Samochód naprawiony! Katalizator okazał się zapchany bo na nowej turbinie jechał lepiej niż na starej ale i tak do bani. Na starej turbinie za to nie chciał jechać pomimo wywalenia kata. Pytanie czy nie do końca sprawna turbina mogła zapchać katalizator i w konsekwencji turbo padło całkowicie czy zapchany katalizator zniszczył turbinę? Nowe logi po wymianie turbiny na regenerowaną i po usunięciu katalizatora. Wartości porównywałem z danymi z tej strony
https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_5_Zylinder_VE.htmlZauważyłem że:
- w grupie 003 (statyczne i dynamiczne) dawki powietrza się nie pokrywają. Dopiero przy 2300 obr/min (trochę późno) zasysa żądaną ilość powietrza ( w moim passacie AFN wartości są równe przy 1800 obr/min) Co może być tego powodem?
- w grupie 004 (statyczne) pływa kąt wtrysku, czy to może być spowodowane przez koło zębate na wale?
- w grupie 008 (dynamiczne) dla zakresu obrotów 2850-3150 obr/min
2 wartość powinna wynosić 44,5...47,5 a u mnie jest 51
3 wartość powinna wynosić 41...46 a u mnie jest 51
4 wartość powinna wynosić 41...46 a u mnie jest 51
- w grupie 011 (dynamiczne) wartość zadana jest większa od rzeczywistej. Dopiero przy 2300 ob/min turbina w pełni pompuje. Co jest powodem że tak późno wstaje?
Samochód już jeżdzi super i mega przyśpieszenie czuć od około 2400 obr.min ale w tym dolnym zakresie coś mi jeszcze nie pasuje zwłaszcza patrząc na logi.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i uwagi.
Statyczny:
Grupa 003:
http://vaglogi.pl/log-003_izJ7xx4.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 004:
http://vaglogi.pl/log-004_c93B9L9.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 007:
http://vaglogi.pl/log-007_C6hy39.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 013:
http://vaglogi.pl/log-013_4bU3p.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 014:
http://vaglogi.pl/log-014_5gyVjC.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000:
http://vaglogi.pl/log-000_BV6rb7.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 001:
http://vaglogi.pl/log-001_12U5bR5.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Dynamiczny:
Grupa 004:
http://vaglogi.pl/log-004_xb4Sjfp.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 008:
http://vaglogi.pl/log-008_E6ni96.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 010:
http://vaglogi.pl/log-010_IlnZ0.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 010, 011:
http://vaglogi.pl/log-011_010_l3MzSWw.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 011:
http://vaglogi.pl/log-011_8oj30.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000:
http://vaglogi.pl/log-000_b406MkS.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 001, 004:
http://vaglogi.pl/log-001_004_pY279.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 001:
http://vaglogi.pl/log-001_27h06.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 003, 008, 011:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_FAwZ5.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 003, 011:
http://vaglogi.pl/log-003_011_mPdEdH.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 003:
http://vaglogi.pl/log-003_O7j7H8h.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Basic settings:
Grupa 004:
http://vaglogi.pl/log-004_9j8j3.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 011:
http://vaglogi.pl/log-011_OZAAFFM.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000:
http://vaglogi.pl/log-000_Cxd4St.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 003:
http://vaglogi.pl/log-003_b5HZy.html (nowe turbo i brak katalizatora)