Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ocena logów 2.5 TDI 151KM AHY - całkowity brak mocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
dualfuel
Na początku witam wszystkich bardzo serdecznie. Będę wdzięczny za przeanalizowanie logów przez kogoś doświadczonego. Logi kończą się przy obrotach około 3000 obr./min. ponieważ samochód nie był w stanie osiągnąć wyższych wartości. Oczywiście droga była równa i rozpędzanie na trzecim biegu od około 1200 obr./min z pedałem w podłodze. Brak błędów w sterowniku silnika a samochód jeździ jakby miał z 50KM.
Brak mocy pojawił się nagle, sztanga turbiny chodzi gładko i bez zacięć, zamieniałem zaworek N75, odłączałem przepływomierz i dalej nic.

Statyczny:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_I2kCp4C.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_SsHT11.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_GCMU01W.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_zm3cQ5.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_RD1mPoE.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_aF4693Q.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_FYLo7et.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_zKj9o.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_9M8308S.html

Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_2ku9oOR.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Jas3nh0.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_9WY173.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_a9Z58.html

Dynamiczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_3pn2Sf8.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_4Lj442.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_a1lrV.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_QW7Swg.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_spG6u.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Fc9GGj4.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_ijIo6.html
Cieniu

Nie masz bostu.
Turbo albo szczelność albo czujnik ciśnienia
Ew zapchany wydech albo niedrożny dolot
Szybko to zweryfikujesz
dualfuel
Zrobiłem dzisiaj drugie podejście, może poniższe informację przybliżą nas do rozwiązania problemu. Postaram opisać się to zrozumiale.

- Zrobiłem dzisiaj test diody, dzięki temu wartość była stała na poziomie 1275 mg ale to nic nie pomogło.
- Dolot szczelny bo nawet nie słychać syczenia poza tym przy nieszczelności jechałby w miarę normalnie.
- Zauważyłem natomiast, że w każdym zakresie obrotów czy to 1500 obr./min. czy 2200 czy 3500 nie ma to znaczenia, gdy puszczę pedał gazu i znowu go wcisnę to auto przyspiesza normalnie ale tylko przez 1 sekundę po czym znowu straszny muł i praktycznie brak rozpędzania.
Dla przykładu jeżeli jadę bez wciśniętego pedału gazu na obojętnie jakim biegu i na obrotomierzu jest np. 2000 obr./min. ( też jest to bez znaczenia) i wcisnę gaz to samochód przyspiesza normalnie przez chwilkę tak mniej więcej do 2300-2400 obr./min.
Podsumowując mogę rozpędzać samochód tylko i wyłącznie "pompując" pedałem gazu. Wygląda to tak jakby turbina nabijała ciśnienie i wtedy przez chwilkę samochód się rozpędza a jak już nabije to coś ją rozłącza, jak ujmę na chwilkę gaz to ciśnienie spadnie i znowu dodam gaz to się rozpędzi do nabicia ciśnienia czyli przez 1s. o jakieś 300 obr./min.
Tak jak pisałem w poście wyżej i widać to na logach przy wciśniętym gazie w podłogę samochód rozpędza się baaaardzo powoli i tylko do 3000 obr./min.
- Odłączyłem podciśnienie od turbiny i samochód zaczął przyspieszać równo w całym zakresie obrotów czyli od 1000 do 4000 lecz tak jakby miał 90 KM a nie 150 KM smile.gif ale dzięki temu nie czuć było tego dziwnego zblokowania, był po prostu słabszy ale się rozpędzał.
- Odłączyłem również wtyczkę od czujnika ciśnienia w dolocie? Bez zmian.
- Jedyny błąd jaki jest w sterowniku silnika i nie mogę go usunąć to:
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Szczerze to brakuje mi pomysłów dlaczego tak się dzieje.
Cieniu
Jak jest z odpalaniem i ruszaniem z miejsca ? Jak zdycha to brak paliwa czyli równie dobrze problem może być w wtryskach
Mis
Sprawdź czy gruszka szczelna jest szczelna na turbo.
dualfuel
Odpala bez problemu. To nie są wtryski przecież wtryski nie siadają z dnia na dzień.
Co do gruszki to sprawdzałem jej szczelność strzykawką i trzyma podciśnienie i nie opada sztanga.
Cieniu
weż pompke podcisnieniową bo strzykawka moze nie wytworzyłeś zera bezwzglednego
membrana moze sie różnie ułożyć i puszczać pod wiekszym podcisnieniem
zreszta jak nie masz pompki to podłącz bezposrednio z wakum wezyk podłaczaj i odłączaj jak jest dobre podcisnienie i szczelnosc to sztanga pracuje szybko i do ogranicznika
Cieniu
CYTAT
Dolot szczelny bo nawet nie słychać syczenia poza tym przy nieszczelności jechałby w miarę normalnie

w jaki sposób ma jechać normalnie jak ładuje 0.4bar przepływka lub map mu nie da dawki za to
miałem kiedys bmw 2.0d z kolektorem przykreconym tylko z jednej strony i tez nie było syczenia dopiero jak podpiąłem sprezarke warsztatowa zamiast turbo dmuchnełem i zobaczyłem jak kolektor sie podnosci
tomek 1980
Witam, ja miałem przypadek, że wąż do IC był rozerwany o tak:

i też nic nie syczało.
Po wymianie węza jest moc. wink.gif
Pozdrawiam.
Mis
Ale w KAŻDYM przypadku nieszczelności za to po stronie nadciśnieniowej będzie za wysoki odczyt MAFa przy danym doładowaniu,
dualfuel
Samochód był u mechanika, sprawdzali wszystko po swojemu, czy podciśnienia są ok, podmieniali czujniki, doszli nawet do katalizatora czy nie jest zapchany. Sprawdzali to przez dwa dni i stwierdzili, że wszystko jest ok i zdecydowali się na wymianę turbiny na regenerowaną. Według nich na 95% to turbina. Dodam, że wcześniej nie trzeba było robić dolewek oleju między wymianami czyli co 10 tys km a ostatnio musiałem dolać z 1,5 litra. Jeżeli to faktycznie wina turbiny to czy ktoś wie co się mogło zepsuć w turbinie?
flapjck1
Ukrecic oska
Mis
Jak dmucha 0,4b to nie ukręcił się wirnik przecież.
Cieniu
Jest boost niski i maf niski tak że problem leży w sterowaniu lub samej kierownicy turbo może wirnik uszkodzony lub zapieczony olejem lub naped turbiny szczelność pomiędzy. Glowica a turbo mechanika silnika lub brak dawki faktycznej na cylinder
dualfuel
Samochód naprawiony! Katalizator okazał się zapchany bo na nowej turbinie jechał lepiej niż na starej ale i tak do bani. Na starej turbinie za to nie chciał jechać pomimo wywalenia kata. Pytanie czy nie do końca sprawna turbina mogła zapchać katalizator i w konsekwencji turbo padło całkowicie czy zapchany katalizator zniszczył turbinę? Nowe logi po wymianie turbiny na regenerowaną i po usunięciu katalizatora. Wartości porównywałem z danymi z tej strony https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_5_Zylinder_VE.html
Zauważyłem że:
- w grupie 003 (statyczne i dynamiczne) dawki powietrza się nie pokrywają. Dopiero przy 2300 obr/min (trochę późno) zasysa żądaną ilość powietrza ( w moim passacie AFN wartości są równe przy 1800 obr/min) Co może być tego powodem?
- w grupie 004 (statyczne) pływa kąt wtrysku, czy to może być spowodowane przez koło zębate na wale?
- w grupie 008 (dynamiczne) dla zakresu obrotów 2850-3150 obr/min
2 wartość powinna wynosić 44,5...47,5 a u mnie jest 51
3 wartość powinna wynosić 41...46 a u mnie jest 51
4 wartość powinna wynosić 41...46 a u mnie jest 51
- w grupie 011 (dynamiczne) wartość zadana jest większa od rzeczywistej. Dopiero przy 2300 ob/min turbina w pełni pompuje. Co jest powodem że tak późno wstaje?
Samochód już jeżdzi super i mega przyśpieszenie czuć od około 2400 obr.min ale w tym dolnym zakresie coś mi jeszcze nie pasuje zwłaszcza patrząc na logi.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i uwagi.

Statyczny:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_izJ7xx4.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_c93B9L9.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_C6hy39.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_4bU3p.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_5gyVjC.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_BV6rb7.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_12U5bR5.html (nowe turbo i brak katalizatora)

Dynamiczny:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_xb4Sjfp.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_E6ni96.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_IlnZ0.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_l3MzSWw.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_8oj30.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_b406MkS.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_pY279.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_27h06.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_FAwZ5.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_mPdEdH.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_O7j7H8h.html (nowe turbo i brak katalizatora)

Basic settings:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_9j8j3.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_OZAAFFM.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Cxd4St.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_b5HZy.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Mis
Zapchany kat niszczy turbo (duże backpressure i nadmierna prędkość obrotowa, duża temperatura ze względu na nadmierne ciśnienie), to jest tak jakbyś włożył sobie palec w tyłek i próbował pierdnąć.
dualfuel
CYTAT(Mis @ Wed, 28 Nov 2018 - 21:43) *
to jest tak jakbyś włożył sobie palec w tyłek i próbował pierdnąć.

a w konsekwencji bekniesz smile.gif

To już wiem dlaczego padło turbo. Jestem jeszcze tylko ciekaw opinii jakiegoś fachowca odnośnie logów po wymianie turbo smile.gif
karsut
Ja bym pokusił się doregulować sztangę turbo, bo późno wstaje.
Sprawdź czy napinacz rozrządu jeden i drugi nie skacze, bo spotkałem się z czymś takim
spanky
Auto po programie

turbo pózno troche wstaje, stad taki przeplyw powietrza na niskich obrotach , potem wali overboosta , zbija ponizej zadanego i dopiero jakos trzyma (uroki regenerowancyh turbosprezarek)
mozna by spróbować skorygowac w sofcie , skoro i tak juz jest po jakiejs modyfikacji
dualfuel
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do regulacji sztangi to wolałbym aby zrobiła to firma, która ewentualnie będzie korygować soft.
Miałem podejrzenie, że auto może być po programie ale zależało mi na potwierdzeniu. Można wiedzieć w jaki sposób odczytałeś to z logów? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Z drugiej strony udało mi się znaleźć oryginalny wykres w necie silnika AHY i wygląda to tak, jakby to już była taka jego charakterystyka, że poniżej 2000 obr./min. nie chce jechać chyba, że u mnie jest taki kiepski soft wgrany i to mnie zmyla. Najbardziej zależałoby mi aby poprawić moment w dolnym zakresie obrotów powiedzmy od 1500 obr./min. i nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba smile.gif
ventil
W/g mnie i tak dalej coś masz nie w porządku. Mam taką T4 z 1999 z tym silnikiem i przy oryginalnym programie mam w 011 następujące doładowanie vs obroty
obr/wymagane/aktualne/zaworek
1530/1846/1366/22
1693/1938/1581/30
1877/1948/1836/48
2060/1948/2070/62
2264/1948/1795/47
2448/1948/1830/52
2632/1948/1907/56
2836/1948/1968/68
3019/1948/1897/55
u mnie widać chwilowy overboost a poźniej spadek - prawdopodobnie kierownice lekko "przydymione"

po programie
1306/1785/1142/16
1448/2121/1234/20
1632/2172/1428/25
1856/2182/1785/40
2081/2182/2172/55
2326/2182/2223/65
2591/2182/2041/53
2836/2182/2131/54
i później trzyma ok2200
Moc w serii wyszła ok 160 a po programie ok 190, moment 320 a po 380
Przepływka przed programem od 1938obr trzyma ok 890-959 a po 890-1020

Może musisz skrócić troszkę sztangę bo dół jest troszkę słaby. U mnie zamiast kata jest strumienica a wydech oryginalny. Tylko że masz tam dość mocnego overbosta więc najpierw bym sprawdził czy gruszka jest dobra i zaworek N75 - ewentualnie podmienił na próbę. Gruszkę (w T4) można zdjąć bez wyjmowania turbiny od góry.
dualfuel
Własnie o to mi chodziło! Wielkie dzięki za logi teraz przynajmniej mam się do czego odnieść.
Dla mnie ważną informacją jest to, że u ciebie wartość zadana z rzeczywistą pokrywa się w okolicach 1900 obr/min (1877/1948/1836/48)
a u mnie dopiero w okolicach 2300 obr/min (2264/2131.8/1897.2/35.5) Rzeczywiste doładowanie w okolicy 1900 mbar u ciebie jest przy 1900obr/min a u mnie przy 2300 obr/min. i teraz pytanie dlaczego, skoro jest założona nowa zregenerowana turbina z nową gruszką (zaworek N75 jest stary) Z tego co ktoś wcześniej napisał, ten overbost jest prawdopodobnie czymś standardowym przy regenerowanych turbo...
Aby spróbować poprawić ten dół to muszę skrócić czy wydłużyć sztangę? Rozumiem, że są to dość drobne ruchy?

P.S. porównując twoje logi po programie wygląda na to, że moje auto również miało zmieniony program bo wartości są praktycznie identyczne poza tym zmulonym dołem.
ventil
Ja mam turbo oryginalne, nieregenerowane. Spróbuj skrócić sztangę stopniowo - tzn. luzujesz kontrę i zrób jeden pełen obrót o (360'). Przejedź się i zloguj czy się poprawiło. Żeby to zrobić trzeba zdjąć zawleczkę tam na dole na końcu sztangi, zsunąć sztangę z tego ramienia z ośką, obrócić i założyć. Ale uważaj żeby ta zawleczka Ci nie spadła gdzieś na dół bo będziesz musiał później jeździć i szukać takiej u turbiniarzy. Tylko że skracając sztang może być coraz większy overbost. I gruszkę też bym sprawdził. Overboost - z tym najpierw trzeba by było powalczyć. Jeśli masz możliwość na próbę założenia zaworu N75 to bym spróbował i gruszkę sprawdził czy bez oporów sztanga się przesuwa, ewentualnie podmienił. Jeszcze jedno - mapa wysterowania N75 w AHY jest w/g mnie źle napisana fabrycznie. Jadąc średnio-delikatnie zawsze około 2200 słychać u mnie że kierownice się otwierają a mam wskaźnik i nagle ciśnienie spada właśnie w okolicach tych 2200. Ona do tych około 2200 jest tak napisana z tego co pamiętam że wymusza w pełni zamknięte kierownice by zbudować doładowanie jak najszybciej co może powodować overboost. Może powinieneś poprosić tunera by ujął troszkę (gdy już ogarniesz ten dół) z niej w zakresie 1950 - 2200 bo zauważyłem że u mnie jak wciskam pedał w podłogę ruszając z 1-go biegu to wygląda tak jak by przez ten moment 1900-2200 było zbyt duże backpressure z powodu nie otworzenia się kierownic. W rzeczywistości to powoduje delikatne "zmulenie" którego nie ma jak wcisnę lżej gaz podczas ruszania. Możesz też zaślepić całkowicie blaszka EGR bo gdyby był delikatnie uchylony, nieszczelny też może z dołu być słabiej. Miałem już kiedyś w Passacie taki dziwny przypadek. Choć w grupie 3 na wolnych obrotach wygląda że jest zaślepiony chyba że auta stało dłużej na wolnych obrotach. W grupie 8 masz wartości 51 zamiast tam ok 48 bo masz tuning. No i dobrze by było teraz przepływke podmienić na nową lub test z diodą zrobić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.