Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Adapter pod k04-064
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
marszall
Chce wykonac adapter pod k04-064, bedzie to plyta 20mm gruba zmieniajaca nieco położenie kanałów wydechowych. Nasowa mi sie jednak pytanie z jakiego materialu tk wykonac? Kwasowka czy czarna stal?
Cos tam napewno bedzie to pracowac termicznie, z jednej strony aluminiowa głowica-z drugiej zeliwny kolektor.
Ktory material bedzie lepszy?
Zdjecie pogladowe:
Mis
Gotowe adaptery są be?
Proponuję 50mm grubości i ołów jako materiał.
marszall
Gotowe? To jest do glowicy vw 16v. Nie ma gotowych. Olowiu nie dostane wiec wybieram z podanych wyzej. Bez zartow z gruboscia
CaliforniaKid
CYTAT(Mis @ Fri, 28 Dec 2018 - 03:14) *
Gotowe adaptery są be?
Proponuję 50mm grubości i ołów jako materiał.


Ale żeś błysnął...

@Marszall, jesli chodzi o adaptery pod głowę 20V to ja się spotkałem i z czarnej stali i z nierdzewki.
Mis
CYTAT(CaliforniaKid @ Fri, 28 Dec 2018 - 08:35) *
Ale żeś błysnął...

@Marszall, jesli chodzi o adaptery pod głowę 20V to ja się spotkałem i z czarnej stali i z nierdzewki.

Ty też zabłysnąłeś, zapewne autor nie szukał gotowego adaptera i nie potrafi czytać z czego są zrobione.

Tak na poważnie to takie zadanie to trochę grzebaniny, więc kwasówkę odradzam, chyba, że lubisz jak narzędzia się niszczą w trybie atomowym i materiał ciągnie się przy obróbce, a potem pęka.
Próbuj z czarnucha, wyjdzie najłatwiej w obróbce i najtaniej. Przemyśl też przeróbkę adaptera gotowego do 20v. I 20mm to za dużo moim zdaniem, wyjdzie klocek straszny, wzoruj się gotowymi.
deejey!
Też mi się wydaję, że czarna stal. Żeby to nie ważyło tyle co studzienka z której było wycięte można odrysować później uszczelki i dać do docięcia lub też samemu małym wiertłem zrobić duuuuuuuużo otworów i skrobać (zależy ile kto ma wolnego czasu biggrin.gif ) Choć patrząc od stony techniczej, żeby nie było tam mega zębów to też będzie trochę pracy... I też najlepiej było by z jednej i drugiej strony odrysować uszczelkę - podebrać po 10mm z każdej strony i resztę ręcznie dopracować. Pamiętaj, że może być konieczne splanowanie tego więc warto uwzględnić grubość uszczelek i wszystko przy sprawdzaniu czy się mieści.

Ciekaw jestem jak by się zachował taki adapter z aluminium dobrego stopu?
marszall
20mm dlatego ze przy planowaniu zawsze troche zejdzie, dodatkowo im grubszy adapter tym kat otworow (bo one sa pod katem) bedzie mniejszy.
Ten adapter na zdjeciu tez jest z czarnucha ale ma ta jedna wade ze otwory sa za duze o chyba 5mm. Bo to pod kolektor z 1.8t. Mi potrzeba średnicę 37mm.

Ja kminilem ze te otwory pod skosem zrobi sie ustawionym pod katem odpowiednim frezem. Czy to inaczej sie wykonuje?
Mis
Jak ten gotowy ma za duże otwory to łatwiej tulejki dorobić do niego specjalne, niż od zera robić temat.
Aluminium na wydechu daje radę, ale dopiero za downpipe niestety.
volski1
k04-064 to stary condom, po co się pchać dzisiaj w to turbo?
marszall
Bo np mam nowe w cenie taniej używanej.
O tulejkach tez myslałem wiec tez to biore pod uwagę. Oczywiscie z takiego samego materiału by trzeba?
Mis
Nie musi być ten sam materiał.
marszall
Jeszcze tylko pytanko kto mi taki adapter wykona z czarnej stali?
Otwory sa pod katem ok 12 st. Moze byc wiekszy kat jak dam cienszy adapter.
Czyli wiadomo w gre wchodzi frezowanie
toffic
Masz materiał? Rysunek zwymiarowany wszystkich dziur? Jeśli x2 TAK, zrobię
marszall
Dzieki za odzew. Znalazl sie lokalny wykonawca, jedyne jeszcze pytanie zostaje czy zaglebienia na sruby przykrecajace adapter pod glowice robic pod sruby ampulowe czy pod szpilki i nakretki?

Wiekszosc robi pod ampule ale chyba nie bez powodu kolektory zawsze sa czepiane na szpilach?
Mis
Lepsze szpilki, ale zastanów się jak z montażem, na śrubach jest łatwiej.
marszall
CYTAT(Mis @ Tue, 15 Jan 2019 - 20:51) *
Lepsze szpilki, ale zastanów się jak z montażem, na śrubach jest łatwiej.

Jasne że łatwiej pytanie czy wogole warto sie zastanawiac sie nad tym tylko isc po najniższej linii oporu. Te sruby bedą troche jednak dzwigać
Mis
Wolałbym śruby i podporę turbo, niż szpilki i brak podpory.
marszall
podpora bedzie i tak
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.