Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Catcams Saab
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
LaniR1
Zastanawiam się nad zakupem wałków Catcams do swojego Daily Saaba
Miał ktoś z was styczność z tymi wałkami ?
Na stronie producenta jest sporo różnych setupów czy Catcams posiada jakieś wykresy informacje które wałki dają określone przyrosty i w jakim zakresie ?
Czy wrzucenie radykalnie ostrych wałków może stanowić zagrożenie do wystąpienia kolizji zaworu z tłokiem ?

Tabela Catcamsa dla Saaba wygląda tak

http://www.catcams.co.uk/acatalog/Saab_900..._16v_Turbo.html

Zastanawiam się który model wybrać żeby poprawić charakterystykę w średnich oraz w górnej partii obrotów.
Rozważam opcje sport1 lub sport2
Nie mogę kręcić wyżej niż 6,700 ponieważ ten silnik posiada seryjne miękkie sprężynki zaworowe.
Mój wykres

MadeInPoland
Tak. Wykonanie ch&j...e, ale same krzywki twarde.
Nie wiadomo ponieważ się tym nie chwali, prawdopodobnie nie.
Tak.
P.S. Polecam jednak tą stronę zamiast jakiś brytyjskich szczepek:
http://www.catcams.com/engines/engine-sele...Manufacturer=22

P.S. Na pierwszy rzut oka Twoje wałki powinny napełniać dobrze do 6700 i zamiana na te katalogowe catcamsy nie musi wcale poprawić góry.
Wojtek
Dluzsze otwarcie zaworu to lepsze napełnianie w każdym zakresie rpm. Natomiast aby dobrze wykorzystać potencjal musial bys to troszkę wyżej zakrecic. Zmien mu sprężyny.
LaniR1
Rozmawiałem wczoraj ze szwedem który ma 900 konnego Saaba Catcamsy 242°/243° - 213°/208° - 9.65mm/9.50mm - 0.45mm/0.30mm
Dają stały przyrost do 6,400 około 20-30hp przy tym samym doładowaniu.
Spróbuję i opiszę co i jak.
Sprężyn nie wymieniam to daily jest buduje drugi silnik o większej pojemności tam są już twarde sprężynki i będą ostrzejsze wałki.
Damian1234
Te wałki kosztują ok. 3000pln, serio warto w przypadku tego silnika dla 20hp w całym obrotów zakresie wydawać tyle pieniędzy? Przecież ten silnik prosi się o ostrzejsze wałki. Wymiana sprezyn zaworowych jest banalna, można założyć zestaw z sr20ve(coobcio tak miał, raczej tania sprawa) i kręcić wyżej bez obaw o kolizję.
srbenda
Czemu nie wałki z innego SAAB-a, jak na przykład B202L?
LaniR1
CYTAT(Damian1234 @ Mon, 12 Nov 2018 - 13:28) *
Te wałki kosztują ok. 3000pln, serio warto w przypadku tego silnika dla 20hp w całym obrotów zakresie wydawać tyle pieniędzy? Przecież ten silnik prosi się o ostrzejsze wałki. Wymiana sprezyn zaworowych jest banalna, można założyć zestaw z sr20ve(coobcio tak miał, raczej tania sprawa) i kręcić wyżej bez obaw o kolizję.


Mam już jeden silnik który buduję do sportu i tam będą ostre wałki, sprężynki też są już zamontowane pojedyńcze od Maptuna dedykowane do głowicy B205 i nie jest to taka tania sprawa wink.gif Zakładanie sprężynek od Nissana i przetaczanie talerzyków uważam za niezgodne ze sztuką. W Saabie nie chcę charakterystyki coś za coś tylko liniowego przyrostu dlatego chcę poprawić pełen zakres a nie kręcić do 7tys+ i jechać typowo górą. 20hp to minimum więc prognozy są optymistyczne i jak najbardziej warte tych pieniędzy zważywszy na fakt że stockowe wałki B204 też już swój przebieg mają.

Głowica z twardymi springami do Dragowego projektu wygląda tak i tu będzie ostrzejszy wałek







Zakup CatCamsów do daily ma na celu zweryfikowanie jakości oraz chodzi mi o sprawdzenie czy rzeczywiście są tego efekty w postaci cyferek.

Tutaj Saab na wałkach deko ostrzejszych

https://www.youtube.com/watch?v=-S37r1J9JiI



CYTAT(srbenda @ Mon, 12 Nov 2018 - 19:10) *
Czemu nie wałki z innego SAAB-a, jak na przykład B202L?


To już bardzo mocno wypracowane silniki niektórzy wrzucają też ssący z B234I temat podobny.
EssiRS
Lani po co pytasz jak wiesz lepiej co potrzebujesz?
MadeInPoland
No już ze szwedem przecież pogadał...
LaniR1
No tak wyszło że powstał na brytyjskiej grupie temat o głowicach to zapytałem się o wałki.
Dostałem konkretną odpowiedź

Ja I'm looking for sport camshaft to my B204/B205 daily Saab. Stock double springs. What cams you recommending ? Catcams ?

Joel Artursson Catcam first stage cam 242°/9.65mm lift intake and 242°/9.50mm lift exhaust, depends on turbo setup and such aswell. But those cams are good from 2500-6400ish rpm

Joel Artursson More than likely anything from 20-40hp on the same boost since there is a whole mm more lift.

Ja Ok thank's no risk to meet valve with piston ? I have B204 head gasket

Joel Artursson Nope no risk still small duration and lift. I am not going to run valve cut outs in the pistons even at 275°/11mm lift on the intake side.

Tak czy inaczej dzięki jeżeli macie jakieś inne spostrzeżenia na temat wałków z miłą chęcią poczytam. W żadnym wcześniejszym projekcie nie miałem Catcamsów.
Jeździłem na Piper camsach ale to był silnik wolnossący inna historia.
Mis
Według mnie w za małe moce tutaj celujesz, żeby Catcamsy zakładać, a te wałki Szweda wcale nie brzmią jakoś męsko.
Mjecio
Jak juz chcesz walki to zakladaj jakies sreetowe, bo w daily poleci spalanie w gore, i kultura w dol, mam cat camsy w n/a coprawda ale jestem zadowolony, wykonanie ok, przyrost max 28km, 25nm.
LaniR1
Do daily właśnie streetowe wałki. Turbo sobie za jakiś czas większe zapodam mam jeszcze drugi projekt więc trzeba sobie w pewnym momencie odpuścić.
Chcę na przyszły rok mieć jakiegoś nowego moda w saabie będzie to szpera wałki i korekta później jakiś czas na zawodach i tyle niech cieszy.
Na forum jeszcze nikt nie zapakował tych wałków do Saaba będzie coś nowego.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.