Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Fiat Panda swap 1.1 8v na 1.4 16v plus ECU master błąd MAP sensor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
PiotrekH
Witam,
Na wstępie dodam, że nie znam się na programowaniu tego typu sterowników. Robiła mi swap pewna firma z Częstochowy.
Od początku po zmianie silnika z 1.1 8v na 1.4 16v wywala mi błąd map sensora P0105. Silnik pracuje równo i nie falują obroty.
Wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo.
Po ok 1h jazdy wywala błąd. Skoro czujnik jest ok, bo mała szansa żebym miał 3 czujniki uszkodzone to gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że w tej firmie robili już kilka pand i tylko w mojej wywala ten błąd...
Auto jest na sterowniku 1.1 i ECU master Digital tuner3.
Dowiedziałem się wstępnie, że problemem jest fakt, że sterownik z 1,1 oczekuje innych wartości z MAP sensora niż dostaje w przypadku 1.4.
Zamiana sterownika odpada bo to wiąże się z ogromnymi kosztami i cały ten ECU mater będzie do wywalenia.
Czy jest możliwość zmiany parametrów MAP sensora w ECU masterze tak, aby komputer nie wyrzucał błędu na desce?


Cytat z fesa:
MAP/BARO pressure circut malfunction P0105
Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika Błąd ten obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania aby usunąć usterkę Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Fiat Turbo I.E
Jezeli masz det 3 to właśnie po to aby ten sygnał z map-sensora zmieniać, stroiciel za bardzo go zmniejszył i ECU wywala blad.
CZUCZU
Powiedz chłopakom z Trs by nie bajerowali jak, tylko soft poprawili
PiotrekH
W końcu ktoś mówi do mnie mądrzę smile.gif


Czy jest na forum ktoś z małopolski kto ogarnia temat i jest w stanie mi to ogarnąć?
CZUCZU
Słuchaj szanuje chłopaków za innowacje, ale nie ty pierwszy i nie ostatni. Nitro trs jest tutaj zarejestrowany, napewno pomóże.
PiotrekH
Co prawda to prawda. Malo kto podejmuje się takiej przekładki silnika. Dlatego też do nich z tym tematem uderzyłem i nie powiem generalnie bardzo estetycznie to wszystko ogarnęli.
Problem tylko z tym błędem.
Po rozmowie z właścicielem doszedłem do wniosku, że sam tego nie ogarnę żeby nie wiem co. Po nowym roku wezmą moje auto pod lupę.
W moim przypadku DET3 nie struje MAP sensorem. Sygnał idzie bezpośrednio do komputera silnika.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.