Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nowa głowica do TD na komorze
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
kris309
Panowie, nową głowicę mi trzeba do PSA 1905ccm TD na komorze - jest do wyboru Camshaft International i hiszpański AMC. Mowa o głowicach z komorami, gniazdami i prowadnicami, resztę mogę poprzekładać ze starej. Camshaft ok. 1200zł, AMC ok. 1500zł. Już pal diabli te 300zł - będzie to to samo czy któraś może być lepsza - znaczy trwalsza? Silnik obciążony i nie rzadko upalany, spawanie starej trzyma 50-60tkm (3 razy testowane), średnio zmęczona używka pożyła teraz 85tkm, zawsze aluminium pęka z komory w płaszcz wodny. Dlatego chce spróbować nową, cena nie wiele wyższa niż regeneracja ze spawaniem.

Którą z tych dwóch brać? Albo znacie może jeszcze coś innego?
rumianko
zawsze kupuje głowice AMC i nigdy nie zdarzyło się żeby była lipa, śmiało możesz kupować.
kris309
No to biorę AMC, ludzie gadają że AMC może być lepsze od oryginału smile.gif

Jeszcze jedno pytanie - w silniku ciągle dochodzi do nieszczelności na uszczelniaczach wału korbowego, zarówno od strony zamachu jak i od rozrządu. Wymiana uszczelniaczy w zasadzie nie pomaga - po wymianie i umyciu za max. 2tkm znowu jest wilgotno. Wyciek jest taki, ze leci po misce, skapuje na osłonę silnika, ale na bagnecie ubywa może 0,5ltr na 10tkm, nie wiem ile z tego spali a ile wycieknie. Uszczelniacze Elring albo Corteco. Powierzchnia czopa wału ma oczywiście delikatny rowek pod wargą, przebieg robi swoje, ale jakichś rys poprzecznych które by niszczyły uszczelniacz nie ma.

Co się robi z czymś takim? Szlif pod uszczelniacz o mniejszej średnicy, czy jakieś inne problemy wchodzą jeszcze w grę? Silnik pójdzie na stół, więc warto to w końcu zrobić jak trzeba... smile.gif
mat13por
Skróć odrobine sprężynkę od wargi uszczelniacza smile.gif
DealMan
Nie ma luzu na panewie?
kris309
Sprężynka - próbowałem, bez efektu.

Panewka oporowa - 85tkm temu robiony był remont, panewka poszła nowa taka coby luz osiowy był w normie. I w sumie wycieki się zaczęły tak 30-40tkm po tym remoncie. Sprzęgło standardowe (tylko obite lepszą okładziną), więc nie bardzo ma co posuwać wał na bok żeby panewkę zdarło tak szybko...
jaszczurtd
Elring i pociotek corteco to szajs. Jakość elringa skończyła się jakieś kilka lat temu. Albo oryginał, albo reinz.
badboy2673
Elring i rainz to w wiekszosci to samo. Corteco jeszcze nie trafil mi sie wadkiwy jesli orginalny(guma brazowa)
simon.pg
Ewentualnie uszczelniacz ptfe.
jakub1t
Kiedyś miałem 306td i to samo , nie dało się zatamować wycieku od strony skrzyni . 2x uszczelniacz wymieniany , raz trochę pomogło , a drugi raz nic a nic .
badboy2673
CYTAT(simon.pg @ Sat, 08 Dec 2018 - 15:21) *
Ewentualnie uszczelniacz ptfe.

dokładnie, jak jest dostepny to duzo lepsze rozwiazanie
kris309
PTFE są dostępne, spróbuje smile.gif

Jakub, pod zamachem masz jeszcze uszczelki podpory wału, kształt litery L - one sie kurczą, dlatego przy montażu nowych ucinasz za dużo, i nadmiar wciskasz w szparę przed montażem miski.

Głowica AMC kupiona, przez święta zaczne działać smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.