Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e92 328i swap czy kompressor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Asteri
Witajcie, posiadam BMW e92 z silnikiem N52b30 chciał bym podnieść moc poprzez montaż kompressora typu vortech, ess lub swap silnika. Myślałem o silniku n62b48 bo miał bym dostep do takiego silnika ze wszystkimi podzespołami z e60. Oczywiście nie upieram sie przy tym silniku i wybrać chcę silnik najprostszy do swapa w tej budzie a zarazem efektowny pod względem mocy i głosu w przypadku V8. Montować Kompressor czy Swap ?? Proszę was o opinie, sugestie i poradę. wink.gif
Odrazu mówię że sprzedaż auta i zmiana na inne odpada.
Joker
CYTAT(Asteri @ Sun, 04 Nov 2018 - 18:23) *
Odrazu mówię że sprzedaż auta i zmiana na inne odpada.


No to mało porad zatem dostaniesz wink.gif
SulecK
Jesli masz silnik w wersji US to mozesz cos powalczyc , poczytaj tutaj : http://mywikimotors.com/n52b30/

"Younger versions of N52B30 can be upgraded in order to provide engine with 218-231 HP according to the version. The main reason for that is the fact that producers decided to decrease the level of power on purpose in favor of other characteristics.
3-Stage DISA intake manifold will be necessary in order to return 272 HP as well as ECU tuning.
If you want to reveal the whole potential of the engine you can also install sports air filter along with performance exhaust system. It will help you to increase the level of power up to 280-290 HP.
Some variants of tuning include using and installing of ITB. However, it means that you will need to tune your engine on other ECUs."
Asteri
CYTAT(SulecK @ Sun, 04 Nov 2018 - 20:45) *
Jesli masz silnik w wersji US to mozesz cos powalczyc , poczytaj tutaj : http://mywikimotors.com/n52b30/

"Younger versions of N52B30 can be upgraded in order to provide engine with 218-231 HP according to the version. The main reason for that is the fact that producers decided to decrease the level of power on purpose in favor of other characteristics.
3-Stage DISA intake manifold will be necessary in order to return 272 HP as well as ECU tuning.
If you want to reveal the whole potential of the engine you can also install sports air filter along with performance exhaust system. It will help you to increase the level of power up to 280-290 HP.
Some variants of tuning include using and installing of ITB. However, it means that you will need to tune your engine on other ECUs."

Znam ten temat smile.gif zmiana kolektora ssącego z wersji europejskiej + mapa z 330i daje 258KM. Na amerykańskich stronach jest sporo tematów o kompressorach dedykowanych do silnika n52 które daja 300+ KM. Gdybym zdecydował się na kompressor to czy istnieje szansa zeby ktoś mi to wystroił w Polsce ?
KrisC
N52 to gówno sprzedaj to, zaoszczędzisz pieniędzy. Gdybyś miał N53 sprawa była by inna bo jakiś rozwój jset możliwy, ale nie masz więc sprzedaj i kup 335i.
Asteri
CYTAT(KrisC @ Mon, 05 Nov 2018 - 08:30) *
N52 to gówno sprzedaj to, zaoszczędzisz pieniędzy. Gdybyś miał N53 sprawa była by inna bo jakiś rozwój jset możliwy, ale nie masz więc sprzedaj i kup 335i.

A co N53 ma takiego że jest rozwojowy ? Roznica pomiędzy tymi silnikami to jedynie wtrysk.
Czekam na wypowiedzi dotyczące montażu kompressora do mojego silnika.
Chycu
Jest to zwyczajne grzebanie w gównie mając możliwość zakupu seryjnie uturbionego 3.0 z mega potencjałem, które po samym chipie ma więcej mocy niż MOŻE wygrzebiesz z tego biednego 328i w męczarniach.

Jak już włożysz tam kompresor to pochwal się na forum biggrin.gif
Asteri
CYTAT(Chycu @ Mon, 05 Nov 2018 - 17:52) *
Jest to zwyczajne grzebanie w gównie mając możliwość zakupu seryjnie uturbionego 3.0 z mega potencjałem, które po samym chipie ma więcej mocy niż MOŻE wygrzebiesz z tego biednego 328i w męczarniach.

Jak już włożysz tam kompresor to pochwal się na forum biggrin.gif

Nie zależy mi na Jakimś dużym przyroście mocy ale 300-320KM by mi starczyło, auto służy mi do jazdy na co dzień.
nomad66
turbo wydumki zawsze będą bardziej upierdliwe od seryjnych rozwiązań. Jak koniecznie chcesz mieć tą budę do zeswapuj coś co miało turbo (N54?), zwłaszcza, że w tym modelu były takie silniki. Wkładanie v8 to też nie najlepszy pomysł.
KrisC
N52 to awaryjny nierozwojowy szmelc, chcesz znać różnice to sprawdź realoem, a nie awanturujesz się że nikt pośladkami nie klaska na Twój pomysł montażu kompresora do tego. Nie chcesz sprzedawać auta i zmianiać na seryjne 330i N53 ani 335i bo masz "Lalka Ful Opcja Jedyny Taki Zobacz Okazja bez klimy" to zostaje Ci swap. Sprzedasz ten swój silnik pewnie łatwo bo często pada i kupisz coś lepszego. Skoro X osób Ci tak odpowiedziało to może dlatego że mają jakieś doświadczenie w BMW a nie dlatego że robią Ci na złość?
Asteri
CYTAT(KrisC @ Mon, 05 Nov 2018 - 22:26) *
N52 to awaryjny nierozwojowy szmelc, chcesz znać różnice to sprawdź realoem, a nie awanturujesz się że nikt pośladkami nie klaska na Twój pomysł montażu kompresora do tego. Nie chcesz sprzedawać auta i zmianiać na seryjne 330i N53 ani 335i bo masz "Lalka Ful Opcja Jedyny Taki Zobacz Okazja bez klimy" to zostaje Ci swap. Sprzedasz ten swój silnik pewnie łatwo bo często pada i kupisz coś lepszego. Skoro X osób Ci tak odpowiedziało to może dlatego że mają jakieś doświadczenie w BMW a nie dlatego że robią Ci na złość?

Kolego czy Ty musisz odbierać odrazu moja wypowiedź jako awantura ? Jestem zrównoważonym czlowiekiem wiec spokojnie bez spiny biggrin.gif racja to by bylo najlepsze rozwiązanie zeby zmienic na seryjne n53 lub n54 tak jak piszesz ale mam moze sentyment do swojego auta a najbardziej do wersji wyposażenia która mi sie podoba i po prostu szkoda by mi było sprzedać bo ciężko by było znaleźć w takiej konfiguracji. Co do wypowiedzi o n52 to sory ale silnik ogólnie cieszy się dobrą opinią i jest wszędzie polecany, jedyna bolączką były uszcelniacze zaworowe lub klekotanie popychaczy co zostało później poprawione. Z własnego doświadczenia zrobiłem 40tys. Bezawaryjnie jedyna rzeczą jaka wymienilem to elektrozawor Vanosa ale chyba miał prawo paść jesli auto ma juz 200tys. Przebiegu. Odrazu mówię że nie sprzeczam się ani nie przechwalam tego silnika, po prostu służy ale nie o tym mowa ze ten lepszy ten gorszy pod względem awaryjnosci.
Przechodząc do tematu swapu, mógł bym tez zrobić swap na n53 jesli jest bardziej rozwojowy, tylko co więcej mógł bym osiągnąć w tym silniku w porównaniu do n52 ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.