Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: budowa itb mercedes w124
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
polder
Witam posiadam mercedes w124 zrobiony na driftowóz silnik m103 3.0 12v wtrysk mechaniczny wywalony przerobione na listwę wtryskowa. Mam zamiar tam włożyć przepustnice itb seryjny kolektor obciąć 5 cm za flasza i łącznikami z silikonu połączyć przepustnice z obciętym korektorem od czego można by było pozyskać przepustnice ?
Pietrek.L
BMW M3 s50 lub motocykle
EssiRS
Jakiego efektu się spodziewasz po zrobieniu itb?
MadeInPoland
Może chodzi po prostu o taki efekt:
https://www.youtube.com/watch?v=qqmUeX7CZgU

W praktyce same ITB mocy nie dają, może trochę momentu dodadzą. Potencjał ITB wychodzi po zrobieniu silnika, dłuższych wałkach, etc..., ale o tym to chyba każdy wie kto chce montować ITB.
U mnie w V6 ITB grają pięknie, film tego nie oddaje, chociaż coś tam da się usłyszeć.
Lincoln e30ix
Pomyślmy logicznie - jaka firma robi silniki o pojemności około 3l, R6 fabrycznie z ITB???
Cobesh
Na ori przepustnicy i kolektorze zrobisz ze 270 koni. Wąskie gardła są gdzie indziej.
Driftman
CYTAT(Cobesh @ Fri, 16 Nov 2018 - 14:59) *
Na ori przepustnicy i kolektorze zrobisz ze 270 koni. Wąskie gardła są gdzie indziej.

Lubię takie odpowiedzi.
Dzięki niej autor już dokładnie wie gdzie ma szukać !
Rewelacja

Niema to jak merytoryczny, pomocny post od dobrego forumowicza.
Cobesh
CYTAT(Driftman @ Fri, 16 Nov 2018 - 16:20) *
Lubię takie odpowiedzi.
Dzięki niej autor już dokładnie wie gdzie ma szukać !
Rewelacja

Niema to jak merytoryczny, pomocny post od dobrego forumowicza.



Mam mu podać konkretny numer części których potrzebuje? Tylko jak? Bo widzisz jest problem i to duży- cała dokumentacja się spaliła w pożarze jaki był w Brabusie kilka ładnych lat temu.

W tej chwili jedyne co można zrobić to kupić cały (używany) silnik i samemu zajrzeć co tam siedzi. Najprościej będzie zacząć od modyfikacji AB4 (tylko głowica)- robili z 3 litrów między 205 a 215 koni na kajecie. Ewentualnie kupić nowy silnik 3.6S.
P@bLO
A może po prostu chce zrobić ITB bo cała reszta ogarnięta?
To, że ktoś robi moc XXX na seryjnym kolektorze to nie znaczy, że na customowym nie będzie większa lub w lepszym zakresie obrotowym.

Mi też pieprzył ostatnio angol, że po co mi przy 48xKM customowy kolektor ssący dual plenum bo przecież robią po 600KM na seryjnym.. tylko, że sama zmiana tego kolektora przy obecnych zabawkach dała na testowej mapie na 1 barze bez tykania softu 27KM + 3xNm i pozwoliła na walkę o wyższe moce w tym silniku przy tej sprężarce niż ktokolwiek inny osiągnął z doładowania 1,6bara.

Tak więc każda modyfikacja coś daje i można modyfikować elementy nawet gdy nie są "wąskim gardłem" wink.gif Inną sprawą jest możliwość, że fabryczny kolektor jest ułomny (jak większość fabrycznych montowanych w autach), a itb zagwarantuje równomierne napełnianie cylindrów.
oress
CYTAT(polder @ Wed, 14 Nov 2018 - 18:40) *
Witam posiadam mercedes w124 zrobiony na driftowóz silnik m103 3.0 12v wtrysk mechaniczny wywalony przerobione na listwę wtryskowa. Mam zamiar tam włożyć przepustnice itb seryjny kolektor obciąć 5 cm za flasza i łącznikami z silikonu połączyć przepustnice z obciętym korektorem od czego można by było pozyskać przepustnice ?


Przyjrzyj się dokładnie kolektorowi z m103. Jak obetniesz 5 cm za flanszą to okaże się że każdy runner jest na innej wysokości, więc nie wiem jak wówczas zechcesz na jednym poziomie ułożyć 6 przepustnic?
A jak utniesz tuż przy flanszy to przy pierwszym cylindrze przeszkadza pompa wody a przy szóstym filtr oleju. To oczywiście jest do ogarnięcia, ale główkowania sporo i chyba najlepszym wyjściem jest zrobienie całego kolektora od zera.
Cobesh
CYTAT(P@bLO @ Sat, 17 Nov 2018 - 11:58) *
Tak więc każda modyfikacja coś daje i można modyfikować elementy nawet gdy nie są "wąskim gardłem" wink.gif Inną sprawą jest możliwość, że fabryczny kolektor jest ułomny (jak większość fabrycznych montowanych w autach), a itb zagwarantuje równomierne napełnianie cylindrów.



W tym silniku najprostsze co można zrobić to sprawdzić czy nie zjadło wałka rozrządu. A lubi sobie go ogolić do zera. Później należy sprawdzić czy jeszcze są pierścienie- leż lubi ich nie być.
Prawidłowo poskładane m103- nawet na hujdzecie jeździ fajnie.
E30 owner
Niby m50 i tylko dopiero prototyp, ale i do innego też się zrobi.

Do wykonania pierwszej sztuki pozostało mi tylko odlać elementy z alu i dorobić prowadzenie linki.



Przepustnice Ducati.
Aval
Dobrze widzę że to wydruk 3d?
E30 owner
Tak druk 3D, materiał PET-G . I żeby od razu uprzedzić ,to tylko model do przymiarek.

Jak widać pasuje. Na razie projekt stoi bo robię stanowisko do spawania wydechów i innych zwrotnic. Ale na początku lutego zaczynam kombinować jak to odlać z alu, następnie obróbka i testy.
srbenda
Można wydrukować formę odlewniczą z piasku. Jest firma z Gliwic która takie coś wykonuje - nie pamiętam nazwy ale mogę sprawdzić w poniedziałek. Formy są jednorazowe a tak na oko sztuka może kosztować ~150zł.
No chyba że druk ze stali ale to już sporo drożej.
E30 owner
Przy moich możliwościach ,o ile wyjdzie odlew metodą traconego PLA, to w ciągu 24 godzin za 30pln mogę wykonać takie kopyto na silnik 6cio cylindrowy we własnym zakresie.

Gorzej jak nie wyjdzie biggrin.gif Ale jestem dobrej myśli smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.