Jesli jeszcze sie nie zdecydowales to moje 5 groszy. 220T mam 7 miesiecy, pare td sie trafilo.
> 1. Czy ten motor jest coś wart, ma jakieś słabe punkty , fuck upy lub wady fabryczne?
Z czytania po forach raczej nic zlego nie widac.
> 2. Skrzynia EDC jak z jej trwalością i awaryjnością? Lunch control bardzo skraca żywotność?
Serio bedzeisz uzywac LC? To raczej bajer i tyle. Jak ktos pisal jest limit, pewnei zeby skrzyni nie zabic i robi tak nie tylko renault chyba. W innych autach miedzy LC musi byc przerwa na schlodzenie skrzyni. Skrzynia to podobno najslabszy element jesli chcesz podnosic moc/moment. Nie wiem jakie sa jej limity, bo poki co nic nie zamierzam modzic. Mocowo na forum UK jest auto z 280+ koni i jedzi bez problemow. Zmienione chyba do tego turbo/ic/radiator
> 3. Warto szukać tytułowej wersji Trophy? Podobno turbo jest większe względem 200 konnego RS, a skrzynia szybsza o 40%. Czy to tylko fabryczny "cziptuning" tej samej skrzyni i silnika?
o ile wiem to skrzynia jest ta sama, pewnie tylko rozny program. Inne jest chyba turbo i IC (ale tego nie jestem pewny). Mam trophy, biegi chodza fajnie i szybko. Da sie jezdzic w auto nawet sprawnie po torze (moja lepsza polowa tak smiga) jak i recznie klikac. W trybie normal jest zachowawczy i jesli nie cisniesz to zmienia biegi przy niskich obrotach.
> 4. Modzi ktoś to z efektami w PL? Program i IC do Trophy z wydechem Akrapivica dałby fajne i szybkie daily.
Na wspomnianym przez kolege wyzej forum byly auta modzone w polsce, chyba kolo 250+ stabilne.
> 5. Wady i zalety wg użytkowników. Tylko takie realne. W sieci ciężko cokolwiek znaleźć, a fora sympatyków to wiecie. Każda sroczka swój ogonek chwali.
Jako daily wg mnie nic nie trzeba zmieniac. Minus to jest twardo (mam trophy przypominam) co czesto o sobie przypomina.
Jesli 18tki to zimowek w fabtrycznym rozmiarze jest tylko 1 opona i ceny sa z dupy. Oczywiscie w 17tkach wybor wiekszy.
Opony domyslnie to szerokosci 205, co przy feldze 7.5J powoduje, ze dosc latwo te felgi porysowac . Trzeba sie pilnowac jesli czesto parkujesz przy kraweznikach
Jako auto do pojezdzenia na tor... na forum w uk mozesz przeczytac, ze zestaw orginalne tarcze/klocki lubia bic po paru wizytach na torze. Czesc ludzi zmienia seryjne zaciski na brembo z clio3. Sa gotwe zestawy montazowe do kupienia, od razu z dystansami do kol. Org felgi by nie weszly po zmianie na brembo. Ja po chyba 8-9 wizytach na torze wymiany poki co nie planuje. Owszem, mialem bicie na wspominanym org zestawie ale poki co przeszlo. Jak bedzie zle to zrobie tak jak niektorzy na forach uk sugeruja, zmiana klockow na nie seryjne czesci ludziom pomaga. Jak chodzi o sile/czucie wg mnie hamulce sa ok, nigdy mi sie nic nie przegrzalo, nawet na silesji przy totalnym upale. Z uwag to moge tylko nie polecic klockow ebc yellostuff.. u mnie w tym clio dzialaly ciulowo.
Auta wg mnie prowadzi sie fajnie i przewidywalnie. Latwo wyczuc limity. Na torze w trybie race wylacza sie kontrola trakcji i elektroniczna szpera i wtedy czuc ze mechaniczna byla by mila. Trzeba troche cierpliwosci z gazem, ale nie jest zle. W trybie sport elektroniczna szpera dziala zaskakujaco dobrze. Szczerze to nawet nie widzaiel, ze moze to az tyle dawac
Ogolnie jestm bardzo zadowolony i polecam