zjawax
Sat, 03 Nov 2018 - 13:30
Witam, czy mogl by mi ktos pomoc zmienic temperature cieczy ze 105° na 90° w oryginalnym pliku ? Oczywiscie zaplace ile trzeba. Auto to BMW 745i E65 333HP. Dziekuje i Pozdrawiam
Mis
Sun, 04 Nov 2018 - 01:52
Skąd jesteś?
zjawax
Sun, 04 Nov 2018 - 09:07
Z Bydgoszczy, ale mieszkam w DE.
BeeMiX
Mon, 05 Nov 2018 - 00:39
https://www.facebook.com/bimmergaragechoszczno/Odezwij się do tego kolegi. Ogarnął temat w swoim aucie i masz po drodzę do nas jadac z DE
zjawax
Mon, 05 Nov 2018 - 09:27
Napisalem tam koledze wiadomosc. Zobaczymy czy cos zdzialam
zjawax
Mon, 05 Nov 2018 - 11:59
Jak narazie to mam trzy opcje:
1. Przerobka termostatu tutaj
http://www.termostat.pl/?page=kontakt 120zl z przesylka
2. Termostat + przerobka softu tutaj
https://www.facebook.com/bimmergaragechoszczno/ 500zl
3. Gotowy termostat z USA
https://www.ebay.de/itm/153170253180 podobno bez bledu w DME
shak
Mon, 05 Nov 2018 - 13:37
Napisz proszę - po co chcesz zmniejszyć temperaturę? Wiesz o tym, że docelowo wpłynie to na resztę osprzętu?
BeeMiX
Mon, 05 Nov 2018 - 14:41
CYTAT(shak @ Mon, 05 Nov 2018 - 13:37)
Napisz proszę - po co chcesz zmniejszyć temperaturę? Wiesz o tym, że docelowo wpłynie to na resztę osprzętu?
No właśnie ma wpłynąć na nie, bo ta temperatura bezpośrednio wpływa na bolączki tego silnika
shak
Mon, 05 Nov 2018 - 15:22
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 05 Nov 2018 - 14:41)
No właśnie ma wpłynąć na nie, bo ta temperatura bezpośrednio wpływa na bolączki tego silnika
Dalej nie rozumiem :-)
Bolączki typu uszczelniacze zaworowe, simeringi/uszczelki? Raz na 200kkm to duży koszt wymiany? ;-)
BeeMiX
Mon, 05 Nov 2018 - 15:54
Poniżej 100k spokojnie potrafią polecieć uszczelniacze gdy np. auto lata z dużymi predkościami po autostradzie. Koszt wymiany to koło 3k pln. Moim zdaniem awarie mechaniczne w tym motorze zdarzają się przez obciążenie termiczne wlasnie. Widziałem ich kilka rozebranych, wydaje mi się że silnik jest konstrukcyjnie dobry, a obniżenie temperatury może dać tylko pozytywne efekty. Jak masz inną teorie, to chętnie się dowiem
zjawax
Mon, 05 Nov 2018 - 16:25
Remontowalem N62B44 dwa razy od podstaw. Rozne podzespoly byly popekane, skruszale, oraz przebarwione przez zbyt wysoka temperature. Uszczelniacze zaworowe twarde jak kamien. Poza tym najlepsza wydajnosc silnika jest przy okolo 90°C. Instalacja LPG, reduktor, weze tez nie sa zadowolone z tych 105°C.
Lincoln e30ix
Mon, 05 Nov 2018 - 21:54
S62 które bazuje na M62 ma termostat 80stopni (albo nawet 78) a ten drugi 107. PIerwszy nie ma problemu z uszczelniaczami, wężami i rurkami, drugi owszem.
Przy wyższej temp jest wyższa wydajność i łatwiej spełnić normy spalin
zjawax
Mon, 05 Nov 2018 - 22:32
Z norma spalin sie zgodze, ale nie z wydajnoscia. Przy 90°C jest lepsza wydajnosc niz przy 105°C, pewnie marginalnie lepsza, ale jednak.
Tu chodzi tylko i wylacznie o ekologie, kosztem elementow silnika i osprzetu.
Chycu
Tue, 06 Nov 2018 - 18:34
CYTAT(zjawax @ Mon, 05 Nov 2018 - 22:32)
Z norma spalin sie zgodze, ale nie z wydajnoscia. Przy 90°C jest lepsza wydajnosc niz przy 105°C, pewnie marginalnie lepsza, ale jednak.
Tu chodzi tylko i wylacznie o ekologie, kosztem elementow silnika i osprzetu.
Jeśli pod pojęciem wydajność mamy na myśli sprawność silnika to przynajmniej w teorii jest ona większa w przypadku wyższej temperatury pracy.
zjawax
Tue, 06 Nov 2018 - 21:02
Czyli przy 105°C silnik jest mocniejszy, niz przy 90°C ?
lemur
Tue, 06 Nov 2018 - 21:09
Pewnie nie. Ale mniej pali. Przynajmniej w teorii.
Tommo
Tue, 06 Nov 2018 - 22:15
Dokładnie, wyższa sprawność cieplna.
Chycu
Thu, 08 Nov 2018 - 01:32
CYTAT(zjawax @ Tue, 06 Nov 2018 - 21:02)
Czyli przy 105°C silnik jest mocniejszy, niz przy 90°C ?
ma więcej mocy z litra paliwa, lub jeśli wolisz - ma tą samą moc przy mniejszym zużyciu paliwa
shak
Thu, 08 Nov 2018 - 11:50
Może bym i u siebie przeprogramował...
Ktoś w okolicy KRK w sofcie? Nie chcę zakładać tuningowych gadżetów, które później święcą na szafie błędem.
zjawax
Thu, 08 Nov 2018 - 22:53
Chyba faktycznie lepiej nie zmieniac tej temperatury. Zawsze myslalem ze temperatura oleju jest wyzsza od temperatury cieczy, a tu sie okazuje ze jest odwrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=vhmNIhouJSUJezeli przy temperaturze cieczy 105°C, temperatura oleju wynosila bedzie okolo 90-95°C no to wydaje mi sie ze wszystko gra
BeeMiX
Fri, 09 Nov 2018 - 00:29
No właśnie nie do końca wszystko gra. Bo w silniku chłodzonym cieczą temperatura bloku i głowicy będzie zbliżona do temperatury cieczy a nie oleju. To raz. Dwa że ten film nic nie dowodzi, różne silniki inaczej się nagrzewają, a prosty wymiennik ciepła woda-olej (który posiada N62) dużo szybciej grzeje olej. Olej w tak mało wysilonych jednostkach jak najbardzej będzie miał mniejszą temp od wody, ale co z tego ?
nomad66
Fri, 09 Nov 2018 - 09:27
wydłużenie interwałów olejowych oraz podniesienie temperatury cieczy chłodzącej ponad 100 stopni były pierwszymi krokami ekologów do zmniejszenia emisji spalin oraz zmniejszenia wytrzymałości jednostek silnikowych. Od czasu do czasu zaglądam do auta z silnikiem m62 które ma już termostat na 105 stopni. Oringi po pół roku są twarde jak kamień i leci z nich olej (ASO). Jakoś w tych silnikach które mają niższą temperaturę pracy guma nie ulega takiej degradacji.
SONIC
Fri, 09 Nov 2018 - 12:24
To zmieniac termostat na chlodniejszy czy nie?
lemur
Fri, 09 Nov 2018 - 12:29
Tak.
zjawax
Fri, 09 Nov 2018 - 12:44
Wiec wychodzi na to, ze jezeli obnizymy temperature np. do 90°C to ewentualnie przedluzymy zywotnosc uszczelniaczy i oringow. Natomiast gdy zostawimy tak jak jest 105°C to bedziemy mieli mniejsze spalanie, oraz lepsze osiagi ?
Mi nie chodzi o jakies tam oringi (smieszne), mi chodzi bardziej o uklad korbowy, tloki, pierscienie, tuleje, wiec jezeli temperatura oleju jest w granicach 90°C, znaczy to w moim mniemaniu ze ukladowi korbowemu to nie szkodzi, a wrecz przeciwnie.
Gdyby temperatura 105°C wplywala negatywnie na tloki, pierscienie, tuleje, wal korbowy, panewki, to bez zastanowienia wymienil bym termostat, lecz jezeli jest to tylko kwestia gumowych uszczelniaczy i jakis tam oringow, to dlaczego wymieniac oryginalny termostat sterowany wedlug mapy i nie korzystac z mniejszego spalania paliwa oraz kultury pracy i osiagow silnika ?
moritz86
Fri, 09 Nov 2018 - 14:09
Taka marka jak BMW, a te o-ringi i inne uszczelki to jest tragedia, wszystko się twardę robi jak kamień i rozpada w rękach. Zrobili by je z vitonu i był by spokój na lata. Celowo chyba wrzucają to gumowe gówno.
shak
Fri, 09 Nov 2018 - 14:27
Suma sumarum - w KRK ktoś przeprogramuje? Wolę dać normalny termostat i przeprogramować aby nie rzucało błędem.
lemur
Fri, 09 Nov 2018 - 16:06
CYTAT(zjawax @ Fri, 09 Nov 2018 - 12:44)
Natomiast gdy zostawimy tak jak jest 105°C to bedziemy mieli mniejsze spalanie, oraz lepsze osiagi ?
To pierwsze w teorii tak. To drugie nie.
A co się zmieni w kulturze pracy? Bo ciekaw jestem
Mam namiar na szpeniów od bmw w Rudzie Śląskiej. Trochę daleko od krk ale powinni zrobić.
zjawax
Fri, 09 Nov 2018 - 17:56
CYTAT(Chycu @ Tue, 06 Nov 2018 - 18:34)
Jeśli pod pojęciem wydajność mamy na myśli sprawność silnika to przynajmniej w teorii jest ona większa w przypadku wyższej temperatury pracy.
Czyli przy wyzszej temperaturze silnik jest sprawniejszy ? Jezeli tak, to co to dokladnie oznacza "sprawniejszy" ?
BeeMiX
Fri, 09 Nov 2018 - 18:07
CYTAT(zjawax @ Fri, 09 Nov 2018 - 17:56)
Czyli przy wyzszej temperaturze silnik jest sprawniejszy ? Jezeli tak, to co to dokladnie oznacza "sprawniejszy" ?
Więcej energii idzie w prace a mniej w ciepło.
Nie do końca rozumiem jak sam soft ma pomoc. Trzeba wlozyc termostat który się otwiera przy niższej temp i wyłączyć czujnik termostatu w sofcie, by nie wywalał checka
Zjawax olej tylko smaruje silnik. Jego temperatura ma nic do komponentów które są przegrzane.
zjawax
Fri, 09 Nov 2018 - 20:57
CYTAT(BeeMiX @ Fri, 09 Nov 2018 - 18:07)
Więcej energii idzie w prace a mniej w ciepło.
Nie do końca rozumiem jak sam soft ma pomoc. Trzeba wlozyc termostat który się otwiera przy niższej temp i wyłączyć czujnik termostatu w sofcie, by nie wywalał checka
Zjawax olej tylko smaruje silnik. Jego temperatura ma nic do komponentów które są przegrzane.
Jezeli wiecej energii idzie w prace, to powinien miec lepsze osiagi
Istnieje mozliwosc zmiany wartosci temperatury w sterowniku silnika przy ktorej wlancza grzalke na termostacie. Z 105°C na np. 90°C, lecz kolega z podanego linka powiedzial, ze silnik nie rowno pracowal (!?)
Z tego co wiem, to olej nie tylko smaruje, ale i chlodzi.
Chycu
Fri, 09 Nov 2018 - 22:37
CYTAT(zjawax @ Fri, 09 Nov 2018 - 20:57)
Jezeli wiecej energii idzie w prace, to powinien miec lepsze osiagi
Skoro nie podasz mu więcej ładunku do nie będzie miał lepszych osiągów - będą prawdopodobnie gorsze z racji że cieplejsze powietrze ma mniejszą masę w tej samej objętości. Teoretycznie będzie troszkę mniej palił.
nomad66
Sat, 10 Nov 2018 - 08:08
gdyby cieplejszy silnik był korzystny w sporcie to pewnie jednostki pracowały by w temperaturach dużo wyższych niż 105 stopni. No i nie potrzebne byłyby intercoolery w silnikach turbo
SONIC
Sat, 10 Nov 2018 - 08:10
Ale intercooler jest po to by chlodzic (zageszczac) powietrze a nie chlodzic silnik...
nomad66
Sat, 10 Nov 2018 - 08:21
przecież w wolnossaku silnik nagrzewa wszystko, te 15 stopni więcej pod maską nagrzeje wszystko bardziej. Powietrze, olej, komorę silnika. Doskonale wiem po co jest cooler. Kolektor w v8 jest pomiędzy głowicami pod osłoną więc jest jednym z najbardziej rozgrzewanych elementów osprzętu.
moritz86
Sat, 10 Nov 2018 - 19:58
Weź sobie policz albo poczytaj ile taki silnik m^3 powietrza przepompowuje przez siebie, przy otwartej przepustnicy jest taki przepływ, że się to powietrze nie zdąży zagrzać od silnika. Termodynamika się kłania, górne i dolne źródło ciepła.
shak
Tue, 27 Nov 2018 - 08:29
Problem z termostatami jest taki, że jest dwóch producentów do wyboru. Jeden z USA z chorą ceną a drugi Hamburg-technic, który to nie ma ciekawych opinii..
Może ktoś z Was coś innego znalazł? Czy może kupić oryginalny i oddać do termostat.pl (nie znam firmy).
BeeMiX
Tue, 27 Nov 2018 - 22:58
CYTAT(shak @ Tue, 27 Nov 2018 - 08:29)
Problem z termostatami jest taki, że jest dwóch producentów do wyboru. Jeden z USA z chorą ceną a drugi Hamburg-technic, który to nie ma ciekawych opinii..
Może ktoś z Was coś innego znalazł? Czy może kupić oryginalny i oddać do termostat.pl (nie znam firmy).
Dzwon do Filipa, dawałem namiar na początku tematu
shak
Wed, 28 Nov 2018 - 07:54
CYTAT(BeeMiX @ Tue, 27 Nov 2018 - 22:58)
Dzwon do Filipa, dawałem namiar na początku tematu
Ok ogarnąłbym ale jednak kawał drogi z małopolski :-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.