slawek21400
Sat, 24 Nov 2018 - 09:06
Witam,
robił już ktoś może swap w a4 b7 manual quattro z 2.0tfsi na 1.8t. Mam kilka pytań odnośnie tematu. Wyczytałem, że wchodzi bez problemu pod skrzynie z tfsi?. Do przerobienia będzie dp lub montaż z 1.8t?. A jak jest z ic można zostawić z tfsi? Komp może zostać czy też musi być od 1.8t? Wiązka musi być od bfb b7 czy może być od bex b6? A jak z elektroniką ,trzeba dołożyć przekaźnik do pompy paliwa? Chciałbym się przygotować możliwie jak najlepiej do tego swapa. Oczywiście chciałbym ogarnąć jak najwięcej sam.Dlatego te pytania
MisioLBN
Sat, 24 Nov 2018 - 10:00
Tylko po co?
slawek21400
Sat, 24 Nov 2018 - 10:41
No to jest dopiero odpowiedź
A d a m
Sat, 24 Nov 2018 - 10:50
Jest kilka powodów:
-1.8t ma pośredni wtrysk dla wielu osób to ważne np. montaż LPG bez kosmicznej instalacji
-1.8t konstrukcyjnie jak się okazało jeden z lepszych silników VW, tak jak np. 2jz ma odpowiednio przewymiarowane elementy
-1.8t nie ma bolączek typu papierowe pierścienie itp.
-1.8t droga na większe moce przetarta do granic możliwości jest sporo projektów szczegółowo opisanych wystarczy skopiować
Ale tak po za tym to też nie widzę większego sensu, chyba że aktualny silnik nie nadaje się już do czegokolwiek.
slawek21400
Sat, 24 Nov 2018 - 12:27
no zawsze musi być jakiś powód
w tym przypadku silnik złom. Więc abo znów pchać 2.0 tfsi lub swap na 1.8t które w wersji manual 4x4 jest dosyć pożądane na rynku. A 2.0 tfsi ludzie unikają jak ognia. Dlatego decyzja o swapie. Więc proszę o konkretne informacje jeśli ktoś takowe posiada.
Mis
Sat, 24 Nov 2018 - 12:48
Ecu musi być z 1.8T naturalnie.
MisioLBN
Sat, 24 Nov 2018 - 13:58
CYTAT(slawek21400 @ Sat, 24 Nov 2018 - 12:27)
no zawsze musi być jakiś powód
w tym przypadku silnik złom. Więc abo znów pchać 2.0 tfsi lub swap na 1.8t które w wersji manual 4x4 jest dosyć pożądane na rynku. A 2.0 tfsi ludzie unikają jak ognia. Dlatego decyzja o swapie. Więc proszę o konkretne informacje jeśli ktoś takowe posiada.
Kup Angola na dawce inaczej to nie ma sensu.... Jak ktoś kupuje gotowe swapy to potem go wychodzi 10k zamiast kupić dawce przerzucić co potrzeba a reszte sprzedać na cześci i swap wychodzi Cie 2k albo na zero...
slawek21400
Sat, 24 Nov 2018 - 22:44
Rozglądam się za angolami będzie coś ciekawego to wezmę. Najlepiej bex-a. Tylko, że o auta w uk nie bardzo ludzie dbają. Wiem bo tam mieszkałem kilka lat.
Salieri
Mon, 26 Nov 2018 - 08:45
a co jest z tym motorem, że jest złom? Bo w kwocie 10k to juz można myśleć o porządnym remoncie tego 2.0tfsi.
Leo
Mon, 26 Nov 2018 - 09:33
remont za dychę tego silnika? Bez wyjęcia i włożenia to może tak...
MisioLBN
Mon, 26 Nov 2018 - 10:42
CYTAT(Leo @ Mon, 26 Nov 2018 - 09:33)
remont za dychę tego silnika? Bez wyjęcia i włożenia to może tak...
No nie wiem Frog mi wyliczył około 12k z kuta korba... No i rzecz jasna przeróbka już pompy na ta z 1.8T. Teraz sobie na szybko liczyłem i z remontem można się zmieścić w kwocie 10k z kutymi korbami panewami kingracing itd. Jeżeli tylko wpier... olej to można za około 5k pozbyć się problemu.
Salieri
Mon, 26 Nov 2018 - 12:43
CYTAT(Leo @ Mon, 26 Nov 2018 - 09:33)
remont za dychę tego silnika? Bez wyjęcia i włożenia to może tak...
Miałem na myśli to, że mając 10k można już o takim remoncie myśleć. Około 12-13k kosztuje kompleksowy remont 2.0tfsi z a4 b8 z gwarancją w 2 bardzo znanych warsztatach w Warszawie (celowo nie podaje nazw). Przygotowanie bloku, nowe oem korby, tłoki i pierścienie, regeneracja i sprawdzenie głowicy, nowe oem panewki, pompa oleju, uszczelki, sruby itp.
As_
Mon, 26 Nov 2018 - 17:06
tym bardziej ze 2.0 po remoncie bedzie na pewno w lepszym stanie niz drugiej młodosci 1.8
slawek21400
Tue, 27 Nov 2018 - 04:35
Miały być informacje o swapie a tu wszyscy o remoncie 2.0 t.
P@bLO
Tue, 27 Nov 2018 - 08:37
CYTAT(slawek21400 @ Tue, 27 Nov 2018 - 04:35)
Miały być informacje o swapie a tu wszyscy o remoncie 2.0 t.
Bo swap w tym przypadku to idiotyczny pomysł?
A d a m
Tue, 27 Nov 2018 - 09:54
Kwesta co jest uszkodzone bo jeśli korba poszła bokiem i mamy rozwalony blok, wał, głowice to swap jest ok ale jeśli mamy silnik biorący olej to nowe tłoki i jazda nawet na bogato można by pokombinować z innymi korbami, pytanie w jakie moce celujemy.
Leo
Tue, 27 Nov 2018 - 10:49
CYTAT(P@bLO @ Tue, 27 Nov 2018 - 08:37)
Bo swap w tym przypadku to idiotyczny pomysł?
W końcu mu to ktoś napisał
Bugalon
Tue, 27 Nov 2018 - 12:44
1. Pompe paliwa masz w baku, wiec i przekaźnik do niej w seryjnej instalacji jest. Czy ona nabije cisnienie na listwie ciezko mi powiedziec niech sie ktos madrzejszy wypowie
2. Sterownik od 1.8T (BFB najlepiej, żeby nie było problemów z sygnałem do zegarów po CANie)
3. Wiązka od BFB - z kompletem przekaźników najlepiej
4. Pozostaje kwestia immo - albo od razu robisz program i wywalasz immo u tunera albo dokup dla pewności pastylkę z kluczyka i zegary
I tak jak koledzy wyżej - uważam, że jeśli nie chcesz iśc w grube moce lub zakładać LPG to mniej zachodu i problemów będzie z remontem. Do tego pewność większa bo nigdy nie wiadomo jaki motor kupisz.
_adams_
Tue, 27 Nov 2018 - 15:21
Tylko po co kute korby? Będziecie robić grubo ponad 500Nm?
Seria wystarczy do 500 spokojnie.
Swap to bzdura w tym przypadku, kosztów nie zredukuje a obniży tylko wartość pojazdu.
Mis
Tue, 27 Nov 2018 - 17:29
Angola to raczej BFB B7 musi kupić, B7 BEXów nie kojarzę.
MisioLBN
Tue, 27 Nov 2018 - 17:34
CYTAT(_adams_ @ Tue, 27 Nov 2018 - 15:21)
Tylko po co kute korby? Będziecie robić grubo ponad 500Nm?
Seria wystarczy do 500 spokojnie.
Swap to bzdura w tym przypadku, kosztów nie zredukuje a obniży tylko wartość pojazdu.
Seria 2.0 tfsi 200km nie znosi 500nm zapomnij. Jedynie 2.0tfsi z seryjna k04-064 maja inne tloki i korbe.
slawek21400
Tue, 27 Nov 2018 - 19:16
zmoświ
Wed, 28 Nov 2018 - 07:15
Slawek21400 weź pod uwagę, że w b6/b7 1.8t występował seryjnie, więc nie trzeba było stosować customowych rozwiązań, tylko klocki lego
krzysiek50
Wed, 28 Nov 2018 - 15:48
Wrzucenie silnika i cala jego otoczka to najmniejszy problem. Lepiej zacznij mysleć nad elektroniką. Jak położenie wiązki to prosta sprawa, tak zgranie komputera 1.8T z zegarami, trakcjami, modułami komfortu etc. to już wyzwanie dla kogoś kto ogarnia strojenie seryjnych ecu. Proponowałbym zadzwonić do któregoś tunera i dopytać czy jest w stanie "zgrać" ME7.5 z "resztą auta" albo może udałoby sie w jakiś sposób odpalić wtrysk pośredni na sterowniku z bezpośredniego. Jest jeszcze opcja zostawić 2 sterowniki i połączyć potrzebne sygnały do funkcjonowania auta albo wrzucić EMU lub inny SA i walczyć z CANem.
bartektrn
Sat, 01 Dec 2018 - 16:29
CYTAT(Bugalon @ Tue, 27 Nov 2018 - 12:44)
1. Pompe paliwa masz w baku, wiec i przekaźnik do niej w seryjnej instalacji jest. Czy ona nabije cisnienie na listwie ciezko mi powiedziec niech sie ktos madrzejszy wypowie
2. Sterownik od 1.8T (BFB najlepiej, żeby nie było problemów z sygnałem do zegarów po CANie)
3. Wiązka od BFB - z kompletem przekaźników najlepiej
4. Pozostaje kwestia immo - albo od razu robisz program i wywalasz immo u tunera albo dokup dla pewności pastylkę z kluczyka i zegary
I tak jak koledzy wyżej - uważam, że jeśli nie chcesz iśc w grube moce lub zakładać LPG to mniej zachodu i problemów będzie z remontem. Do tego pewność większa bo nigdy nie wiadomo jaki motor kupisz.
A g.. Kolego Przekaźnik trzeba dołożyć inaczej pompa nie zagada....
Robiłeś taki swap?...
slawek21400
Sun, 02 Dec 2018 - 10:17
CYTAT(bartektrn @ Sat, 01 Dec 2018 - 16:29)
A g.. Kolego Przekaźnik trzeba dołożyć inaczej pompa nie zagada....
Robiłeś taki swap?...
Też czytałem, że przekaźnik trzeba dołożyć.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.