Bez rewelacji, chudziutkie i delikatne stosunkowo są tarczki w tym zestawie.
Sądzę, że 700Nm to sensowna granica i to bez kopania na dobrej gumie.
Co nie zmienia faktu, że wagowo i konstrukcyjnie ten dwutarcz to mistrz świata. smile.gif
Misior
A jakby zmienić okładziny na tarczach na Kevlar? Czy ogólnie są słabe? Są przecież takie fury na kompresorach i sporo filmów z upalania na szerokich oponach. Tylko czy seria sprzęgło wtedy??
Będę używał skrzyni z BMW w nowym projekcie z VR6 turbo. Mogę użyć 5b z 330d na starym dużym frezie lub 6b z 530d na nowym dużym frezie, na który pasują tarcze ze sprzęgła z M5.
Co byś polecił żeby zniosło te 650Nm i to nie tylko do jazdy po bułki?
Zależy mi na w miarę normalnym użytkowaniu i chciałbym uniknąć podwójnej sprężyny w docisku.
AT89S52
Czemu nie custom dwutarcz?
Misior
Na chwilę obecną rozważam różne opcje.
Sprzęgło z M5 jest, tak jak napisał Miś, lekkie, ciche i nie jakoś bardzo drogie. Tarcze mają 228mm to tyle co oryginalnie sprzęgło w VR6 więc nie byłoby problemu z mocowaniem do zamachu.
Custom dwutarcz to minimu 2x tyle co takie sprzęgło z M5. Tyle że taki dwuatrcz np od Lamika to uniesie podobno 1000Nm.
nomad66
jak nabijesz tarczki to jest problem z wysprzęgleniem. Seryjne okładziny mają taką grubość, że nie ma za bardzo gdzie kupić takich tarczek do nabicia. Nowy komplet sprzęgła z dociskiem 2000zł. Docisk jest zintegrowany z przekładką.
farmer91
No a zrobić custom zamach i przekładkę i całkowicie inny docisk wykorzystując tylko tarcze? Wtedy chyba zagra to. Mam takie używane sprzęgło i chciałem właśnie też z tego rzeźbić dwutarcz, tzn zrobić nowe blachy pomiędzy okładziny i obić to na 240mm, nowa przekładkę dorobić i do tego docisk sachs performance, powinno być kozak sprzęgło z dużym zapasem.
Misior
Chyba trochę bez sensu.
Mis
Dłubane M5tki śmigają na sportowym dwutarczach, tam masz docisk mocny i całkiem inny.
Seryjnych tarcz jak wyżej napisali nie nabijesz.
Idź w 240mm będziesz miał z głowy.
Gdzie masz sprzęgła z M5 zdrowe za 1000zł? Biorę wszystkie.
Misior
Nie ma zdrowych sprzęgieł z M5 za tysiaka ale custom dwutarcz też nie kosztuje 2kpln. Trzeba dorobić jeszcze zamach, w którym będą siedzieć przekładki a sprzęgło od M5 można (w skrócie pisząc) dokręcić do każdego zamachu. Dlatego zainteresowałem się tym tematem.

p.s. Na hurtowni nowe sprzęgło od M5 to koszt niecałe 2 tysie brutto.
Mis
Jak chcesz dwutarcz za 2k to odezwij się na PW, da się zrobić customowy i to lżejszy od tych popularnych z neta.
Misior
Tak dla potomnych napiszę.
Przymierzałem takie sprzęgło do koła zamachowego VR6 i za dużo rzeźby żeby je zamocować. Pomijając jego wytrzymałość lub brak.
Średnica zewnętrzna docisku to 298mm (tej części która siada na zamachu).
bird13
CYTAT(nomad66 @ Wed, 02 Jan 2019 - 12:29) *
jak nabijesz tarczki to jest problem z wysprzęgleniem. Seryjne okładziny mają taką grubość, że nie ma za bardzo gdzie kupić takich tarczek do nabicia.



Ile grubości ma nowa tarcza?
Mam tarcze z widocznymi resztkami oznaczeń na okładzinach i mają 6mm.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.